Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #61 Del Skrevet 18. september 2003 Milde himmel, du høres reflektert ut!! Takk. Det har jeg aldri hørt før. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 18. september 2003 #62 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg stemte ikke fordi jeg HATER stedet og disktriktet jeg bor. Ja, jeg bruker ordet "hate", så sterkt misliker jeg å bo her...Jeg ønsker ikke å være en del av "folket" her. Det at jeg da skulle miste retten til å kritisere....Det hjelper ikke hva slags politiske holdninger og meninger man har, de er like ille alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #63 Del Skrevet 19. september 2003 Ett år jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle stemme, stemte jeg i det minste blankt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #64 Del Skrevet 22. september 2003 Mange artige meninger å lese om hvorfor folk ikke stemte på kommunevalget. Selv mener jeg at alle oppegående mennesker bør i det minste sette seg såpass inn i politikken i Norge at de hvet hvilket parti de bør stemme på. Det er jo tross alt ikke slik at folk er enig i ALT det partiet de stemmer på står for, men de er mest enig med dette partiet eller de stemmer på sitt parti av ren tradisjon (Gjelder spesielt eldre mennesker). Man kan jo også tenke etter hva man mener er viktigst selv og stemme på det partiet som kommer nærmest. Kommunevalg er litt spesielle fordi at kommunene har fått mindre og mindre makt og nesten ender opp som rene "servicesentre" for folk ettersom det er stortinget som bestemmer rammene som kommunene får. En løsning på problemet med at det er for mange partier som får for liten del av stemmene hver ved valg til at de kan styre alene kunne jo faktisk bli løst helt eller delvis ved at man hadde 2 valgrunder slik at man fikk et styringsdyktig alternativ istedenfor konstellasjoner av mange partier som vingler i alle retninger (Dagens regjering) som ingen hvet hva egentlig vil. Denne typen valgording ville kanskje gjøre valgene mer interresante og øke valgdeltakelsen i folket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 22. september 2003 #65 Del Skrevet 22. september 2003 Innlegget over var mitt. (Glemte å logge meg inn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå