Gå til innhold

Mims megamix


madam_mim

Anbefalte innlegg

Æ å. ;)

I dag skal eg etter planen på trening, men neimen om eg har lyst. I går fikk eg vondt i korsryggen av ein GÅTUR(!), og den er fremdeles litt øm, så beindag frister ikkje. Overkroppsdag frister heller ikkje... :(

Ein liten motivasjonssmell her altså.

Har gått eit par rundar med meg sjøl i dag for å kjenna etter om det er latskap som stoppar meg, men det er noe anna. Har lite energi, den ryggen, og føler meg litt dass no som det har stoppa opp/gått tilbake etter ein god opptur tidlegare i vår.

Blir nok gå/løpetur i stedet for i dag. Når ein gruar seg til trening skal ein ikkje gå på trening.... men venta til ein gler seg skikkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj så kjedelig med vondt! :( Håper du blir bedre fort, og at motivasjonen kommer tilbake! :) Det er jo ikke som om du har sluntret unna mye, så jeg syns absolutt du skal ta fri/trene litt som du føler for til motivasjonen kommer tilbake. Som dere har nevnt tidligere i dagboka så kan det jo hende at du har pusha litt hardt, og derfor har stagnert i benkpress, så litt fri gjør deg nok bare godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna dagen blei litt rar,klarte å forspisa meg noe grundig og endte på 2400 kalorier. Vel gjekk eg ein times tur i godt tempo men det blei likavel ein slapp dag. Føles ikkje så bra.

Det positive er at eg no er mett, utkvilt og gira på trening igjen - og det snart! Vurderer å ta ei morraøkt før jobb- har ganske fleksibelt arbeid så det går an å tøya morgonen litt.

Dessverre (og det tenkte eg ikkje på då eg innvilga meg ekstra fridag i dag) får eg ikkje trent hverken lørdag eller søndag på grunn av ekstraarbeid. Fanden tute!

Då må eg finna på litt alternative metodar- skulder og bryst kan lett trenast heima uten mykje utstyr, ved f.eks. armhevingar og dips fra stol. Har du tips til andre gode øvelsar uten vekter?

Eventuelt tar eg heilkropp i morgon og dropper alle dei små øvelsane i programmet (bicepscurl og tricepscurl f. eks!)og fokuserer på hovedøvelsane knebøy, nedtrekk, roing, benkpress, dips og planke. To floger i ein smekk. :)

Dobbel dose dessert i dag,og meir skulle det ikkje til før eg fekk motivasjonen tilbake. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkoste meg med egenkomponert ogeffektiv trening i dag. Utrulig kor godt det er å la program vera program og bare trena det ein føler for sjøl. Heile kroppen fikk kjørt seg.

Først sprang eg 3X4min intervaller som gikk veldig bra, så styrke i rekkefølgen:

Knebøy, utfall bak, nedtrekk, flat benkpress, planke og dips i et slags supersett, og til slutt ein liten armhevingstest på slutten, der eg klarte å løfta liket 9 gangar!

Dæven kor bra kontakt eg fekk på nedtrekken- latsen begynner å poppa fram :mrgreen:

Etter denna fantastiske økta tenkte eg at det er på tide å kasta programmet mitt på dynga.

Programmet er ein to-splitt som inneholder ein god del små isolasjonsøvelsar. Mens eg utfører dei tenker eg faktisk "for noe tull". Eg vil jo ikkje nødvendigvis ha verdens vakraste biceps. Eg vil ha ein sterk kropp uten hengeræv,og gjernemed musklar på kjøpet. Det får eg ikkje av biceps curl, triceps curl, eller tusen milliardar sit-ups. Som eg har kjent littpå dei siste dagane er sjansen stor for at eg heller får ein ordentlig motivasjonssmell.

Dessuten har programmet vore litt velomfattande. Eg har kanskje lagt opptil det sjøl då eg signaliserte til trenaren at livet mitt kun besto av trening, trening og trening, men eg kjenner no at 4 styrkeøkter og tre kardioøkter i veka er for mye. Rett nok er det ein to-splitt men øktene er såpass lange (på grunn av fjaseøvelsane!!!) at det sliter meg ut. I starten hadde eg permisjon frå jobb sådå gjekk det greit, men no kjenner eg veggen komma litt nærmare.

Sånn, vekk med det programmet!

Fram til ferien kjører eg derfor Madam Mims Magiske Heilkroppsprogram med fokus på dei øvelsane eg hadde i dag, samt roing. Intervallane beholder eg, dei er med på å skremma vekk appelsinhud (innbiller eg meg).

Tenker styrke tre gangar i veka, intervallar tre gangar i veka, gjerne kombinert med styrken.

Høres bra ut for meg.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempebra ut, nå ble jeg skikkelig glad av å lese her :nigo: (som ikke skjer sjeldent altså, så du ikke får det inntrykket! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett koselig å høra:)

I dag har eg hatt fri fra trening, måtte jobba litt ekstra så det passa best. Skal ta ein liten spasertur snart, det blir dagens.

Denna veka har kaloriinntaket dessverre vore litt høgare enn sist, fleire dagar med 2300 eller meir. På treningsdagane er det OK, men no skal eg skjerpa meg litt ekstra så det ikkje skeier meir ut. Så i dag landa eg på 1800 ca, fornøyd med det.

Vekta går opp og ned, veldig sensitiv for dagsformen så eg ser ingen grunn til å logga vekt akkurat no. ;)

I måro spring vi 5-kilometer. Og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme plan her. Tre helkropps per uke, to kardio (med litt ekstra coretrening helst = løping/corebar).

Har hørt at det er veldig smart opplegg, nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har vi ein idiotsikker plan Klips ;)

I dag som i går våkna eg med kranglete trapesmuskel og vond nakke. I stedet for å ta intervallar, som blir litt for smertefullt pga nakken, sprang eg ein "test" av 5-kilometer. Det blåste ein del på stadion og nakken gjorde nok litt for å bremsa, men tida endte på 28:26. Fornøyd med det. :)

No er det snart ferie så kan benytta sjansen til å løpa meir på denna måten,og forhåpentligvis nærma meg 27. På sikt vil eg gjerne få tida ned på 25, og 3000-meteren under 15.

Skal og få testa 10-kilometer snart. I mai sprang eg den på 1:06,og håpar eg tar det på godt under timen.

Nakken er vond, vondare, vondast, så tviler på at det blir mykje styrke i morgon. Eller jo, bein må det bli. Lekre bein likar vi jo :mrgreen:

I heile dag har eg hatt voldsomt etesug....etter leverpostei. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles vondt. :frustrert:

Det blir ingen trening i dag. F***s d***t. :angry:

Over til noko anna: noen av dåkke som har opplevd eit intenst SUG etter mat, snop, sjokkis, smågodt, marsipan, megamasse mat??? Av og til får eg bare et intenst behov for å stappa i meg uhorvelige mengder. Noen som har erfaring med det samme? Blir litt galen av det. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får også cravings etter de underligste matvarer fra tid til annen, alt fra sushi til tortillachips. Leverpostei... kanskje det kan være at kroppen din trenger mer jern? Bedre enn å ha sjokoladesug iallfall :jepp:

Jeg tror at når det ikke er noe direkte usunt kroppen vil ha så er det beste å gi etter og spise det (blir litt dyrt for min del som MÅ ha sushi en gang i uka), sannsynligvis trenger kroppen noen av næringsstoffene i den maten du har lyst på.

Synd at nakken krangler, men jeg er imponert over hvor fort du løper! Det var jo en knallbra tid på 5 km, og jeg er sikker på at du når målene dine om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suget etter leverpostei blei raskt skifta ut etter sjokosug, skal eg lova deg ;)

Utan å gå i detaljar seier eg at dei to siste døgna går i gløymeboka kva gjeld matinntak.

Har fremdeles litt vondt og er stiv i nakken, så trening har vore uaktuelt siden søndag. Tar meg ein gåtur no og håper at motivasjonen og den spreke følelsen er tilbake i morgon.

Vil så gjerne ta meg ein 10-kilometer. Og så var det disse musklane då... :trene: Bli frisk, kropp!

Bikinisesongen er heldvigvis kort her i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går blei økta:

forsøk på å springa 5 kilometer, som eg måtte gi opp etter 4,1 km.

Litt tøy og bøy.

Utfall bakover så det sang.

Og dett var dett. Vondt i nakken stopper all trening av overkropp, men i korgon skal eg få til noe.

Veldig trasig med den 5-kilometeren, som eg ikkje sprang fortare enn sist, heller saktare. Stor forskjell fra å løpa på bane til å løpa på mølla, åpenbart.

Bedre neste gang! :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna veka ser ikkje bra ut!

Torsdag: 25 min løp 10-11 km/t

Fredag: 1 times gåtur.

I dag skal eg få løpt litt intervallar. Så blir det forhåpentligvis styrke i morgon, i alle fall fra ryggen og ned. Skuldrene tar eg INGEN sjansar med.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjem seg:

(glømte denna) Onsdag: 1 times gåtur

Torsdag: 25 min løp 10-11 km/t

Fredag: 1 times gåtur.

Lørdag: 4X4 intervall i PØSANDE regnvær. 4.46 km på 28 min.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn :)

Onsdag: 1 times gåtur

Torsdag: 25 min løp 10-11 km/t

Fredag: 1 times gåtur.

Lørdag: 4X4 intervall i PØSANDE regnvær. 4.46 km på 28 min.

Søndag: styrketrening 1 t 10min: knebøy, utfall, negative pullups, forsøk på negative chin-ups, nedtrekk, roing, benkpress flat, planken, sidehev/fronthev i supersett (VOKS skuldre)

I dag gikk det bra! Unngikk dips då det var skyld i over ei veka med PAIN. I dag er det ganske bra, noe stivt i nakken men ingen smerter.

Ingen på gymmen i dag, så fgor første gang turte eg å filma knebøyen. (Men å redigera den klarer eg ikkje... :gjeiper: ) Uansett fint å konstatera at det ikkje ser heilt gale ut mtp teknikk.

Nedtrekken var kanon i dag- skikkelig bra kontakt i ryggen. Føler at den kommer seg mtp bredden. Ryggen min har alltid vært smal, eg er ei pæra i utgangspunktet, men det ser jammen bedre ut!

I tillegg fikk eg pressa opp ein heil repetisjon med 35 kilo i benken. Ein og ein halv faktisk :ler:

Neste veka drar eg på ferie. Blir nok lite benk og bøy.

Noen tips for ryggtrening uten utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på i farta er chinups/pullups og omvendt roing! Jeg vil gjerne se film av knebøyen om du vil linke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia Shamim og Shorty, eg skalprøva å redigera den så rafft eg kan. Hovedproblemet er at eg ikkje får snudd f*enskapet. Noen tips? Eg har mac...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... aner ikke :fnise: Jeg snudde hvertfall skjermen på huet, slik at jeg fikk sett bedre. Hvis du primært vil trene fremside av lår, er det forsåvidt greit å stå smalt, men du får ikke gått så dypt uten å få krum rygg, det begrenser seg selv. Dermed får du ikke tatt rompa, og det er også veldig belastende for knærne i lengden.

Har du forsøkt å stå mer bredbent? Det er tyngre, du må nok gå ned på vektene, men gjør et forsøk. Bredere, med tærne litt ut, knærne følger tærne. Gå såpass dypt at du kommer akkurat under paralell, dvs hoftekultene like under knehøyde. Ha svai i ryggen hele tiden. Skvis rompa. Først da blir det rompetrening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det eg slit med...:( Ryggen krummer seg automatisk når eg går så langt ned. Tøyer mye men det tar vel tid.

Har aldri blitt klok på dybde- trenaren seier det skal vere 90 grader i kneleddet,men dei fleste andre seier lengre ned.

Trudde faktisk eg stod breibeint, men du er nok bedre på å bedømma sånt enn meg så eg skal gjør et forsøk. Her står eg litt breiare enn skuldrene. :)

Tusen takk! Det er GULL å få sånn tilbakemelding. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...