yoga Skrevet 26. mai 2010 #101 Del Skrevet 26. mai 2010 Ha en god hviledag, madam_mim. Slike dager kan gjøre underverker for både kropp og sinn. Shamim: Jeg ligger også godt over 2000 kcal per dag (nærmere 2500-3000 på de fleste treningsdager, tror jeg), hadde jeg ligget noe under hadde jeg svima rundt, og trolig rast ned i vekt. Og det kan en jo ikke når en skal bli stor og kjeeempe sterk. (Jeg beklager også for rabling i boka di,madam_mim.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #102 Del Skrevet 26. mai 2010 Takk for besøk Shamim og Yoga! Her er det lov å ramble så mye ein vil! Blir glad for det eg Godt å høra at det ikkje berre er eg som et så "masse". Blir jo lett lurt til å tru at alt over 2000 er monstermye (spesielt dersom ein les litt for mykje på kvinneguiden...) men det er det altså ikkje! No er dagens utfordring å finna ut ka ekte italiensk pizza inneholder. Skal ut og eta i kveld...alltid risky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #103 Del Skrevet 26. mai 2010 Eg fant av alle ting ein estisk pizzarestaurant som listar typar pizza med kaloriinnhold på nettsida si. Kikka litt på sida og såg ikkje ut som om dei bestreba seg på å væra spesielt sunne, så då kan jo kaloriinnholdet stemma. Spiste Frutti di mare for første gang. Litt skuffa egentlig, trur ikkje eg er frelst på sjømat på pizzaen just yet. Her er linken, med mange typar så den er nyttig som peikepinn: http://www.peetripizza.ee/index.php?lang=eng&main_id=39 Ifølge detta har eg spist ca. 2300 kalorier i dag. Eter ein del ute så detta blir veldig ca. Tre dagar unnagjort, fira igjen. Begynner å få teket på det no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #104 Del Skrevet 27. mai 2010 Bein, rygg og mage har fått kjørt seg i dag! Persa til og med på planken med 80 sekunder Er ikkje noen supermannplanke eller anna fiffig då, kun plain old planke. I tillegg sprang eg intervall, så det blei ei god totimars økt. Trur eg har forbrent noko rundt 700 kalorier på treninga. Som eg spamma om hos Enigma lurer eg på korleis alkohol og trening går i hop. Skal nemlig ut i dag. Har ingen planar om grisefylla men noen drinkar blir det. Ca 10 timar etter ei relativt hard styrkeøkt. Kor dumt er det på ein skala frå ein til ti? Og har det noko å seie for treninga mi i morgon? Bør eg ete annleis?meir for å restituera betre, siden kroppen bruker kreftene påå forbrenna alkoholen heller enn å pleia musklane Om noen har et vetugt svar eller ein vetug link er eg veldig takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. mai 2010 #105 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Bein, rygg og mage har fått kjørt seg i dag! Persa til og med på planken med 80 sekunder Er ikkje noen supermannplanke eller anna fiffig då, kun plain old planke. I tillegg sprang eg intervall, så det blei ei god totimars økt. Trur eg har forbrent noko rundt 700 kalorier på treninga. Som eg spamma om hos Enigma lurer eg på korleis alkohol og trening går i hop. Skal nemlig ut i dag. Har ingen planar om grisefylla men noen drinkar blir det. Ca 10 timar etter ei relativt hard styrkeøkt. Kor dumt er det på ein skala frå ein til ti? Og har det noko å seie for treninga mi i morgon? Bør eg ete annleis?meir for å restituera betre, siden kroppen bruker kreftene påå forbrenna alkoholen heller enn å pleia musklane Om noen har et vetugt svar eller ein vetug link er eg veldig takknemlig. Svar fra både lucy og meg i boka mi. Spising har lite å si i denne sammenheng, men pass på å drikke MYE vann siden nyrene bruker enormt mye vann for å skille ut giftstoffene etter alkoholen. Dermed går restitusjon av musklene tregere, siden kroppen bruker mye vann på å bygge opp igjen muskler i restitusjonsprosessen. Skal du trene i morgen så pass på å få i deg mye drikke under hele økta, gjerne få i deg drikke med mineraler og salter i løpet av kvelden og morgendagen, og ta en rolig økt i morgen hvis du skal trene. Ingen harde styrkeøkter på noen dager nå. Endret 27. mai 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #106 Del Skrevet 27. mai 2010 Tusen takk for svar både her og der. Utsetter morgondagens harde styrkeøkt til lørdag, og tar heller ein lang tur eller rolig jogg i morgon. MYE VATN er mottatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #107 Del Skrevet 28. mai 2010 Overlevde og vel så det! Hvis eg bare glømmer den halve flaska med sjampanje som noen insisterte på så holdt eg meg til og med innanfor kaloriene. Men pføy den sjampisen var søt! Fikk i meg to drinkar og den halve flaska som eg jo har glømt. Og ganske mykje vatn. Så i dag er formen noko redusert men mest pga litt lite søvn. Koser meg på sofaen foran dataen, trengte ein kvil i dag. Og dæven eg er støl i heile kroppen. Blir nok ein tur ut og svetta litt seinare. Tid for ein sunn lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #108 Del Skrevet 28. mai 2010 Dagens treningstur: 55 minutter med rask gange og løping, nesten 9 km tilbakelagt. Merkelig nok fikk eg opp at eg hadde svidda av nesten 600 kalorier - det var da svært da???? Men klager ikkje! Då er sjampisen fra i går ekspedert...i alle fall i mitt hode. Dagens inntak så langt er ca 1600 kalorier. Synes framleis eg et veldig lite (bare akkurat nok til at eg blir mett, men ikkje heilt fornøyd), så kanskje eg reknar litt feil. Men har ikkje noko matvekt der eg er no, dessutan et eg mykje ute, så då må det bli "på gefylen". Vekta viste for øvrig 67.9 i dag morges. Min store drøm er å stabilisera meg rundt 65-66, det er målet for i år. Andre mål er å ta kroppsvekt i knebøy, og å klara chins eller ordentlige dips. Og jo lettare kroppen min blir, jo meir innanfor rekkevidde blir det....hehe. Smart, eller? :gjeiper: No blir det straks ein tur på kino. Perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #109 Del Skrevet 28. mai 2010 Noen nye trening/mat-relaterte bloggar/nettsider eg har funne idag: http://gritandglimmer.com/ http://skwigg.tripod.com/blog/ http://www.priorfatgirl.com/ Elsker å lesa om trening og ernæring, men blir av og til litt sliten av "fitness"-kjøret. Desse sidene er velsigna fri for det. I tillegg reklamerer eg seff for gode gamle http://www.stumptuous.com Og ja, eg er litt lat og gidd ikkje laga ordentlige linkar. Dagen er ferdigspist. Hadde ein massiv salat til ein sein middag. Har kanskje bikka litt over 2500 kalorier i dag men det er iså fall ikkje mye. Ny dag på gymmen i morgon. Bryst, skuldre og armar. Må jobba med "juksekløfta" mi. Er faktisk så tynn på brystet at musklane viser sjøl om dei er på størrelse med ei ert (ei flat ert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #110 Del Skrevet 29. mai 2010 Vekta viste 67.9 i dag og! Og no er det full skjerpings- sist eg vog dette, ca. 3-4 veker siden, slækka eg for mye og for opp i 70 kilo på no time. Mitt mål er å aldri meir se det 70-tallet! Mange seier at vekt er ein dårlig indikator. Og det stemmer at det ikkje er ein veldig god ein. Men det er likavel ein indikator, og eg veit at med min kropp, høgde og bygning vil eg fint kunne veia rundt 65-66. Noe særlig mindre ville se grusomt ut fordi eg blir for tynn i overkroppen. Noe særlig meir så blir det for mye på ræva. At eg kan veia meir pga musklar kan jo skje ein gang i framtida,men etter eit halvt år med styrketrening er det enno fleire år til eg kan snakka om kilovis med ekstra muskelmasse... Ergo har eg ein ganske standard kropp som passer inn i f.eks. BMI-skalaen tålig bra. Så alt i alt synst eg ikkje at å bruka vekta er dumt. Bruker og målebånd og bukser for å sjekka. I vår satte eg meg eit mål mtp vekt og lår/hofteomkrets. Det er definitivt det siste som blir vanskeligst! No ligger det an til endelaus rant om meg og min kropp så eg stopper her. Off to buff up! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #111 Del Skrevet 29. mai 2010 I dag klaffa det. Alt. Perfekt. Eg er sterk. Og glad. Først av alt var det uvanlig hyggelig- litt prating med andre folk til ein forandring (er dessverre ein veldig asosial gym) og fikk faktisk hjelp med spotting på skråbenken. Og takka vera den hjelpen fekk eg opp 30-kiloen fem gonger. OK, med hjelp...men likavel ein god følelse. Det er mulig, liksom. Karen som hjalp meg meinte sjøl at han hadde løfta kanskje 150 gram av vekta, så eg tar han på ordet. Og så tok eg 20 dips! Dæsken meg, forrige gang klarte eg 16 og dei var kleine i formen. Dessverre blei nakke og traspesmuskel litt sure i dag, forstår ikkje ka som er greia med dei for tida. Er som regel stive, støle, litt ømme, veldig forknytte. Eg trur eg er litt overtrent i overkroppen. Derfor har eg bestemt for å ta pause frå den tyngste styrken neste veka, bare ta det rolig og heller mosjonera. Passer fint siden eg skal reisa og komma meg i arbeid igjen Nydelig vær her i dag- stikker til byen og går litt rundt. Det blir ei flott helg. Også grand prix i kveld. Gjevt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #112 Del Skrevet 30. mai 2010 Bare innom for å si Veksta har droppa til 67.5. Over to kilo på ei veka er ikkje verst!!! Veit jo at det er vatn, men det kan eg leva med. Ser uttil at rundt 2500 kalorier er riktig mengde for meg i alle fall. Neste veka blir eg kanskje å justera litt ned dersom eg ikkje trener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 30. mai 2010 #113 Del Skrevet 30. mai 2010 Så moro at du får til en tilfredsstillende vektnedgang, og ikke minst 30 kg skråbenk x 5. Fortsetter du med denne progresjonen kommer du til å bli sterk, sterkere, sterkest! Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #114 Del Skrevet 30. mai 2010 Tusen takk for det og for sola Yoga! Her skal det bøffast! 2010 blir summer of buff for min del. Kanskje eg må treappa opp på spinaten? :D 4X4-intervall unnagjort, økte med heile 50 meter, fra 4.60 til 4.65...Men så lenge det øker er eg fonøyd! Litt kaffi så er det ut i verden. Ha ein fin søndag alle saman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #115 Del Skrevet 31. mai 2010 Ka skjer??? 66.7 kilo idag. Eg må jo vera dronninga av vannretensjon! Men kjekt å få no for ikkeno. Treningsfri veke dag 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 31. mai 2010 #116 Del Skrevet 31. mai 2010 Hurra for vekta!! Jeg har også litt framgang der for tida -- selv om jeg er midt i jordbæruka ligger jeg nede på 73'ish tallet i motsetning til 75'ish, som har preget vekta stort sett de siste ukene. Månedene, heller, når jeg tenker meg om. Kan være det bare er forbigående, men jeg synes det ser ut som jeg har minska litt den siste uka. I så fall var det FAEN MEG PÅ TIDE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #117 Del Skrevet 31. mai 2010 Gratulerer med litt nærare målet ditt Annikken! Jordbær er bra for oss det! Dytta og innpå ei korg i dag. Seint oppe og klargjør for avreise i morgon, skal endelig heim. Treningsfri dag nummer to vil bli tilbrakt på fly, noe eg synst er ulidelig gørr. Dessuten ei dobbel kalorifella- når eg kjeder meg, eter eg. Når eg ikkje beveger meg, eter eg. Derfor har eg planlagt litt: Frokosten blir stor, rundt 600 kalorier, og inneholder egg, hytteost, protein og rugbrød- som holder meg gåande ei god stund. Har med nøtter og tørka frukt på pose som mellommåltid,(200 kalorier) og lager nista av rugbrød (ca 300 kalorier). Det burde vara til utpå ettermiddagen i alle fall, så ser vi om eg finn noe relativt helsesamt undervegs. Blir vel Skyr i lange banar frykter eg, tross aspartam-smaken... Får og ganske lang tids venting undervegs, då er det jo bare å ta seg ein liten spasertur- ute om været er fint. Ha ei god natt og bånn gass trening alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #118 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Bare innom for å vaka. Treningsfri veka dag 3. Har vært ute og reist og vært sulten for det meste. Har blitt anbefalt 2000 kalorier per dag av min halvpresonlige trenar, derfor knurra magen bra på flyet i går. Har planar om ein liten løpetur i dag, samt litt armhevingar og planke etterpå. Om ikkje anna, så bare for å få brent kalorier sånn at eg kan eta litt meir... Rart, fem dagar uten knebøy og rompa føles som ein flat ballong. Eg er ellers ein sterk kandidat til innehavar av den første kvite latino-ræva, men no i dag så den heilt ...FLAT ut????? Var og på eit etterlengta besøk hos fysioterapeut. Bra stivt i nakken ja, men fint å få knødd og gnadd litt. Var nesten forberedt på intenso smerte men forveksla visst fysio med kiropraktor...kanskje lika bra? Oh well, målet for denne veka er altså å holda seg rundt ca 2000 per dag uten trening, samt få inn tre lette økter på ca ein times tid. Og PS eg hadde ikkje bendelorm likavel, vekta har gått litt opp igjen (kanskje litt pga ei rød veka...)! 68.3 i dag. Endret 2. juni 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #119 Del Skrevet 2. juni 2010 Treningsfri dag nummer tre inneholdt lett trening: 9 km jogging (ca 55 min) og litt planke og armhevingar heima i ståvo. I dag klarte eg sju armhevingar. Gubben var inspektør og meinte dei var godkjente. Hoho! Den oppmerksomme lesar vil kanskje huska at eg for kort tid sidan ikkje klarte nokon i det heile. Den første ordentlige vart gjennomført imars i år. 700% auke med andre ord! Noko anna trivelig var å prøva gamle bukser. Vekta har ikkje flytta seg mykje nedover sidan eg drog vekk på langtur i april, men buksene som var for små var no nesten litt store. JESS!!!! Inntaket i dag landa på ca 2300kalorier. Med over 600 forbrent på trening vil eg påstå at eg har holdt meg til ca. 2000. Eller hur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 3. juni 2010 #120 Del Skrevet 3. juni 2010 Grattis med fine resultater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå