Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

:spent-smiley: Jeg regner med at du oppdaterer når kontrakten forhåpentligvis er underskrevet. Jeg har jo forøvrig gratulert en gang allerede jeg. :oops:

Hvordan kanin(er) har du foressten?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jennifer, jeg oppdaterer når kontrakten er i boks :wink:

Forøvrig har det vært flere "forhindringer". Plutselig ringte advokaten til bankrådgiveren, fordi han mente det var et problem at vi ikke er danske statsborgere! Men vi har heldigvis arkivert en artikkel fra en dansk avis om et lignende problem, - da viste det seg at saksbehandlingen hadde vært feil.

Og nå har mannen min snakket med advokaten og det hele skulle være rettet opp.

Nå venter jeg bare på å få den kontrakten underskrevet i full fart...! (Det blir først i morgen...)

Danske reglersom jeg har arkivert!

Og Denne skulle vi heller ikke komme i "klemme" i...

Nok om hus i denne omgang!

Jennifer, vi har en liten Hermelin kanin, - en søt liten kose kanin. (Som helt sikkert gleder seg til å kunne få sin egen løpegård i hagen)

Hva slags kanin har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg er kun en Gris

Mit liv begyndte med at mennesket smurte KREOLIN på min navle. Det sved og gjorde meget ondt. Da jeg var nogle få dage gammel fik jeg mine TÆNDER klippe af med en sløv SKÆVBIDDERTANG. Så blev jeg et par måneder gammel, så fik jeg mine NOSSER skåret af (uden bedøvelse). Da jeg så vejede 70 Kilo, kom der en stor lastbil, og en SINDSYG mand, og sparkede og slog mig, for at få mig op i bilen. Jeg havde jo ikke før set en bil, så jeg var frygtelig bange. Nu ligger jeg HALVDØD på landevejen. Jeg var jo sammen med et helt læs af mine venner på vej til slagteriet. En HALVFULD Stodder kørte galt med lastbilen, som væltede. Jeg har brækket 2 af mine ben, og BLODET løber ud af min mund. Der er en masse mennesker der går rundt og ser om vores FLÆSK har taget skade. Ingen tænker på mine pindsler. Havde jeg da bare været et menneske, så havde jeg vidst hvad det hele gik ud på.

Venlig Hilsen fra GRISEN.

------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Stakkars grisen... :( Har faktisk tenkt på hvor ille vi behandler de stakkars dyrene. Spesielt etter at jeg kjørte etter en liten lastebil full med griser på vei til slakteriet en gang. De hadde ikke god plass for å si det sånn...

Hva slags kanin har du?

Min er en liten hollender. Veier ca 3 kg og er vel på størrelse med en hermelin, kanskje bittelitt større? Det var den jeg hadde som avatar i julen hvis du så den. Ellers så har jeg jo et skrytebilde av den her der han opptrer som pyntegjenstand. :ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så søt, da Jennifer! Med de lange ørene stående rett til værs :P

Jeg husker du hadde gitt den nisselue på til jul, ja :wink:

Min Hermelin veier nok et par kilo, uten at jeg tør å si det sikkert. Hmmm, kanskje jeg skal sette den på vekta...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da drister jeg meg til å gratulere igjen jeg. :sjenert: Satser at det ikke kan komme flere forstyrrende elementer i veien nå som kontrakten er underskrevet.

Ikke noe problem å få veid den lille hermelinen vet du Miranda... Sambo veier seg først med kanin og så uten, og så er den saken i boks.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for gratulasjoner :P:P

Ja, nå regner jeg med at resten foreløper knirkefritt... :P

Jeg har vært en liten tur i Norge og det er jo fortsatt litt snø, jo... :o

(men det har smeltet mye, da)

På vei hjem i bilen i dag, spurte mannen min meg hvordan jeg har det med henne. Jeg har latt det emne ligge i lengre tid nå, - jeg kan jo ikke snakke om alt som kværner rundt hele tiden heller...

Han er så fornuftig, - jeg er både heldig og imponert, - han forklarer meg hvorfor han mener jeg bør snakke med henne. Og, - han spør meg hva jeg vil, hva vil jeg om hun er positiv. For, som han sier, det vil hun nok spørre meg om. Han sier også at jeg bør fortelle at han ikke er i mot det...

Jeg sitter og er fullstendig enig, - jeg ser tydelig det fornuftige i det. Og likevel er det så vanskelig selv om jeg har 1000 muligheter...

Nei, nå vil jeg ned og ha meg en stor kopp te før jeg legger meg... :P

Jennifer, - ja det er en god måte å få kaninen veid på, - takk for tipset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det før, men jeg er så imponert over mannen din.

Og enig!  

Ha en fin tirsdag!

Piglet

Hei Piglet :vinke:

Ja, han imponerer meg også :P Og jeg er selvfølgelig enig med dere...

Og innerst inne vet jeg at det ikke er noen vei utenom.

Håper du får en fin tirsdag, du også Piglet!! :P

Jeg er i gang med å arrangere div. ting i forhold til flyttingen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært nede og reddet deg fra side to. Det er jo helt stille fra deg...

Håper du har en fin helg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært nede og reddet deg fra side to. Det er jo helt stille fra deg...

Håper du har en fin helg!

Piglet

Heisann Piglet :P Og god helg! :P

Det har ikke vært så mye aktivitet fra min side de siste dagene, nei. På en måte har jeg hatt mer enn nok med å overbevise meg selv om at jeg klarer å jobbe til søndag morgen.

De siste nettene (og i natt med) jobber jeg sammen med en mann. Det burde være egentlig være inspirerende, - det er bare det at han kommenterer ALT jeg gjør og sier. Som hvorfor jeg parkerer bilen som jeg gjør, - hvorfor jeg går med de skoene jeg gjør, - og at det er min egen feil at jeg blir vekket av telefonen (selvfølgelig slukker jeg den ikke når jeg har en datter som skal kunne komme i kontakt med meg). Han er en ordentlig "bedre-vitende". Samtidig prøver han å lesse alt arbeidet over på meg (Han kan tro Nei!)

At han er stor og fyller både bilen og en 3-pers. heis alene, er mindre av betydning... Og at han svetter fordi han er flink å sykle til arbeid...

Men som jeg gleder meg til å få min kollega tilbake!!!

Henne har jeg ikke snakket med siden jeg dro til Norge. Vel, bortsett fra en kort samtale via msn. Og den ble jeg bare mer forvirret av...

Du skjønner Piglet, - det har ikke vært så mye å oppdatere.

I kveld vil jeg bare slappe av, og bestille en pizza fra Dominos. Kanskje det kommer en god film på TV også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når man sover for lenge om dagen, - da kan man jo ikke sove når natten kommer... Godt man har KG, da :ler:

For noen vakter de siste tre nettene har vært! Jeg fortjener å ha fri nå, - og det gjør nok vikaren også. Ulempen ved å kun være to på arbeid sammen er jo nettop at man skal kunne arbeide sammen. Jeg synes virkelig jeg er fleksibel og kan innstille meg etter situasjonen. Men når utenforstående blir alt-vitende og kritisk, har jeg visst vanskelig for å takle det.

Da vikaren skulle hjem i morges sa han først: "Takk, det har vært hyggelig". Hyggelig? :o

"Bortsett fra...?" spurte jeg, for jeg fornemmet en undertone.

"Ja, du kjører for fort, da", sa han. "Fortere enn jeg bryr meg om".

OK, jeg kjører 10 km fortere enn fartsgrensen. Og jeg kan godt forstå at det kan være skummelt for en mann uten førerkort.

Min tålmodighet ved å utløpe, og jeg sa til ham at siden han hadde det på den måten, burde han nok heller jobbe med min kollega i motsatt uke!

Svaret var at det kunne han jo ikke be om, fordi i den uka arbeider han fast et annet sted!

Det forteller alt om hvor "hyggelig" det har vært :roll:

Mange vikarer har jeg kjørt med gjennom tidene, men opplevelsene disse nettene står som skrekkens eksempel.

Men overlevd har jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok syt og klag.

For det var faktisk en ganske utmerket søndag i går.

Datteren og mannen gikk på kino allerede kl 12, med det resultat at jeg sov lengre enn jeg hadde planer om. Vi hadde invitert ett vennepar over ut på dagen (de ville jo gjerne se husbilder). Søndag er egentlig en fin "besøksdag", for det skjer jo ikke så mye en sånn dag, likevel. Ikke for meg, i allefall.

Vel, eller det kommer det sikkert til, fremover. Neste helg skal vi ned og male hus, og søndag skal jeg atter på arbeid; - denne gangen heldigvis ikke med en vikar "utenfra" :sukke-lettet-smily:

Og nå er tiden inne for å begynne å pakke!! :P

.........

I natt da jeg lå våken, tenkte jeg på om jeg kanskje skulle skifte strategi :sjarmor:

Snøballen har blitt ganske stor, og den har begynt å rulle sakte. Nå er det på tide at jeg skubber den. Få litt fart på sakene.

Kanskje jeg skulle prøve å være den forførende :legge-taktikk-smily: :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle vært annsatt på et kontor, - det virker som om alle steder først åpner kl 10.00 :klø:

Stuegulvet er fullt av papirer som forbredelse på alle de steder jeg skal ringe i dag. Jeg har ringt til dem alle, men ingen er å treffe så tidlig.

Kanskje det er vanlig med mandag-morgen-møter? For å snakke om helgen? :ler:

Forøvrig tar jeg hatten av for alle dem som orker å jobbe om dagen! Siden jeg savner en løfte på hatten smily, får denne gjøre samme nytten: :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel forsåvidt at vi skal ta hatten av for alle som orker å jobbe i det hele tatt jeg. Selv om jeg er redd for at hatten blir noe utslitt etterhvert... Men flinke er vi, vi som jobber. Tenk på alt andre morsomme som vi forsaker for å jobbe istedet... :wink:

Ellers så virker det som du har ganske mange baller i luften om dagen, men sånn er det jo når man står med ett ben i det gamle hjemmet og ett ben i det nye. Mye å holde på med, men det er jo ganske så gøy også da. :D

Godt at du er ferdig med den vikaren foressten. Høres ikke ut som noen hyggelig kar det der.

Ha en fin mandag!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje du har rett, Jennifer... Tenk på alt man kunne få gjordt om man ikke jobbet. Men for å ha det gøy må man også ha noen penger. Hmm... Ikke lett når man vil ha både i pose og sekk :ler:

Men å jobbe om dagen må være slitsomt. Mon tro hvordan alle disse menneskene kommer seg ut av sengen om morgenen? :klø:

Imponerende.

Jeg vet ikke om den nye strategien min kommer til å virke, men i allefall kommer min kollega på besøk på fredag.

GreenSky foreslo noe sexy tøy, hva skal jeg ha på, mon tro? :forvirra:

Men nå må jeg vel heller konsentrere meg om hva jeg skal ha nede på butikken. Og så vil sikkert datteren hjem fra SFO snart...

Ja, det er nok av baller i luften, Jennifer. I perioder tror jeg at jeg sliter meg selv helt ut, - men det er gøy også, ja! Forresten synes jeg det går mye bedre å flytte denne gangen. Jeg og mannen deler oppgavene fint i mellom oss, helt pr. automatikk. Vi har visst prøvd å flytte før :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...