Gå til innhold

Ble nektet å spille data

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian

Vet om flere som blir aggressive og får unormal oppførsel pga WOW. Broren min kan blir direkte voldelig om noe forstyrrer han, eller nekter han å spille WOW. Han sitter hele døgnet på plass foran pcen og skulker skolen. Mange av vennene hans er på samme måten.

Andre venner av meg er i gang med spillet og, de blir fort aggressive og sure om noen spør dem om å være med på ting til normale tidspunkt på døgnet, eller ringer dem før klokken er 14:00 på dagen siden de da skal sove ut etter nattens spill.

De viser egentlig akkurat de samme personlighetsforstyrrelsene som alle andre som er avhengige av ting gjør, være seg nettpoker, frimerker, narkotika eller alkohol.

Som lærer har jeg for mange ganger opplevd at elever ikke møter, eller sover i timen, pga dette spillet tar over livet deres. Alt blir lagt bort for spillet.

At folk ikke forstår at dette er et problem.

At spillavhengighet blant unge har økt og fortsatt øker dramatisk, er det ingen som benekter, ei heller er det noen her som mener det er uproblematisk.

Det er likevel ikke det som er tema i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobilian

Hva skjer når du gjør noe mange ganger? Du blir vant til det.

Jeg har lest intervjuer med krigsforbrytere. Mange sier at de ikke likte det de gjorde til å begynne med, men etter å ha vært med på voldsovergrep mange ganger, ble de etter hvert likegyldige til det. De mistet sperren de først hadde, og hadde heller ikke så dårlig samvittighet for det de gjorde i ettertid.

Så det du sier er at hvis man spiller mye dataspill, blir terskelen for å spille mer dataspill lavere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...