Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #481 Del Skrevet 4. mai 2010 Det er en ting jeg snart virkelig begynner å lure på her altså! Tror dere at jeg vil ha meg dame og kjæreste for å flere mannlige venner??? Herregud, sier jeg! Noen ganger må jeg bare si at kvinner ... Nå er det ikke det vi sier. Vi sier at om du treffer en dame som har mannlige venner, så kan det ikke skade om du blir kjent med de du også. ikke at du skal bli sammen med henne FOR å få venner. Men når hun først har mannlige venner så er det jo bare positivt om du kommer overens med de du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 4. mai 2010 #482 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, og tenk det, Steinar. At om du møter ei dame med mannlige venner, så kan disse mennene plutselig virke mindre truende om du blir kjent med dem du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. mai 2010 #483 Del Skrevet 4. mai 2010 Det nytter ikke om hun har vært venn med dem i mange år uten at det har vært noe seksuelt mellom dem. Så fort en kvinne blir sammen med Steinar, så vil hun på magisk vis ha problemer med å la være å krype til køys med de hun aldri har hatt noe seksuelt med før. Derfor må Steinar unngå det med å isolere henne fra dem siden det bare er snakk om tid. Hans usikkerhet går foran alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #484 Del Skrevet 4. mai 2010 Nå er det ikke det vi sier. Vi sier at om du treffer en dame som har mannlige venner, så kan det ikke skade om du blir kjent med de du også. ikke at du skal bli sammen med henne FOR å få venner. Men når hun først har mannlige venner så er det jo bare positivt om du kommer overens med de du også Det finnes ingen garanti at jeg er noe interessert i dem, eller dem i meg. Folk er veldig ulike - også mannfolk. Sannsynligheten er størst for at det ikke ville bli noe som helst vennskap. Familie er noe helt annet. De må man forholde seg til. Men partners venner kan man selvfølgelig ha en viss omgang med i sosial sammenheng, men det er altså veldig lite sannsynlig at det blir noe mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #485 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, og tenk det, Steinar. At om du møter ei dame med mannlige venner, så kan disse mennene plutselig virke mindre truende om du blir kjent med dem du også! Det blir som å tro på julenissen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 4. mai 2010 #486 Del Skrevet 4. mai 2010 Det finnes ingen garanti at jeg er noe interessert i dem, eller dem i meg. Folk er veldig ulike - også mannfolk. Sannsynligheten er størst for at det ikke ville bli noe som helst vennskap. Familie er noe helt annet. De må man forholde seg til. Men partners venner kan man selvfølgelig ha en viss omgang med i sosial sammenheng, men det er altså veldig lite sannsynlig at det blir noe mer enn det. Klart du ikke blir venner med dem når du har bestemt deg for det på fohånd. Det er ingen som sier at du MÅ bli venn med kjærestens kamerater, men hvorfor sette bom og nekte bare på trass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 4. mai 2010 #487 Del Skrevet 4. mai 2010 Det finnes ingen garanti at jeg er noe interessert i dem, eller dem i meg. Folk er veldig ulike - også mannfolk. Sannsynligheten er størst for at det ikke ville bli noe som helst vennskap. Familie er noe helt annet. De må man forholde seg til. Men partners venner kan man selvfølgelig ha en viss omgang med i sosial sammenheng, men det er altså veldig lite sannsynlig at det blir noe mer enn det. Ja, deg om det. Jeg tror at du aldri vil komme overens med en fremtidig dames venner enten det er menn eller kvinner det er snakk om, ikke for at de er umulige å være venner med men fordi du vil møte dem med negativitet og stritte imot ethvert skritt for å bli kjent med dem - av prinsipp. Jeg er i hvert fall glad for at mannen min og flere av hans kompiser ikke hadde noen problemer med å bli innlemmet i sine kjæres venneflokk. Klart at ikke alle blir bestevenner, sånn er det bare, men omgås må man da kunne. Man må forholde seg til venner også hvis du ønsker å beholde ei dame du blir glad i som har venner, og igjen - det handler ikke om at vennene kommer til å ta kjærestens plass. Og fordi om man har venner å snakke med så snakker man like mye om ikke mer med kjæresten og det er veldig fint å ha begge deler når livet røyner på. Men dette preller nok av som vann på gåsa når det gjelder deg for du er for redd til å involvere deg med andre mennesker, redd for å bli kjent med folk som kan komme til å sette pris på deg. Du skyver dem unna med reglene dine og det som ikke er fornuftig og det som ikke er smart - men det spiller jo ingen rolle så lenge du får den rette dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #488 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, deg om det. Jeg tror at du aldri vil komme overens med en fremtidig dames venner enten det er menn eller kvinner det er snakk om, ikke for at de er umulige å være venner med men fordi du vil møte dem med negativitet og stritte imot ethvert skritt for å bli kjent med dem - av prinsipp. Jeg er i hvert fall glad for at mannen min og flere av hans kompiser ikke hadde noen problemer med å bli innlemmet i sine kjæres venneflokk. Klart at ikke alle blir bestevenner, sånn er det bare, men omgås må man da kunne. Man må forholde seg til venner også hvis du ønsker å beholde ei dame du blir glad i som har venner, og igjen - det handler ikke om at vennene kommer til å ta kjærestens plass. Og fordi om man har venner å snakke med så snakker man like mye om ikke mer med kjæresten og det er veldig fint å ha begge deler når livet røyner på. Men dette preller nok av som vann på gåsa når det gjelder deg for du er for redd til å involvere deg med andre mennesker, redd for å bli kjent med folk som kan komme til å sette pris på deg. Du skyver dem unna med reglene dine og det som ikke er fornuftig og det som ikke er smart - men det spiller jo ingen rolle så lenge du får den rette dama. Jeg syns i grunnen at et nytt par som er godt voksne, først og fremst bør konsentrere seg om hverandre i starten. Det krever en god del det også. Dernest kommer vel vanligvis eventuell tidligere barn og nærmeste familie. Hvis man skal måtte forholde seg til diverse venner også, og da spesielt av det annet kjønn, så blir ingenting lettere akkurat. Da kan det rett og slett bli direkte slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 4. mai 2010 #489 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg syns i grunnen at et nytt par som er godt voksne, først og fremst bør konsentrere seg om hverandre i starten. Det krever en god del det også. Dernest kommer vel vanligvis eventuell tidligere barn og nærmeste familie. Hvis man skal måtte forholde seg til diverse venner også, og da spesielt av det annet kjønn, så blir ingenting lettere akkurat. Da kan det rett og slett bli direkte slitsomt. Deg om det.. andre har andre erfaringer på området. Når man blir kjærester så omgås man ikke sammen med venner hele tiden, det blir alltid mest tid sammen med kjæresten - tror det er en bit du ikke har skjønt. Du tror at jeg og venneflokken er en flokk som henger sammen 24/7, men newsflash, sånn er det altså ikke. Eventuelle tidligere barn kommer ikke etter kjæresten, for hvis man må velge mellom barn og kjæreste - hvem tror du trekker det korteste strået? Jo, en kjæreste. For når f.eks. jeg finner en ny mann i livet mitt så må han fungere sammen med mitt barn, hvis han ikke er i stand til det så vil verken barnet, jeg eller han ha det bra og da er ikke forholdet liv laga. Venner er en bonus, noe som kommer i tillegg til kjæreste og barn. Og det trenger ikke bli vanskelig i hele tatt. Venner er for meg den familien jeg selv har valgt, mine nærmeste venner er som tanter og onkler for mitt barn, i tillegg til kjødelige tanter og onkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 4. mai 2010 Deg om det.. andre har andre erfaringer på området. Når man blir kjærester så omgås man ikke sammen med venner hele tiden, det blir alltid mest tid sammen med kjæresten - tror det er en bit du ikke har skjønt. Du tror at jeg og venneflokken er en flokk som henger sammen 24/7, men newsflash, sånn er det altså ikke. Eventuelle tidligere barn kommer ikke etter kjæresten, for hvis man må velge mellom barn og kjæreste - hvem tror du trekker det korteste strået? Jo, en kjæreste. For når f.eks. jeg finner en ny mann i livet mitt så må han fungere sammen med mitt barn, hvis han ikke er i stand til det så vil verken barnet, jeg eller han ha det bra og da er ikke forholdet liv laga. Venner er en bonus, noe som kommer i tillegg til kjæreste og barn. Og det trenger ikke bli vanskelig i hele tatt. Venner er for meg den familien jeg selv har valgt, mine nærmeste venner er som tanter og onkler for mitt barn, i tillegg til kjødelige tanter og onkler. Som jeg ser det har ikke venner samme betydning etter man har passert 30 år, som de hadde tidligere. Man har da ikke samme type omgang lenger. Ellers vil jeg påstå at man ikke har blitt voksen. Jeg mente ikke at tidligere barn kommer etter kjæresten. Jeg mente at i starten er det kjæresten man blir kjent med først, deretter eventuelle barn, og så nærmeste familie. Så, kan man begynne å ha litt sosiale omgang med venner. Uten at noen kan forvente at man også skal bli personlig venner med noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 4. mai 2010 #491 Del Skrevet 4. mai 2010 Det hjelper ingenting at du spør din mannlige venn om råd, hvis han ikke kjenner meg godt nok. Som sagt, på individnivå er mannfolk rett og slett altfor ulike. Den research-en man bør gjøre er å snakke med den som skal få gaven. Ellers blir det som regel totalt skivebom uansett. Okeeey, hva hvis jeg visste at du ønsket deg en fluefiskestang - var det da akeptabelt å spørre svogeren min, som tilfeldigvis er kretsmester i kast med fluestang over åpent vann, om hviken som er best. Evt få han til å anbefale et par fluer jeg kan legge ved ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 4. mai 2010 #492 Del Skrevet 4. mai 2010 Som jeg ser det har ikke venner samme betydning etter man har passert 30 år, som de hadde tidligere. Man har da ikke samme type omgang lenger. Ellers vil jeg påstå at man ikke har blitt voksen. Så jeg kommer aldri til å bli voksen om jeg ikke velger å nedprioritere vennene mine? Du minner meg om en forskrudd norsklærer jeg hadde for mange år siden. "Ironi og sarkasme er noe barn bruker. Når man entrer den voksne verden, skal slikt forkastes." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #493 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Så jeg kommer aldri til å bli voksen om jeg ikke velger å nedprioritere vennene mine? Du minner meg om en forskrudd norsklærer jeg hadde for mange år siden. "Ironi og sarkasme er noe barn bruker. Når man entrer den voksne verden, skal slikt forkastes." La oss ta en prat om dette når du selv passerer 30, eller når du eventuelt har blitt voksen Endret 4. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. mai 2010 #494 Del Skrevet 4. mai 2010 Som jeg ser det har ikke venner samme betydning etter man har passert 30 år, som de hadde tidligere. Man har da ikke samme type omgang lenger. Ellers vil jeg påstå at man ikke har blitt voksen. Maken til vrøvl. Mulig du synes du har det bedre uten venner - men de aller fleste av oss ser at venner gir oss noe. Og de blir ikke mindre viktig om man er "voksen". Tvert i mot - veldig mange av oss setter enda større pris på dem. Stakkar deg som ikke ser verdien av venner nå som du er blitt "voksen" - men jeg vil heller betegnes som barnslig av deg - enn å leve et venneløst liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #495 Del Skrevet 4. mai 2010 Okeeey, hva hvis jeg visste at du ønsket deg en fluefiskestang - var det da akeptabelt å spørre svogeren min, som tilfeldigvis er kretsmester i kast med fluestang over åpent vann, om hviken som er best. Evt få han til å anbefale et par fluer jeg kan legge ved ? At du visste at jeg ønsket meg en fluefiskestang er forsåvidt en bra start Men å kjøpe noe så spesialisert tror jeg blir veldig vanskelig uansett. Hadde vært bedre om du kjøpte noen t-skjorter og jeans som du visste at jeg likte og trengte da vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #496 Del Skrevet 4. mai 2010 Maken til vrøvl. Mulig du synes du har det bedre uten venner - men de aller fleste av oss ser at venner gir oss noe. Og de blir ikke mindre viktig om man er "voksen". Tvert i mot - veldig mange av oss setter enda større pris på dem. Stakkar deg som ikke ser verdien av venner nå som du er blitt "voksen" - men jeg vil heller betegnes som barnslig av deg - enn å leve et venneløst liv. Gode venner har en verdi, men omgangen med dem endres med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. mai 2010 #497 Del Skrevet 4. mai 2010 Gode venner har en verdi, men omgangen med dem endres med årene. Til en viss grad har du sikkert rett. Akkurat hva vi gjør er ikke det samme som når vi var 18 - eller i 20-30 årene med små barn osv. Vi har etterhvert fått bedre tid og økonomi - så vi kan gjøre andre ting - som vi kanskje bare drømte om tidligere - men jeg regner ikke med at det var akkurat det du mente. Vennene er ikke mindre viktige nå - tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #498 Del Skrevet 4. mai 2010 Til en viss grad har du sikkert rett. Akkurat hva vi gjør er ikke det samme som når vi var 18 - eller i 20-30 årene med små barn osv. Vi har etterhvert fått bedre tid og økonomi - så vi kan gjøre andre ting - som vi kanskje bare drømte om tidligere - men jeg regner ikke med at det var akkurat det du mente. Joda, jeg mente forsåvidt det også. Altså at man ikke har omgang på samme måte som i ungdommen lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. mai 2010 #499 Del Skrevet 4. mai 2010 Joda, jeg mente forsåvidt det også. Altså at man ikke har omgang på samme måte som i ungdommen lenger. Også? :klø: Så den omgangen man har som voksen - er ikke den like viktig eller ekte? Er det å gå på byen og drikke seg full - "riktigere vennskap" enn en man går i fjellet og nyter stillheten sammen med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #500 Del Skrevet 4. mai 2010 Sikkert bedre å analysere ting i hjel enn å ha det artig men venner uansett kjønn :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg