Gå til innhold

Maybe shes born with it...


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg abonnerer på Detnye, og idag fikk jeg siste nummer i posten. På forsiden lokkes det med artikkelen "Den nakne sannhet: 3 kjendiser usminket". Jeg digger den nye trenden med at kjente tøffe kvinner (som Britney http://www.kjendis.no/2010/04/14/kjendis/britney_spears/bildeserie/bildeserier/11281694/) viser fram sannheten,og blar spent opp på side 30 i magasinet. Her er Kathrine Sørland, Katarina Flatland og Isabella Martinsen. Det som irriterer meg, er ikke at disse kvinnen knapt har B-kjendis status i mine øyne. Men at de HELT SIKKERT har sminke på seg alle tre. Og i teksten under sistnevnte kommer det fram at hun riktignok har såkalt "lett sminke" på seg.

Snakk om et skritt fram og to tilbake. Jeg fatter og begriper ikke hvordan et såpass seriøst blad kan holde på på den måten. Både å forsøke å lure leserne sine og for å ikke snakke om signalet de sender ut. Mange av dere vil kanskje argumentere med at Detnye ikke akkurat er forskjemper for kvinnefrigjøring og ubarberte armhuler, men jeg synes alikevel vi må kunne forvente litt mer ærlighet fra et av norges mest leste magasiner.

"Lett sminket" er tydeligvis det nye "usminket" hos Detnye. Men "Den halvnakne semisannhet: 3 c-kjendiser lett sminket" hadde kanskje ikke vært en like smashing forside-teaser.. Fy søren! Nå er jeg provosert!

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menneskene har alltid likt eventyr, det heltene er sterke og kvinnene unge og vakre. Disse bladene gir oss nåtidens eventyr. Ingen kan være så overjordisk vakre som eventyrprinsessene, derfor må bladene jukse litt slik at vi tror de faktisk er det. Vi trenger helter og idoler, derfor vil vi tro på at de er sånn.

Det er ganske idiotisk.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Nye er ikke hva det en gang var. Hele bladet er en fadese fra ende til annen, så at du er misfornøyd forundrer meg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Nye er ikke hva det en gang var. Hele bladet er en fadese fra ende til annen, så at du er misfornøyd forundrer meg ikke i det hele tatt.

Ja! Jeg har lest Detnye i 10 år, nå egentlig av gammel vane. Det har blitt helt absurd overfladisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg har lest Detnye i 10 år, nå egentlig av gammel vane. Det har blitt helt absurd overfladisk!!

Helt enig....det bladet duger ikke en gang som doblad lenger!!!

Husker jeg koste meg glugg i hjel med Det Nye før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

"Lett sminket" er tydeligvis det nye "usminket" hos Detnye. Men "Den halvnakne semisannhet: 3 c-kjendiser lett sminket" hadde kanskje ikke vært en like smashing forside-teaser.. Fy søren! Nå er jeg provosert!

Hva synes dere?

Jeg har ikke sett artikkelen - så fremt den handlet om utseendet (usminket) - og ikke historiene de hadde å fortelle om seg selv (usminket), så er jeg enig med deg: lett sminket er ikke usminket, så da har de skapt forventninger om noe, og levert noe annet -og da blir vi skuffet!

Ellers må jeg si jeg har et meget godt inntrykk av Det Nye - leste det gjennom hele tenåringstiden :)

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coarvi

Ellers må jeg si jeg har et meget godt inntrykk av Det Nye - leste det gjennom hele tenåringstiden :)

Men har du lest det de siste årene, eller spesielt de siste månedene? Kan love deg at bladet er noe helt annet enn det var da du var tenåringer, nå er det møl fra ende til annen.

Syns dere som ble skuffet over artikkelen bør sende en klage til bladet, kanskje de tar det til seg. Selv har jeg ikke lest det, da Det Nye har blitt så dårlig at jeg ikke gidder å røre bladet om noen så slenger det i fanget på meg. Bortkastet energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Leste artikkelen, og de hadde jo på seg mye mer sminke enn jeg bruker til daglig... Ble smått irritert for å si det sånn, var ingen forskjell fra vanlige bilder av dem, rett og slett.

Når det er sagt har jeg begynt å mislike bladet sterkt siden "fornyelsen", det har blitt helt likt andre moteblader, og jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Nye er ikke hva det en gang var. Hele bladet er en fadese fra ende til annen, så at du er misfornøyd forundrer meg ikke i det hele tatt.

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetNye.. et seriøst blad?

Jeg syns det er søppel. Nesten som se&hør i mote og makeup-variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært no fan av jente/kvinnemagasiner -leste vel Girls, Starlet og Topp da jeg var liten og har lest enkelt eksemplarer av Det Nye, KK og Woman innimellom (en til tre ganger i året) men aldri hatt noe abbonement på noe som helst.

Men det er jo også en grunn til det -de fleste bladene er overfladiske og 90% av innholdet er ikke interessant for meg. Da jeg var yngre så leste jeg faktisk heller pappas Vi Menn fordi artiklene var så mye mer gjennomtenkte og samfunnsbaserte (når en ser bort i fra alt som handlet om nakne jenter og jakt&fiske :ler:).

Nå kjøper jeg stort sett Ny Tid, Aftenposten Innsikt, Mojo (generellt musikkblader) og til tider tegneserier om jeg kjøper noe fra bladhyllen -det meste av det som ellers finnes der anser jeg som crap rett og slett.

Akkurat den artikkelen du nevner nå hadde vært en god grunn for meg til å IKKE bruke 50-60-70 kroner på å kjøpe det.

At slike blader ikke holder hva de lover på forsiden er jo ikke noe nytt, de lever jo av å selge -og forsider selger!

Jeg husker faktisk at når Woman kom så tenkte jeg "endelig noen som lager et kvinnerettet blad som faktisk bruker hodet", men neida -det tok 4-5 utgivelser før de kunne menge seg med resten av de mainstreame og overfladiske.

Er det kun mote, kjendiser og "Oprah"-artikler man ønsker å lese om så passer vel disse perfekt, men jeg holder meg til "kjønnsløse" magasiner og er himmelsk glad for at jeg har vokst opp i et miljø som ikke har en "Se og hør" -mentalitet! ;)

Sorry er ikke meningen å bli kjip mot dere som liker å lese disse magasinene altså -men for meg så virker det helt ulogisk!

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
(...)Det som irriterer meg, er ikke at disse kvinnen knapt har B-kjendis status i mine øyne. Men at de HELT SIKKERT har sminke på seg alle tre. Og i teksten under sistnevnte kommer det fram at hun riktignok har såkalt "lett sminke" på seg.
Man skal ikke bruke mange sekundene inne på Det nyes nettside før man kan fastslå at dette er et magasin det går mange på dusinet av. Disse magasinene lever av å få kvinner til å føle seg utilstrekkelige, med det mål for øyet å tjene penger. At du irriterer deg over visse aspekter ved magasinet, må ses på som et sunt tegn. Men du synes å slite litt med det helhetlige fokuset.

Snakk om et skritt fram og to tilbake. Jeg fatter og begriper ikke hvordan et såpass seriøst blad kan holde på på den måten. Både å forsøke å lure leserne sine og for å ikke snakke om signalet de sender ut. Mange av dere vil kanskje argumentere med at Detnye ikke akkurat er forskjemper for kvinnefrigjøring og ubarberte armhuler, men jeg synes alikevel vi må kunne forvente litt mer ærlighet fra et av norges mest leste magasiner.

Definér seriøst for meg er du snill. Nå er dette et relativt begrep, men den lugubre bisnissen nevnt i forrige avsnitt er neppe forenlig med begrepet seriøst. Ærlighet? Når ble kjønnskapitalismen ærlig? Nå er vel telen på retur, noe som muliggjør at du snart kan stikke fingeren i jorda.

"Lett sminket" er tydeligvis det nye "usminket" hos Detnye. Men "Den halvnakne semisannhet: 3 c-kjendiser lett sminket" hadde kanskje ikke vært en like smashing forside-teaser.. Fy søren! Nå er jeg provosert!

Hva synes dere?

Foreslår at du sier opp abonnementet og heller tegner et nytt på Aftenposten eller en meningsbærende avis. Da gjør du deg selv og verden en stooor tjeneste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth:

Takk for tipset! Men nå abonnerer jeg allerede på Aftenposten.

Det er akkurat det der som er så dumt forresten. At man ikke kan få skjønnhet/mote OG noe "meningsbærende" mellom de samme permene. Fordi noen tydeligvis mener at det er et motsetningsforhold mellom disse to tingene.

OG jeg vil fortsette med å la meg provosere over kvinneblader som skaper urealistiske kvinneidealer for meg og lillesøsteren min. Detnye har vært et litt bedre alternativ enn lignende magasiner, og det er dumt å innse at den fasen er over!

Jeg vil ha sminke, nyheter, kultur, skjønnhet, mote, meningsbæring, musikk, kunst, reise, filosofi og sex i samme blad! for oss som er ferdig med russetida men for unge for KK og Allers.. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg fin uten sminke hjemme,men føler meg nesten litt flau og "ustelt" når jeg går ut uten, for det er det jeg er blitt fortalt av samfunnet at jeg er. :eeeh:

For all del, liker å pynte meg og framheve øyne og ditten og datten, men det er jo for galt at en skal føle seg som en dass og måtte ta neste buss og komme for sent fordi en forsov seg til dette "godtakelsesritualet"! Sånt gidder ikke jeg mer,takk for denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Detnye, og idag fikk jeg siste nummer i posten. På forsiden lokkes det med artikkelen "Den nakne sannhet: 3 kjendiser usminket". Jeg digger den nye trenden med at kjente tøffe kvinner (som Britney http://www.kjendis.no/2010/04/14/kjendis/britney_spears/bildeserie/bildeserier/11281694/) viser fram sannheten,og blar spent opp på side 30 i magasinet. Her er Kathrine Sørland, Katarina Flatland og Isabella Martinsen. Det som irriterer meg, er ikke at disse kvinnen knapt har B-kjendis status i mine øyne. Men at de HELT SIKKERT har sminke på seg alle tre. Og i teksten under sistnevnte kommer det fram at hun riktignok har såkalt "lett sminke" på seg.

Snakk om et skritt fram og to tilbake. Jeg fatter og begriper ikke hvordan et såpass seriøst blad kan holde på på den måten. Både å forsøke å lure leserne sine og for å ikke snakke om signalet de sender ut. Mange av dere vil kanskje argumentere med at Detnye ikke akkurat er forskjemper for kvinnefrigjøring og ubarberte armhuler, men jeg synes alikevel vi må kunne forvente litt mer ærlighet fra et av norges mest leste magasiner.

"Lett sminket" er tydeligvis det nye "usminket" hos Detnye. Men "Den halvnakne semisannhet: 3 c-kjendiser lett sminket" hadde kanskje ikke vært en like smashing forside-teaser.. Fy søren! Nå er jeg provosert!

Hva synes dere?

HELT enig, la merke til det jeg også! what a waste!

Har alltid likt detnye før, men nå har de virkelig tapt seg. I de siste numrene har de i tillegg kopiert motebladet Costume fullstendig. tror jeg skal si opp abbonnementet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest moromann

Hvorfor i alle dager oppfattes man som tøff for å vise seg uten sminke?

Jeg gremmes.

Det gjør jeg hele tiden, går uten sminke mener jeg. Ute og hjemme.

Nå er jeg mann da..

..og tøff.:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Detnye, og idag fikk jeg siste nummer i posten. På forsiden lokkes det med artikkelen "Den nakne sannhet: 3 kjendiser usminket". Jeg digger den nye trenden med at kjente tøffe kvinner (som Britney http://www.kjendis.no/2010/04/14/kjendis/britney_spears/bildeserie/bildeserier/11281694/) viser fram sannheten,og blar spent opp på side 30 i magasinet. Her er Kathrine Sørland, Katarina Flatland og Isabella Martinsen.

Hvem er Katarina Flatland og Isabella Martinsen?

Katrine Sørland høres kjent ut...Er hun programleder eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det Nye er da ikke et seriøst blad, hverken før eller siden.

Skriv til dem og si hva du syns. Skriv fra hjertet og gi dem din sanne mening.

Ufattelig mange damer må "ta på seg ansiktet sitt" før de våger seg ut blant folk. Det er kjempesynd, for vi er faktisk helt ok og bra nok som vi er.

Jeg bruker ikke sminke i det hele tatt, og har vært en av "de tøffe" hele tiden. Helt fantastisk deilig å slippe all den tiden foran speil, med opptegninger og justeringer hele tiden. Og pengene bruker jeg til hyggeligere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt et mindre bra inntrykk av DetNye den siste tiden. Jeg liker Woman jeg da. Det synes jeg har mye bra av kvinnepower:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...