Malou Skrevet 12. august 2004 #461 Skrevet 12. august 2004 Jeg bor desverre ikke i Solrød kommune Miranda. Jeg skriver desverre fordi jeg godt kunne tenkt meg å bo ved kysten, men har istedet slått rot mer eller mindre midt på Sjælland, så langt unna kysten som det nå går ann å komme på denne lille øya.. :-? Men det tar ikke så fryktelig lang tid å komme til Solrød herfra da. Takk for info om norske TV-kanaler. Har vært inne å kikket på den lokalpakken jeg også, skal bare vurdere om jeg gidder å betale enda mer for TV enn det vi allerede gjør i dag først. Hilsen JenniMalou
Piglet Skrevet 12. august 2004 #462 Skrevet 12. august 2004 Takk for hilsen i dagboken min! Jeg får både NRK og norsk TV2 gjenom kabel TV (TDC). Se her: http://tdckabeltv.dk/?UniversID=77 Ellers må jeg bare si "Tullejente!" når det gjelder situasjonen under piletreet! Piglet
Bettan* Skrevet 13. august 2004 #463 Skrevet 13. august 2004 Nå er det så lenge siden fredag at jeg nesten ikke husker hva som skjedde der under piletreet Noen er nysgjerrige her, ser jeg Neida, det skjedde ikke så mye Miranda, Miranda, Miranda :sur: Hva skjedde med hun som hadde bestemt seg for å fortelle henne hva hun følte da??????? SOm måtte ha en avklaring liksom? :cry: Da hun skulle gå, kom hun mot meg. Og hva gjorde jeg...? Rygget tilbake... :oops: Huff og huff.... jeg sier som Piglet: T U L L E J E N T E
Miranda Skrevet 13. august 2004 Forfatter #464 Skrevet 13. august 2004 Piglet og Bettan, - jeg vet det... Piglet, problemet med TV kanalene er bare at her ute på landet er vi overlatt til parabolenes verden. Ingen kabel TV Ellers kommer min verden igjen til å forandre seg: Jeg kommer til å søke på en stilling i nærheten av hvor jeg bor. Mannen min får endret sin arbeidstid, så han kommer til å kjøre hjemmefra 06.30, og problemet er datteren som skal opp og på skole. Hun er 7 år. Min samvittighet klarer ikke å overlate henne til seg selv om morgenen. Så min kollega-avhengighet må vike. Det blir vanskelig det her Stillingen er for god til å la gå. Jeg kan sannsynligvis velge hvordan jeg vil legge uken, og så er det kun 15 -20 min. å kjøre. Mon tro om jeg kan forhandle lønnen...
Miranda Skrevet 13. august 2004 Forfatter #465 Skrevet 13. august 2004 Det er ikke så ofte jeg veier meg. Det er lenge siden jeg har vært nede på 46-tallet og det vil jeg heller ikke være. Det er sikkert på grund av at det er vanskelig å spise i varmen... :-?
Piglet Skrevet 13. august 2004 #466 Skrevet 13. august 2004 Jeg viste ikke det med kabel-TV, jeg, og har derfor ikke helt forstått problemet. :oops: Men nå er jeg med! Jeg synes det er fornuftig av deg å søke på den andre jobben, både pga. transport, arbeidstider og ikke minst datteren. Kanskje kan det også endre forholdet ditt til kolegaen hvis dere ikke lengre er kolegaer? God week end, når du kommer så langt! Piglet
Malou Skrevet 13. august 2004 #467 Skrevet 13. august 2004 Top secret og very very important information er sendt pr PM. Ellers kommer min verden igjen til å forandre seg: Jeg kommer til å søke på en stilling i nærheten av hvor jeg bor. Mannen min får endret sin arbeidstid, så han kommer til å kjøre hjemmefra 06.30, og problemet er datteren som skal opp og på skole. Hun er 7 år. Min samvittighet klarer ikke å overlate henne til seg selv om morgenen. Så min kollega-avhengighet må vike. Det blir vanskelig det her Stillingen er for god til å la gå. Jeg kan sannsynligvis velge hvordan jeg vil legge uken, og så er det kun 15 -20 min. å kjøre. Mon tro om jeg kan forhandle lønnen... Huff da. Dette høres ikke enkelt ut nei, men i det lange løp blir det kanskje bedre for både deg selv men også for resten av familien din også? Også slipper du å kjøre så langt, men får du fortsatt friuker da? Håper du får en god helg uansett! Malou
Miranda Skrevet 13. august 2004 Forfatter #468 Skrevet 13. august 2004 Jeg viste ikke det med kabel-TV' date=' jeg, og har derfor ikke helt forstått problemet. :oops: Men nå er jeg med![/quote'] Piglet er en ekte Københavner Og, ja, det er mulig forholdet til henne kommer til å endre seg. Håper bare ikke vi mister kontakten, men det tror jeg ikke :krysse-fingre-smily: Miranda prøver å være litt fornuftig... :-? Det kan være det beste, det her. På alle områder. Så er det bare at man vet hva man har, men ikke hva man får... Merker jeg trenger å hente frem noen positive tanker.. Jeg elsker Top-Secret-Information Takk, Malou Og nå sitter Miranda og venter på om Piglet følger opp, - for København er stort Og jada Malou, jeg får fortsatt friuker, for det er en nattevagt stilling, dette også. Begge nattsykepleierstillingene er ledige (den ene har gått over til dagvakt, og den andre sykepleieren er oppsakt p.g.a. langtidssykmelding). Dette gjør at jeg fortsatt kan jobbe fra søn/søn som jeg synes best om. Men jeg kan ikke få min kollega med, - de har ingen stilling til henne (ennå ) Avdelingslederen hadde en utrolig forståelse :oops: og sa til meg at "ja, det er dette med "makkerskab"", og så la hun til at "et sted måtte man jo starte". Altså at den ene blir nødt til å starte et nytt sted først, og så kan den andre følge med når det engang blir en ledig stilling :oops: Jeg ble faktisk ganske så pinlig berørt
Miranda Skrevet 15. august 2004 Forfatter #470 Skrevet 15. august 2004 Top-Secret info er sendt! Piglet Takker Jeg og mannen har 13 års jubileum i dag! Noen som vet hvor det er blitt av Tiden...? I morgen skal jeg til jobbsamtale. Ganske uformelt, for jeg har ikke levert noen søknad ennå. Hadde egentlig tenkt å skrive den ferdig og ta den med, men jeg har ikke fått tatt meg sammen (ennå). Men, - etter mye overveielse har jeg sent en melding til kollegaen om at jeg tenker på å søke en annen stilling. Hun har ikke gitt noen tilbakemelding...
Miranda Skrevet 16. august 2004 Forfatter #471 Skrevet 16. august 2004 Nei, hvor er det irriterende at hun ikke gir noen respons...! Før sengetid i går sendte jeg en ny sms, hvor jeg skrev at jeg håpet hun forstod (hvorfor jeg søker en ny stilling), og at jeg også håpet vi kunne finne et sted å arbeide sammen "her på landet". (Det siste snakket vi faktisk om før vi flyttet). No responso Vekkeklokken ringte nettop som øyelokkene hadde faldt i, sjokk, allerede på tide å stå opp. Jeg ble igjen bekreftet i at nattevakter er mere egnet for meg. Jobb samtalen, ja! En opplevelse i seg selv. Godt nok var den uformell, men sannelig om jeg håper travelheten som preget lederen gjenspeiler hvor travel arbeidsplass det er. "Vil du ha en kopp kaffe eller te?" spurte hun da jeg hadde satt meg. "Ja takk, jeg tar gjerne en kopp kaffe", svarte jeg. Optimistisk, i håp å få noe igjen for å ha stått opp før fanden får sko på. Jeg nådde to slurker mens hun fortalte hvor mange beborere som bor på de forskjellige pleiehjem (hvor er relevansen?). Jeg fikk stilt mine spørsmål på vei ut av døren, for hun hadde det så travelt med å vise meg lokalene. Etter 10 minutter, uten overdrivelse, stod jeg igjen på parkeringsplassen, sammen med lederen, - for hun skulle peke på bygningene i bakgrunnen. "Så har du i allefall fått en fornemmelse", sa hun og kikket på meg for første gang. "Søknadsfristen er den 23."? spurte jeg, selv om jeg visste svaret. "Ja", sa hun og smilte. Om jeg vil være der? Det må jeg visst tenke godt og grundig over...
Miranda Skrevet 16. august 2004 Forfatter #472 Skrevet 16. august 2004 Det går ikke, - jeg blir nødt til å snakke med henne. Så for en halv time siden ringte jeg til henne. Men om hun tar sin telefon? Gjett :evil: Noen som vil fortelle meg hva problemet er? Jeg vet jeg bør slå kaldt vann i blodet, men det er så fryktelig vanskelig
Miranda Skrevet 16. august 2004 Forfatter #473 Skrevet 16. august 2004 Fortsettelsen: Jeg ringer igjen. Passer på at nummerviseren er slått til, for jeg vil hun skal se mitt nummer. Med det samme blir røret løftet av: "Hei, det er XX" "Hei", sier jeg. "Det er Miranda". "Hvordan står det til?" Hun forteller at de holder på å grave i hagen, og at hun har vært ute i regneværet hele dagen. "Har du fått mine sms?", spør jeg nølende. Jeg presser en forklaring ut av henne, ikke særlig pent. Men det blåser jeg i, akkurat nå. "Ja, men jeg trodde det var en joke", svarte hun ganske skarpt. Jeg satt som et spørsmålstegn, for det var slett ingen joke. Skuffet fortsatte jeg at det var for datterens skyld. "Det blir den 5. sykepleier jeg kjører med, så det går nok!" svarte hun skarpt. "Hver og en må gjøre opp med seg selv hva som er riktig", fortsatte hun. "Har du søkt stillingen?" spurte hun meg. "Nei", svarte jeg. "Ikke ennå". Hun spurte når fristen var. "Den 23.", svarte jeg. "Ja, da kan du fortsatt nå det!", svarte hun. Skjelden har hun tatt en så irritert tone, og jeg sitter tilbake med en dårlig følelse. "Vi ses jo på søndag, da, eller hva?", avsluttet jeg. Søndag er det jobb igjen. "Ja, det gjør vi", sa hun. Men det forundrer meg mye om hun kommer... Om jeg var forvirret før, er jeg desto mer forvirret nå. Mildt sakt har jeg det elendig, men det fører jo ingen vei. Jeg søkte en "bekreftelse på at det var ok jeg søkte en annen stilling". Det fikk jeg. Selv om ikke den var særlig medfølende :evil: The End
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2004 #474 Skrevet 16. august 2004 :trøste: Ikke enkelt, spesielt ikke siden dere ikke har snakket direkte om "ting". Kanskje på tide nå? Lett for meg å si, jeg vet det... Mie. Og du - i natt må du ikke beholde Jon Blund sånn helt for deg selv, please?
Miranda Skrevet 16. august 2004 Forfatter #475 Skrevet 16. august 2004 Takk for trøsten, Mie... Snakke sammen, ja... Mon tro om jeg overhodet ser henne igjen? Om hun vil se meg... Og, Mie, jeg skal nok sende Jon Blund over til deg også. Selv om jeg nok kommer til å trenge ham i natt...
Malou Skrevet 16. august 2004 #476 Skrevet 16. august 2004 Malou-Jen innom med trøsteklem til Miranda, selv om det kanskje ikke hjelper så alt for mye. Skulle ønske jeg hadde noen gode råd, men jeg må innrømme, det har jeg desverre ikke. Vanskelig..
Miranda Skrevet 17. august 2004 Forfatter #477 Skrevet 17. august 2004 Takk Malou-Jen, søtt av deg. Det hjelper faktisk litt, likevel... Og takk for at jeg fikk låne Jon Blund litt i natt. Jeg har sovet overraskende godt og lenge. De neste 4 netter har jeg ekstra vakter på et sted i nærheten. Det burde bli interessant. Nå har jeg fri helt til i kveld, og jeg benytter anledningen til å vaske klær, skifte på kanin- og marsvin burene. (Bestilte forresten ett ekstra bur i går fra Harald Nyborg) Mest av alt har jeg lyst til å gjøre det forbudte: Ta bilen og kjøre hjem til henne for å snakke. (En dårlig idé, ikke sant?) Men hun avviser meg nå, og det på grunn av at jeg tenker på å søke ett annet sted. Et eller andet sted synes jeg det er merkelig. Eneste fornuftige jeg kan komme frem til er at jeg har gått frem på feil vis. Nå hopper jeg inn i dusjen, og prøver Veet som jeg kjøpte i går. Ellers har jeg alltid stått med barberskum og høvel
Piglet Skrevet 17. august 2004 #478 Skrevet 17. august 2004 Stakkars Miranda! Det er ikke lett, dette her. Jeg synes faktisk det er en god ide og dra bort og snakke med henne. Men da mener jeg snakke ordentlig om tingen og ikke bare synse og tenke og hva-om og tenk-hvis... Det synes jeg du bør gjøre, men det har jeg vel etterhvert gjort klart. Uansett, til deg. Piglet
Miranda Skrevet 17. august 2004 Forfatter #479 Skrevet 17. august 2004 Takk for PM, Piglet. Det er en stor mulighet for at hun har sin familie på besøk, - og min datter kommer hjem fra skolen om 1 time. Så jeg får prøve å være tålmodig frem til søndag. Ja, Piglet, snakke ordentlig... :oops:
Gjest lmari Skrevet 17. august 2004 #480 Skrevet 17. august 2004 Hei vennen! Jeg følger med på deg, selv om jeg kanskje ikke skriver så ofte som jeg burde... Kan det være at hun ble skuffet? At hun liker godt å jobbe sammen med deg, og å ha deg i nærheten, og at hun vet at dette vil endre seg når du skifter jobb? Jeg synes det kan minne om en sånn reaksjon... Da er det lett å skulle beskytte seg selv og sine følelser med å være skarp og tøff. Eller hva? Jeg sier som de andre - du er nødt til å snakke med henne. Kanskje dette kan være nådestøtet som gjør at dere virkelig er nødt til å snakke sammen om alt det som ligger der? Og så tenker jeg at hvis hun ikke hadde brydd seg noe om deg, så hadde hun heller ikke brydd seg om at du skulle slutte på jobben... Tenker på deg, håper det ordner seg med jobb og alt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå