Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure på hva slags erfaring du har gjort deg, Steinar. Det er sjelden jeg har sett noen som virker så mistenksom og usikker som deg når det kommer til forhold. Og, nei, alternativet til å være mistenksom og usikker er ikke nødvendigvis å være naiv. Det finnes en mellomting, en balanse som ikke trenger å være svart/hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bianca26

Jeg begynner å lure på hva slags erfaring du har gjort deg, Steinar. Det er sjelden jeg har sett noen som virker så mistenksom og usikker som deg når det kommer til forhold. Og, nei, alternativet til å være mistenksom og usikker er ikke nødvendigvis å være naiv. Det finnes en mellomting, en balanse som ikke trenger å være svart/hvitt.

Han har vel hatt dårlige erfaringer fra tidligere, stakkars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

F.eks vil da ei kvinne med mannlige venner være en risiko som måtte vært avklart først.

Risiko for HVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det var godt for deg at du fikk dratt ut det som passet til ditt syn, da gidder du ikke bry deg med resten av artikkelen.

Som Fanden leser Bibelen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner misliker sexual tension? Ja, det prøvde jeg jo å fortelle deg når du påsto at vi likte mannlig seksuell oppmerksomhet og bekreftelse fra våre venner. Der fikk du et bevis på at den konklusjonen din var hårreisende feil i hvert fall.

Du fikk ikke med deg det som stod i artikkelen om at det er seksuell attraksjon som først og fremst motiverer en gutt/mann til å bli venner med ei jente/kvinne da?

Og at seksuell attraksjon tilogmed gjør vennskapet sterkere - ifølge menn.

Ser du/dere da at kvinner og menn muligens tenker ganske så ulikt angående kvinne-mann vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risiko for HVA?

Have you had a platonic friendship that crossed the line and became romantic or sexual?

Yes: 62%

No: 36%

Unsure: 2%

Is it possible to fall in love with someone who first enters your life as a friend?

Yes: 94%

No: 4%

Unsure: 2%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Ah. Ja selvsagt, når 62% av utvalgte amerikanere sier noe, da kan man aldri ha venner av motsatt kjønn....

Hvor mange av disse var i forhold da de krysset grensen?

Hvor mange av disse var venner som etterhvert ble kjærester og giftet seg?

Hvor mange av disse var venner i 40 år før de pulte?

Mye man kan lure på her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Ja selvsagt, når 62% av utvalgte amerikanere sier noe, da kan man aldri ha venner av motsatt kjønn....

Hvor mange av disse var i forhold da de krysset grensen?

Hvor mange av disse var venner som etterhvert ble kjærester og giftet seg?

Hvor mange av disse var venner i 40 år før de pulte?

Mye man kan lure på her....

Jada, det er alltid mye man kan lure på. Men dette tror jeg faktisk er bortimot fasiten på området:

But as people develop serious romantic relationships or get married, making and maintaining cross-sex friendships becomes harder. "Even the most secure people in a strong marriage probably don't want a spouse to be establishing a new friendship, especially with someone who's very attractive," said Monsour.

Altså at de vennene av det motsatte kjønn som lettest blir akseptert, er de som ikke oppfattes som attraktive, og dermed som liten eller ingen trussel for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Du fikk ikke med deg det som stod i artikkelen om at det er seksuell attraksjon som først og fremst motiverer en gutt/mann til å bli venner med ei jente/kvinne da?

Og at seksuell attraksjon tilogmed gjør vennskapet sterkere - ifølge menn.

Ser du/dere da at kvinner og menn muligens tenker ganske så ulikt angående kvinne-mann vennskap?

Jo, jeg har jo sagt ca 497 ganger at det gjerne kan starte med en seksuell interesse eller at man går gjennom en innledende fase med litt klabb og babb før det blir platonisk vennskap.

Du hoppet jo glatt over denne delen da, IT'S NOT ALL ABOUT SEX:

"In reality, sex isn't always on the agenda," said Werking. "That could be due to sexual orientation, lack of physical attraction or involvement in another romantic relationship." After all, even friends who are attracted to each other may also recognize that qualities they tolerate in a friendship wouldn't necessarily work in a serious romantic relationship. And after years of considering someone as a friend, it often becomes difficult to see a cross-sex pal as a romantic possibility.

Of pairs that do face the question of lust, those that decide early on to bypass an uncertain romantic relationship are more likely to have an enduring friendship, says Werking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Den ble av Freudiansk kvalitet Angel, nå lo jeg så jeg nesten tisset på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Den ble av Freudiansk kvalitet Angel, nå lo jeg så jeg nesten tisset på meg!

:ler:

Man begynner jo å lure på om Steinar har en ukontrollerbar lyst til å jukke på leggen til alle kvinner han prater med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

:ler:

Man begynner jo å lure på om Steinar har en ukontrollerbar lyst til å jukke på leggen til alle kvinner han prater med.

Just det jeg ser for meg, i fire farger, og deilig å tenke på er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jammen bra at vi har KG, slik at Steinar kan prate med kvinner uten at ereksjonen sprenger jylfen hans.

Det er jo tydeligvis underholdende for han å diskutere med oss små kvinnehjerner uten at det blir noe sex ut av det. Veldig synd at det er helt fullstendig umulig å gjøre dette i virkeligheten uten at man ender opp med å ligge med hverandre :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Ja, jeg syns også det. Derfor prøver jeg å pule før prat, med alle potensielle menn, faktisk, altså potensielle menn som i menn med potens, så jeg får det ut av verden, og slutter å tenke på det, rett og slett...

Så deeeeeeeeeeeeeeet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Herregud, i farger? Det må du slutte med, her gjelder bare svart/hvitt vet du :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prøvekandidat

Ah, SELVSAGT!

Det blir ikke deiligere å tenke på men det er i hvert fall mer i trådens ånd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen bra at vi har KG, slik at Steinar kan prate med kvinner uten at ereksjonen sprenger jylfen hans.

Det er jo tydeligvis underholdende for han å diskutere med oss små kvinnehjerner uten at det blir noe sex ut av det. Veldig synd at det er helt fullstendig umulig å gjøre dette i virkeligheten uten at man ender opp med å ligge med hverandre :ironi:

Jeg tenker klarere når jeg ikke blir distrahert av andre ting :smoke: hehe

Og det kan faktisk være artig og interessant å diskutere noe mer enn fotball også :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har jo sagt ca 497 ganger at det gjerne kan starte med en seksuell interesse eller at man går gjennom en innledende fase med litt klabb og babb før det blir platonisk vennskap.

"In reality, sex isn't always on the agenda," said Werking. "That could be due to sexual orientation, lack of physical attraction or involvement in another romantic relationship." After all, even friends who are attracted to each other may also recognize that qualities they tolerate in a friendship wouldn't necessarily work in a serious romantic relationship. And after years of considering someone as a friend, it often becomes difficult to see a cross-sex pal as a romantic possibility.

Of pairs that do face the question of lust, those that decide early on to bypass an uncertain romantic relationship are more likely to have an enduring friendship, says Werking.

Men du har rett i at det ikke bare handler om sex.

Det handler også om fortrolighet. Altså at jeg vil at dama mi skal være fortrolig med meg, og ingen andre mannfolk. Og med venninner bare innen visse grenser.

Det er altså veldig viktig at dama og jeg har et helt spesielt bånd som hun ikke har med noen annen enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Og hvordan har du tenkt å oppnå det, om du nå er nærmere femti, og hun er det også? Skal hun ha levd i isolat hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...