Miranda Skrevet 14. september 2005 Forfatter #981 Del Skrevet 14. september 2005 Det var ikke så mye jeg fikk med av valgsendingene, Piglet. Men da kl. var 03.30 fikk jeg sett resultatene via Nettavisen. Jeg var ute for vikarbyrået valgnatten. Trodde aldri morgenen ville komme. Minuttene sneglet seg av sted. Ikke vet jeg hva som er med røykere, men noen ganger virker det som om de boikotter ikke-røkere. Bevisst eller ubevisst skal være usakt. Det var selvfølgelig fritt valg; enten sitte på røykerommet sammen med de tre andre, eller sitte alene på kontoret. Siden jeg hadde "En bønn for Owen Meany" med, og den nyinnkjøpte Mp3 spilleren, valgte jeg kontoret. Boken tok dessverre slutt før vakten gjorde, og jeg forsøkte meg inn på røykerommet. Men for meg som hverken røyker eller spiller pengespill, følte jeg meg overflødig. I det minste kunne jeg klikke meg inn og se det norske valgresultatet! To netter der?? Nei takk (Det ble selvfølgelig vikarbyrået sure over, for de kan, (forståelig nok), ikke få noen til å ta vakter i den kommunen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 14. september 2005 Forfatter #982 Del Skrevet 14. september 2005 I morgen kommer svigermor og mannen. Jeg har fri, heldigvis, for sånn pleier det ikke være. Av en eller merkelig grunn pleier vi å få familiebesøk i min arbeidsuke. Jeg klager ikke, bare konstanterer Planen er å handle i dag. Men av erfaring er det best å handle litt etterhvert, for oftest får jeg fyllt kjøleskapet alt for mye opp. Ingen grunn til å kaste det halve så fort gjestene har dratt... Anngående dyrevelferd, så har det påvirket meg hele uken. Det har påvirket meg for mye, vil jeg mene. Da jeg skulle bestille "flæskestegssandwitch", så jeg for meg en overvokst gris med sår på skuldrene av å stå i en boks som klemmer. (Utviklingen har nemlig ført til at grisene har blitt større, men de har bare "glemt" å tilpasse inventaret derefter). Det er de færreste griser har mulighet for overhodet å legge seg ned. Det ble ingen burger. Jeg spiste heller noe av det vi hadde hjemme... Og så var det egg-problematikken. Eggene jeg har i kjøleskapet er fra burhøns. (Fy meg). Så billige som egg fra frittgående høns er, kan man jo ikke si man ikke har råd. Det er ikke store plassen burhønsene har å bevege seg på; de har gulvflate på størrelse med et A4 ark. Kun noen kilometer fra meg ligger det en hønsefarm som selger egg. Der kan man se sunne og friske høns spasere rundt i en epleplantasje. Jeg har aldri stoppet der. Men jeg skal. Dessuten; foreldrene til ei i datterens klasse har en stor svinefarm. Jeg tror jeg vil spørre om å få komme på omvisning (!) Nå høres jeg sikkert både sprø og fanatisk ut! Takk for støtten, forresten, Piglet PS. du kan jo starte med eggene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 14. september 2005 #983 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg kjøper allerede økologiske eller frittgående egg og økologisk melk. Og mye økologisk frukt og grønt siden vi får kasse fra Aarstiderne. Jeg tror ikke forskjellen i pris er så stor på de produktene, heller. For meg er "barrieren" kjøtt. Synes fortsatt det er litt dyrt, og det synes ihvertfall kjæresten. Men nå har jeg nettop fått et hefte som viser at: - for hver l økologisk melk så sparer man 200 l grunnvann for sprøytegift - for hvert økologisk egg så sparer man 75 l grunnvann for srøytegifter - for hver portion økologisk havregryn så sparer man 34 l grunnvann - for hver økologisk biff så sparer man 750 l grunnvann for sprøytegift. Det fikk meg til å tenke enda mere. Dyrevelferd er veldig viktig, men rent vann også for fremtidens generationer er enda vigtigere, synes jeg. Se mere på www.vandfrahanen.dk Håper ikke du får enda mere dårlig samvitighet nå! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. september 2005 Forfatter #984 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har aldri rigtig tenkt over at miljøet påvirkes i den grad, Piglet. Iøvrig gir det meg ikke alt for dårlig samvittighet, for jeg kjøper kun økologisk melk. Og økologiske grønnsaker når det faller seg sånn (dog ikke alltid...). I et par omganger har vi også fått varer gjennom Årstiderne. Det er noen kjempe fine (og inspirerende) kasser. Det fikk meg i alle fall til å prøve noen nye råvarer Tidligere har jeg knapt tenkt tanken på at kjøtt bør være økologisk, men mer fokusert på frukt, melk og grønnsaker. Faktisk aner jeg ikke om økologisk kjøtt er så mye dyrere, og vet nesten ikke om det er tilgjengelig i forretningene. (Kanskje Irma, men det har vi ikke hos oss). Super Brugsen har det nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. september 2005 Forfatter #985 Del Skrevet 15. september 2005 Glemte helt å legge inn en link til dette lille spillet: Jeg er en gris Jeg har forresten vært hos a. i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. september 2005 Forfatter #986 Del Skrevet 15. september 2005 Bare litt fackts om slaktegrisene: "Mindstekravet er i dag kun 0,65 m2 for et svin på op til 110 kg. Når et svin vejer omkring 100 kg, betyder mindstekravet, at det stort set ikke har noget plads at bevæge sig på." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. september 2005 Forfatter #987 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Vi har besøk fra Norge Og jeg har vært flink i haven i dag; har fått plantet en rekke jordbærplanter. De skal eftersigende plantes sensommer. Og det er det vel nå. Har i allefall vært varmt i dag, selv om nettene er kalde. Helgen er åpen, ingen faste planer. Det er nesten, (kun nesten), så jeg skulle ønske jeg skulle på jobb søndag. Men selvfølgelig er det best å være hjemme, selv om jeg savner a. Det er i allefall dumt av meg, for jeg har en følelse av at hun har mistet interessen. (Det måtte jo komme). Endret 17. september 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 18. september 2005 #988 Del Skrevet 18. september 2005 I går var jo riktig godt egnet til hagearbeid. Liker sånne klarer, skarpe høstdager. Idag er været til gjengjeld riktig trist, skikkelig dansk høst/vinter. Jeg må snart finne frem hanskene mine. Hvorfor tror du hun har mistet interessen? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. september 2005 Forfatter #989 Del Skrevet 19. september 2005 Det er bare en følelse jeg har, Piglet. Intuition kanskje. *grubler* Kanskje jeg savner noe i blikket hennes. Noe som før var der. Kanskje av det hun skriver til meg. Og spesielt av det hun ikke skriver. Har blitt mer kort og kontant, i steden for den søte og milde tone hun før hadde. Kanskje grubler jeg for mye. Kanskje ønsker jeg det er sånn det skal være, for det ville ha vært en lett løsning. .... Visst er høsten deilig. Skulle ønske solen var her. Det er på tide med en høstklipp. Jeg må ta meg sammen og velge en frisør. Det kan ikke la seg gjøre å kjøre 10 mil, (en vei), for å komme til min gamle frisør. Jeg må gi slipp ... Gjestene har dratt, og det er tomt. Litt deilig også, men jeg savner dem. Det blir godt å gå på jobb i morgen. Håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 20. september 2005 Forfatter #990 Del Skrevet 20. september 2005 I det minste skjer det litt: Rett før det var logge-av-pc-tid i går, klikket jeg på et frisør link. De hadde det smarteste online booking system jeg har sett. Før jeg visste ordet av det, hadde jeg bestilt tid til klipp den 20/9 kl. 10.00 Man kunne velge blandt navnene, men jeg kjenner dem ikke, og det var ikke bilde på hjemmesiden. Jeg må innrømme jeg er litt skeptisk. Nå gjenstår det bare å se. Det er litt morsomt også. Forøvrig aner jeg ikke hvor frisøren holder til, men jeg tror det er nede ved havnen. Eller en av dens sideveier. Magen har vært litt på hovsatur de siste par dager. I går gjorde det vondt, og jeg var på toilettet 1539498 ganger. I dag da jeg bøyde meg ned for å legge vasketøy i maskinen, stod jeg plutselig med munnen full av oppkast Nå tør jeg naturligvis ikke bøye meg fremover, av frykt for at det gjentar seg. Men klippe meg skal jeg. For jeg er ikke syk. Men egentlig føler jeg meg ikke helt bra heller :hypokonder-smily: (Og så nettop i dag, da, hvor jeg først skal til aerobic og siden på jobb). Nå har jeg en halv time på meg til å: drikke varm te med sukker, ta en dusj, finne adressen på kartet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 20. september 2005 Forfatter #991 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg fikk klippet meg. Mer klipp enn hva jeg kanskje hadde tenkt. Frisøren fikk overtalt meg til å farge øyebrynene. Datteren min synes jeg ser merkelig ut! Det var i alle fall en ærlig frisør. Hun spurte om det var pannelugg jeg hadde. Hun syntes ikke det så ut som noen ting. NÅ er det i allefall pannelugg. Johanna, frisøren, spurte: "fant du så en pige da du kom til Danmark?" Hun fikk summet seg og fikk endret det til mann. Jeg satt lenge og tenkte på hvorfor hun hadde sakt feil. Om det er så opplagt liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 22. september 2005 Forfatter #992 Del Skrevet 22. september 2005 Jentene ba meg om å bake boller. De trengte det til leken, dessuten var de sultne etter skoledagen. Så mor baker og spiser boller Fortsatt er jeg øm i muskler over hele kroppen. Selv om jeg forsøkte å ta det moderat under Aerobic´en, verker musklene. Da var det deilig å sette seg ned i massagestolen på arbeid. Det er bare Nytelse Det er deilig å komme igang. Merker hvor godt jeg har av det. Kollegaen min er syk. Hun ringte meg forleden dag, og vi vekslet et par sms´er i går. Hun er som hun pleide å være før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. september 2005 #993 Del Skrevet 22. september 2005 Vi har prøvd å få godkjent en massagestol her på kontoret, men foreløpig uten suksess. Det kunne ellers vært deilig.. Jeg har faktisk aldri prøvd å få full kroppsmassage heller, men jeg har snakket om det mange ganger.. Må se å gjøre alvor av å prøve det snart, selv om jeg er litt redd for at man blir avhengig. Jeg ble litt inspirert når jeg leste at du hadde bestilt frisør time online. Genial løsning, men det er kanskje ikke så mange som har det ennå. Jeg vet om en kjede som har, men etter det jeg har sett på nettet er de en del dyrere enn det jeg pleier å gi. Jeg trenger i allefall en klipp, har ikke hatt såpass langt hår på mange år.. Nå har jeg jo aldri sett deg, men kan det tenkes at frisøren var til kvinner selv? God torsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 23. september 2005 Forfatter #994 Del Skrevet 23. september 2005 Hei Malou, jeg har savnet deg her inne Jeg håper dere får det gjennom med massagestol. De er jo forskjellige, men på den vi har kan man velge mellom nakkemassage, helrygg eller lænde. For dere som sitter mye skulle man tro det var et fint forebyggende tiltak. De er jo ganske dyre, tror de koster omkring 20 000,- (I starten måtte vi betale 20.- for 20 min., nå er pengene tjent hjem så det ble gratis). En slik stol kunne jeg ha ønsket meg hjemme i stuen. Har funnet mange gjennom auksjonsiden eBay *drømme* Malou, jeg tror ikke de er så mange som har online service av frisørtimer ennå. Det måtte gjerne bli mer utbrett, for det er helt genialt. Jeg fikk en ganske alminnelig hårklipp + farging av bryn ( ) det kom på litt under 300,- Mye billigere enn hva jeg er vant til å betale hos Stender Jeg tror neppe Johanna-frisøren var til kvinner. Hun fortalte at de hadde valgt en streng katolsk skole til sønnen. Og om disiplinen hjemme. Hun var med andre ord en dame man ikke umiddelbart henleder til utskeielser (av noen art) Nå nærmer det seg ukeslutt. Skal bare ha overstått to netter til, før det er fri. Det er forøvrig ikke alltid det er dårlig å kjøre med vikar, spesielt ikke når vikaren skal bake boller å ta med Hun synes jeg spiser hele tiden. Til helgen er det økologisk marked i nærheten av hvor jeg bor. Økologisk frukt, grønnsaker, kjøtt og andre ting. Man kommer på omvisning i den økologiske epleplantasjen. Håper jeg orker å ta en tur søndag. (Jeg har forresten overhodet ikke sett økologisk kjøtt i noen butikker...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. september 2005 Forfatter #995 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg har bakt den kaka Bestemt ingen slankekake Føler det har vært 5 lange arbeidsdager, kanskje fordi det har vært for stille. Dessuten er jeg trøtt av å høre om brudekjoler, de kongelige, og om TV programmer jeg ikke ser. Siden jeg hverken leser Se og Hør, eller andre sladderblader er jeg lite up to date. Jeg må være en av de tørreste og kjedelige personer som finnes Men det har jeg det godt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 24. september 2005 #996 Del Skrevet 24. september 2005 Kaker som ikke er slankekaker, er de beste kakene. :icon_smile: Tørr og kjedelig? Ikke akkurat slik jeg oppfatter deg, men... :blunke: Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. september 2005 #997 Del Skrevet 27. september 2005 Håper du har en fin uke! Synes heller ikke du virker tørr og kjedelig... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. september 2005 Forfatter #998 Del Skrevet 28. september 2005 Hei @lfa og Piglet , takk for komplimentene får jeg vel si Her til morgen ringte mannen min hjem og sa han hadde krasjet bilen I en rundkjøring var han dreiet rundt og hadde havnet i et skilt. Heldigvis var det kun skader på bilen. Men han var ganske sjokkert. Han ville ikke jeg skulle hente ham før etter arbeidstiden er slutt. Så nå driver jeg rastøs omkring her hjemme, og bare venter på det skal bli "kjøretid"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 28. september 2005 #999 Del Skrevet 28. september 2005 Saa bra at han ikke var skadet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1000 Del Skrevet 29. september 2005 Ja, Sukkerert. Det var virkelig skremmende. Han betyr alt for meg. Det er allerede torsdag i dag. Uken går alt for fort, uten at jeg får gjordt noe konstruktivt. Derfor skal jeg være flink i dag: 1) Rydde i datterens klesskap. Det som kan gjenbrukes går til Røde Kors eller Frelsesarmeen. 2) Fjerne gamle leker hun ikke vet hun har... Jeg får se hvor langt dagen rekker, men siden hun skal med ei venninne hjem etter skolen, har jeg alt for mange timer hjemme. I går tenkte jeg på om jeg skulle gå over til naboen, som er hjemme på barsel, og invitere henne over på kaffe og kake. Vi kjenner hverandre ikke så godt, selv om vi bor så nær. Det blir nok ikke til at jeg gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå