Lemming Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 11. mai 2010 Aner ikke! Tror det varierer fra person til person hvor lag tid det tar før syklusene er tilbake til normalt. Det har kanskje også noe å si hvor lenge man har hatt spiral...? Vet ikke jeg. Men jeg temper hver dag, og tenker at jeg skal ta el-tester i tillegg, så kan jeg i det minste enten fastslå eller utelukke el inntill videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 11. mai 2010 #22 Del Skrevet 11. mai 2010 Hurra for spiralen som ikke er der lengre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 11. mai 2010 VEL, nå har jeg googlet "gravid etter hormonspiral" og kommet ut av det med ny optimisme! Har lest både svar på spørsmål til lommelegen, og andres erfaringer på diverse forum. Legene sier at man i prinsippet kan bli gravid med en gang den er fjernet. Noen opplever at det tar litt lengre tid. Men det har vel også noe å si hvor aktivt man prøver.. Om man bare "ser hva som skjer" eller om man følger med på syklusene sine og prøver å få det til å klaffe akkurat under EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 11. mai 2010 Hurra for spiralen som ikke er der lengre!!! Jaaaa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 11. mai 2010 #25 Del Skrevet 11. mai 2010 You go girl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. mai 2010 #26 Del Skrevet 11. mai 2010 Med hormonspiral er det jo som med p-piller. Hvis du er heldig får du mensen etter noen dager nå, og kanskje eggløsning om to uker, men man kan jo være uheldig slik at det tar litt tid før kroppen kommer igang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #27 Del Skrevet 16. mai 2010 Jaja, nå har jeg vært bortreist siden torsdag, og derfor ikke fått kikket innom her på noen dager. Så, rask oppdatering: Tirsdag: tok ut spiral Torsdag: Veldig eggehviteaktig sekret, og ganske mye av det. Fredag: Fikk mensen. eller... en blødning iallefall. Blødde "normalt" mye i noen timer, så var det stopp. (ikke engang spotting etter det) Følte meg rar i magen, litt uggen. Jeg og en venninne tok noen glass vin på kvelden, men da ble jeg helt dårlig - fikk litt sånn halsbrannfølelse - jeg visste liksom at om jeg tok én slurk til av det glasset kom jeg til å kaste opp. Kvalmen kom forresten veldig plutselig, men rar i magen var jeg allerede før jeg begynte å blø. Lørdag: Mer eggehviteaktig utflod. Mange rare kroppslige reaksjoner etter å ha fjerna spiralen skjønner jeg! Dagens positivliste: Er hjemme igjen, etter 4 dager borte fra kjære! Det er nydelig vær 17mai imorgen! Vifte med flagg og rope hurra med sønn!! Spise :is: !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. mai 2010 #28 Del Skrevet 18. mai 2010 Håper du hadde en flott 17. mai i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 18. mai 2010 #29 Del Skrevet 18. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Hei! Takk for innlegg søte dere!! Er så morsomt med noen ord!=) Nå som jeg ikke lenger er helt utslitt skal jeg skrive litt mer her. Torsdag reiste jeg for å besøke familie, tanteungen min ble konfirmert på lørdag. Jeg og sønn bodde hos en barndomsvenninne av meg, og det var kjempekoselig. Det går som regel MINST et år mellom hver gang jeg ser henne, så var kjempebra at vi fikk bo der. Første kvelden måtte vi selvsagt ta noen glass vin, og endte med å tømme et par flasker.. Velvel, er ikke hver dag man treffer slike barndomsvenninner. Lørdagen gikk til konfirmasjon, men de hadde middagen utrolig sent. Konfirmasjonen i kirka va kl 10.00, men middagen var ikke før 17.00! Så alle timene mellom der besøkte jeg bror med familie. Sønn leker kjempegodt med minstemannen til broren min, så jeg merket nesten ikke noe til han den dagen. De lekte i timesvis, og jeg fikk skravlet masse med bror og kona hans, og to andre søsken som også var der. Det var superkoselig. =) Det var så utrolig fint vær, så jeg fikk skikkelig sommerfølelse. Og siden jeg nesten aldri ser søsknene mine utenom sommerferie gikk jeg helt i sommerferiemodus. Var helt rart å skulle gå på jobb idag! Igår gikk vi i tog, jeg, kjære og sønn. Spiste masse kake og is, og senere spiste vi på det lokale hotellet, som hadde koldtbord med blant annet krabbe og saltkjøtt. MmmmmMMMMmm saltkjøtt! Ellers har jeg vært utrolig TRØTT, og dessuten går jeg enda rundt med litt sånn halsbrannfølelse. Jeg har ikke sure oppstøt eller noe, men det føles som om jeg SKAL få det. Merkelig altså....! (Nå vil jeg altså ærlig talt huske at jeg hadde mye halsbrann og sure oppstøt når jeg var gravid med sønn for 5-6 år siden, men HVA er sjansen for at jeg er gravid allerede liksom? Prøver å ikke bli symptomjeger, men vanskelig å ikke tenke tanken.. ) Endret 18. mai 2010 av Lemming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 18. mai 2010 OI! Dessuten har jeg slutta å røyke!!! Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle slutte når jeg kom hjem, så igår røkte jeg 1 1/2 røyk - det siste som var igjen i pakken, og idag har jeg ikke tatt en eneste røyk!! =D Hurra for meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. mai 2010 #32 Del Skrevet 18. mai 2010 Flink du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. mai 2010 #33 Del Skrevet 19. mai 2010 Spennende det her... Så bra du hadde en flott helg med familien Krysser fingrene for positiv test og at sønnen din blir storebror snart :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #34 Del Skrevet 19. mai 2010 Flink du er Takk! Jaaa, jeg er fliiiink!! Spennende det her... Så bra du hadde en flott helg med familien Krysser fingrene for positiv test og at sønnen din blir storebror snart :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 19. mai 2010 Dere, jeg sitter og tenker. Jeg hadde jo en blødning på fredag, men blødde jo bare i ca 4-6timer. Vil dere si at det var mensen? Er jeg m.a.o inne i PP2 nå eller? Eller vil dere karakterisere det som bare en blødning? Som en slags reaksjon på spiralfjerning eller noe slikt....? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #36 Del Skrevet 20. mai 2010 Ingen svar på det nei:p Jeg sitter og kjenner at jeg har lyst på sånn babycomp jeg! Men fy søren så dyre de er.... Men da har jeg jo investert i en utrolig enkel måte å kartlegge syklusen min på, ikke bare nå når jeg planlegger barn, men for fremtiden og? Skjekke når el er, om jeg er gravid, osv.. For sammenligning: Om jeg bruker 200kr mnd på el tester, så vil jeg da om nesten 3 år ha brukt like mye penger på det som det det koster å kjøpe babycomp. ehhhh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #37 Del Skrevet 20. mai 2010 Om 3 år, ja.. Jeg synes de er aaaaaalt for dyre, og leser om sååå mange som bare er frustrert og irritert over dem, så jeg hadde ikke giddet. Du skal jo ikke være prøver i 3 år uansett. Jeg tror ikke jeg ville regnet en blødning som varte i noen timer som mens i hvert fall, minst en dag, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. mai 2010 #38 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg lurer på om blødningen kan komme i etterkant av uttak av spiralen, men siden jeg ikke har erfaringer med det selv skal jeg ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 20. mai 2010 Legen sa at det sikkert ville blø litt når jeg tok ut spiralen, men fikk inntrykk av at dette var noe som pleide å komme rett etterpå. Ikke 4 dager senere...? Vet ikke jeg.. Alt skal man nå fundere så lenge på.. Jah, sinnsykt dyre. Så babycomp kan jeg med sikkerhet si at det ikke blir. Ellers har jeg ikke hørt noe om babycomp jeg, verken positivt eller negativt.. Hva med ladycomp eller den der pearly da? Litt billigere, litt færre funksjoner, men kanskje grei de og? Noen som vet noe om disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #40 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) OI! Hva med Clearblue fertilitetsmonitor? Noen som har prøvd den? Endret 20. mai 2010 av Lemming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå