Gå til innhold

Maybe shes born with it...


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det Nye er da ikke et seriøst blad, hverken før eller siden.

Skriv til dem og si hva du syns. Skriv fra hjertet og gi dem din sanne mening.

[...]

..vil anbefale å slutte å kjøpe bladet etter man har sagt sin mening. Ingenting får gjennom radikale omlegginger i ett blad som det å være på konkursens rand.

Om man sier ifra, men bare fortsetter å kjøpe bladet, hvorfor skal de legge om stilen da? Tydeligvis er den grei nok til at folk fortsatt sponser de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er dessverre ikke noe engangstilfelle når det kommer til Det Nye. Én ting er at innholdet spesielt har sunket betraktelig i kvalitet, en helt annen ting er at de stadig oftere bedriver direkte feilaktig reklame ved at det skriver løgner på forsiden av bladet.

Det siste bladet jeg kjøpte (som i aller siste gang jeg noen sinne kjøper det møkkabladet) var prydet med en forside som lovet å avsløre frisørkjendisenes beste hårtips. Inne i bladet finner man en lusen dobbelside med enorme bilder av bl.a. John Frieda. Teksten i artikkelen handler om hvordan han slo an, hvilke salonger han driver og hvor man kan kjøpe shampooen hans.

Det er juks, fanteri, feilaktig markedsføring, arrogant og svært fornærmende for bladets lesere, da redaksjonen utvilsomt tror de kan komme unna med nettopp slike ting.

Jeg kan jo også legge til at jeg aldri kjøper norske kvinneblader lenger, da disse er som Ladaer å regne internasjonalt.

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med TS og jeg kjøper ikke slike "dameblader" lengre.

Ble rett og slett dritlei

BLI SLANK I DAG!

GÅ NED MED XX DIETTEN RASKT!

SLIK LEGGER DU PERFEKT MAKE UP !!

SJOKKERENDES LANGE VIPPER MED XXXX !

SEXY LANGE LEGGER MED XXX BUKSEN!!!

æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dainty

Jeg kjøper et dameblad et par ganger i året toppen, i forbindelse med flytur etc. Blir like skuffet hver gang, og angrer på å ha betalt 70 kr for bare skvip. For det første er 2/3 av bladet reklame, og for det andre er det så overfladisk og kjøpefokusert at jeg føler meg "lurt" bare av å lese det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten bare kjøpt det nye når jeg var fjortis. Nå har jeg sluttet helt å kjøpe kvinneblader fordi de gir meg komplekser og får meg til å føle meg utilstrekkelig på mange måter. De består av 90 prosent reklame. Vil ha deg til å kjøpe kjøpe kjøpe, slanke deg og trene.

Men jeg er enig med ts. Det er lureri å skrive at de er usminkede når de faktisk er sminket.

Dette med usminkede kjendiser har aldri forbløffet meg. Self kan jo de også se ut som takras eller som "nabokona". De våkner ikke opp airbrushed liksom. Hvis jeg tar meg god tid med klær, sminke og styling kan tom. jeg føle meg kjendisfin av og til. Men har jo ikke tid til det hver dag og har dessuten verken personal shopper, stylist, sminkør eller frisør for hånden.... Det har de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest kenneth
(...)Det er akkurat det der som er så dumt forresten. At man ikke kan få skjønnhet/mote OG noe "meningsbærende" mellom de samme permene. Fordi noen tydeligvis mener at det er et motsetningsforhold mellom disse to tingene.
"Noen" her. Det er vel kun i teorien det ikke er et motsetningsforhold mellom de to - nettopp fordi mote på ingen måte er meningsbærende. (Min påstand.) Min oppfatning av begrepet meningsbærende (og hva jeg mener er viktig for en god avis), er at avisen gir deg grunnlag for å forstå hvorfor/hvordan ting skjer - kontra kun å rapportere hva som skjer. Det er mange som kan greie ut i det vide og det brede om moter og krig. Antall mennesker som har en god forståelse for konseptet (eller rettere sagt - som gidder å bry seg), er nok langt lavere.

Moteindustrien er en skitten/råtten industri, og i mine øyne ikke forenlig med begrepet "meningsbærende". Derfor vil en typisk moterelatert artikkel i Aftenposten, tror jeg, beskrive omfanget og konsekvensene av moten, fremfor å rapportere om hvilken lipgloss som gir mest knagg på pelsen.

Dessuten, tror jeg, er antallet folk (kvinner som menn) som er over gjennomsnittlig opptatt av moter, ikke de som oser mest av kunnskap.

OG jeg vil fortsette med å la meg provosere over kvinneblader som skaper urealistiske kvinneidealer for meg og lillesøsteren min. Detnye har vært et litt bedre alternativ enn lignende magasiner, og det er dumt å innse at den fasen er over!(...)
Jeg synes det er flott at du lar deg provosere. Nå vet jeg ikke om du betaler for magasinet, men en bra start vil være å stoppe å finansiere gildet. Skjønt, det vil kanskje være bra, tross alt, at de som både abonnerer på en vettug avis OG kvinnemagasinet, bruker sitt vett som brekkstang til å redusere ondet. Noe sier meg at en kvinne har større appell til kvinnebladabonnenter enn sånne surpompwannabe-er som meg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Men har du lest det de siste årene, eller spesielt de siste månedene? Kan love deg at bladet er noe helt annet enn det var da du var tenåringer, nå er det møl fra ende til annen.

Har fulgt med av og til de siste årene, ja. Synes det virker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg fin uten sminke hjemme,men føler meg nesten litt flau og "ustelt" når jeg går ut uten, for det er det jeg er blitt fortalt av samfunnet at jeg er. :eeeh:

For all del, liker å pynte meg og framheve øyne og ditten og datten, men det er jo for galt at en skal føle seg som en dass og måtte ta neste buss og komme for sent fordi en forsov seg til dette "godtakelsesritualet"! Sånt gidder ikke jeg mer,takk for denne tråden :)

Signerer!

Og takk til denne tråden for at den gav meg det sparket i ræva jeg trengte for å kunne si til meg sjøl at jeg aldri skal kjøpe DetNye (eller andre lignende blader for den saks skyld) igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden er Katarina Flatland? Har ikke hørt om mennesket, jeg :ler:

Ja dette var latterlig av DetNye. "Usminket" betyr...ja, nettopp- usminket.

Er det så farlig å vise jenter/kvinner uten noe som helst form for sminke?

(Leste "artikkelen" på nett- kaster ikke bort penger på slikt møl). :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har gått bort fra Det nye, woman ol makkverk og over til Kamille, omtrent ikke noe kjendis tøv (!!), ikke noe slanke mas(!!!) og gode artikkler, tips etc.

Er absolutt det beste bladet for kvinner som havner mellom fjortissbladene og hjemmet :)

Det nye - Ødelagt

Woman - passer best for under 25, før etablering

Costume - for de som liker å se på bilder i stedet for å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått bort fra Det nye, woman ol makkverk og over til Kamille, omtrent ikke noe kjendis tøv (!!), ikke noe slanke mas(!!!) og gode artikkler, tips etc.

Er absolutt det beste bladet for kvinner som havner mellom fjortissbladene og hjemmet :)

Det nye - Ødelagt

Woman - passer best for under 25, før etablering

Costume - for de som liker å se på bilder i stedet for å lese...

Jeg liker Costume, men liker å lese også. Det går an det ;) Kamille derimot synes jeg er kjedelig. Så det er rett og slett smaken og interesser det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som merker lite til "slankepresset" i bladene dere snakker om? :forvirret: greit at modellene er slanke (men de ser da ikke sykelige ut, heller), men jeg har til gode å lese artikler som omhandler slanking direkte.. mulig jeg har gått glipp av akkurat de numrene der dette er tilfelle, men ;) trening og sånt har jeg sett en del av, men ærlig talt, det er da ikke galt å trene?

Hjemmet/Allers ++ syns jeg derimot har overskrifter som "GIKK NED 20 KG PÅ TO MÅNEDER!!!!!!1!1!!" og nye dietter på forsiden annenhvert nummer.

Men den "sminkefri" reportasjen reagerte jeg og på. Skal de absolutt vise folk uten sminke, så får de vise de UTEN sminke da, og ikke med MINDRE sminke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har fulgt med av og til de siste årene, ja. Synes det virker greit.

Jeg er flau på dine vegne. Men det er jo sånne folk disse kvinne- og motebladene er laget for. Ignorance is bliss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lolita___

Woman er det eneste bladet jeg kjøper nå,der skriver de fakktisk om oss ekte kvinner.Sist så hadde de en bikini utgave med 5 jenter fra str 36-42 supert synes jeg.

Det nye ødelagt

Cosmopolitan verre enn det nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips for de som vil lese meningsfulle artikler om kvinner: Britiske "Marie Claire". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig med deg. Fikk dessverre ikke lest artikkelen. Var noe som ikke virket.

Men det å lure leserne til å kjøpe blader det er så dårlig gjort! Og nesten alle blader gjør nettopp det der.

Kanskje de har lave lesertall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Micka

Det jeg ikke skjønner med deg er at du sammenligner kvinnefrigjøring med ubarberte armhuler. Betyr det at du mener bare ufrie, underdanige kvinner barberer armhulene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linkene funker ikke lenger, ble litt skuffa. Ville se litt dirt sånn rett før helgen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciara*

Heh, jeg skriver for en del av bladene som blir nevnt her, og må si at jeg (flaut nok!) er enig i deler av kritikken. MEN - det er viktig å huske på at magasinene har forskjellig profil og lesergruppe. Personlig liker jeg mag. Jeg leste bladet i ungdomstida, og synes vel det er det eneste av bladene som fremdeles har et litt jordnært preg. De har en del artikler om det alternative, reisestoff, i tillegg til at de har minst 2 reallife-saker i hvert nummer. Det i seg selv er ganske lite, men betraktelig mer enn man kan finne i Woman, Cosmopolitan og Det Nye. Det Nye har jo bevisst gått inn for å bli et (nesten!) rent motemagasin. Synd i grunn, før var det, som flere nevner, godt lesestoff.

Det bladet som har skuffet meg som skribent og leser aller mest, er imidlertid Kamille. Jeg ble også skuffet over KK for noen år tilbake. Tidligere hadde KK iallfall NOEN seriøse reportasjer om aktuelle temaer som jenter som blir diskriminert i India, menneskearbeid etc... Nå er alt overfladisk møl og hvite, lyse bilder fra ende til annen.

Jeg likte Kamille fordi jeg så på bladet som annerledes. De presenterte morsomme hverdagshistorier, og som journalist visste jeg aldri hvilken sak jeg ble bedt om å lage. De to siste årene har også dette bladet forandret helt profil. Nå handler alt om kjendiser, kjendiser, kjendiser, mote, mote, mote og "sport" mødre og døtre. *spy* Jeg har ei venninne som skriver for bladet fremdeles, og hun blir faktisk fortalt at intervjuobjektene aller helst bør være pene, ellers må de ha en supergod historie.

Cosmopolitan har alltid vært et rent mote/makeup-blad, så det tar jeg som det er. Selv real-lifesakene deres er relativt overfladiske, synes jeg. Det er bare noe med den grafiske utformingen som gjør at jeg ikke klarer å ta dem seriøst, selv om de prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciara*

Leste ikke artikkelen i Det Nye, men må si at jeg også oppfatter det som dårlig reklame for damene som faktisk stilte opp på dette. Jeg mister absolutt all respekt for folk som skal framstå som tøffe, på helt feil premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...