Gå til innhold

hva blir du rørt av?


Gjest smoothie22

Anbefalte innlegg

hvert år leser jeg "julemysteriet" Av jostein Gaarder som julekalender for ungene. Et kapittel hver kveld. Og på julaften, når det blir beskrevet at jesus blir født får jeg så tåreklump i halsen at jeg nesten ikke klarer å lese. Ikke fordi jeg er kristen, men historien om den unge Maria som føder i en stall, førstegangsfødende og antagelig uvitende, med bare den unge barnefaren til å hjelpe seg på natten, Det kaller på tårene mine. i boken er det beskrevet hvordan en liten norsk jente fra nåtiden står utenfor datidens stall, og først hører kvinnegråt, så barnegråt, og i teksten står det: "Det skjer nå..." husker ikke hva mer, men der mister jeg alltid stemmen...

Og på den tiden av året er jeg kanskje ekstra lettrørt, for skolen til ungene arrangerer alltid juleforestilling, og da har de innmarsj med alle ungene, (liten skole, bare 100 elever)i kostymer mens de spiller "drummer boy". Da kommer også tårene...

husker jeg tok til tårene første gangen jeg red på hesten jeg jobbet med å rehabilitere... og stadig vekk ellers, hehe, tåreperse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hører jeg hjemme :ler: Er utrolig lettrørt, kan gråte av Disney-filmer, bryllup med helt ukjente mennesker på tv, vakre sanger, gamle mennesker som ser litt ensomme ut, you name it. Kan nesten ikke gå i kirken uten å bli veldig overveldet, det er liksom noe med stemningen, og å prøve å ikke gråte i bryllup og begravelser er bare å glemme. Også barn som står på matbutikken og skal selge lodd til inntekt for fotballaget eller noe sånt, da blør hjertet mitt :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg blir rørt av dyr som kommer til et godt hjem etter å ha hatt det vondt.

Jeg også! Spesielt hunder som har hatt det veldig vondt, og egentlig burde bære nag til hele menneskeheten. Men så kommer de til en ny eier og viser hengivenhet med en gang. Blir også rørt av å se hunder som f.eks. hjelper blinde og handikappede, som redder mennesker opp av vannet eller frem fra snømassene, osv. Hunder er fantastiske dyr!

Sånn i hverdagen blir jeg veldig rørt når jeg ser eldre ektepar, hvor den ene er litt skrøpelig og den andre hjelper til som best mulig. Eller et gammelt ektepar som leier hverandre! Da tenker jeg at sånn vil jeg også ha det, når jeg blir gammel.

Ellers: Jeg blir som regel ikke rørt av nasjonalsangen, bortsett fra når jeg er på fotballkamp med Norge, og alle på et fullsatt Ullevaal stadion reiser seg og synger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i hverdagen blir jeg veldig rørt når jeg ser eldre ektepar, hvor den ene er litt skrøpelig og den andre hjelper til som best mulig. Eller et gammelt ektepar som leier hverandre! Da tenker jeg at sånn vil jeg også ha det, når jeg blir gammel.

Den er en av mine greier også. Det er så søtt, og rett og slett herlig.

Så er det bryllup da. Klarer bare ikke å holde tilbake der.

Enkelte slutter på diverse filmer er også en.

og så, de fleste "happy moments" på Friends. Og da spesielt siste episoden, akkurat når Rachel kommer inn og sier "I got off the plane!"...da er jeg et stk tårevåt frøken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rørt av historier om folk som ikke kan noe for det som har hendt de. Bøkene "Røtter" av Alex Hayley og "Vannliljen" av Hanne Dahl, er de bøkene som har rørt meg mest.

Da synes jeg ufattelig synd på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

Jeg må faktisk medgi at jeg blir rørt over denne tråden, jeg :sjenert:

Og den postenreklamen som noen nevnte, med den hunden. Tuter hver gang :(

Og Kvikk Lunsjreklamen, så klart. Så flott natur, og disse mennene som gjør alt dette for at vi skal ha det fint på tur, og greier. Og så står det bare "Takk for turen".. Snufs.. :grine:

åååå jaaa!! den kvikk lunsj reklamen også ja, jeg ELSKER den! alle de snille folka:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dalieo

:grine:

Det er noe med gamle mennesker som gjør at jeg får lyst til å gråte. Gamle, ensomme, søte mennesker som blir overlykkelig bare du tar deg 2 minutter til å prate med dem. Jeg kan ikke gå inn på et gamlehjem uten å begynne å gråte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Spesielt hunder som har hatt det veldig vondt, og egentlig burde bære nag til hele menneskeheten. Men så kommer de til en ny eier og viser hengivenhet med en gang. Blir også rørt av å se hunder som f.eks. hjelper blinde og handikappede, som redder mennesker opp av vannet eller frem fra snømassene, osv. Hunder er fantastiske dyr!

Sånn i hverdagen blir jeg veldig rørt når jeg ser eldre ektepar, hvor den ene er litt skrøpelig og den andre hjelper til som best mulig. Eller et gammelt ektepar som leier hverandre! Da tenker jeg at sånn vil jeg også ha det, når jeg blir gammel.

Ellers: Jeg blir som regel ikke rørt av nasjonalsangen, bortsett fra når jeg er på fotballkamp med Norge, og alle på et fullsatt Ullevaal stadion reiser seg og synger! :)

*signerer*

Og hvordan kunne jeg glemme Disney?

Julaften, Disneyen som går på NRK og Timme Gresshoppe synger Once you wish uppon a star....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok må jeg se videoer, serier og filmer for å bli skikkelig rørt. Eller kanskje det er fordi jeg unngår drama og stress i virkeligheten. Men heller tar slikt for meg i kontrollerte omgivelser foran TV-en. Kanskje fordi jeg ikke liker å sette meg selv i en sårbar stilling ute i virkeligheten. I dunno.

Ikke-menneskelige dyr har uansett alltid vært sterkest hos meg. Denne videoen er helt syk, første gangen jeg så den var kanskje den mektigste opplevelsen ever. Helt ufattelig mengde glede som eksploderer i brystet, og tårene rant:

Og ikke-menneskelige dyr som har det vondt er det verste. Jeg klarer f.eks fremdeles ikke å se på Lassie.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

***

Jeg blir rørt og gråter når jeg ser film hvor noen jeg sympatiserer med gjør et stort offer for en annen.

Jeg blir sint og gråter hjelpeløst når jeg leser om barn og unge som har kommet ut for udyr, og hvor ingen har hjulpet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje487

Denne videoen er helt syk, første gangen jeg så den var kanskje den mektigste opplevelsen ever. Helt ufattelig mengde glede som eksploderer i brystet, og tårene rant:

Åååå neeeei, ikke den videoen :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg er også kjemperørt over haikesentralen til f.eks. VG, har sittet og lest gjennom med smil og klump i halsen :sjenert:

Jeg synes det er fantastisk at vi mennesker går sammen og hjelper hverandre i en situasjon som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rørt av folk som griner på tv fordi dem er så glad (Extreme Makeover Home Edition).

Dyr generelt er et ganske rørende tema her i gården :trist: Spesielt når jeg ser Animal Rescues på tv. Blir fly forbanna på eierne som i det hele tatt kan tenke å behandle dyrene sine på den måten, og samtidig rørt og glad for at noen bryr seg! Videoen med løven som ble linket til her inne er jo bare helt syk...og rørende!

Jeg blir også lett på gråten av dans og publikum som applauderer det. Har en liten danser i meg jeg angrer på at jeg ikke fikk ut, så under Norske Talenter og andre danseprogram hender det jeg snufser litt, ja :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg blir rørt når mennesker viser omtanke for andre. I vår travle hverdag, og kanskje fordi jeg er singel, så ser/opplever jeg det ikke så ofte, så det rører meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rørt av mye jeg leser og ser .. uten å si akkurat hva her.

MEN jeg kan si en koselig ting som rører meg for tiden og det er reklamefilmen for Posten. Hvor den nydelig og hengivne hunden får så god kontakt med postbudet ... en nydelig reklame for en gangs skyld.

trodde det bare var meg :sjenert:

Det er mange filmer og sanger (spesielt de som jeg har et nostalgisk forhold til) som kan få tårene frem hos meg. Men av ting i hverdagen, så blir jeg alltid rørt når det kommer en sykebil eller annet uttrykningskjøretøy med blålys og jeg ser hvordan bilene legger seg til side for å slippe den forbi.

Får klump i magen av å se sånn, enda det SKAL være sånn så er det noe med at alle samarbeider uten å mukke.

Jeg er veldig følsom og kan veldig lett bli rørt for mye rart. Kan sitte og hulke hvis noen på tv gråter, når en mann eller dame sier noe vakkert til kjæresten sin, hvis jeg ser et veldig søtt dyr eller sjarmerende barn, ja mye egentlig. Det kommer litt an på dagsformen min, når det er dagen-derpå kan jeg grine for ALT! Jeg blir rørt av det du forteller om også, hjelpsomme folk. Det er så rørende å se at det fins så mange hjelpende mennesker. Det gjør utrolig godt i hjertet :)

Blir mest rørt av kjærlighetserklæringer da. Og sangtekster med en tekst som treffer i hjerterota.

Kan være slitsomt å være så følsom, men jeg liker at jeg er det :)

Meg og :opplyser: Urovekkende mye er rørende da i motsetning til hva jeg synes vanligvis.

Den der med utrykningskjøretøy og blålys har jeg og, pussig egentlig. Noe med at man automatisk vet at det er noen som ikke har det bra, og å se at folk automatisk respekterer og viker unna, som en refleks.. Opplevde en gang at et begravelsesfølge kom kjørende, da kjørte alle til siden og fotgjengere stoppet på fortauet og sto nærmest i giv-akt. Brr, grøss, klump i magen.

Blir også lett rørt av at andre blir rørt, jeg. Spesielt store staute karer. Hm. :blush:

Fikk tårer i øynene bare av å lese det, jeg :sjenert:

Jeg må faktisk medgi at jeg blir rørt over denne tråden, jeg :sjenert:

Og den postenreklamen som noen nevnte, med den hunden. Tuter hver gang :(

Og Kvikk Lunsjreklamen, så klart. Så flott natur, og disse mennene som gjør alt dette for at vi skal ha det fint på tur, og greier. Og så står det bare "Takk for turen".. Snufs.. :grine:

Jaaa, meg og. "takk for turen"

Ellers så blir jeg rørt til tårene av den sangen om hesten som redder den lille gutten, og så dør han selv :cry2:

Og når jeg var på Anfield og ALLE reiser seg og synger "You'll never walk alone" Rett og slett helt fantastisk.

Edit; ja, også selvfølgelig Christian the Lion. Tårene triller av den!

Endret av *appifany*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Blir rørt av dans, som oftest av moderne eller lyrisk. Jeg får garantert tårer i øynene når en av dansepedagogene mine flyr over gulvet, h*n har den mest fantastske utstrålingen i verden.

En annen ting er selvsagt Extreme makover Home edition.

Jeg har også noen filmer jeg bør ungå å se med andre hvis de skal klare å følge med på innholdet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir rørt av:

- Å se Tore på sporet

- Å se Sporløs

- Å se på korps og drillpiker i 17.mai toget

- Å se små barn opptre

- Å høre historier om folk som har overvunnet noe, som ikke var mulig.

Og foråvidt er jeg rørt hele 17.mai. Det å se folket, se samholdet i Norge, og tenke tilbake på den 17.maien jeg var helt alene og ikke hadde noen å være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...