Villmusa Skrevet 6. august 2010 #161 Del Skrevet 6. august 2010 Heiii alle herlige snupperlurer! Her va det masse lesing siden sist! Så går litt i surr nå, men vil få gratulere alle med spire i magen, e jo mangen det ha klaffa for nå! Foxxy : Det gjorde skikkelig vondt å lese ka dere har vært gjennom Sende over en trøsteklem og håpa at det etter forholda - går bra med deg. Og gratulere som nygift! :-D Denna mnd har vi hatt en prøveperiode siden mannen faktisk ha vært heime under el, hehe :-) Så nå e det bare å krysse fingrane og vente spent til ikm lørdag om ei uke. Tør ikkje ha noen forhåpninga, tok laaang tid med førstemann. Har noen av dere erfaring med Clearblue fertilitetsmonitor? Vurdera å kjøpe en, først vente å se denna pp, men om ingenting ha skjedd ha eg veldig lyst på den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 7. august 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg har sett reka! Små armer og bein som beveget seg! Er en dag lengre på vei enn tickeren viser. Hjerteslag på hele 180! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!! Jeg er så rørt, ydmyk, glad, lettet, stolt og redd! Først nå tror jeg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 7. august 2010 #163 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hei alle, Jeg bare må spør om et litt rart spørsmål...... Går dere på do etter dere har hatt , slik at "ladningen" kommer ut eller sover dere med den eller ligger dere bare litt etterpå? Lurer på om det er det har gjort "Feil" .....siden vi ikke har greid det til nå... Har El dager nå i helgen og beg av neste uke... Endret 7. august 2010 av Australia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 8. august 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg har blære på størrelse med en ert og kunne dermed aldri i mitt bare liv mestre å sove med ladningen (festlig setning). Men om dette er noe du tenker på kan du jo f.eks tisse før samleiet slik at du ikke må med en gang etterpå? Det skal ikke ha noe å si. leste et sed at det med at stillinger med dyp penetrasjon gjør kvinnen lettere gravid er bullshit, fordi sædcellene som svømmer oppover når frem uansett stilling osv. Det aller viktigste er nok (som også er det vanskeligste) å ta det helt med ro. ikke tro at det finnes noen fasit. kos dere. Ha sex på den måten dere liker best. Lykke til=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 8. august 2010 #165 Del Skrevet 8. august 2010 Heihei Lykke til Villmusa! Det funket for oss at han var hjemme en gang;) Åååååå, gleder meg til å se liv på ultralyd jeg og! Det må være en fantastisk opplevlse En god del av svømmerne kommer frem uansett om man går på do etterpå eller ikke:) Det er ikke noe godt prevensjonsmiddel :gjeiper: Pleier som oftest å gå på do selv og det har jo gått bra Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 9. august 2010 #166 Del Skrevet 9. august 2010 Hei alle, Tusen takk for svar, det var ca sånn jeg tenkte meg. Så vi nok nok bare stresse ned.... Lettere sagt enn gjort.... Klemmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 9. august 2010 #167 Del Skrevet 9. august 2010 Æsj.. oppdaga nettopp ei bittelita kvise i mitt ellers så vakre ansikt :gjeiper: , redd det e tegn på tantebesøk :o( Mildri: åååååååååååååååå sikkert superherlig å se lille vidundere :D Australia: Eg ha lurt på det samme og har for sikkerhets skyld lagt i ro i ca 20-30 min etterpå. Sikkert fryktelig unødvendig men, kjedelig e det og, hehe :o) Nurk er velkommen: Tusen takk for lykke-til-ønske :D Håpa så inderlig at det skulle klaffe denna mnd, men ingen symptom bortsett fra den kvisa da, og det bruka å være tegn på tanta *klamra seg til et lite håp allikavel* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 9. august 2010 #168 Del Skrevet 9. august 2010 Kviser kan også være et graviditetstegn, så ikke mist håpet:) snder mer babystøv til Villmusa og Australia. Og til Lille Trompet som fortsatt er på ferie:) jeg fikk min første gravidebukse i posten i dag. Bestilte på hm.com. Var litt skeptisk til om jeg kom til å like den, men jeg ELSKER den. Har brukt strikk i buksa mi for å utvide den, men har begynt å bli litt ubehagelig over magen. Og den nye buksa var helt fantastisk å ha på. God og myk på magen, og satt som et skudd! Må fortsatt sjule graviditeten på jobb, for sjefen er på ferie og har lyst til å fortelle det til henne før alle får vite om det. Men begynner å bli litt vanskelig. Rekker nok bare akkurat et par uker til før folk skjønner at jeg ikke bare har spist godt i ferien:) Måtte spørre Ben ang om jeg ble liggende litt etter sex når det klaffet. Og jeg tror ikke det, men husker ikke helt sikkert. Gjorde det noen ganger, men gadd ikke å stresse med det andre ganger. Er ikke stor fan av å føle at det renner ut når jeg ligger i senga:/ Det jeg imidlertid tror gjorde utslaget var at jeg slappet veldig av. Ble fast ansatt, Ben fikk ny jobb og vi stresset ikke med prøvingen. Men vet at det er lettere sagt enn gjort å ikke stresse. Var i vår 5. pp det klaffet. Men ble egentlig bare 3 ganger med skikkelig prøving. Jeg skal på UL i morgen (13+2) og gleder meg veldig. Håpet er å få vite kjønnet, men vet det er veldig tidlig og ikke veldig sikkert. Melder hva som skjedde på UL i morgen jeg:) God natt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 10. august 2010 #169 Del Skrevet 10. august 2010 Det er nok denne avslappningen som er lurt ja.. Men dess mer man tenker på det jo mindre avslappet blir man jo :gjeiper: . Bestill ferie eller noe til ett sted du IKKE kan være gravid, så går det nok;) Hehe, det er riktignok (sannsynligvis) leeennge til jeg trenger graviditetsbukse, men venninnen min har lånt meg en likevel Har riktignok ikke prøvd den da :gjeiper: Ellers har vi kommet inn i ny leilighet, og første legetime er bestillt Så da kan jeg kasnkje snart begynne å tro på at jeg er gravid og at det ikke bare er forsinket mens.. Vet, jeg er håpløs :gjeiper: Og jeg merker lite til graviditeten om dagen føler jeg, men jeg har vel bare blitt vant med ømme pupper, utslitt, vondter og stikking i magen og kort lunte :gjeiper: (Og jeg tror det lukter i denne leiligheten altså... Gjorde ikke det før) Lykke til på UL Alison!! Jeg er så misunnelig på ultralyder og hjertebank-høring om dagen:) Og satser på at kvisa er gravid-kvise Villmusa;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 10. august 2010 #170 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Fikk ikke vite kjønn i dag, men bolla vinket til oss og var i toppform. Turnet og stod i UL bildet ser helt sykt ut. Ser ut som en tegneseriefigur som ligger å smiler... Eller spøkelset Casper ...fjerner bildet nå som dere har sett det, jeg ... eeh... hvordan får jeg det mindre? :/ Endret 18. september 2010 av Alison_Ben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 11. august 2010 #171 Del Skrevet 11. august 2010 åååå for et nydelig lite nurk! Blei ikkje noe særlig mer babysjuk nå Har i tillegg vært å sett nyfødte babyen til bestevenninna mi blei såklart ikkje mer babysjuk da heller I dag ha eg bursdag og hadde fryktelig lyst å ta en test for "morro skyld". Tenk for ei gave i tilfelle! Men redd for å bli skuffa og har heller ikkje ikm før lørdag/søndag så best eg bare venta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 11. august 2010 #172 Del Skrevet 11. august 2010 Heeeeei alle nydelige jenter i alle former;) Jeg skal prøve å slappe av, prøve å ikke tenke på prøvingen, bortsett fra å holde styr på når EL er da selvfølgelig ha ha. Jeg tenkte at dess flere som er inni der dess flere sjangser for at en av de greier å komme inn i egget mitt hi hi. Har prøvd det denne gangen, så får vi se. Min IKM er 19. August. Hjelp.... Og i dag er dag 20 i syklusen. Alison- sinsykt kult å se bilde av bollen din, bare såååå koselig altså. Når får dere vite om det blir gutt eller jente? Go Alle oss som prøver:) Lykke til Vilmusa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 11. august 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 11. august 2010 Så herlig bolle Alison! <3 Legger ved min noe mindre utvikla reke. Man ser hva som er hodet og hva som er bein og armer (og den abnorme navlestrengen!!), men thats it. Blir nok mer spennende jo flere uker som går. Skal på ny ul (dette prosjektet jeg deltar i) når jeg er 14+3. Gleder meg=) Australia: De fleste lykkes innen 12 måneder. Noe som betyr at vinnersjansene øker for hver måned som går=) Så eer bare å slappe av og la spermiene florere;) Vi hadde sex hvr dag rundt el da det klaffet for meg. Ferie og godt humør. Litt vin og bekymringsfri tilværelse=) Vips, så sitter den! Villmusa: Jeg følger med i spenning!!!! Jeg har aldri kviser men har fått uren hud nå som jeg er preg. Ellers fylles dagene av forstoppelse og latskap. Kroppen er ikk lett og ernergisk som normalt. Å dra seg ut på tur er et ork. Puppene er betydelig større. Jeg har noemalt små, så jeg syns dtee er helt absurd og irriterende at noe på kroppen min skal disse når vi kjører bil over en hump eller når jeg går fort!!! Jeg har bakt linfrøknekkebrød for å få bukt med det trege tarmsystemet. Hjelper! Bare masse kli og frø, hehe. Har gått opp 2 kg. Litt rart men fint også. Kjæresten er superfornøyd og gjentar til det kjedsommelige at han håper jeg aldri blie tynnere enn jeg er nå. Han syns åpenbart formene er fine, og det er fint. Alltid vært skinnybitch (181 høy og 61 kg), så er uvant men også behagelig å få kvinnelige former=) Er det normalt å fortelle folk når man er 12+0 eller "skal" man liksom gå den tolvte uka ut, slik at man annonserer rekas eksistens 13+0? =) God kveld, skjønninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 16. august 2010 #174 Del Skrevet 16. august 2010 Tanta kom nok trofast den på fredag Kan bli lenge før vi får prøvd igjen. Siden eg har 30 dagers syklus og mannen e heime 28 daga og vekke 28 daga så klaffa det sånn akkorat ikkje nå i flere mnd framover Når han komme heim igjen så har eg akkorat hatt el og så vil eg få el ette han ha reist igjen. Så må vel bare innrømme at det syns eg e gørr kjedelig, hehe.. heldigvis søke han ny jobb nå for han vil ikkje være så mye vekke lengre Skal og innn til utredning snart. Gikk til legen pga vi har prøvd i 1,5 år nå. Kan jo trekke fra halvparten siden han reise så mye men allikavel.. sist gang prøvde vi i 3 år og eg blei gravid rett ette laparaskopi. Di fant ingenting gale den gangen men eg har allikavel tru på at noe må det ha gjort siden det klaffa rett etter Har hørt mangen ha opplevd det samme.. Veldig kjekt å se ultralydbildene deres! Små nurka som spira i magane deres :D Dere e en så herlig gjeng! *klemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 18. august 2010 #175 Del Skrevet 18. august 2010 Hei på dere, Ja da er min 8. pp igang. Mensen kom på tida denne gangen også. Er så utrolig lei av dette gravid greiene, føler hele livet er på hold, noe som fantisk er veldig plagsomt.... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva jeg gjør feil evt om en av oss ikke virker etc. Tenke tenke i en dag så gidder jeg ikke tenke mer på det helt til neste mensen, men det gjør ikke ting mindre sårt av den grunn. Akkurat nå vil jeg bare ha en hund som plaster på såret, men mannen sier jeg må vente til i vi er i Australia (for godt).... Har til og med grått mine modige tårer for denne kroppen som ikke vil at noen skal flytte inn, HVORFOR IKKE????? Skjønner ingeting jeg, jeg er skikkelig lei meg i dag... Måtte bare få det ut her blandt dere som forstår bedre enn andre.... Takk for at dere er her:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 20. august 2010 #176 Del Skrevet 20. august 2010 Hei alle jenter, Hvor er dere? Savner meldingene våre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 20. august 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 20. august 2010 Jenter! Jeg savner "oss" også. Håper høst og hverdag fører til hypppigere updates;) Australia: Jeg forstår tanken din så veldig godt. Likevel må jeg si, objektivt og utenfra, det er garantert ikke noe galt med deg. Gjennomsnittsparet bruker 6 mnd. på å få bolla til å flytte inn i ovnen: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article601229.ece Det innebærer altså et gjennomsnitt på 6 mnd. Som inkluderer alle som får det til å klaffe før 6 mnd. Noe som igjen resulterer i at det er LIKE normalt å få det til å klaffe fra 6-12 mnd (eller leste jeg 18 mnd et sted?) som det er å få det til å klaffe fra 0-6 mnd. Stort sett er det tilfeldigheter. Flaks og uflaks. Lotto. 20% sjanse hver mnd for at en graviditet skal oppstå om man har mye sex rundt eggløsning. Og 20% neste mnd. Osv. Din tur kommer. Det er alltid kjipt å være på den siden av statistikken som det tar lengst tid for. Men sånn er det tydleigvis bare=/ All ære og respekt til dere som holder ut, holder det gående og ikke mister håpet. Den dagen bolla flytter inn blir det et veldig velkomment barn=) (alt dette kan sikkert oppfattes som arrogant skrevet av meg, da det klaffet for oss ganske tidlig. det er ikke meningen. Jeg prøver å forstå og å komme med beroligende info=)) I morgen er jeg 12+0. 3mnd. 2.trimester begynner 12+1 om jeg har forstått riktig. Jeg blir forresten tullerusk av de ulike måtene å regne svangerskapets lengde på. Uke 11 og 11.uke er ikke det sammme. Trøste. www.barnimagen.com opererer med 12.uke (fkes). Og da er man fra 11+0-11+6. !?!?!. Mens babyverden.no kaller den samme uken for uke 11. Dermed står det flere steder at 2.trimestr begynner i 13.uke. Og andre steder at det begynner i uke 12. Derfor fatter jeg egentlig ikke helt om jeg er "safe" i morgen og kan buse ut men nyheten, eller om jeg skal vente en uke til??? Finner ikke smilysene i dag. de har åpenbart tatt kvelden. Har sett på jordmødrene på nrk nett-tv. Anbefales! 6 episoder. Men "ekte" fødsler. Jeg grudde meg til å se. Men trengte det samtidig. Jeg aner jo ikke hvordan en fødsel er. Hva jeg går til (regner med det ikke er noe man kan forberede seg på, siden fødselsforløp er så individuelle og ulike). Men nå har jeg altså sett disse episodene. Og ja, det ser jævlig ut. Men! Ingen av dem døde jo av skrekk eller smerte. Jeg trengte å se det. I dag morgen kunne jeg, da jeg lå på ryggen i senga, kjenne en knytteneve stor "klump" over skambeinet. Det skambeinet slutter pleier det jo å være ferdig med kant. hehe. Om dere skjønner. Men nå kjente jeg livmorkanten. Ikke stor akkurat. Men den er der! Skal til ny ul i uke 14. 7.september. Har lurt på om jeg skal vente med å offentliggjøre nyheten til da. Mange vet det alledere. men ikke sagt det til "verden" enda. Men. Tror ikke jeg klarer å holde meg. Selv om det hadde vært fantastisk å få bekreftet av alt var ok før vi kunngjør bolla. Ikke råd til privat ul. Særlig med tanke på at jeg har time om bare 2,5 uke. Men. Jeg så jo reka i uke 9+5. hjertet slo flott og alt var bra. ikke blødd en dråpe. Da må jeg jo kunne stole på at reka virker enda? Når jeg er kommet til 3.mnd? Hva tenker dere om kunngjøring av boller? Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 22. august 2010 #178 Del Skrevet 22. august 2010 Det går for dere snart også Australia!!! Jeg har vært i bryllup i helgen og er nå helt klar for å flytte ut av byen. Koster jo fader meg like mye for et hus utenfor byen som vi må gi for en 60 kvm her. Men med jobb osv. er det ikke bare å flytte heller. Så blir vel by i allefall noen år til Forresten forferdelig kjedelig å ikke kunne drikke i et bryllup når alle andre skåler i vei Greit for Ben å ha privatsjåfør da Vi ventet med å annonsere til "verden" til etter UL uke 13. Eller den 14. uke iflg barnimagen :/ Vi kunne helt sikkert trygt annonsert det tidligere, men jeg ville vente for sikkerhetsskyld. I morgen skal jeg fortelle nyheten til sjefen min, og jeg er kjempenervøs. Er 15+1 da, men pga ferie ol. har jeg ikke møtt hxn på et par måneder. Huff. Det går nok bra, men frykter litt skråblikk og dårlig stemning. Vil ikke fortelle det i det hele tatt, men må jo det, for det begynner jo å synes litt også Sukk, det er det kiiipe med å være gravid. Men men, jeg kunne jo valgt å ventet litt med å bli smelt på tjukka om jeg ville tatt mer hensyn til jobben. Så lurte jeg på en ting; på den ordinære UL. Kan man ha med flere enn 1 annen da? Har litt lyst til å ha med Ben, svigermor og mamma, men redd de må sitte på gangen. Hadde vært så hyggelig for de å få sett det vinkende spøkelset vårt, og de var supergira når vi luftet ideen. Har noen av dere erfaringer med dette? Ha en fortsatt fin søndag, så snakkes vi til uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 23. august 2010 #179 Del Skrevet 23. august 2010 Heihei damer! Da har jeg Endelig internett igjen!!! Man føler seg virkelig utenfor uten nett :gjeiper: Villmusa: Skjønner deg såå godt!! Det er kjempe kjedelig med kar som er borte hele tiden (føles det ut som :gjeiper: )! Når man liksom er blitt innstilt på å prøve, så mangler man en essensiell del;) Lykke til når han er der da! Og med utredning! Håper det klaffer rett etterpå denne gangen og;) Australia: Føler liksom ikke at jeg kan si noe siden jeg slapp og vente. Men jeg har venner som har brukt både 7 måneder, 1 år og over ett år. Så det kommer etterhvert:) Hvis det er en liten trøst ihvertfall. Lykke til! Mildri: Etter uke 12 sier de jo at sjansen for SA er minimal og siden du har sett hjertedunk er det jo mest sansynlig at reka di virker;) Så sånn sett er det vel "trygt" å fortelle det. Men tror det du skal ta mest hensyn til er om du føler deg komfortabel med å fortelle det nå Og ikke alle datoer og uker folk snakker om :gjeiper: Alison: Skjønner deg godt at du vil flytte fra byen! Har alltid tenkt det selv at når det kommer barn så vil jeg bo utenfor:) Men vi blir nok i byen noen år til vi og. Hvorfor er du nervøs for å si det til sjefen? Og hvordan gikk det? Om man kan ha med mer enn 1 person på UL vet jeg ikke. Men kanskje du kan se på nettet på hjemmesiden deres og se om de har "retningslinjer" for det? Ellers er jeg 8+4 idag! Og jeg har dermed kommet lenger enn jeg gjorde sist noe som føles som en "seier" På lørdag hadde jeg litt mer energi enn vanlig og klarte å trene! Det var kjempe deilig!:D Er vel bare ca 2 måneder siden sist :gjeiper: Så håper den lille energien fortsetter.. Forrige søndag (ikke i går) blødde jeg bittelitt Fikk selvsagt panikk.. Men det viste seg at blodet ikke kom fra livmora og den var akkurat passe stor til å være 8 uker! Nå må jeg ut og handle skolebøker! Ha en super dag allesammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 23. august 2010 #180 Del Skrevet 23. august 2010 Hei tuppene mine, Ja jeg har nok bare en utrolig rar kropp. Var så sikker på at vi skulle klare det med en gang, og det sitter inne enda. Vil ikke det skal ta så lang tid, vi er jo klare nå! Hater når jeg ikke får ting til, og på en sånn ting som graviditet har jeg jo ikke kontroll i det hele tatt. Veldig frustrerende å være en av de som en leser om men som en aldri tenker skal skje med en selv....Offameg. Har nå i vertfall startet på bi-dronning gele så får vi se om det gjør susen, ellers må jeg få mannen til å teste seg,... Noen som har fått sin mann til testing? Hvordan går en frem da? Går en som et par til min lege eller må han gå til sin lege? Jeg mener vi er jo et par som prøver ikke enkelt personer...??? Har en snikende mistanke om at det er stress som ikke vil ut av kroppen, men vet ikke hva mer vi eller jeg kan gjøre annet enn å vente oss i hjel. Tenker det å få en hund hadde gjort susen..... Ellers er jeg på dag 6 i syklusen min så vi er i gang i min 8 pp (tror jeg)...LAter alle skjønne damer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå