Gjest Trajan Skrevet 25. april 2010 #21 Del Skrevet 25. april 2010 Enig, det er lite som sjokkerer meg lenger når det gjelder hvor onde folk kan bli. Det betyr ikke at jeg synes det er greit. Nei det er ikke greit. Men jeg har for lengs sluttet og la meg sjokkere over hva mennesker er i stand til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2010 #22 Del Skrevet 25. april 2010 De gode handlinger som blir gjort gjøres hovedsakelig ut fra at man vil ha en god selvfølelse og har lite med og faktisk hjelpe andre mennesker eller dyr. Dette er jeg helt uenig i. Jeg mener at gode handlinger ofte kommer av godhet. At en god handling samtidig medfører en god selvfølelse er det vel ikke noe galt i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2010 #23 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) De gode handlinger som blir gjort gjøres hovedsakelig ut fra at man vil ha en god selvfølelse og har lite med og faktisk hjelpe andre mennesker eller dyr. *** Da diskuterer vi noe annet, nemlig motiver. Onde handlinger har også motiver, det samme gjelder likegyldighet, og det er flott at du tar opp problematikken selv. Endret 25. april 2010 av nobilian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 25. april 2010 #24 Del Skrevet 25. april 2010 *** Da diskuterer vi noe annet, nemlig motiver. Onde handlinger har også motiver, det samme gjelder likegyldighet, og det er flott at du tar opp problematikken selv. Ja onde handlinger har motiver gode handlinger har motiver. Det er svært svært få som gjør noe enten godt eller ondt uten et motiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå