Gå til innhold

Mims megamix


madam_mim

Anbefalte innlegg

Takk for kanontips. Du har heilt rett. Har lyst å prøva begge dei to men kan dei ikkje enno. Spesielt markløft trur eg er viktig å gjøra rett så du ikkje fåkker opp noe- har ein litt sensitiv rygg.

NH står på planen i alle fall. Må bare finna ut kossen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treninga i dag gikk litt seigt på slutten. Var sliten! Men ga ikkje opp. Smelte på med litt ekstra bryst i stedet, benkpress med manual i tillegg til skråbenken. Så bare voks fislemusklar!

Siden alle styrkeøktene no er gjennomgått er det på tide å se på målene for denna veka:

Mine mål for veka var:

8 dips frå benk med beina høgt på ein anna benk oppnådd fredag

47.5 kg knebøy X 3 oppnådd SOM BARE DET, 6X50 kgpå torsdag

30 kg benkpress X 5 bare nesten

40 kg nedtrekk X5 oppnådd mandag

Benkpressen er og blir min svakaste øvelse. Sliter verkeleg med den. Men i samtlige andre går det framover med KANONFART.Ingen tvil om at detta er ekte magi! No skal kroppen få kvila og musklane veksa seg sammen igjen. Satsar på å nå mine benkemål neste veka, for i dag fikk eg stanga opp heile fira gangar. Må pønska litt på mål for neste veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne også følge med her :duskedame: Gratulerer med oppnådde mål denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for besøk Shamim!

I mellomtida har eg meldt meg på et løp her i byen, som skjer ....i morgon!!!

I valget mellom fem og ti kilometer tok eg sjansen på ti. Siden eg aldri har løpt så langt blir eg vel å fly på sopelime siste distansen :D Ser ikkje noen annan mulighet i alle fall.

Jaja, eg får stupa i det. Så lenge eg ikkje blir aller sist av dei rundt fem tusen påmeldte, er eg storfornøyd!!!

For sikkerhets skyld blei det styrkekost i dag- pannekaker med is og sjokolade...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var mila over! Tida mi kom på 1 time og 6 minutt, er kjempefornøyd med det. Mitt første løp nokonsinne! Hadde definitivt meir å gi når vi kom i mål.

Greia var at eg ikkje ANTE kor langt vi var komt underveis. Skiltinga forvirra meg litt, samt at løypa var forandra fra siden sist eg såg på kartet. Så eg frykta at vi bare var halvveis og turte ikkje guffa på...og så var vi i oppløpet! Hehe. Skjønte det rett før målstreken. Er og blir ein vims :fnise:

Men gjett om eg er glad. Og sliten. Seng!!!

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! I dag blir det parkliv og endå meira god mat. Er god på sjølbelønning, det skal eg ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starta dagen med styrketrening for rygg, bein og mage.Kjente meg framleis litt kjørt etter lørdagens tikilometer, og blei ikkje den beste økta.Klarte å pressa ned 5 repetisjonar på nedtrekk 40 kilo men det var altså kun trolldom som fikk ned stanga siste gangen. Puh!

Ellers er eg som tidlegare nevnt litt lei av lårcurl'en fordi den

a) er i ei maskin,noe eg i utgangspunktet er skeptisk til fordi det hemmer bevegelsesbanen

b) ikkje treffer spesielt godt

Så i dag bestemte eg meg for å testa ein av øvelsane med raffe navn- rumenske markløft (romanian deadlift). Det blei 4 sett med 10 reps med 6-8-10-12 kilo. Ikjkje så mye vektmen jobba mest med balansen.

Spørsmål:

Skal eg halda vekt kun i ei hånd? Og i handa på samme side som foten står på? Det synst eg funka i alle fall mtp balanse. Såg ein video, men vanskelig å se, pluss såg litt forskellige versjonar. Blir glad for tips!

I dag bytta eg ut intervalltreninga etter styrken med ein joggetur i parken. 3X10 min med to minutts gåpause imellom. Var rimelig kjørt på slutten,beina var som bly etter beinøkta tidlegare. Kanskje eg skal bytta joggedag til dei dagane eg kun trener styrke i overkroppen?

Nuvel, ut og fjasa! Det blir ein herlig dag! :D (ja, veit eg starter litt seint,men har ein ferie så har ein ferie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du fullførte en 10 km. Slett ikke ille tid det der til ikke å ha løpt før. Det kan være en utfordring å porsjonere krefter når man ikke er vant med å løpe så langt, så det synes jeg absolutt du skal være godt fornøyd med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei!

Morsom lesing - og motiverende å lese i "bøker" der hovedpersonen virkelig koser seg med treningen!

Grattis med så bra resultater! Og imponert over 10km din! (nesten litt demotiverende for en stakkar som sliter for å trene seg opp til å klare å gjennomføre 10km :fnise: )

Stå på videre - jeg kommer antagelig innom en tur igjen senere for å se hvordan det går med heksebrygget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt. Må innrømma at eg var bra stolt sjøl og etter å ha gjennomført. :)

Då kan eg jo benytta anledningen til å annonsera mitt neste mål: våren 2011 blir det halvmaraton, forhåpentligvis i Berlin. :duskedame:

Twinklestar: sjøl hadde eg aldri løpt ei mil før, i heile vår har eg bare trent korte intervallar. Det er visstnok nøkkelen til å få bra kondis, og det funka for meg! Har kjørt 4min løping og 3minutt gange X4, eller 4min løping og 2min gange X3, til sammen tre gonger i veka. Det gjorde susen! :happy:

Ellers har eg pumpa jern i dag. Meg og benkpressen hadde ein sabla krangel. Eg måtte tilslutt gimeg då stanga argumenterte noe tyngre enn mine fislete brystmusklar, derfor har eg enno 4X30 som max. Målet denna veka er å få den stanga opp fem gongar! Som og var forrige vekes mål. No fokuserer eg på det inntil målet er nådd.

Mål for veka:

5X30 benkpress

10X dips frå benk med beina på ein annan benk

Rumenske markløft prøvde eg for første gang i går,og det merkes. ENDELIG har eg og problemer med å knytta sko, gå på do, ta trappene i et jafs...kort sagt er eg støl som bare fy i bakside lår. Og det er herlig. Lårcurl-maskina er herved forvist til skammekroken sammen med alle dei andre instrumentene som kun er stusselige, fattige erstatningar for skikkelige baseøvelsar.

Hittil har eg satt disse i skammekroken:

Smith-maskin

"gynekologstolar"

lårcurl-både sittande og liggande

pluss ein heil gjeng eg ikkje eingong har lært meg navnet på...

Mye moro her altså. I morgon har eg treningsfri, då skal kroppen få kvila og kosa seg. Så får vi se om den veks seg sterk nok til å overbevisa den 30-kiloen.

Hilsen heksa

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kan eg jo benytta anledningen til å annonsera mitt neste mål: våren 2011 blir det halvmaraton, forhåpentligvis i Berlin. :duskedame:

Ellers har eg pumpa jern i dag. Meg og benkpressen hadde ein sabla krangel.

Halvmaraton! Fy, så tøff du er! Jeg skal være :duskedame:, jeg.

Den krangelen med benken høres veldig kjent ut! Jeg nådde 2*30, før jeg gikk over til skråbenk nå. :kjefte: Er så lei av å krangle med den benken! Skal vi gå til benkkrig sammen, kanskje :gjeiper:

(et innlegg med smileyoverdose, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvmaraton bør absolutt være overkommelig innen et år. Du skal ikke være med i Oslo i september også da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoga: ja, vi må stå sammen mot den jævelen! Forresten er det skråbenk eg kjører, men sier bare "benken"...:) Kossen går det med deg i skråbenken vs vanlig benk? Eg er svakare i skrå enn vanlig...

Enigma: jaaaaa...kanskje det (får vyer)!!! Når dato?? :) Langt unna heima men skal kanskje innom der i september.

Fikk lyst ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga: ja, vi må stå sammen mot den jævelen! Forresten er det skråbenk eg kjører, men sier bare "benken"...:) Kossen går det med deg i skråbenken vs vanlig benk? Eg er svakare i skrå enn vanlig...

Enigma: jaaaaa...kanskje det (får vyer)!!! Når dato?? :) Langt unna heima men skal kanskje innom der i september.

Fikk lyst ja!

24. september :) Jeg skal være med i år igjen. Var med i fjor, da løp jeg 10 km-løp for første gang på våren, også var det halvmaraton i Oslo maraton på høsten. :) Da er man jo så godt i gang, også har man noe å jobbe mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga: ja, vi må stå sammen mot den jævelen! Forresten er det skråbenk eg kjører, men sier bare "benken"...:) Kossen går det med deg i skråbenken vs vanlig benk? Eg er svakare i skrå enn vanlig...

Aha, du kjører skråbenk, ja.. Kjører du 30 kg. tilsammen eller per manual? I skråbenk ligger jeg nå på 11 kg. manualer, altså totalt 22 kg. Ligger lavere der enn benk, jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 per manual hadde vært noe ja!!! Kjører med stang, 20kilos stang og to piiittesmåe vekter på...:)

Aner ikkje kossen skråbenk med manualar hadde vore, kanskje eg skal prøva det litt. Føler eg står fast med den stanga. Takk for tips.

Enigma: Får meir og meir lyst.Men flyturen til Oslo koster fort noen tusen. Skal forbi der tidlegare den måneden, så det gikk ikkje an å kombinera, dessverre. Sådan er livet i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det, men tøft med mål om deltagelse i Berlin. Det er et løp jeg har lyst til å løpe også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...