Lemming Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #181 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Blødningstull! Igår kveld begynte jeg å blø litt. mest som blodspor på papiret når jeg tørka meg. Jeg tenkte at det antakelig var mensen som endelig dukka opp, men, blødde ingenting i natt, og idag har jeg også bare hatt utflod med blodspor i seg. Jeg hadde jo en sånn blødning i sommer, som jeg trodde var en festeblødning. Fikk en positiv graviditetstest noen dager senere, men så når jeg testa noen dager etter det igjen var testen negativ. Vi tror jeg hadde en SA, og jeg var utrolig nedtrykt etter dette. Jeg fortalte dette til legen sist legetime, han tror også det var en SA. Huff, kjenner jeg går helt i stå her jeg sitter. Hva er dette? Mensen som somler med å komme å gang? festeblødning? en til SA?? Det er 3 uker siden sist jeg tok en graviditetstest... Kanskje jeg må ta en ny... Har prøvd å huske når min siste menstruasjon var. Husker at jeg fikk mensen nøyaktig en uke før vi skulle på julebord, så etter å ha forska litt på saken har jeg funnet ut datoene for mine to siste menstruasjoner. 1. oktober og 25. november. Det vil si at forrige syklus var 55 dager lang, og denne syklusen er per idag på syklusdag 101! Endret 5. mars 2012 av Lemming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. mars 2012 #182 Del Skrevet 5. mars 2012 Kjedelig at det skal være så mye tull med blødninger og slik Husker mine menstruasjoner var fra 40-50 dager til over 150 på det meste! Kan jo bli helt tullete av alt kroppen gjør med oss innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #183 Del Skrevet 6. mars 2012 Æsj, ja. Blir helt tullete av dette. Enda ingen endring her, blør enda, men bare ørlite. Det er så lite at hvis jeg ikke hadde sett blodsporet på papiret ville jeg kanskje ikke merka at noe i det hele tatt med svart undertøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #184 Del Skrevet 7. mars 2012 Enda ingen endring her. Har egentlig tenkt at det helt sikkert var TR som var i anmarsj, men bare var sen å komme i gang eller noe... Men etter 3-4 dager må man jo lure. Tankestrøm: Dersom denne lille blødningen er en SA, slik som i sommer, bør jeg få positivt utslag på graviditetstest nå. Enig? Men dersom det er en festeblødning, da vil det ikke gi utslag på en graviditetstest enda, men kanskje om en ukes tid... eller? Så hvis jeg tester nå, og testen er negativ, kan jeg da føle meg trygg på at det iallefall ikke er en SA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. mars 2012 #185 Del Skrevet 7. mars 2012 Litt usikker på hvor lenge hcg sitter i kroppen etter en SA men jeg følger deg på tanken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 7. mars 2012 #186 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg fikk negativ test igjen 3 dager etter blødningen begynte, så jeg tror ikke planen er helt idiotsikker Men jeg mista veldig tidlig altså, og testa positivt senere enn IKM, så jeg tror ikke min HCG kan ha vært særlig høy. Håper du finner ut av det, og at det er festeblødning du har nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 7. mars 2012 #187 Del Skrevet 7. mars 2012 Ved en festeblødning vil grav.test være positiv om 2-4 dager. Ved SA skal det komme mye mer blod, og en grav.test vil være positiv allerede. Hvor lenge en grav.test vil holde seg positiv avhenger av hcg nivået i det det gikk feil. HCG nivået dobles annenhver dag, og går sakte ned fra det tidspunkt det går feil. Det kan være en kjemisk graviditet, jeg har opplevd dette to ganger, og den ene gangen hatt en miniblødning. Ellers kan det også bare være syklustull. Jeg har hatt så mange slike småblødninger de siste årene, de gangene syklusene har vært på tur. De færreste med så lange sykluser har eggløsning. Har du forsøkt temping? Da vil du se når og om eggløsning har vært. Og du vet når du kan vente mens eller positiv test. Da jeg slet med lange sykluser var temping uvurderlig med tanke på å vite hva som skjedde i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #188 Del Skrevet 8. mars 2012 Tok en test igår morges, den var negativ. Men skal prøve å teste igjen neste uke, for dersom dette var en festeblødning bør det gi utslag innen da. Athene, hva er en kjemisk graviditet? Jeg har nettopp begynt temping, etter legens ønske. Jeg starta med det da vi først ble prøvere, men det skled ut og etterhvert lagt på is. Men da var syklusene mine litt mer normale, og jeg fikk noen positive EL-tester, men det var jo litt vanskelig å vite når jeg skulle teste i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 8. mars 2012 #189 Del Skrevet 8. mars 2012 Titter innom her jeg for blødningstull! Håper dere får legehjelpen dere trenger for å få syklusen på riktig kjøl igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 8. mars 2012 #190 Del Skrevet 8. mars 2012 Athene, hva er en kjemisk graviditet? Jeg har nettopp begynt temping, etter legens ønske. Jeg starta med det da vi først ble prøvere, men det skled ut og etterhvert lagt på is. Men da var syklusene mine litt mer normale, og jeg fikk noen positive EL-tester, men det var jo litt vanskelig å vite når jeg skulle teste i starten. Egget streifer/fester seg såvidt, og hcg produksjonen begynner, men det klarer ikke å gjennomføre festingen. Dette kan føre til svak positiv test i 1-3 dager, før eller omtrent samtidig som man skal ha mens. Og mens kommer innimellom noen dager for sent. Statistisk så har man en kjemisk graviditet eller mer for hver graviditet, så dette er veldig vanlig. De fleste vil ikke oppdage det en gang da de først tester da mensen ikke dukker opp som den skal, eller hcg nivået aldri blir så høyt at testen blir positiv. Temping er supert, jeg er avhengig for å ha kontroll på egen kropp. Det blir fort en vane. Etter å ha tempet 1-2 måneder får man ofte et mer avslappet forhold til det, særlig med tanke på dette med å tempe til samme tid hver dag. Jeg har tempet i tre år nå, og synes ikke det er stress i det hele tatt. Bruker fertilityfriend.com, den tolker alle data for deg, og holder styr på syklusene. Og det er topp å kunne lete seg tilbake for å se hva som er normalt og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. mars 2012 #191 Del Skrevet 9. mars 2012 Enig med Athene, temping er helt supert! Jeg bruker også fertilityfriend. Selv om man ser EL først etter at det har skjedd, så kan man iallfall se at det faktisk har skjedd, og derfra kan man finne ut hva som er normal lutealfase (kanskje den er for kort? det har jeg lurt på ang min noen ganger) og når man kan forvente TR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2012 #192 Del Skrevet 4. april 2012 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå