Gjest Prøvekandidat Skrevet 6. mai 2010 #581 Del Skrevet 6. mai 2010 Men selvsagt, om Steinar skal treffe akkurat den rette kvinnen, som er slik som han vil ha, så tror jeg kanskje han finner henne alene på en fjelltur. Man treffer iallefall ikke kommende partnere gjennom venner eller interesser. Det forutsetter at de er på tur i samme fjellet da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 6. mai 2010 #582 Del Skrevet 6. mai 2010 Dette er helt standard i det norske samfunnet. De aller fleste drikker i lystige lag. Hvis du ikke har fått med deg det, så vet ikke jeg. Mange drikker i lystige lag, det er derimot forskjell på lystige lag og andre sosiale arrangementer. Det er mange sosiale arrangementer i livet hvor man ikke drikker. Og man må ikke drikke seg full, og hvis man må drikke seg full fordi det blir kjedelig eller man synes det er kjedelig med sosiale arrangementer hvor man må omgås folk så kanskje man skulle sagt nei takk til invitasjonen i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 6. mai 2010 #583 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg liker faktisk å gi dama gaver Vanligvis har ikke hun hatt noe spesielt imot det heller - for å si det sånn Den dama som kan loppe meg, er ikke født! Selv om hun nå gjør alt hun kan for det. Men alle damer er dyre, det er sikkert. Dama har ikke lov til å gi deg gaver fordi hun umulig kan vite hva du kan bli glad for å få. Samtidig er du skråsikker på at en diamantring er noe alle damer ønsker seg Alle damer ditt, alle damer datt. Alle kvinner er like. Alle menn er ulike. Denne tråden burde vært under Skråblikk og generalisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 6. mai 2010 #584 Del Skrevet 6. mai 2010 Dama har ikke lov til å gi deg gaver fordi hun umulig kan vite hva du kan bli glad for å få. Samtidig er du skråsikker på at en diamantring er noe alle damer ønsker seg Alle damer ditt, alle damer datt. Alle kvinner er like. Alle menn er ulike. Denne tråden burde vært under Skråblikk og generalisering. He he, ja i grunnen burde tråden flyttes.... Jeg stiller meg i rekken av damer som ikke ønsker seg diamantring. Jeg kan gjerne få en ring, men da foretrekker jeg grove sølvringer - og den som blir glad i meg tar nok jobben med å bli kjent med meg og finner derfor ut hva jeg liker - ikke generaliserer ut fra hva han mener kvinner må like. Overrask meg med en bok, yndlingsteen min, musikk-, teater- eller konsertbilletter... og den som er sammen med meg vet at det er dette jeg setter pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. mai 2010 #585 Del Skrevet 6. mai 2010 Ofte er de det, ja. Du må leve et insnevret liv, Steinar dersom du aldri har vært på et sosialt arrangement som ikke har vært en fyllefest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #586 Del Skrevet 6. mai 2010 Du må leve et insnevret liv, Steinar dersom du aldri har vært på et sosialt arrangement som ikke har vært en fyllefest! Har jeg sagt noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. mai 2010 #587 Del Skrevet 6. mai 2010 Vel når ALLE her sier at sosiale sammenhenger ikke behøver å være fyllefester, og du gang på gang svarer "JOHO DET ER DE, SÅ!" Så regner jeg med at det du prøver å si er at i din verden er alle sosiale arrangementer snublefyllefester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #588 Del Skrevet 6. mai 2010 Vel når ALLE her sier at sosiale sammenhenger ikke behøver å være fyllefester, og du gang på gang svarer "JOHO DET ER DE, SÅ!" Så regner jeg med at det du prøver å si er at i din verden er alle sosiale arrangementer snublefyllefester. Ikke korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 6. mai 2010 #589 Del Skrevet 6. mai 2010 Om du ikke klarer å nyte alkohol uten å bli full, så har du en alvorlig mangel på selvkontroll. Igjen tar du utgangspunkt i at hele verden er som deg, men slik er det ikke. De fleste av oss kan være i en sosial sammenkomst med alkohol - UTEN å bli full. Jeg håper du aldri for barn. Helligdager og bursdager kommer til å bli et rent helvete når de konstant må bekymre seg for en dritings far, bare fordi noen serverer whisky eller konjakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 6. mai 2010 #590 Del Skrevet 6. mai 2010 Ikke korrekt. Lider vi av personlighetsforstyrrelse? Det var jo nettopp det du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #591 Del Skrevet 6. mai 2010 Om du ikke klarer å nyte alkohol uten å bli full, så har du en alvorlig mangel på selvkontroll. Igjen tar du utgangspunkt i at hele verden er som deg, men slik er det ikke. De fleste av oss kan være i en sosial sammenkomst med alkohol - UTEN å bli full. Jeg håper du aldri for barn. Helligdager og bursdager kommer til å bli et rent helvete når de konstant må bekymre seg for en dritings far, bare fordi noen serverer whisky eller konjakk. Svært sjelden at jeg blir full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #592 Del Skrevet 6. mai 2010 Lider vi av personlighetsforstyrrelse? Det var jo nettopp det du skrev. Vi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 6. mai 2010 #593 Del Skrevet 6. mai 2010 Vi? Figure of speech. Ikke vri deg unna, det er fortsatt korrekt hva som ble skrevet. Svært sjelden at jeg blir full. Du sier jo selv at man drikker i enhver sosial sammenkomst, og at du ikke er på slike sammenkomster fordi det er kjedelig om du ikke er full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 6. mai 2010 #594 Del Skrevet 6. mai 2010 Dama har ikke lov til å gi deg gaver fordi hun umulig kan vite hva du kan bli glad for å få. Samtidig er du skråsikker på at en diamantring er noe alle damer ønsker seg Alle damer ditt, alle damer datt. Alle kvinner er like. Alle menn er ulike. Denne tråden burde vært under Skråblikk og generalisering. Jeg synes du bør svare på denne posten til Guriane her, Steinar. Ser du ikke paradokset i alle dine innlegg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #595 Del Skrevet 6. mai 2010 Figure of speech. Ikke vri deg unna, det er fortsatt korrekt hva som ble skrevet. Jeg har ikke fått noen diagnose, nei. Har du? Du sier jo selv at man drikker i enhver sosial sammenkomst, og at du ikke er på slike sammenkomster fordi det er kjedelig om du ikke er full. Kanskje jeg hovedsaklig skipper slike sammenkomster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #596 Del Skrevet 6. mai 2010 Dama har ikke lov til å gi deg gaver fordi hun umulig kan vite hva du kan bli glad for å få. Samtidig er du skråsikker på at en diamantring er noe alle damer ønsker seg Alle damer ditt, alle damer datt. Alle kvinner er like. Alle menn er ulike. Ingen kvinner er helt like på individnivå. Fornøyd nå? Og ingen menn er helt like. Men det finnes en del saker som går igjen i begge kjønn - altså kjønnsspesifikke. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Men det betyr at veldig mange kvinner eller menn oppfører seg relativt likt på disse områdene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #597 Del Skrevet 6. mai 2010 Ingen kvinner er helt like på individnivå. Fornøyd nå? Og ingen menn er helt like. Men det finnes en del saker som går igjen i begge kjønn - altså kjønnsspesifikke. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Men det betyr at veldig mange kvinner eller menn oppfører seg relativt likt på disse områdene. Nå motsier du deg selv igjen, ved å si at mange menn og kvinner er svært like, men at det fins få unntak. Isted sa du at det var usannsynlig at du og en evt mannlig venn av din kjæreste skulle kunne bli venner, siden menn var såå forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #598 Del Skrevet 6. mai 2010 Nå motsier du deg selv igjen, ved å si at mange menn og kvinner er svært like, men at det fins få unntak. Isted sa du at det var usannsynlig at du og en evt mannlig venn av din kjæreste skulle kunne bli venner, siden menn var såå forskjellige Vennskap har hovedsaklig med felles interesser å gjøre. Og det er vel ikke sikkert at jeg har typiske mannlige interesser? Som sagt, det finnes alltid unntak. Selv om veldig mange menn er interessert i biler, så betyr ikke det at alle menn er interessert i biler. Og en som er interessert, går da ikke nødvendigvis så veldig godt i sammen med en som hater biler. Da blir det kjedelig for begge å prate i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #599 Del Skrevet 6. mai 2010 Vennskap har hovedsaklig med felles interesser å gjøre. Og det er vel ikke sikkert at jeg har typiske mannlige interesser? Som sagt, det finnes alltid unntak. Selv om veldig mange menn er interessert i biler, så betyr ikke det at alle menn er interessert i biler. Og en som er interessert, går da ikke nødvendigvis så veldig godt i sammen med en som hater biler. Da blir det kjedelig for begge å prate i sammen. Hva slahgs interesser er det du har som du er så sikker på at absolutt ingen andre menn har? Og hvorfor skulle en dame ville bli sammen med deg hvis du har totalt forskjellige interesser fra henne? Og hvis du finner en dame med like interesser som dine, så har hun sannsynligvis venner med like interesser som dine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #600 Del Skrevet 6. mai 2010 Hva slahgs interesser er det du har som du er så sikker på at absolutt ingen andre menn har? Og hvorfor skulle en dame ville bli sammen med deg hvis du har totalt forskjellige interesser fra henne? Og hvis du finner en dame med like interesser som dine, så har hun sannsynligvis venner med like interesser som dine også. Jeg er i hvert fall ikke spesielt interessert i biler lenger. Det eneste som interesserer meg med biler nå er at den går fra A til B på en behagelig måte, og at jeg kan sette den på verkstedet for service Hvem man blir venner med er helt tilfeldig, og gode venner er det veldig langt i mellom. Ellers er det ikke kritisk viktig at dama og jeg har identiske interesser. Man trenger å kunne gjøre litt hver for seg også. Men en del ting må man selvfølgelig ha lyst til å gjøre i sammen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg