Gå til innhold

hva blir du rørt av?


Gjest smoothie22

Anbefalte innlegg

Jeg ble rørt av Ingen grenser serien fra NRK :)

Kan ikke sette fingeren på hva som gjør at jeg får en sånn følelsesmessig reaksjon, men jeg tror det er et utslag av en type empati og medfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MEN jeg kan si en koselig ting som rører meg for tiden og det er reklamefilmen for Posten. Hvor den nydelig og hengivne hunden får så god kontakt med postbudet ... en nydelig reklame for en gangs skyld.

Den er bare helt nydelig, ja.

Ellers blir jeg rørt av de som risikerer livet sitt for andre.

Og jeg blir av en eller annen grunn utrolig rørt av ting som har med det militære å gjøre - krigsveteraner, soldater som dør i krigen... de gangene det har kommet bårer hjem med døde soldater, og de slår av den ene flymotoren - syns det er grusomt trist.

Og når noen (som oftest soldater) står i mot en overmakt - selv om de vet de mest sansynlig kommer til å dø.

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og blikjemperørt av Ingen grenser, ja! Og store folkemengder, faktisk! Gjerne når mennesker av forskjellige steder i verden står samlet, feks ved seminarer og konferanser.. hehe.. og selvfølgelig blir jeg superrørt når de filmer ut på publikum når en eller annen stor artist har konsert. Type Michael Jackson i sin tid, når alle folka står og hylgriner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange filmer og sanger (spesielt de som jeg har et nostalgisk forhold til) som kan få tårene frem hos meg. Men av ting i hverdagen, så blir jeg alltid rørt når det kommer en sykebil eller annet uttrykningskjøretøy med blålys og jeg ser hvordan bilene legger seg til side for å slippe den forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt emosjonelt skadet...

Jeg blir alltid veldig fryktelig rørt når folk er snille i mot hverandre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner alltid på 17.mai, når skolekorpset kommer. Små barn med uniformer som ikke passer, og som spiller surt.. :grine:

Og så feller jeg en tåre når jeg står og speider etter jentene mine som kommer gående hjem fra skolen. Når de dukker opp i regntøy og sjøstøvler og storesøster har tatt lillesøsters sekk på magen. :grine:

Jeg griner alltid i brylluper, særlig Mette-Marit og Haakons. Det er det vakreste bryllypet jeg har sett utenom mitt eget. :)

Jeg er lærer på videregående og blir veldig rørt når elevene f.eks har fremføring, og er tydelig nervøse. Akkurat det prøver jeg å skjule så godt jeg kan!

Jeg blir rørt av gatemusikanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup og begravelser. Er som å skru på en kran. Fatter ikke hvordan noen klarer å synge eller spille blåseinstrument i sånne anledninger!

Militærparader/gardemusikken = gåsehud og blank i øya :fnise:

Vakker korsang, f.eks Deilig er jorden, Amazing Grace :trist:

60-minute makeover på Fem, når den som har fått huset pusset opp kommer hjem og ikke skjønner bæret. Særlig når det er noen som har hatt det ekstra tøft.

Besteforeldre og barnebarn som tydelig er glade i hverandre.

Folk som gjør noe snilt og uventet for å hjelpe ukjente. Sier vel igrunn litt om hvordan tidene har forandret seg, når man blir rørt og overrasket nærmest av vanlig folkeskikk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

Det er mange filmer og sanger (spesielt de som jeg har et nostalgisk forhold til) som kan få tårene frem hos meg. Men av ting i hverdagen, så blir jeg alltid rørt når det kommer en sykebil eller annet uttrykningskjøretøy med blålys og jeg ser hvordan bilene legger seg til side for å slippe den forbi.

oii, den har jeg også=) jeg blir veldig rørt av dette, selv om man SKAL kjøre til siden, så er det noe med det at alle gjør det sammen på en måte.. ingen krangling eller styr, alle bare kjører fint inn til siden som om de sammarbeider, blir så rørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig følsom og kan veldig lett bli rørt for mye rart. Kan sitte og hulke hvis noen på tv gråter, når en mann eller dame sier noe vakkert til kjæresten sin, hvis jeg ser et veldig søtt dyr eller sjarmerende barn, ja mye egentlig. Det kommer litt an på dagsformen min, når det er dagen-derpå kan jeg grine for ALT! Jeg blir rørt av det du forteller om også, hjelpsomme folk. Det er så rørende å se at det fins så mange hjelpende mennesker. Det gjør utrolig godt i hjertet :)

Blir mest rørt av kjærlighetserklæringer da. Og sangtekster med en tekst som treffer i hjerterota.

Kan være slitsomt å være så følsom, men jeg liker at jeg er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der med utrykningskjøretøy og blålys har jeg og, pussig egentlig. Noe med at man automatisk vet at det er noen som ikke har det bra, og å se at folk automatisk respekterer og viker unna, som en refleks.. Opplevde en gang at et begravelsesfølge kom kjørende, da kjørte alle til siden og fotgjengere stoppet på fortauet og sto nærmest i giv-akt. Brr, grøss, klump i magen.

Blir også lett rørt av at andre blir rørt, jeg. Spesielt store staute karer. Hm. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk medgi at jeg blir rørt over denne tråden, jeg :sjenert:

Og den postenreklamen som noen nevnte, med den hunden. Tuter hver gang :(

Og Kvikk Lunsjreklamen, så klart. Så flott natur, og disse mennene som gjør alt dette for at vi skal ha det fint på tur, og greier. Og så står det bare "Takk for turen".. Snufs.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... det er så masse!

-17.mai

-til tider Extreme Makeover Homeedition

-fødsler på TV

-når jeg leser igjennom gjennom brev/kort/notiser fra Mannen som jeg fikk for leeenge siden

-Det som rører meg aller mest; Når jeg henter i barnehagen og det ligger noe i hylla som jenta mi har laget. Eller når hun kommer ropende mamma mamma når jeg kommer og henter henne

-Eller når jeg bare ser på jenta mi og tenker på den vonde starten på livet hennes. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er massevis av ting jeg blir rørt av. Her er det jeg kommer på i farta:

Disney-filmer - Hver eneste gang theme-sangene kommer, spesielt Skjønnheten og Udyret, så kjenner jeg meg helt varm om hjertet :rødme: .

Julesanger - særlig de gode gamle. Jeg er så julete av meg så hele julen som en helhet er noe helt spesielt for meg.

Extreme Makeover Home edition - blir helt rar inni meg av å se mennesker gråte av glede, mennesker som virkelig har fortjent det de folka har gjort for dem.

I bøker når ting går bra likevel imot alle odds (selv om jeg har lest boka mange ganger før og vet hva som skjer).

Vakker musikk, særlig sang. Det var ei som sang i bryllupet til mamma for et par år siden og det var så nydelig at tårene begynte å renne... Det var i tillegg en særdeles vakker sang som betyr noe for meg, da.

Og faktisk så ble jeg rørt i går da jeg så på Alt for Norge, da Kari fikk bunaden sin og begynte å gråte av glede. Det var utrolig rørende.

På slutten av Ringenes Herre (Return of the King) da Frodo og Bilbo drar til Valinor... Jeg og vennene mine har et årlig LOTR-maraton (alle extended editions på en gang, varer i 12 timer :gjeiper: ), og hver gang denne scenen kommer så begynner alle å skravle for ellers begynner vi å tute. :fnise:

Jeg blir også rørt av dyr som finner gode hjem etter å ha hatt det vondt, eller dyr som hjelper andre dyr eller mennesker. Da begynner jeg å grine og blir helt rar. Elsker dyr, da.

Jeg blir også rørt av å høre nasjonalsangen, særlig på 17. mai. Da blir jeg utrolig patriotisk. :flagg:

Sånn... tror det var det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg rørt av at jeg og samboer prata om lunefull teknologi og at den var laget av oss mennesker som ikke er feilfrie, så det er ikke så rart at teknologien ikke er det heller, det er bare sånn det er. :ler: Er det mulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde en gang at et begravelsesfølge kom kjørende, da kjørte alle til siden og fotgjengere stoppet på fortauet og sto nærmest i giv-akt. Brr, grøss, klump i magen.

Da hadde jeg også blitt rørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje487

Disneyfilmer har lett for å få meg til å gråte ja :ler:

Og på slutten av Happy Feet ,der hvor helikoptere kommer og alle pingvinene danser, må jeg virkelig bite meg i leppen for å ikke begynne å stortute.

Og i den filmen der det ikke har blitt født noen barn på 21 år hadde jeg en skikkelig klump i halsen når den nybakte moren går ut fra et i stykkerskutt hus med et gråtende spedbarn og alle bare stopper opp.

På slutten av Happy Feet gråter jeg en liten skvett ja, tenker nok inni hodet mitt at det er virkelige pingviner :sjenert:

Hva heter den andre filmen du nevner?

Den er bare helt nydelig, ja.

Ellers blir jeg rørt av de som risikerer livet sitt for andre.

Og jeg blir av en eller annen grunn utrolig rørt av ting som har med det militære å gjøre - krigsveteraner, soldater som dør i krigen... de gangene det har kommet bårer hjem med døde soldater, og de slår av den ene flymotoren - syns det er grusomt trist.

Og når noen (som oftest soldater) står i mot en overmakt - selv om de vet de mest sansynlig kommer til å dø.

Det blir jeg også rørt av..

Ellers blir jeg rørt av:

*Begravelser, gråter alltid selv om jeg ikke kjenner avdøde

*Sanger jeg syns jeg er vakre

*En del filmer, gjerne kjærlighetshistorier som går dårlig

*Sporløs på TV2

*Nesten alle program på Animal Planet, så er litt glad for at jeg ikke har den kanalen hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guffen

Jeg blir rørt av meg selv når jeg gjør en god gjerning.

For eksempel kan jeg snakke i telefon med en venn som har reelle livsproblemer. Når jeg legger på røret, kan jeg synes at jeg selv er et så usigelig godt menneske at jeg blir blank i øynene.

Eller jeg kan finne et godt prosjekt med arbeidssomme mennesker der jeg kan bidra med en slant. Andre selger kanskje vafler og tjener inn noen 50-lapper for prosjektet. Jeg, derimot, har indirekte bidratt med like mange timer med lønnet arbeid. Det gir meg en deilig følelse av å både være effektiv og god/selvgod. En kontooverføring kan altså være nok til å nesten snufse litt.

Ekkelt? Ja. Men betydelig mer samfunnsbyggende enn å sippe av Disney-filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...