Gå til innhold

Ser du Paradise Hotel?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Desiree Karlsen (23) skrev på Twitter at hun så Paradise Hotel. Det skulle hun ikke gjort.

Dagbladet): For den korte meldingen Desiree sendte ut ble også fanget opp av Kristian Severin Skeie, sjefen i reklame- og kommunikasjonsbyrået StudioSkeie, Oppegård-selskapet hun nettopp hadde søkt jobb i

«Ser av Twitter at du ser på Paradise hotel. Derfor kan du ikke jobbe sammen med oss».

http://www.dagbladet.no/2010/04/19/nyheter/paradise_hotel/jobbsoking/sosiale_medier/11352371/

Hva synes du om dette? Selv så ser jeg ikke Paradise Hotel, men er det så ille at man ikke kan få enkelte jobber? Synes du tv-program burde ha noe å si om man får en jobb eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Eg ser ikkje på PH, eg har faktisk et liv.

Kanskje ikkje grunn nok til at ho ikkje skulle få jobben men selskapet har rett til å velge det sjøl, men det hjelper neppe i jobbletingen at ho velger gå til nyhetene og kringkaste det til heile Norge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Jeg hadde hvertfall ikke giddet å jobbe i et selskap med såpass latterlige holdninger, PR-stunt eller ei. Det blir en smule for useriøst for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun deltatt i programmet kan jeg forstå det, men at hun ikke fikk se på det? Det blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikkje grunn nok til at ho ikkje skulle få jobben men selskapet har rett til å velge det sjøl, men det hjelper neppe i jobbletingen at ho velger gå til nyhetene og kringkaste det til heile Norge heller.

Det tenkte jeg også... Og hun har ikke mistet en jobb, hun fikk bare ikke et jobbtilbud hun forventet å få. Kanskje har arbeidsgiveren gode grunner til at de ikke vil ansette henne -og en sjef med dårlig humor som står for tilbakemeldingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvertfall ikke giddet å jobbe i et selskap med såpass latterlige holdninger, PR-stunt eller ei. Det blir en smule for useriøst for min del.

Om dette er et PR-stunt så er jo jenta det gjelder ansatt, innleid etc. allerede. Holdningen er latterlig og oppsiktsvekkende - nettopp det man trenger for å lage litt styr og røre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ser på TV bestemmer jeg vitterlig helt selv, ikke sjefen.

Men det er også den fremtidige sjefen din som velger om du skal ansettes - og med mindre vedkommende avviser deg av andre årsaker enn at du er kvinne, svart, eller homofil, så er det lite du kan gjøre. Annet enn å fnyse i endeløs moralsk indignasjon, selvsagt. Det hjelper jo som kjent mot alt.

Tror uansett jeg som arbeidsgiver ville styrt unna folk som heter Desiree til fornavn, Karlsen til etternavn, og faktisk mener det seriøst. Sannsynligvis lite godt genmateriale å hente der, med tanke på valget opphavet gjorde.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på Paradise Hotel.

Så lenge folks fritidsaktiviteter ikke går ut over arbeidet eller er ulovlig, synes jeg folk bør få holde på med hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uansett jeg som arbeidsgiver ville styrt unna folk som heter Desiree til fornavn, Karlsen til etternavn, og faktisk mener det seriøst. Sannsynligvis lite godt genmateriale å hente der, med tanke på valget opphavet gjorde.

:ler:

Tenkte akkurat det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det bare for "Paradise Bordell"...

Man trenger da ikke gi folk sparken for å ha sett på et TVprogram...Med mindre hun satt og så på TV i arbeidstiden vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom jeg hadde vært sjef i et reklame- og kommunikasjonsbyrå tror jeg faktisk heller ikke at jeg hadde ansatt noen som pleier å se Paradise Hotel. Men jeg ville ikke oppgitt det som spesifikk grunn. Hvis jeg måtte si noe, hadde jeg sagt at innholdet på twitteren hennes ikke ga inntrykk av en person som passet inn i firmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå det på sett og vis, fordi at Paradise Hotell er et program med svært dårlig moral, sexpress, intriger og veldig mange overfladiske holdninger. Så da tenker kanskje arbeidsgiveren at en person som blir fascinert av et slik program, umulig kan ha særlig mye å tilby firmaet.

Det vil dermed ikke si at jeg er enig i avgjørelsen. Folk kan ha flere sider ved seg, og dermed også forskjellige interesser. Jeg for eksempler kan på fest oppfattes som relativt jålete, og for noen kanskje fisefin, men samtidig elsker jeg fjellturer, telt, jeg er ikke redd for gørr eller for å ta i et tak.

Kanskje ville ikke jeg blitt ansatt hvis en arbeidsgiver så meg på en fest hvor jeg virkelig var i siget, for da kan jeg virke ganske dominerende,litt vill og en person som til tider spiller litt på sex, men i dagliglivet gjenspeiler ikke den siden av meg noe særlig.

Derfor konkluderer jeg med at det er et tegn på lav intellegens å skulle la vær å ansette noen kun basert på at vedkommende så paradise hotell. Eller i alle fall at personen er noe trangsynt. Uansett er det jo ikke så mye å gjøre med den saken. Det finnes ikke så vidt jeg vet, en lov som besytter de som ser på serier som kanskje ikke er politisk korrekte, og noe vulgær, mot å ikke bli ansatt på lik linje med f.eks. gravide. ;) Dessuten finnes det alltids smutthull. Er så enkelt som å si at den andre personen var mer kvalifisert.

Vil bare avslutte med å si at jeg synes selv at Paradise hotell må være noe av det mest dårlige og hjernedøde programmet som er laget. Men så er det sikkert de som synes det samme om frustrerte fruer, greys anatomy, scrubs og 24 også, som jeg da elsker :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg kan forstå det på sett og vis, fordi at Paradise Hotell er et program med svært dårlig moral, sexpress, intriger og veldig mange overfladiske holdninger. Så da tenker kanskje arbeidsgiveren at en person som blir fascinert av et slik program, umulig kan ha særlig mye å tilby firmaet.

Det vil dermed ikke si at jeg er enig i avgjørelsen. Folk kan ha flere sider ved seg, og dermed også forskjellige interesser.

Vil bare avslutte med å si at jeg synes selv at Paradise hotell må være noe av det mest dårlige og hjernedøde programmet som er laget.

Helt enig.

Men tenkte på en ting; hvis hun jenta kun skrev "jeg dør av paradise hotell", så kan det jo likegodt bety at hun ikke liker det :P

Er jo ikke en sånn veldig utfyllende melding å basere seg på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PH er et av de mest sette programmer på norsk tv blant ungdom. PH er en gullguve. Dette må være et veldig dårlig reklame- og kommunikasjonsbyrå som liksom setter moral og kvalitet foran annonseinntekter og ikke ønsker at ansatte skal følge med på hva som foregår i media. Alle vil jo nå ungdommen, uansett hvor dumme ungdommen er.

At hun ser PH han umulig ha vært den egentlige grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...