Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Klarer du å forstå forskjellen på å "lufte" og å "få råd og innspill" kontra "å løse", tror du Steinar.

Jeg har ikke med ett ord, noe sted sagt at andre skal løse problemene. Jeg har dog forklart at det å kunne lufte og ventilere potensielle problemer, og ting man gjerne ikke vet hvordan man skal angripe, kan forhindre alvorlige problemer i et parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer du å forstå forskjellen på å "lufte" og å "få råd og innspill" kontra "å løse", tror du Steinar.

Jeg har ikke med ett ord, noe sted sagt at andre skal løse problemene. Jeg har dog forklart at det å kunne lufte og ventilere potensielle problemer, og ting man gjerne ikke vet hvordan man skal angripe, kan forhindre alvorlige problemer i et parforhold.

Ja, det KAN hjelpe til, men det KAN også gjøre problemet verre.

Man må også tenke på om man utleverer partner eller ikke.

Etter min mening er det absolutt beste at paret holder slike interne problemer for seg selv. Det å "lufte" og å "få råd og innspill" fra utenforstående, er etter min mening bare en aller siste utvei og nødløsning. Og da har ikke paret noen god kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Ok, så du vil heller ha en helt unødvendig krangel med din partner, snarere enn at hun spør en kompis, "Er det normalt at menn gjør dette, bør jeg bekymre meg?"

Kompisen svarer, dette er ikke noe å bekymre seg for, dama lar det ligge og ingenting har blitt gjort verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må også tenke på om man utleverer partner eller ikke.

Og det har vel Kate spesifikt snakket om tidligre i denne tråden, såvide jeg husker.... Dette går bare i ring igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du vil heller ha en helt unødvendig krangel med din partner, snarere enn at hun spør en kompis, "Er det normalt at menn gjør dette, bør jeg bekymre meg?"

Kompisen svarer, dette er ikke noe å bekymre seg for, dama lar det ligge og ingenting har blitt gjort verre.

Er det noe dama lurer på når det gjelder meg, så er det selvfølgelig MEG hun spør.

Det sier seg selv. En kompis du måtte ha, har absolutt ingenting med meg å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har vel Kate spesifikt snakket om tidligre i denne tråden, såvide jeg husker.... Dette går bare i ring igjen...

Problemet er tydeligvis at KateW ikke tenker på det.

Det hun tenkte på, var at HUN ikke ville bli utlevert selv av sin partner.

Men at hun utleverer sin partner er tydeligvis ikke like viktig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Øh? Leser du det jeg skriver din pøkk?

Jeg har ikke snakket om å utlevere. Dette er Steinar-logikk i sin ytterste konsekvent. Du antar, igjen og igjen på tross av at jeg sier det motsatte, jeg sier det er ikke snakk om private ting, det er ikke snakk om utlevering, men du regner med at når jeg snakker med andre om forholdet så er det ting som:"Han har liten tiss" "Han liker ikke slikke" Eller?

Og jeg har ingen problemer i verden med at min partner spør en kvinnelig venn om hun har noen råd når det gjelder menssmerter, eller hvor man kan kjøpe pent undertøy til kjæresten sin, eller hva som helst. Jeg stoler nemlig på at han IKKE utleverer fordi han er glad i.

Hadde han spurt meg, så hadde han jo visst hva jeg kom til å svare.

Lurer VELDIG på hva slags psyke ting du kommer til å gjøre med dama di, siden hun ikke får liv til å snakke med noen i hele verden utenom deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Er det noe dama lurer på når det gjelder meg, så er det selvfølgelig MEG hun spør.

Det sier seg selv. En kompis du måtte ha, har absolutt ingenting med meg å gjøre!

Jeg tror ikke du skjønner dette helt - hvis Kate spør venninnen sin eller kompisen sin om det er vanlig at mannen er døden nær pga. tannverk - så er det ikke et problem hun lufter, mer en observasjon, litt merkverdig og som hun lurer på gjelder generelt for menn. Min mann klarte ikke gå på do uten noe å lese på, jeg ertet han for det og spurte også for moro skyld mine venninner med menn om de hadde observert det samme fenomenet. Og noen hadde lagt merke til det samme med sine menn, og det er jo ikke et problem vi tar opp da - men et morsomt fenomen - det var jo ikke et problem for meg at han ikke klarte å gjøre sitt på do uten lesestoff.

Vi lufter ikke at f.eks. mannen gråter nå det går for han eller noe lignende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? Leser du det jeg skriver din pøkk?

Jeg har ikke snakket om å utlevere. Dette er Steinar-logikk i sin ytterste konsekvent. Du antar, igjen og igjen på tross av at jeg sier det motsatte, jeg sier det er ikke snakk om private ting, det er ikke snakk om utlevering, men du regner med at når jeg snakker med andre om forholdet så er det ting som:"Han har liten tiss" "Han liker ikke slikke" Eller?

Og jeg har ingen problemer i verden med at min partner spør en kvinnelig venn om hun har noen råd når det gjelder menssmerter, eller hvor man kan kjøpe pent undertøy til kjæresten sin, eller hva som helst. Jeg stoler nemlig på at han IKKE utleverer fordi han er glad i.

Hadde han spurt meg, så hadde han jo visst hva jeg kom til å svare.

Lurer VELDIG på hva slags psyke ting du kommer til å gjøre med dama di, siden hun ikke får liv til å snakke med noen i hele verden utenom deg.

Jeg pratet om interne problemer i parforholdet.

Og hvorfor i all verden skulle jeg spørre noen andre om menssmerter? Har jeg det tror du?

Og til undertøy hadde jeg fått tak i din størrelse ifra deg. Hvordan det skal se ut er det bare jeg som kan vite.

Det dreier seg IKKE om å ikke kunne prate med andre. Det dreier seg om at man ikke prater om interne anliggender/problemer med andre. Dette er utlevering og som regel usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Og hvorfor i all verden skulle jeg spørre noen andre om menssmerter? Har jeg det tror du?

Og til undertøy hadde jeg fått tak i din størrelse ifra deg. Hvordan det skal se ut er det bare jeg som kan vite.

Det dreier seg IKKE om å ikke kunne prate med andre. Det dreier seg om at man ikke prater om interne anliggender/problemer med andre. Dette er utlevering og som regel usunt.

Du kan stole på at vi ikke prater om intime problemer med andre, og at før vi går ut og får råd så prøver vi å få den vi bor sammen i tale først. Og det om menn som blir døden nær av å ha tannpine er ikke å regne som et problem i forholdet, det er mer en morsom betraktning og hvor vi lurer på om alle menn er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Og hvorfor i all verden skulle jeg spørre noen andre om menssmerter?

Kanskje partneren din har store problemer med dette, har forsøkt lege og medisiner og spesialist. Kanskje noen andre kvinner har tips som kan hjelpe. Hadde du funnet det ut meg hadde jeg blitt veldig takknemlig. Det er tydelig at du ikke vet mye om hvordan kvinner fungerer.

Det er ikke størrelsen jeg snakker om. Dersom du skulle kjøpe en gave til meg og først hadde spurt meg hvor du skulle kjøpe, for så å spørre om hva jeg syns var pent, for så å spørre om størrelsen, så hadde det ikke vært en overraskelse. Skjønner? Du kunne spurt en felles venninne om å lufte med meg, også rapportere til deg. Eksempelvis. Men dette er vel for intimt for deg å snakke med andre om?

Hva viille du syns var greit å prate om da? Været?

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Du kan stole på at vi ikke prater om intime problemer med andre, og at før vi går ut og får råd så prøver vi å få den vi bor sammen i tale først. Og det om menn som blir døden nær av å ha tannpine er ikke å regne som et problem i forholdet, det er mer en morsom betraktning og hvor vi lurer på om alle menn er sånn.

Nettopp, men det er tydeligvis hardt for noen å forstå enkle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Skal man tro ut fra det Steinar sier og mener her inne så er det ikke noe problem, for når man etablerer seg som par så dropper man alt av venner - de har kun behov for hverandre. Så da trenger vi ikke snakke om været med dem heller, siden vi ikke har venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Jeg ønsker at hun skal bestemme seg for det som er rett. Da blir det mye enklere etterpå.

Men jeg innser jo at jeg ikke kan vente i all evighet, selv om det blir en dårligere løsning.

Det som er rett, etter hvem sin vurdering da - rett sånn som du mener det er rett eller rett sånn som hun vurderer det er rett? Hvis resultatet blir at hun velger bort deg så blir det en dårligere løsning for deg, men kanskje en rett løsning for henne. Vil du akseptere at hun velger en løsning som ikke er den rette for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Skal man tro ut fra det Steinar sier og mener her inne så er det ikke noe problem, for når man etablerer seg som par så dropper man alt av venner - de har kun behov for hverandre. Så da trenger vi ikke snakke om været med dem heller, siden vi ikke har venner...

:klaske: Selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

:klaske: Selvsagt!

...jeg er jævlig glad jeg har venner og hadde en kjæreste som aksepterte at jeg hadde venner - tror livet mitt er rikere med venner som et tillegg til kjæreste.

(Og ja Steinar, som jeg har sagt før - jeg vet forskjell på venner og kjæreste og at man ikke er singel lenger når man har kjæreste, bare bekrefter det her atter en gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KateW

Ikke sant, Prøvis, hva om forholdet ryker, eller man på andre måter mister partneren sin. Da står man alene, da HELT alene. Og dette vet jeg faktisk mye om. OG det tar veldig lang tid å bygge opp en vennekrets når man er voksen, og kun har fått lov til å forholde seg til partneren sin i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, Prøvis, hva om forholdet ryker, eller man på andre måter mister partneren sin. Da står man alene, da HELT alene. Og dette vet jeg faktisk mye om. OG det tar veldig lang tid å bygge opp en vennekrets når man er voksen, og kun har fått lov til å forholde seg til partneren sin i flere år.

Skriver under denne. Det er så ufattelig sant på så mange områder.

Og det handler ikke bare om å ha en del bekjente man henger med sosialt mens man er i et forhold, som man bare har et overfladisk sosialt forhold til slik som steinar tenker er flotters. Det handler om å ha NÆRE bånd, solide vennskapsbånd til mennesker som er interesserte i å hjelpe og forstå hvis man skulle gå på en smell. "Venner" forsvinner veldig fort når en krise skjer, og det er da man ser hvem som er virkelige venner og hvor viktige de er.

Da min sambo døde så hadde vi et DIGERT sosialt nettverk, alle forsvant innen de første månedene han var syk, de var long gone innen han døde. Jeg så såvidt snurten av enkelte under begravelsen. De få som ble igjen er venner jeg i dag ville gått igjennom ild og vann for. Hvis de ikke hadde vært der igjennom årene hadde jeg hatt veldig lite å bygge videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prate om været er ufarlig nok - tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er jævlig glad jeg har venner og hadde en kjæreste som aksepterte at jeg hadde venner - tror livet mitt er rikere med venner som et tillegg til kjæreste.

(Og ja Steinar, som jeg har sagt før - jeg vet forskjell på venner og kjæreste og at man ikke er singel lenger når man har kjæreste, bare bekrefter det her atter en gang.)

Jeg tror nok de fleste kvinner som regel har et større sosialt behov enn menn.

Og derfor blir dette med venner litt viktigere for dere enn det er for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...