Bettan* Skrevet 27. oktober 2004 #601 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei Miranda Lenge siden jeg har vært innom her nå. Jeg har bare en ting å si: kontakt henne, kontakt henne, kontakt henne.......... Nå som hun er syk har du jo en meget god grunn, i det minste kan du jo bare spørre hvordan det går med henne og ønske henne fortsatt god bedring liksom? Jeg tror ikke hun er syk som følge av det du sa til henne. Skulle det være årsaken, så tror jeg ikke det har noe med at hun ikke likte det. Snarer tvert om tror jeg. For jeg har en mistanke om at hun også har et godt øye til deg, og når du nå på en måte har bekreftet dette for henne, så blir hun kanskje i tvil om hva hun skal gjøre, hva hun føler. Husker ikke helt hvordan sivilstatusen til din venninne er jeg, om hun er singel eller lever i et forhold. Mener å huske at hun er singel. Hun vet at du lever i et hetrofilt forhold og kanskje dette forvirrer henne. Du viser henne at du liker henne, og kanskje er hun bifil selv? Kanskje hun om hun tenner på jenter og kan tenke seg å leve sammen med en annen jente, lurer på om det kan bli noe mellom dere? Altså, om hun tror at din interesse åpner opp for at det kan bli dere to liksom? Mulig jeg er helt på vidden her, men det er eneste grunn jeg kan se for at hun skulle bli syk av dette. Jeg tror som jeg har sagt før at du må ta en prat med henne. Legge alle kortene på bordet, og fortelle at du er lykkelig i ditt forhold og har det bra med din mann. Men at du tenner på henne seksuelt og gjerne kunne ha tenkt deg litt kos mellom dere, om hun føler det likedann. Du må fortelle om at din mann vet om dine følelser og at han har gitt deg aksept for et slikt scenario. Enten får du til svar at hun ikke kan tenke seg jentesex, eller at hun kanskje ønsker enda mer enn det du drømmer om. Ehhh, nå ble jeg forvirret her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #602 Del Skrevet 27. oktober 2004 Takk, Bettan. Mulig du ble forvirret, men du fikk sakt det hele på en gang. Det er noen av de samme tanker som svirrer rundt i mitt hode. Siste gang jeg så henne, møtte jeg henne tilfeldig utenfor butikken. Hennes intense blikk fikk mitt hjerte til å slå fortere. Hun smilte og var i godt humør. Sa hun kanskje kom på jobb "i morgen". Det gjorde hun ikke. Ja, hun er single. Ble skilt for et par år siden, og så vidt jeg vet har hun ikke hatt noe forhold siden. Egentlig kan jeg ikke forestille meg at hun ville ønske å leve sammen med en annen kvinne. (Kanskje jeg tenker sånn fordi jeg selv ikke kan forestille meg å leve sammen med en annen kvinne). Om hun er bifil aner jeg ikke noe om. Men hun har jo på et tidligere tidspunkt skrevet til meg (på msn) at hun "tenkte på meg under dynen", etterfulgt av et rødme-smily... Så jeg kan ikke forstå at jeg skulle være helt på bærtur. Hun vet jeg elsker min mann. Det burde hun vite. Men hun vet ikke at min mann kjenner mine følelser for henne. Det kan tilbakeholde henne. Samtidig med at hun nok er litt sjenert når det kommer til stykket. Hun har forøvrig selv vært offer for utroskap og vil garantert ikke være den ødeleggende part i mitt ekteskap. På en måte forventer jeg at hun vet hva jeg vil, men hun kan selvfølgelig vite dette like lite som jeg vet hva hun vil. Så ble jeg forvirret jeg også Men jeg ringer henne. For å høre hvordan det går... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettan* Skrevet 27. oktober 2004 #603 Del Skrevet 27. oktober 2004 Flott, da var jeg kanskje ikke helt på jordet alikevel med mitt tankespinn.... var redd jeg kanskje hadde strukket det hele litt langt nemlig Som du sier, signalene hun sender deg er av en art om at hun ønsker seg noe mer enn bare kollega/venninne forhold hun også. Men, kan hende ønsker hun seg noe mer også, på en måte litt utenkelig siden hun har vært git med en mann, men man leser jo stadig vekk om personer som har vært sammen med et kjønn tidliger og plutselig bor sammen med samme kjønn. Så det er vel mulig at det tilfellet med henne også, selv om jeg vel ikke tror det. Jeg tror mer på det at hun vet du er i et forhold og ikke vil være den som muligens ødelegger noen (pga egne erfaringer), og dermed er tilbakeholden selv. Jeg tror som sagt at det er du Miranda som må legge kortene på bordet her og forklare situasjonen. Skal det skje noe må hun få vite hva du tenker og at din mann er på bølgelengde. Da kanskje hun vil åpne seg opp og fortelle om hun ønsker seg det samme. Flott at du ringer, selv om du bare skal ønske god bedring ....... selv om jeg syns tiden snart er inne for å få saken ordentlig frem i lyset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. oktober 2004 #604 Del Skrevet 27. oktober 2004 Er litt sliten og halv-syk, så kan ikke overskue å si så mye mere enn ! Håper du har en fin dag! Gleder meg til å høre om danskkurset. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #605 Del Skrevet 27. oktober 2004 Stakkars Piglet som er syk Bettan, jeg ringte. Jeg kom direkte over på telefonsvareren, så jeg tenkte jeg ville prøve en liten sms i stedenfor. Det ble først litt senere jeg fikk den sendt, - en ganske så uskyldig en. Jeg forklarte jeg hadde ringt for å høre hvordan hun hadde det. Hun svarte umiddelbart: "Hej Miranda, ja jeg er frisk igen :-)" Så i det minste ser jeg henne på søndag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #606 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har vært på danskkurs Det tar litt tid å komme over sjokket av å måtte stå opp kl. 06.30, fordi man skal ut av huset, men - det var overraskende positivt Kurset, altså. De 3 1/2 timene fløy av sted, og det bør det nesten også, siden det er test midt i desember. De fleste deltagerene er danske, men vi er noen "utlendinger" også. Desverre var ikke "hun norske" der, for hun hadde bestått den siste prøven og har rykket videre. Men hun hadde spurt etter meg, og jeg kommer sannsynligvis til å dumpe inn i henne. Siden vi bor i samme kommune, og åpenbart er jevngamle, kunne det ha vært koselig. Datteren skal til dans i kveld, så da tar jeg mine lekser med Faktisk nyter jeg litt å være elev igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #607 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det var litt underlig, for på kurset skulle jeg lese en tekst. Jeg startet ut med å skulle konstantere lesehastighet ut i fra kopierte sider fra en bok. Plutselig leste jeg om en kvinne som var forelsket i en annen kvinne, men altså benektet dette ovenfor vedkommende da hun ble konfrontert. Jeg fikk litt sjokk, men ble ivrig opptatt av teksten. Resten av kopiene ligger i vesken, men i stedet for å direkte trene lesehastighet med dem, føler jeg heller for å lese boken grundig. Det er krim, skrevet i brevform. Kanskje jeg kan trene hastighet samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 28. oktober 2004 #608 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bra du ser ut til å trives med kurset. Nå er det bare å holde arbeidsmoralen oppe. Det er bare en ting jeg ikke helt forstår... Hvorfor er det dansker på danskkurset? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 28. oktober 2004 #609 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har kikket litt i dagboka di, jeg, selv om jeg har lest den før. Det er selvsagt spennende å lese om kollegaen din, og i tillegg skriver du humoristisk. Koser meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 29. oktober 2004 #610 Del Skrevet 29. oktober 2004 GOD MORGEN! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #611 Del Skrevet 29. oktober 2004 God morgen, Piglet, - jeg var også oppe (siden kl 7.00, men jeg må legge til at det var nesten umulig å få benene ut av sengen. Planen var å legge meg så snart datteren var kjørt i skole) Hvorfor det er dansker på kurset mitt? De skal lære dansk Nei, seriøst tror jeg de skal bruke det til videre skolegang. Det er på 9 - 10 klasse nivå dette her. Selv om det ikke er dirkete beregnet på dem som har dansk som 2. språk tror jeg nok at jeg skal få litt utbytte av kurset. Faktisk er det ganske spennende, - det er nesten som å ha norsk igjen. Og det har jeg alltid likt Hei Ferskennam, - så du leser tilbake? :oops: Fint at du koser deg, da Hvordan kan jeg få noe konstruktivt ut av denne dagen? Kanskje skrive en liten liste over "bør gjøre" ting: 1) Få styr på neste måneds økonomi (pleier å være flink til å holde styr på dette, men har kommet litt i ubalanse) 2) Støvsuge og tørke støv. Tror nok det er støv om jeg kikker etter :oops: 3)Ville ha skrevet sove, men tror ikke det kan kalles konstruktivt... 4) Gjøre lekser (Det har jeg mest lyst til) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #612 Del Skrevet 29. oktober 2004 Synes jeg går her med litt hodepine og er bare så trøtt... Skulle nok ha sovet i dag, likevel. I dag har bare vært en være-lat-dag Underlig at det skal være så vanskelig å ta helt fri og gjøre ingenting, med god samvittighet :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 29. oktober 2004 #613 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei Miranda. Jeg har ikke skrevet i dagboka di før, men jeg har sittet og lest hele nå de tre-fire siste dagene. Jeg syns også det har vært spennende å lese om kollegaen din, og dine følelser for Henne. I motsetning til alle de som råder deg til å være åpen mot Henne, og fortelle Henne hva du føler, ville jeg rådet deg til det motsatte. Det virker som om dere har et godt vennskap, og jeg ville aldri ha satt det i fare, bare for å tilfredsstille noe som ganske sikkert vil gå over snart. Slik jeg oppfatter Henne, vil jeg tro Hun muligens syns at sms'ene du sender kan føles som press. Hun har lyst å beholde deg som venninne, og føler Hun må svare på en slik måte at du ikke mister interessen og/eller blir lei deg. Jeg ville ikke tatt skrittet fullt ut (for å si det på den måten :oops: ) før Hun i tilfelle tok initiativet. Dersom Hun har andre følelser for deg enn venninne-følelser, er det også mulig Hun holder igjen fordi Hun selv er redd for å bli såret siden Hun jo vet at du er lykkelig gift. Hvis du pusher på for mye, tror jeg du står i fare for å miste Henne som venninne. Jeg syns du skal nyte forelskelsen din, og det faktum at du har en snill og forståelsesfull ektemann, og en skikkelig smart og klok datter. Med hilsen Leyla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 29. oktober 2004 #614 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heia! Ta deg en hvil du. Håper daten til helgen blir vellykka da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #615 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heisann, koselig med et nytt ansikt her inne, Leyla Jeg har tenkt litt over det du skriver, - og muligheten for at hun opplever min interesse som press. Det ville jo slett ikke være hva jeg ønsker. Jeg håper ikke hun opplever at jeg presser henne :oops: Det blir jeg jo nesten nødt til å finne ut av :oops: Det er godt å få noen andre synsvinkler på tingene noen ganger Ferskennam, - det blir ikke noe date til weekenden. Vi skal heller ut på by´n jeg og mannen. Egentlig ville vi benytte anledningen til å gå på kino. Vi får se. Akkurat nå føler jeg meg ganske så trøtt... God helg til dem som måtte kikke forbi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 30. oktober 2004 #616 Del Skrevet 30. oktober 2004 Håper du får en mere vellykket kino-tur enn meg (se min dagbok), og at du får litt kvalitetstid med din kjære. Jeg vet ikke hva dere skal se, men alle jeg har snakket med som har sett Kongekabale, sier den er veldig bra. Ellers så har jo Wimbeldon fått gode anmeldelser, men jeg vet ikke om din mann gidder sånne "tøse-filmer". Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #617 Del Skrevet 30. oktober 2004 Vi kommer ikke på kino vi heller, Piglet Planen er endret, og vi får besøk av et par på vår alder (Det paret ja ) Det kan jo bli koselig. Jeg er i vin-humør i dag, jeg pleier ellers mest å være i bacardi-humør Jeg tviler på at jeg hadde fått mannen min med på en "tøse"-film, - han er mer til guttefilmer. Meningen var at vi skulle se en film med Tom Cruise, - husker ikke hva den heter :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 31. oktober 2004 #618 Del Skrevet 31. oktober 2004 Håper du hadde en fin kveld! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 1. november 2004 #619 Del Skrevet 1. november 2004 Har tenkt litt på deg og det du forteller. Jeg er enig med Leyla i at det ikke nødvendigvis trenger å være det beste å fortelle henne at du er interessert i sex med henne. Er det egentlig realistisk å ha et forhold til henne sideløpende med mannen din? Jeg prøver å se det fra hennes synspunkt. Tror et slikt forhold kan være ødeleggende for alle parter, kanskje spesielt for henne.Jeg kunne i alle fall aldri tenke meg å ha et forhold til en gift kvinne eller mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 2. november 2004 #620 Del Skrevet 2. november 2004 Tenker på deg og håper du har en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå