Gå til innhold

Innvandrere og sertifikat


Gjest Pucifer

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jada gi dem alt opp i hendene..de får jo alt det andre fra før..et sertifikat til 30-40 tusen..pytt..la oss gi dem ny bil også!!

Det jeg tenker også. Og gjerne siste modell. og gi dem et hus med en garasje til så bilen ikke blir stjelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Skrevet i dag, 18:01

Vis innleggbirgit skrev 06 mai 2010 - 17:25:

Hvis innvandrere skal ha førerkort gratis, så skal ihvertfall jeg ha det!

Jeg bor på bygda, med veldig dårlige bussforbindelser, og 4 mil til nærmeste by.

Jeg er alenemor til en baby på 6 måneder og det er minst 4 km til nærmeste matbutikk.

Jeg har ikke en stor familie som kan hjelpe meg med barnepass eller kjøring hit og dit. Taxiutgiftene mine er derfor skyhøye.

Jeg bruker minimum to timer når jeg handler mat, på grunn av at det er nesten bare oppoverbakker på vei tilbake og det er tungt å dytte ei vogn med mange kg i oppoverbakke.

På vinters tid er dette så å si umulig når det er flere cm høy snø og glattis.

Som eneforsørger har jeg ikke all verdens å rutte med, men jeg tar da meg råd til å ta førerkortet for det. Det handler om prioriteringer og å ta ansvar for eget liv! Skulle ha tatt seg ut om jeg møtte opp på NAV og klagde for å få førerkortet dekka.

Det er en kjent sak at mange innvandrere kommer hit fordi de får alt lagt i hendene gratis, og nå skal de få enda mer gratis? Som noen sa tidligere, skal innvandrerne være en overklasse, hva vil skje med samfunnet da? Det er mange av de som allerede ser ned på oss dumme nordmenn.

Hvis innvandrere skal ha gratis førerkort, så får de ta det gratis da, på en kjørelærerskole. Der får de det til 2000 kr, men det tar to år. Like lang tid som det kanskje vil ta de å lære seg norsk godt nok til å få seg en ordentlig jobb.

Jeg syns det er helt feil at de skal få gratis førerkort KUN fordi de er innvandrere.

Da må NAV gi det gratis til alle, isåfall. Og det kommer aldri til å skje.

Tanu Priya Uteng, du er ikke særlig smart!

Jeg synes ikke du skal ha gratis førerkort heller, samme gjelder jo deg: Må vi gi deg bil også siden du har dårlig råd? Nei jeg mener at førerkort er noe man får betale selv hvis man skal ha det. Det er ingen som har "rett på" lappen. Det å ta sertifikat er faktisk noe som koster penger, har man ikke råd til det, får man ikke lappen - enten man er innvandrer eller nordmann på landet.

Støtter forøvrig forslaget om at man kunne ta opp lån fra Lånekassen til lappen, men dette burde være likt for alle, ingen burde få lappen gratis. Vet du hva, jeg blir ganske så provosert av slike forslag; hvorfor skal jeg som jobber og betaler skatt, og har betalt for mitt eget førerkort, indirekte (gjennom skattepenger) betale for at andre skal slippe å jobbe og spare for å få råd til å ta lappen?

Har man ikke råd, så har man ikke råd, men dette er et gode man bør betale for selv, norsk eller ikke. Skjerpings frøken Uteng, og andre som støtter forslaget. Tjen mer penger, og/eller spar hvis dere vil ha noe dere ikke har råd til, sånn som alle andre må. Dette er ikke hva skattepengene våre bør gå til!

Hallo, hu skrev jo det, at hu betalte det selv, selv om hun har dårlig råd. Les hele teksten så kanskje du får med deg hva folks meninger er.

Slapp av, fikk med meg at hun skrev hun betalte det selv, og godt er det. Det eneste jeg mente med min kommentar var å si min mening om hennes utsagn: "Hvis innvandrere skal ha førerkort gratis, så skal ihvertfall jeg ha det!", og så en lang forklaring på hvorfor.

Som du sikkert fikk med deg av mitt forrige innlegg mener jeg at ingen skal få gratis førerkort, hverken hun på bygda eller Norges nyeste borger. Så enkelt var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Angående faceboookgruppen, så kan medlemmene der heller skrive" Jeg er en fullkommen idiot" i statusen. Det gjør omtrent samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Angående faceboookgruppen, så kan medlemmene der heller skrive" Jeg er en fullkommen idiot" i statusen. Det gjør omtrent samme nytten.

:skratte: :skratte:

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke det er noen god idé å gi førerkort gratis automatisk til alle innvandrere. Derimot synes jeg det kunne vært en god idé om man kan f. eks. kunne søke om økonomisk støtte til det hvis man har dårlig råd men trenger førerkort, enten man er norsk eller utlending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...