Gå til innhold

hjemmesitter

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

i dag valgte jeg og ikke stemme , noen vil sikert reagere på det og de skal nå få en forklaring på det.

alle sier det samme , i en debatt er de mere intereserte i og slenge dritt og presisere hva de andre partiene ikke gjør i steden for og prate om hva de vil gjøre.

og om de nå sier noe så er det bare løgn alt sammen , de lover og lover men er ikke så nøye med og holde det de lover.

jeg er ikke fornøyd med måten landet blir styrt på , ei heller hvordan min komune blir styrt , men jeg har set gang etter gang at ingen gjør noe av det de lover når de blir valgt in , da er velgerene glemt frem til neste valg.

og hva er egentlig poenget med og stemme på sv eller frp?de lager en slags sammarbeid og da har du plutselig stemt på arbeiderpartiet og det var jo ikke helt meninga da.

nei , min stemme blei ikke brukt i håp om at politikerene nå snart skal begynne og se at vi er lei de , at vi er lei løgnene deres og lei av idiotiske unskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene. Jeg stemde heller ikke ..for jeg vet ikke hva jeg mener og hvem jeg vil stemme på - og hva DE mener ......så derfor lar jeg være - dumt å stemme på noe man angrer på etterpå .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte også å ikke stemme i dag...

..for jeg forhåndsstemte! :lol:

Jeg føler at det å stemme er en "borgerplikt" og en selvfølge. Men jeg har selvsagt full forståelse for dere som sovner eller ikke vil. Men jeg må innrømme at jeg ser på dere som "eldre folk som ikke har mulighet for å komme seg til valglokalet" eller "tenåringer som ikke vet hva de skal stemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg gjorde min plikt og er glad for det. Å stemme er viktig for å opprettholde demokratiet

Og for å opprettholde illusjonen om at vi har et fungerende demokrati, når vi i virkeligheten har en koseklubb som liksom-krangler på TV og lover ting de vet de ikke kan holde.

Det hadde tatt seg dårlig ut med ekstremt lav valgoppslutning. Da ville det blitt så altfor tydelig at folk er lei av useriøse politikere som meler sin egen kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jøss... sitt hjemme dere og se hvor mye som blir gjort!!!

hvis dere ikke vil engasjere dere i politikk må dere da i det minste stemme!!! Ser det som en selvfølge og en plikt å følge såpass med at man vet hva de forskjellige partiene står for, og hva de mener om de ulike sakene som opptar din kommune eller fylke!

siden dere ikke gidder å stemme kan dere heller ikke klage over alt som blir gjort eller ikke gjort. dere gjør det bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere ikke vil engasjere dere i politikk må dere da i det minste stemme!!! Ser det som en selvfølge og en plikt å følge såpass med at man vet hva de forskjellige partiene står for, og hva de mener om de ulike sakene som opptar din kommune eller fylke!

siden dere ikke gidder å stemme kan dere heller ikke klage over alt som blir gjort eller ikke gjort. dere gjør det bare verre.

Godt sagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig::enig: :enig:

Har alltid stemt, og kommer alltid til å gjøre det. Ser på det som en rettighet og en plikt å delta i demokratiet gjennom valg. Jeg har til og med anstrengt meg ganske mye for å få stemt flere ganger bl. a. forhåndsstemt på en ambassade i utlandet...

Syke barn og sovning på sofaen? er ikke det egentlig bare en måte å si at "jeg gidder ikke" på? Vil man så får man det til!

Trist at så mange ikke gidder å stemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemte ikke i år fordi jeg ikke gadd å reise 25 mil ( idrittvær forøvrig..) for å stemme på et parti i en by jeg aldri er i likevel...

Men jeg lover på tro og ære å stemme neste gang, hvis jeg har mulighet og ikke er i langtvekkistan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å sette seg inn i hva de forskjellige partiene mener og står for uten å få all sin informasjon fra krangledebattene på TV altså, bare sånn dersom dere trodde det var eneste muligheten til å se hva partiene faktisk mente! :roll:

Jeg har alltid stemt, siden jeg ble gammel nok, kommer alltid til å stemme også! Partiene har forskjellige verdier og emner som er viktige for dem, man må se bort ifra disse "velger-kampanjene" som kommer rett før valgene, også må man engasjere seg pittelittegrann resten av tiden, det er DA man ser hva som er viktig for de forskjellige partiene!

Jeg vet veldig godt hva slags parti som ligger nærmest meg, heeelt uten å ha fått med meg en eneste TV-debatt jeg..... tro det eller ei.

Og dere som da velger å sitte hjemme, TROR dere faktisk at det blir bedre av å gi faan? Tror dere NOE blir bedre av å ikke gidde å gjøre noe? Er det i NOE tilfelle det hjelper?

Men gir dere faan, så værsegod for meg, men slutt å klag over alt som blir gjort så gæærnt da, skal man klage så kan man i det minste forsøke å tenke selv også, på hva som kan bedre på sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemte ikke i år fordi jeg ikke gadd å reise 25 mil ( idrittvær forøvrig..) for å stemme på et parti i en by jeg aldri er i likevel...

Men jeg lover på tro og ære å stemme neste gang, hvis jeg har mulighet og ikke er i langtvekkistan....

Det er blant annet derfor man kan forhåndsstemme!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å la vær å stemme er det samme som å gi en halv stemme til de partiene du absolutt ikke liker....

At det manglet fem hundre stemmer på å få et byrådsskifte i Oslo er grusomt irriterende, når så mange syter og klager på bl a hvor dyr trikken er.....

Skam dere!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stemme er en rettighet og en plikt - og det finnes egentlig ingen gode unnskyldninger for å la være.

Jeg var også usikker, men satte meg ned de siste dagene for å finne i alle fall noen argumenter/saker som jeg engasjerer meg i i nærområdet.

Hvis du ikke stemmer, har du ingenting du skal ha sagt om dårlig barnehagedekning, dårlig vedlikehold av parker, boligskatter, utbygging osv. osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid stemt, og kommer alltid til å gjøre det.

Syns egentlig det er det minste man kan forvente seg av borgere i ett samfunn, som tross alt nyter godt av felles goder, at man holder seg såpass "med" at man stemmer, og vet hva man stemmer på.

Hvis man mener at alle politikere er dumme og aldri holder hva de lover allikevel, så blir det hvertfall ikke bedre av at man lar vær å stemme. Nei, er man misfornøyd får man delta aktivt med å gjøre det bedre, og ikke forvente at alle andre skal gjøre det for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men.. :o er det noen vits i å stemme når man ikke bryr seg om skoler blir lagt ned, om lokalsjukehuset består, om arbeidsplassene forsvinner..

Jeg bryr meg rett og slett ikke om lokalssamfunnet mitt. Jeg bor her ikke "frivillig"....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...