Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takker og bukker!

No har korsyggen sagt klart i fra om at det blir ei stund til neste knebøy. Det vart for mykje for han med både knebøy og ettbeins rumenske markløft. Dei rumenarane tar ganske mye på nedre rygg (men på ein "riktig" måte, kjennes det ut som), og i tillegg var det planken idag, så no får eg vel snart ein gigantisk bulk der nere. Hihihi....

Eg pleier å bytta på knebøy og beinpress, så det er null problem.

I morgon blir det bryst, skuldre og armar. Har litt hektisk dag så må stå opp"tidlig" for å gå påtrening. Tidlig betyr før 9 i mitt tilfelle.... :roll: Prioriterer skjønnhetssøvnen serru ;)

Men uansett, detta betyr at eg skal på den satans skråbenken igjen. Tar økta med manualar, men vil gjerne testa siste runden med stang og se om ikkje 30 kg X 5 kan gå. Ellers skal eg kjøra armhevingar, litt kabelsurring, biceps og triceps og ikkje minst dips som eg er blitt veldig glad i.

God natt fra heksa :heks:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, du må være forsiktig med korsryggen. Er fryktelig surt (og vondt) hvis den blir for kranglete. Har du prøvd frontbøy istedet for knebøy? Frontbøy skal være mer skånsom for ryggen.

Nattinatt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Eg har ikkje prøvd det nei, vil gjerne men venter til eg har noen til å visa meg skikkelig.

Han er blid igjen i dag! For i dag er det nakkensom streiker. Våkna opp med skikkelig au på høgre sida. Har hatt litt problemer med spesielt trapesmusklane meir eller mindre heile livet, så når dei kranglar blir eg ofte satt heilt ut av spill. I natt var det ei puta med feil konsistens som får skylda...sukk. Eit finsmurt maskineri uten tvil:)

Så det blir nok ikkje det vanlige programmet og definitivt ingen dips i dag likavel. Tar ein tur på gymmen eller i parken for å få brukt meg litt på et vis. Mulig eg kan gjennomføra brystøvelsane, men må se på det når eg har varma opp. Den her nakken kødder du ikkje med!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei fem km iparken, mest rask gange men sprang litt innimellom for å få opp varmen. Deilig å bare gjøra som ein vil og drita i klokker og fart. Det blei ifølge sports trackeren gjennomsnittsfart på over 350 kalorier, bra fornøyd med det. Når eg kom heim var eg god og varm, så testa litt armhevingar og det gikk fint for nakken.

Klarte fem armhevingar i dag, ny rekord det :danse:

Dei var sikkert ikkje "godkjente" mtp koprlangt ned eg gikk, men eg får mye bedre trim ved å ikkje gå heilt ned og gjennomføra fem, enn å gå heilt ned og ikkje gjennomføra i det heile tatt.

Då var det ut og få gjort ting! For ein herlig dag det blir.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir alltid litt glad når jeg titter innom boka di :sol:

Jeg synes også det er kjempegøy å måle fremgang på pushups. Det meste jeg har vært oppe i er 12... (med strake knær selvf!)

Nå har jeg en pause fra styrketreningen siden jeg trener til triathlon, hvis ikke skulle jeg prøvd meg på denne:

http://hundredpushups.com/

(den finnes også som iPhone applikasjon hvis du har iphone...)

Ha en flott helg med eller uten hekseri :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Velkommen hit Twinklestar!

I dag er eg fremdeles glad - har ein strålande treningsfri dag med shopping og store mengdar sushi. Eg meiner virkelig STORE mengdar. Har skeia ut med mat og drikka, og i kveld er det ut på byen for første gang på år og dag. Men husk: Dansing i fylla er og ein form for trim.... :bond:

Derfor utgår muligens intervalløping i morgon, trur rett og slett ikkje eg orkar det i bakrusen. Litt dumt men av og til må ein velga. Denna helga blir det sosialt og trivsel i stedet for bare trening. Hadde strengt tatt vurdert å ta igjen den tapte styrkeøkta frå i går, men nakken var endå vondare i dag morges, så den gikk i dass.

Tar intervallen att på mandag. Då blir det og ny styrkeøkt. Hurra! :trene:

Oppsummering veka:

auka på langintervallen til 4.7 km på 28 min (løper mandag)

30X5 benkpress (ikkje oppnådd)

Hilsen madammen (som smyger inn litt sit-ups (med korsrygg i bakken seff!) og dips mens ho venter på at festen skal byrja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, så koselig at dere kom. Jeg bare tok noen sit ups og dips mens jeg ventet" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dåkke ha ein proteinshake mens eg tøyer?

hihi

Det skjer jo garantert at noen begynner å selga proteinshake med alkohol. For eksempel white russian m/prottispulver. Eller: Det finst vel allerede.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, var heima før 6 :gjeiper:

No er det snart frukost! :kaffekopp:

Egentlig har eg mest lyst å løpa litt heller enn å ha slappfiskdag i dag, men vi får se...

Det er i alle fall NYDELIG VÆR som må brukast til noe!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blei det ein pitteliten trening i dag og. 20 minutt til sammen, med 16 minutters løpetur og litt knebøy og armhevingar når eg kom heim. Ganske kort, hardt og effektivt. I tillegg har det blitt ein god del trasking i løpet av dagen.

Har hatt det veldig artig, men no er det slutt på tullet! Har spist vanvittig mye og drukke tilsvarande dei siste dagane, men nok er nok. Kjenner at kroppen no vil ha kruskakli og rumenske utfall. Gleder meg til å mosa til på gymmen i morgon.

Her er vekas mål:

10 dips med beina høgt

5X30 benkpress

God natt! :søvn:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekas første rygg-bein-mage gjennomført! I tillegg intervalløping.

Hjelp, det var tungt å springa i dag. Måtte bare droppa langintervallen, men klarte å springa vanlig intervall 3X4 på samme tid som sist, så det ekje heilt gale. Øker neste gang:)

Har lurt på om det er veldig lurt å ha intervalløping på beindagen- er ofte ekstra tung i beina etter styrketreninga. På den andre sida er eg jo gjerne støl dagen etter.:)

Men fantastisk herlig var det uansett å få komt i gang igjen. Denna veka skal bli bedre enn den forrige. Eg skal for eksempel vera forsiktig med alkoholen og maten... Og no må eg komma meg ut og få gjort noe vetugt.

Ha ein fin fridag! Eg skal nyta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her henger heksa :)

Her var det treningsglede, ja. Og som neewbie på styrke er jeg fullstendig fascinert av alle disse navnene. "rumenske utfall" :ler: Hva i all verden er det?

Jeg har jo den 100-pushups app'en som ble nevnt over her, har tatt de tre første dagene. Syntes de gikk for fort frem, jeg klarte jo 13 skikkelige pushups, og så skal de ha meg til å ta over 50 sammenlagt allerede? Sier seg jo selv at teknikken glipper lenge før de er fullført. Jeg kan jo ta noen dagsprogrammer om igjen hvis det føles riktigere, men jeg vil jo bli sterkere, ikke bare gjøre det samme over tid? Spent på å se hva som skjer, jeg nekter å tro de kan få meg til å ta 100 pushups, men jeg er særdeles villig til å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til Bloksberg, Klips!

På beindag trener eg enten knebøy eller beinpress. Eg alternerer for å sleppa krangel med korsryggen. Synst dessuten at det har hjulpe meg mtp styrke, har ikkje perfekt teknikk i knebøy så beinpressen er "tryggare". Dessuten er det jo litt kult å logga 140 kilo i stedet for 50... :gjeiper:

Og såtar eg tåhev. That's it egentlig, tre øvelsar :) Avb og tilgjør eg litt ekstra småplukk,som ett beins knebøy fra boks, kroppsvekt utfall eller bare kroppsvekt knebøy.

Rumenenske markløft heiter egentlig ettbeins rumenske markløft, her er ein video:

Bare at eg bruker kun ein manual,som eg held i handa på motsatt side av foten eg står på. Innbiller meg at det er rett. Du må ta foten bak høgt opp, holda ryggen rett, for øvelsen tar og oppover korsyggen og du vil ikkje belasta den når den er krumma. I tillegg er det er dødsvanskelig å holda balansen, så trener veldig mye på ein gang.:) Tar hovedsakelig bakside lår og rompa.

I dag har eg fått ein liten oppstrammar mtp maten. Har litt utfordringar med den. Problemet er at eg elsker mat og helst mye av den. Så eg slitmed å blikvitt dei siste fettlagrene. Er ca. 3-4 kilo unna idealformen,og har faktisk begynt å legga på meg att etter bra nedgang i heile vår.

Vekas utfordring blir å begrensa seg. Min største utfordring hittil. Blir vel brokkoliknasking til den store gullmedaljen. :) Håper eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom for å si at eg har trent, og at eg selker å trena men dessverre fremdeles hater bekpress. Har mista styrke nok ein gang. Forstår absolutt ingenting, det er jo bare tragisk. For fire veker siden klarte eg 4X30, siden det har eg guffa på alt eg kan for å auka til 5X30 og i stedet så minsker det. Eg et masse, søv masse....hmmm??

:tristbla:

Nok sutring. Ellers ei strålande økt,klarte fem armhevingar TO gangar! Eg er ein helt!

Etter gymmen tok eg ein ekstra tur ut, pittelitt jogging og gåing ei halv mil, over 350 kalorier svidd av.

No blir det avslapning resten av dagen. Kanskje ny løpetur i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I heile går var eg sulten og sur! Telte over ca-antall kalorier, det gjorde meg til ein sur agurk. Trur eg kom til 2300 kalorier,og det var faktisk veldig lite mat for meg....bare salat basically. Som var dødsgodt,men spesielt mettandes var det ikkje. :kjefte:

Men det hjalp veldig på oppblåstheten, vekta viste tilbake til 68 i dag morges. Skal som sagt prøva å holda meg på et anstendig nivå av matinntak denna veka, og ikkje for mye alkohol. To dagar unnagjort, fem to go. Målet er å holde meg på 2500 kalorier eller under. Forbrenningen min før trening er ca 2300, og siden eg trener nesten kver dag burde det vera riktig nivå. Høres sikkert mye ut, men for meg er det lite.

I dag har eg framleis vondt i nakken. Er dessuten støl overalt, men det er litt deilig egentlig. :)

Tar ein dag fri fra trim, sterkare tilbake i morgon (bokstavelig talt :mrgreen: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på! :) Det er litt godt å høre antall kcal du legger deg på, for jeg syns jeg bare ser folk som spiser godt under 2000kcal om dagen, og da blir jeg usikker på om jeg faktisk burde spise så mye som jeg tror. Jeg tror liksom ikke helt på at jeg trenger 2500 før trening for vedlikehold, men det kan jo hende det ikke er så langt unna alikevell.. Unnskyld for rambling i boka di :fnise:

Ha en god hviledag, så kan musklene vokse :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...