Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2010 #441 Del Skrevet 4. mai 2010 Det skjønner man jo at bare er tøys. Noe dere jentene fant på for å erte Steinar. Klokker derimot, er døden for et forhold. Ja, klokker er farlige. Jvfr. "Klokkene ringer for deg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2010 #442 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor tror du man har leger i dette landet? For å si det sånn, jeg kjenner mange kvinner som har vært hos leger, og til utredning og til spesialister, men ingenting hjelper. Så får de høre om noen som har tatt migrenemedisin, og det virker. Man finner ting ut via jungeltelegrafen, Steinar. Jeg hjalp en mann ang den migrenemedisinen, slik at kjæresten hans ble kvitt plagene. De er meg begge evig takknemlig, og ingen av dem ville finne på å kalle det utlevering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2010 #443 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, jeg tviler ikke på at du tror at alle menn bruker akkurat samme merke og type klokke Nei, men kanskje en mann vet litt om priser og butikker. Eller sportsfiskeutstyr, for eksempel. Det vet jeg lite om, men har kamerater som vet om det. Er det utlevering og si at partneren liker fluefiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2010 #444 Del Skrevet 4. mai 2010 Det jeg sier er at det ville blitt bortkastede penger med stor sannsynlighet. Er det fornuftig? Ok, så å gi gaver i et forhold er ikke lov, for det er bortkastet? Du er en kuk, Steinar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #445 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg tror ikke du greide å få med deg poenget mitt. Du sier at alle kvinner er sånn og sånn. Men når det kommer til menn så finnes det forskjeller altså? Når jeg skriver "alle" kvinner, så mener jeg faktisk IKKE på individnivå. Jeg tenker da på et gjennomsnitt eller en normalfordeling av gruppen (alle) kvinner. Ikke helt lett å forstå dette tydeligvis Og på individnivå er vi menn akkurat like ulike som dere kvinner er. Jeg har faktisk ikke noe problem med å forstå dette altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #446 Del Skrevet 4. mai 2010 Du tror jo at alle menn liker akkurat samme venneløse dame.. Sammenlikner du ei dame med ei klokke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #447 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja men hvorfor må du få akkurat det du hadde lyst på? Det er uhøflig å bli sur for gaver du vet det? Jeg blir ikke sur! Det er tanken som teller selvfølgelig, men det er samtidig dumt å kaste bort penger på noe man ikke har bruk for - eller ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #448 Del Skrevet 4. mai 2010 Ok, jeg kan faktisk skjønne at det ikke er så stas og pakke opp en penisring, og at dama fornøyd proklamerer at "Trygve" hjalp meg å velge den ut. Men hvis kjæresten vet at du har en eller annen hobby, eller et eller annet du liker å drive med - og hun har en mannlig bekjent/venn som vet en del om akkurat dette... Er det ikke da bedre å spørre han om hvilken ditt eller datt som er best? I stedet for å velge noe tilfeldig som den ansatte i butikken prakker på en? Kan du ikke se at det å spørre en venn kan være motivert av å finne noe som er bra - og som du vil bli fornøyd med. Det hjelper ingenting at du spør din mannlige venn om råd, hvis han ikke kjenner meg godt nok. Som sagt, på individnivå er mannfolk rett og slett altfor ulike. Mange ganger har man en viss ide om hva partneren har lyst på, og hvis man tror at det er en klokke... er ikke det da greit å gjøre litt research... høre med noen som har peiling på hva som er en bra klokke? Det betyr ikke at man gjør en helaften ut av det, og diskuterer de mest intime detaljer fra et forhold mens ekspeditøren pakker inn klokka, eller hva det nå er. Den research-en man bør gjøre er å snakke med den som skal få gaven. Ellers blir det som regel totalt skivebom uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #449 Del Skrevet 4. mai 2010 For å si det sånn, jeg kjenner mange kvinner som har vært hos leger, og til utredning og til spesialister, men ingenting hjelper. Så får de høre om noen som har tatt migrenemedisin, og det virker. Man finner ting ut via jungeltelegrafen, Steinar. Jeg hjalp en mann ang den migrenemedisinen, slik at kjæresten hans ble kvitt plagene. De er meg begge evig takknemlig, og ingen av dem ville finne på å kalle det utlevering! Greit nok, men dette var er ren tilfeldighet. Det er ikke noe argument for at kvinner og menn skal være kompiser. Hadde hun og du vært venninner så kunne hun fått vite det direkte av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #450 Del Skrevet 4. mai 2010 Ok, så å gi gaver i et forhold er ikke lov, for det er bortkastet? Du er en kuk, Steinar! Nei, det er ikke ulovlig å gi gaver, og det er tanken som teller. Men du får altså ikke noen som helst hjelp på dette området av en mannlig kompis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 4. mai 2010 #451 Del Skrevet 4. mai 2010 Sammenlikner du ei dame med ei klokke? Neida, klokker er selvsagt mye mer unike og kommer i flere varianter enn kvinner. Det er forøvrig ingen her som bruker gavetips som et argument for at menn og kvinner skal være venner, debatten her har bare avsporet til det absurde. Det er i det hele tatt absurd at folk må gå i forsvarsposisjon for noe som er så normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2010 #452 Del Skrevet 4. mai 2010 Nei, det er ikke ulovlig å gi gaver, og det er tanken som teller. Men du får altså ikke noen som helst hjelp på dette området av en mannlig kompis. Men det er altså ulovlig å ha menn som venner. Du er ikke sann, Steinar. Jeg regner med at noen av vennene er felles, da vil gjerne en mannlig venn av begge kunne gi råd angående gaver til du. Det som slår meg er at du trenger å vite alt som skjer, før det skjer, dette inkluderer gaver og presanger, hvis ikke er det unødvenig og skummelt, og høyst sannsynlig tøys og fanteri som dama finner på for å loppe deg for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #453 Del Skrevet 4. mai 2010 Men det er altså ulovlig å ha menn som venner. Du er ikke sann, Steinar. Jeg regner med at noen av vennene er felles, da vil gjerne en mannlig venn av begge kunne gi råd angående gaver til du. Det som slår meg er at du trenger å vite alt som skjer, før det skjer, dette inkluderer gaver og presanger, hvis ikke er det unødvenig og skummelt, og høyst sannsynlig tøys og fanteri som dama finner på for å loppe deg for penger. To fremmede mennesker i voksen alder som treffes tilfeldig, vil ofte ikke ha noen felles venner i utgangspunktet. Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å venner av det motsatte kjønn, men samme hva du mener, så blir det da som regel mer komplisert når man treffer en ny kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 4. mai 2010 #454 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Når jeg skriver "alle" kvinner, så mener jeg faktisk IKKE på individnivå. Jeg tenker da på et gjennomsnitt eller en normalfordeling av gruppen (alle) kvinner. Ikke helt lett å forstå dette tydeligvis Og på individnivå er vi menn akkurat like ulike som dere kvinner er. Jeg har faktisk ikke noe problem med å forstå dette altså Det skulle vel bare mangle. Selv om jeg synes det er en smule bemerkelsesverdig at du trenger å måtte opplyse at du faktisk vet at både menn og kvinner kan være ulike individer innenfor kjønn. Når du kommer med en påstand om at kvinner og menn ikke kan være venner - uansett, da gjelder plutselig ikke dette lenger. Det spiller ingen rolle hvis noen her inne sier at det faktisk funker for dem. Prinsippet blir akkurat det samme. Endret 4. mai 2010 av Guriane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #455 Del Skrevet 4. mai 2010 Det skulle vel bare mangle. Selv om jeg synes det er en smule bemerkelsesverdig at du trenger å måtte opplyse at du faktisk vet at både menn og kvinner kan være ulike individer innenfor kjønn. Jeg opplyser spesielt om dette fordi folk her inne innbiller seg at jeg ikke forstår det. Når du kommer med en påstand om at kvinner og menn ikke kan være venner - uansett, da gjelder plutselig ikke dette lenger. Det spiller ingen rolle hvis noen her inne sier at det faktisk funker for dem. Prinsippet blir akkurat det samme. At andre her inne sier at det funker for dem, hvilken betydning har det for meg og mitt liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 4. mai 2010 #456 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg opplyser spesielt om dette fordi folk her inne innbiller seg at jeg ikke forstår det. At andre her inne sier at det funker for dem, hvilken betydning har det for meg og mitt liv? Ja, kan du skjønne hvorfor i all verden de innbiller seg det.. Forsto du hva jeg skrev? Eller finner du bare opp svada noe for å holde diskusjonen i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. mai 2010 #457 Del Skrevet 4. mai 2010 Forsto du hva jeg skrev? Eller finner du bare opp svada noe for å holde diskusjonen i gang? At du i det hele tatt gidder å spørre Guriane Siste alternativ er rett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #458 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg blir ikke sur! Det er tanken som teller selvfølgelig, men det er samtidig dumt å kaste bort penger på noe man ikke har bruk for - eller ønsker seg. Hva om du ikke vet hva du ønsker deg da og dama di har lyst til å kjøpe noe fint til deg likevel? Herregud vi er såpass rike i dette landet at vi har lov til å unne oss ting vi ikke absolutt trenger av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 4. mai 2010 #459 Del Skrevet 4. mai 2010 To fremmede mennesker i voksen alder som treffes tilfeldig, vil ofte ikke ha noen felles venner i utgangspunktet. Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å venner av det motsatte kjønn, men samme hva du mener, så blir det da som regel mer komplisert når man treffer en ny kjæreste. Det varierer. Idiotisk og ikke minst meningsløst å si at de fleste treffes sånn og de færreste sånn. Så det at det aldri har komplisert noe i mine kjærestefohold skal jeg bare se bort i fra det, fordi en eller annet nisse inne på et forum sier at jeg tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #460 Del Skrevet 4. mai 2010 Det hjelper ingenting at du spør din mannlige venn om råd, hvis han ikke kjenner meg godt nok. Som sagt, på individnivå er mannfolk rett og slett altfor ulike. Den research-en man bør gjøre er å snakke med den som skal få gaven. Ellers blir det som regel totalt skivebom uansett. Jamen poenget med en gave er jo at den som skal få den ikke vet hva han får hvis ikke er det jo ingen vits i å kappe den inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg