Miranda Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #861 Del Skrevet 10. mai 2005 Forøvrig venter jeg henne en av dagene Hun har nettop invitert meg på skogtur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. mai 2005 #862 Del Skrevet 11. mai 2005 Håper du hadde en fin skogtur! Klem, Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #863 Del Skrevet 15. mai 2005 Nå gjør jeg et unntak fra regelen min: nemlig å skrive i dagboken fra arbeid. Men jeg syntes liksom jeg måtte hive den opp på side 1. igjen Denne uken skal jeg jobbe sammen med vikarer, hvilket i og for seg ikke er så dårlig. (Selv om det er litt slitsomt...) a. har jeg sett og snakket med hver eneste dag hele den siste uken, mest p.g.a. praktiske ting. Den samhørigheten som er mellom oss kan undre meg noen ganger, og jeg lurer litt på om vi noengang kommer til å skli fra hverandre. Eller om det er et av de sjeldne vennskaper som består... Det skjer ikke allverden. Jeg planter og luker og planter og luker. Og sår frø. Det tar ingen ende, og det kommer heller ikke til å ta noen ende. Likevel hygger jeg meg der ute i hagen, sammen med tankene mine. Kanskje på tide å ta en liten dagbok-runde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. mai 2005 #864 Del Skrevet 15. mai 2005 Så det er derfor du er på KG så sent altså, fordi du er på jobb. Jeg tenkte det kanskje var fordi du også satt oppe i natten jeg, og det gjør du forsåvidt også, bare av andre årsaker enn meg. Vel, i følge min nyinnkjøpte klokke er klokken mer enn halv åtte om kvelden, New York tid selvfølgelig.. Fortsatt god arbeidsnatt! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #865 Del Skrevet 16. mai 2005 Så det er derfor du er på KG så sent altså, fordi du er på jobb. Jeg tenkte det kanskje var fordi du også satt oppe i natten jeg, og det gjør du forsåvidt også, bare av andre årsaker enn meg. Vel, i følge min nyinnkjøpte klokke er klokken mer enn halv åtte om kvelden, New York tid selvfølgelig.. Fortsatt god arbeidsnatt! Malou Det må være vanskelig å vende tiden tilbake til dansk tid, når det er sånn en stor tidsforskjell... Vanligvis har jeg problemer med noe så simpelt som skiftet mellom sommertid og vintertid. Heldige deg som har ny klokke, forresten! Står den fortsatt på NY-tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. mai 2005 #866 Del Skrevet 16. mai 2005 Er det jobbe-uke for deg igjen? Som tiden flyr... Snart er mai slutt, også! Skal du feire morgendagen, da? Jeg skal møtes med noen norske jenter til middag og fest, men det blir nok ikke så vilt for meg, i og med at jeg skal på skolen onsdag. Men det er jo hyggelig med en liten markering. Håper du har en fin jobbe-natt! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #867 Del Skrevet 17. mai 2005 Hei Piglet, Det har ikke blitt mye 17-mai feiring i år. Har sett litt på norsk TV, da Her i regionen skal det holdes en Norsk "markering" om et par uker, men vi har ikke tilmeldt oss ennå. Men kommer nok til å dra, mest for å møte andre nordmenn. Håper du har en fin 17 mai sammen med venninner I går gjorde jeg en tabbe, som kunne ha vært mye værre enn den ble... Jeg kom til å sende en sms beregnet på mannen min, til a. istedenfor... Hun og sønnen var her forresten en tur i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #868 Del Skrevet 20. mai 2005 Så blir det en uventet tur til Norge i morgen, på grunn av en ulykke i familien.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. mai 2005 #869 Del Skrevet 21. mai 2005 Å nei! Det var trist og høre! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. mai 2005 #870 Del Skrevet 21. mai 2005 Håper det går bra med deg! Det er ekstra vanskelig at man bor såpass langt vekk når det skjer noe.. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 22. mai 2005 #871 Del Skrevet 22. mai 2005 Håper det går bra med deg og familien din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #872 Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for klemmer og hilsner. Det hørtes værre ut enn det var, og skaden kommer til å rette seg, med tid og stunder. Det er deilig å være hjemme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. mai 2005 #873 Del Skrevet 25. mai 2005 Så bra at alt går bra! Håper du har en fin onsdag. Jeg skal på kino med kjæresten. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #874 Del Skrevet 25. mai 2005 Så bra at alt går bra! Håper du har en fin onsdag. Jeg skal på kino med kjæresten. Piglet Håper dere får en fin kinotur. Ser dere alle premiærene? :litt-misunnelig-smily: Det er fint å koble litt av midt i en travel studietid. Nyt det! Jeg har vært oppe siden kl. 07, jobbet i hagen (deilig), vært i Føtex med mannen min, og datteren vår og hennes venninne. Etter shoppingen var vi ute og spiste bøf, (barna valgte noe annet). Det har med andre ord vært en riktig hygge-onsdag (a. har jeg ikke hørt noe fra siden hun hentet fliser her, sist uke. Lurer litt på hvorfor ikke, men lurer kun litt, -for jeg synes jeg begynner å "komme over" henne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #875 Del Skrevet 25. mai 2005 gud, hvor irriterende det er når hun ikke svarer :-? (jeg skulle gjerne lånt tilhengeren i morgen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #876 Del Skrevet 26. mai 2005 Rastløs. Støvsugeren står fremme. Det samme gjør den tomme vaskebøtta fra i går. Marsvinburene og kaninburet venter på å bli skiftet, mens dyrene hygger seg ute på gresset. Jeg gjesper og selv etter to kopper Nescafé klarer jeg nesten ikke å holde øynene oppe. Har ikke nådd å venne meg til stillheten ennå. Har huset og formiddagen for meg selv. Kaster bort to timer på å sove, selv om solen skinner og jeg burde gjøre alt annet. Den dårlige samvittigheten sitter i magen, men kan ikke definere hvem jeg skal stå til regnskap for. Telefonen ringer. Nabodamen. Hun hopper over gjerdet, som ikke er der, og kommer inn på mitt kjøkken. Jeg har ikke lagt makeup, og det nyfargede håret er samlet i hestehale. Hun har pent arbeidstøy på og er fint sminket. Hun vil hverken ha kaffe eller te, derfor nipper jeg kun til min halv-kalde kaffe. Jeg føler meg ikke helt vel. Likevel hyggelig med selskap. Vi snakker om arbeid. Hun har funnet drømme-jobben, hvor hun får utfolde seg og prøve krefter. Jeg sier hun er heldig. Etterpå tenker jeg. Mitt arbeide er ikke utfordrende lenger. Aner ikke hva jeg har lyst til, finner ulemper med alt. Dessuten har jeg så mange goder der hvor jeg er. Som jeg verdsetter. Kommer frem til at det ikke skader å lese stillingsannonser igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mai 2005 #877 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei Miranda! Vet du hva slags jobb du kan tenke deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #878 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei Sukkerert, - jeg vet faktisk ikke helt hva jeg kunne tenke meg, men utdannelsen jeg har, gjør jo at jeg har forskjellige muligheter. Likevel sine begrensninger. Det var heller ikke meningen å klage alt for mye... Egentlig har jeg det ikke værst. Har et veldig stort ansvarsområde (kanskje for stort for én person), men likevel føler jeg ikke at det ligger noe særlig utfordring i det. På den annen side er det deilig å kunne bruke energien på andre ting enn bare arbeid, også... :oops: (Sånn er ikke populært å si, - for normen er at man skal gi alt til sitt arbeid. Eller hva...) Kanskje kan jeg få arbeidsplassen til å sponsorere noen kurs her i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #879 Del Skrevet 27. mai 2005 Noe som er så kjedelig som å gå på tilhenger-kjøpe-jakt ble plutselig spennende... Jeg kom til å kjøre forbi en gårdbutikk som hadde utstillet masse sommerblomster langs veien. Det var noen utrolige billige priser, - det dobbelte hadde til og med vært billig. (De kan nok selge det til den prisen fordi det er en skole). Jeg hadde (dessverre eller heldigvis?) ikke så mange penger på meg, men fikk to kjempestore hengende Petunia. :hjerter2: Og noen store, blå, stedmorsblomster. En kasse for 15,- Noen tilhenger har jeg ikke funnet, men til syvende og sist har jeg endt opp hjemme, og ser at Harald Nyborg har noen som koster 1000,- billigere enn andre steder. Dessuten har jeg vært på kanin-jakt i dag. Da jeg kom ut fra dusjen oppdaget jeg at kaninen vår hadde hoppet ut av buret sitt. :o Jeg kunne ikke finde den noen steder, - gikk inn og tok noe mer anstendig tøy på, og satt meg på gresset i hagen. Og ventet. Plutselig kom den brune, lille kaninen hoppende Jeg må visst være mere forsiktig! Datteren er hos ei venninne, mannen min kommer snart hjem fra arbeid, og jeg sitter og funderer på hva vi skal ha til middag. Det evige store spørsmål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. mai 2005 #880 Del Skrevet 27. mai 2005 Vi går ganske mye på kino! Synes det er veldig hyggelig, men det resulterer i at jeg stort sett får sett de filmene jeg har lyst til, så når jeg skal leie DVD, ender jeg ofte med filmer jeg HAR sett... :oops: Ellers synes jeg det høres fornuftig ut og undersøke mulighetene dine utdannelses-messig. Det er jo alltid spennede og prøve noe nytt, og nå som datteren din er såpass stor, har du jo også litt mere frihet. Mamma tok mastergraden sin da vi (barna) hadde startet på skolen. Matinspirasjon: Vi skal grille! Vi er nok ikke de eneste i og med at været er så fint, men jeg har en famtastisk god (og sund) potetsalatoppskrift: 6 kokte, kalde poteter 2 epler (1 dl purre, hakket) Dressing 3 dl fromage frais 1/2 dl lettmelk 2 ss sennep 1/2 ts salt 1 ts sukker 1/8 ts pepper Bland dressingen, og tilsett epler og poteter i biter. Jeg bruker ikke pure, for det liker jeg ikke. La det stå å trekke i kjøleskapet før du spiser den. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå