Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Og igjen ser du bort fra det faktum at noen av oss lever godt i et forhold til tross for venner av begge arter.. Ja, betviler ikke at det er flere enn du som har problemer med det men det betyr ikke noe for meg så lenge det ikke har vært noe problem for meg hittil. Skulle problemet dukke opp i fremtiden så får det håndteres da, jeg orker ikke lage meg bekymringer på forhånd.

Jeg ser ikke bort ifra noenting.

Jeg bare påpeker at dette ikke er et uvanlig problem i menneskets verden.

Og det må derfor ikke undervurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå må du huske at Steinar vet at du bare innbiller deg at eksen din var en psykopat. Han slo jo ikke så han var bare helt normalt ego må vite :fnise:

Som jeg ser det så finnes det ulike alvorlighetsgrader av en såkalt "psykopat".

Som man da gjerne betegner noe ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Og jeg skal heller ikke undervurdere problemet NÅR eller HVIS det dukker opp, foreløpig har jeg ikke hatt noen grunn til å gjøre noe som helst fordi det ikke har bydd på noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Om det så er et vanlig problem, så er det vel først og fremst et problem for deg og dine meningsfeller? Hvorfor er det automatisk den som har en kompis som skal føye seg og ta hensyn, og ikke den som har et issue med det? Det er jo sistnevnte som er irrasjonell og lager problemer der de ikke finnes. Det er ulogisk at alle andre skal kutte venner av motsatt kjønn fordi det finnes en gruppe som misliker det sterkt.

Forøvrig så er det vel få som tar alle sine valg og veier i livet basert på hva som er best med tanke på en fremtidig partner de ikke har møtt enda. Det slår meg som ganske ufornuftig å si nei til å spille dataspill hos nabogutten fordi det kan starte et vennskap som en potensiell partner jeg får om 10 år kan ha et problem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Naturligvis. Derfor er det ikke nok at fyren er stygg. Han må i tillegg ha en råtten personlighet hvis du skal få lov å være kompis med ham.

Hadde ikke forundra meg om Steinar faktisk krevde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26

Det trenger ikke å overvurderes heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så er et vanlig problem, så er det vel først og fremst et problem for deg og dine meningsfeller? Hvorfor er det automatisk den som har en kompis som skal føye seg og ta hensyn, og ikke den som har et issue med det? Det er jo sistnevnte som er irrasjonell og lager problemer der de ikke finnes. Det er ulogisk at alle andre skal kutte venner av motsatt kjønn fordi det finnes en gruppe som misliker det sterkt.

Det er nok mange av oss, tror jeg - både kvinner og menn.

Og hvilke hensyn kan jeg ta på dette området hvis jeg ikke har noen venninner? Da har jeg allerede tatt hensyn til dette.

Forøvrig så er det vel få som tar alle sine valg og veier i livet basert på hva som er best med tanke på en fremtidig partner de ikke har møtt enda. Det slår meg som ganske ufornuftig å si nei til å spille dataspill hos nabogutten fordi det kan starte et vennskap som en potensiell partner jeg får om 10 år kan ha et problem med.

Nei, og det er her den uheldige barnehage-kulturen kommer inn. Sammen med likestillingen. Det er altså ikke bare fordeler med likestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forundra meg om Steinar faktisk krevde det..

Selvfølgelig vil jeg ikke at dama skal ha venner med en råtten personlighet, og ikke venninner heller. Kommer ingenting positivt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke hensyn kan jeg ta på dette området hvis jeg ikke har noen venninner? Da har jeg allerede tatt hensyn til dette.

Nå tviler jeg vel på om du kunne fått venninner i det hele tatt, Steinar, så du kan vel ikke akkurat påstå at du har tatt hensyn til dette. Det har bare blitt sånn at du ikke har noen venninner.

Nei, og det er her den uheldige barnehage-kulturen kommer inn. Sammen med likestillingen. Det er altså ikke bare fordeler med likestillingen.

Så den "uheldige" barnehage-kulturen har skylden for at gutter og jenter ser at de stiller likt på enkelte områder, og oppdager at de kan ha like interesser og faktisk bli venner med det motsatte kjønn?

Hva er ulempene med dette, og hva kunne du tenke deg å gjøre med det, Steinar?

Dele barnehagen i gutte- og jenteavdelinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Ikke for deg åpenbart.

Men for ganske så mange andre. F eks kvinner generelt.

Jeg tror Steinar hadde likt en deling av gutte- og jenteavdelinger generelt i samfunnet AngeliqueW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tviler jeg vel på om du kunne fått venninner i det hele tatt, Steinar, så du kan vel ikke akkurat påstå at du har tatt hensyn til dette. Det har bare blitt sånn at du ikke har noen venninner.

Jeg syns ikke det er fornuftig.

Så den "uheldige" barnehage-kulturen har skylden for at gutter og jenter ser at de stiller likt på enkelte områder, og oppdager at de kan ha like interesser og faktisk bli venner med det motsatte kjønn?

Hva er ulempene med dette, og hva kunne du tenke deg å gjøre med det, Steinar?

Dele barnehagen i gutte- og jenteavdelinger?

Det er for sent å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Du skulle nok levd i en annen tid du, Steinar, i en tid hvor mannen var enerådende og kunne denge kone og barn hvis de våget seg til å opponere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for å ture frem på Steinar-språk betyr å reke rundt med venner etc. Steinar turer dermed ikke frem han, å overkjøre partner med urimelige krav er helt greit så lenge han synes det er helt greit. Han har jo ingen venninner, så han har jo allerede tatt hensyn han. Gjensidighet vil si at han har satt premissene for hva som er å ta hensyn, og så må dama føye seg etter dem.

Det er ikke snakk om å overkjøre, det er snakk om å samarbeide til felles beste.

Smart å finne ut om man klarer å samarbeide så tidlig som mulig.

Men det går faktisk ikke an å oppføre seg som man fortsatt er singel, når man er i et parforhold.

Tror ikke mange her forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Men det går faktisk ikke an å oppføre seg som man fortsatt er singel, når man er i et parforhold.

Tror ikke mange her forstår det.

Jo da, det er mange her som har forstått det og det har vi også sagt et utall av ganger i denne tråden. Vi vet at det er forskjell på det å være singel og det å være kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Klart menn og kvinner kan være venner. Dette gjelder både singe, folk i forhold, og vennskap der den ene er i forhold og den andre er singel. Det fungerer til og med med forhold der dene ene er forelsket i den andre, men den andre bare vil være venner. Ofte er vennskap mye verdt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mannlige venner, og gode, langvarige forhold, og vet mest sannsynlig mer om menn enn du vet om kvinner.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mannlige venner, og gode, langvarige forhold, og vet mest sannsynlig mer om menn enn du vet om kvinner.

Jeg tenker at du forstår akkurat like lite av menn som jeg forstår av kvinner. Helt normalt det.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du forstår akkurat like lite av menn som jeg forstår av kvinner. Helt normalt det.

Du har etter eget sigende ikke hatt venninner, og etter hva jeg hra forstått, heller ikke vært i et lengre forhold eller vært gift.

Ergo har jeg tilbrakt mye mer tid sammen med det motsatte kjønn enn du har (familie kan ikke regnes med).

I tillegg har jeg en helt annen innstilling til mennesker enn du synes å ha - jeg har en genuin interesse for mennesker og ønsker å lære dem å kjenne, og drasser ikke rundt på et helt lastebillass av og fordommer og hjemmesnikra teorier.

Jeg er ikke skeptisk og negativt innstilt til en hel gruppe mennesker på bakgrunn av opplevelser jeg har hatt med én person.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...