Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Hei "Tante Bettan" :wink:

Vel, skjebnen ville det slik at det ikke ble noe besøk i dag, likevel. Hun ringte meg og forklarte situasjonen, og sa at vi måtte ringes sammen senere.

Jeg ble selvfølgelig skuffet, for jeg hadde virkelig sett frem til besøket. Men jeg er litt lettet også...

Takk Bettan for at du sier tingene på en så fin måte.

Du har rett. Jeg kan jo ikke legge noe bort, som jeg ikke har fått en avklaring på. Håpet var selvfølgelig at hun skulle ta situasjonen opp. På en måte har jeg forventet det, for hun er den "fornuftige og sterke" her.

OK - hun har vel prøvd tidligere, men jeg har i min forvirring vridd det hele vekk... Rett skal være rett.

Jeg kan heller ikke være lett å bli klok på...

Ja, jeg må si det som det er. For å få en avklaring.

Jeg tror jeg må skrive av ditt sitat og ha det i lommen, slik at jeg får sakt det jeg skal si. Det lyder så fornuftig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og så tilbake til rengjøringen. På med musikken, og glasset med kirsebærvin står på kjøkkenbordet!

:Nikke: det hjelper på motivasjonen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere sms´er (i allefall ikke "flørtende") før jeg har snakket med henne. Basta! Takk, Bettan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket plan! Nå MÅ du bare få tatt deg sammen og snakket med henne. Sender over masse mot...

Håper du har en fin søndag, tiltross for dårlig vær!

Piglet

PS Dagbok er under utarbejdelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket plan! Nå MÅ du bare få tatt deg sammen og snakket med henne. Sender over masse mot...

Takk, Piglet :P

Jeg skal snakke med henne. For tiden har jeg ferie så jeg ser henne ikke før sist på måneden. Men da skal jeg snakke med henne. Jepp, skal.

Mon tro hvordan hun tar det...? Snart vet jeg det.

I går måtte jeg "holde meg i skinnet", for jeg fikk en veldig fin sms fra henne. Det var så flott skrevet, og varmet så mye. Faktisk forsvant hodepinen jeg har gått med de siste dager...

Jeg lot det bli kveld før jeg svarte. Og bare med en ganske vanlig beskjed, som kunne vært til en hvilken som helst venn...

Hun burde vært i seng nå, ikke sitte foran pc´n. Men så fikk vi "snakket" litt, da. Jeg venter med det jeg vil si til jeg har henne ansikt til ansikt.

Jeg trenger å se hennes reaksjon.

Hun er så flink til å formulere seg, så det blir viktig for meg å se hva kroppsspråket forteller.

PS Dagbok er under utarbejdelse...

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på shopping :)

Utrolig hva man kan finne selv om det ikke er shopping-vær :shopping-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige deg som har vært på shopping OG har ferie! Sånn rent bortsett fra været da, men det ser det nesten ut som om vi må lære oss å leve med.. Håper fortsatt på finvær i august jeg da, når jeg endelig skal holde ferie.

Håper du finner motet til å snakke med kollegaen din når ferien din er over! :klem2:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg som har vært på shopping OG har ferie! Sånn rent bortsett fra været da, men det ser det nesten ut som om vi må lære oss å leve med.. Håper fortsatt på finvær i august jeg da, når jeg endelig skal holde ferie.

Utrolig nok har jeg innstillet meg på overskyet og regnvær sommeren igjennom. Litt ærgelig for jeg hadde ønsket meg noen hyggelige grillaftener på terassen hvor jeg kunne sitte og nyte hagen.

Men i august kommer nok solen og varmen, skal du se :P

Håper du finner motet til å snakke med kollegaen din når ferien din er over! :klem2:

Motet finner jeg :wink: Eller rettere: Jeg finner nok ikke motet om jeg kjenner etter, - derfor har jeg tenkt meg å hoppe i det. Det er noe som skal gjøres, og så får jeg kjenne på følelsene etterpå. Miranda skal prøve å tenke fornuftig :Nikke:

Ellers hadde vi endel kontakt i går, via chat og sms. Hun beklager seg over at jeg har så mye ferie, og sender klemmer og "god natt". Den siste sms har jeg ikke svart på ennå. Jeg prøver å være litt tilbakeholden.

Det krever virkelig all min selvdisiplin :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postbudet rev meg opp av sengen med sitt ringe-på-døren-hysteri! Ja, jeg er hjemme :evil:

Men hurra, det var de digitale bildene jeg bestilte mandag aften, som allerede var fremme :P

Hurra for effektive Photocare :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært super-effektiv og ordnet mange ting som bør være i orden til ferien.

Det er bare en ting som plager meg, og det er kollega-forholdet som er -eller rettere ikke er.

Tror det hele går rett i vasken :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Har det skjedd noe nytt som har fått deg til å tenke sånn, eller har du fundert for mye på det igjen?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennifer, jeg hadde nok en "down dag" i går... Tenke, gruble og tenke... :oops:

Det er vel mest riktig å starte med begynnelsen, og jeg skal nok prøve å gjøre en kort historie ennå kortere.

I det hele tatt hadde jeg sovet urolig, med masse rotete drømmer. Jeg våknet før klokken var 07.00 og var helt utmattet fordi jeg nettop hadde oppsakt min stilling og fått en annen jobb jeg slett ikke ville ha. Jeg forsøkte i min desperate situasjon å trekke oppsigelsen tilbake, men de hadde allerede fått flere søknader, og lederen var på ferie. Mitt i det hele kom min kollega inn, høygravid :roll:

Vel, siden jeg var helt våken tenkte jeg at jeg ville sende en morgen sms til min kollega, innen hun kjørte fra arbeid. Det skulle jeg ha droppet.

Hun svarte med en kort setning, og mer skal det altså ikke til før min verden raser sammen.

(Jeg forstår ikke hvordan jeg kan bli i ubalanse av så lite! Sånn har jeg aldri vært før, og jeg synes jeg kan klare "alle" situasjoner bortsett fra når det gjelder henne)

Det var så langt. Dagen gikk og midt i praktiske gjøremål var det god tid til å tenke for mye.

Vips så var hun online. Jeg spurte om noe i forbindelse med arbeid. Intet svar. Tiden gikk. Intet svar.

Min konklusjon var selvfølgelig at "nå var hun trett av meg". Det ble jeg helt sikker på, men for å få det bekreftet måtte jeg spørre.

"Er det noe galt...? :oops: " spurte jeg.

(Hva kan man egentlig svare på slike ledende spørsmål...?)

Det gikk ikke lang tid før hun svarte noe som "Nei, hvordan det?" Og plutselig satt hun og forklarte at det var nok sønnen som hadde hatt hennes Messenger åpen, for hun var nettop kommet til pc´n. Og det var selvfølgelig ikke noe galt, og hun gledet seg til jeg kom tilbake til arbeid...

Jeg spurte henne om det irriterte henne med alle disse sms´er og chatting. (Jeg må ha vært super deppa :o )

Hun svarte "Nei da :P "

(Igjen et ledende spørsmål :roll: )

Siden jeg allerede var i gang fant jeg ut at jeg jo kunne fortelle henne at jeg faktisk prøver å begrense meg, selv om det nok ikke virker sånn :wink:

Nå, men jeg avsluttet samtalen etter 10-15 min., og hun sa "Vi snakkes". Og det var det.

Det var gårdsdagen. Den er heldigvis overstått, og snart reiser jeg på en i høyeste grad tiltrengt ferie...

Nå krysser jeg bare fingre og håper på at naboene kommer hjem som planlagt, for meningen var at de skulle passe dyrene!

Kommer de ikke hjem, blir jeg nødt til å spørre kollegaen, og det vil jeg nøøøødig... :ler: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva kan jeg si? Livet er og blir en rollercosterride..

Har du foressten norsk TV? Jeg kunne godt tenke meg norsk TV2 og har prøvd å finne ut av om det er mulig en stund, men det viser seg å ikke være det letteste i verden. Jeg har parabol og Canal Digital abbonnement (dansk), og trodde at det kanskje var mulig å få norsk TV2 gjennom den da kanalen ligger i listen, men har sort skjerm. Men nei da.. Så lett er det selvfølgelig ikke! Det jeg har kommet frem til er at jeg kan prøve å skaffe meg et TV2 kort også kan det hende at dette fungerer i Danmark. Dette er appåtil ikke lov i følge norsk lov! :roll: (sier Canal Digital.no) Så jeg lurer på om jeg ender opp uten norske kanaler allikevel. :-(

Håper du får en god ferie og finner noe til å passe dyrebeholdningen! :-D

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er pussig du nevner det med norske kanaler, for vi har nemlig undersøkt dette selv...

Vi har Via Sat, ikke Canal Digital, men det hjelper ikke mye... Vi kontaktet både TV 2 og Nrk, men det er ikke mulig å sende kort til Danmark. Sier de.

Men, vi har snakket med familien i Norge om kanskje de vil kjøpe kort til oss, mot at vi betaler, selvfølgelig. Så det skulle min far ordne. Så får vi se hvordan det går...

Der vi bodde før, i boligselskapet, hadde vi TV 2. Ikke at det er en så veeeldig bra kanal, men det er godt å høre "norsk" engang i blandt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å høre og se :wink: norsk en gang i blant. Jeg hadde også TV2 der jeg bodde før, men nå etter over 1½ år uten norsk TV så begynner jeg faktisk å få litt abstinenser. Vet du hvor mye et TV2 kort koster foressten? Og har dere en ekstra kortleser på satelittboksen som de kan sitte i? Jeg har kun en, så enten må jeg ha en til ellers må jeg bytte.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor mye et kort koster, men tipper det er omkring 300,-...?

Vi har plass til et ekstra kort i vår kortleser, men ellers kan du sikkert få en billig reciever gjennom DenBlåAvis. Jeg var nettop forbi og ser de ligger fra 500,- og oppover.

(Vi har forresten en liggende ubrukt på loftet :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne godt tenkt meg en receiver med plass til to kort, sånn at jeg slipper å ha en hel haug stående. Den vi har nå leier vi av kanal digital, så det går kanskje ann å høre med dem. Ellers kan det hende at du snart hører noen som sniker seg rundt på loftet ditt. :wink:

Tror jeg må få min far til å undersøke litt om en sånt kort..

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hører noen sniker seg rundt oppe på loftet trenger jeg altså ikke være bekymret :wink:

Forresten er mitt dyre-passe-problem løst, for jeg fikk en uventet sms av nabofamilien som kommer hjem før vi drar :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei Miranda! :)

Nå har jeg lest en del i dagboken din. Håper du koser deg på ferie akkurat nå.

Ser at det er flere paralleller mellom livene våre og at det er noen ulikheter. Jeg er også forelsket i ei jente, men har funnet min drømmemann. Hun er vakker ,og jeg klarier ikke å slutte å tenke på henne. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver -drømmene, både om dagen og om natten, den litt flørtete tonen når vi snakker sammen og over sms. :)

En av ulikhetene er at jeg ikke er like etablert som deg og er yngre. Har en samboer som jeg har vært utrolig heldig med. Vi har vært sammen i fire år og er 20 og 21 år gamle. Han er kjekk, snill og veldig forelsket i meg. I motsetning til din mann ville han ikke godta at jeg hadde hatt et forhold til min venninne. Han ser på det på samme måte som om jeg ville forelske meg i en mann, og jeg er enig med han. Kjærligheten jeg føler for henne er like "seriøs" som den ville vært for en mann.

Jeg savner henne og tenker alltid på henne. Hun er lesbisk og har fått seg dame nå. Jeg vet gjennom en felles venninne at hun var interessert i meg da vi først møttes. Jeg falt også for henne på denne tida.

Så at dere tidligere hadde en diskusjon om å elske to personer på én gang. For meg er de følelsene jeg har for kjæresten min og for henne forskjellige. Jeg er veldig glad i han, men er forelsket i henne. Tror at dersom man holder sammen lenge vil man etter hvert falle for andre. Når det gjelder legning tror jeg at det kan være et er problem at folk ser på dette som noe statisk. Hvilket kjønn man forelsker seg i gjennom livet kan endre seg slik som andre sider ved mennesket. Og selvsagt finnes det mange glidende overganger. Noen forelsker seg i et kjønn gjennom livet, mens mange vil føle tiltrekning til mennesker av ulikt kjønn gjennom livet.

Lykke til! Jeg vet hvordan du har det!

Klem fra Ferskennam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...