Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Ja det blir bra når vi er blitt opererte og kan for alvor sette igang disse babyplanene våre Mamasita :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver eneste gang hun lager det spiser vi til det nesten kommer opp igjen, og så er vi ute av drift resten av dagen/kvelden :ler:

Julaftenmett! :fnise: Jeg håper jeg får ut ungen før jul, ellers kommer jeg sikkert ikke til å orke noen mat, og det går jo ikke an.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaftenmett! :fnise: Jeg håper jeg får ut ungen før jul, ellers kommer jeg sikkert ikke til å orke noen mat, og det går jo ikke an.. :snurt:

Da får vi håpe at du får spise så mye mat som du vil :jepp:

Julemiddag.. :sikle:

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du stakk innom her, Strix!

Jeg skal operere bort skjoldbruskkjertelen min på grunn av høyt stoffskifte. Så jeg håper at når mitt nye lave stoffskifte har stabilisert seg at det skal bli lettere for oss å bli gravide :jepp: For da begynner den aktive prøvingen :jepp:

Håper du får en flott helg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom her, Strix!

Jeg skal operere bort skjoldbruskkjertelen min på grunn av høyt stoffskifte. Så jeg håper at når mitt nye lave stoffskifte har stabilisert seg at det skal bli lettere for oss å bli gravide :jepp: For da begynner den aktive prøvingen :jepp:

Håper du får en flott helg også :klemmer:

Må du ha operasjonen for å bli gravid...trodde det gikk an å ta stoffskiftetabletter :klø: eller er jeg helt på tur......

Fikk du vite noe om når du skal opereres.....eller må du vente til uka for å høre??

ellers håper jeg du har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg skal opereres er at det å gå på medisinen jeg tar for høyt stoffskifte over lenger tid ikke er bra for meg da den kan føre til andre sykdommer/plager som kan utvikle seg til å bli livstruende. Så da er det greit å komme seg bort fra dem :jepp:

Og den andre grunnen er at en blir anbefalt å ikke bli gravid når man er under behandling for høyt stoffskifte, da medisinen trenger gjennom morkaken og kan være skadelig for fosteret. Men hadde jeg blitt gravid nå hadde det gått greit for da hadde jeg måtte sluttet på tablettene og gått svært ofte til kontroller hos en spesialist.

Men ved å få lavt stoffskifte er det enklere å regulere medisindosen under et svangerskap, og ting ligger mer tilrette for et "enklere" svangerskap enn hvis jeg har høyt stoffskifte :jepp:

Fikk telefon klokken 20 fredagskveld av overlegen som skal operere meg, og jeg skal da under kniven 28. september! Det er ikke lenge til i det hele tatt!! Så jeg håper jeg får slappet av mest muig før operasjonen, slik at jeg får forberedt meg til den.

Så nå får jeg slappe av sammen med sambo før han drar avgårde på jobb!

Håper dere får en flott søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner det da.....men hvordan finner man ut at man har for høyt stoffskifte??? har man vanskelig med å legge på seg da :klø: Er for nysgjerrig skjønner du :sjenert:

SÅ bra at du har en dato å forholde deg til!

Hvor lang tid må dere vente med den aktive prøvingen??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å være nysgjerrig :jepp:

Jeg har mest sannsynlig gått med det lenge før jeg ble testet for detfor fire år siden. Jeg ble lagt inn på sykehus for jeg kastet opp mange ganger om dagen, gikk mye ned i vekt, ekstremt rastløs, veldig høy puls, vanskeligheter med å sove og hadde en generell uro i kroppen.

Da jeg startet med medisinen merket jeg neten umiddelbart en stor bedring, men at det skulle gå så langt før legen fant ut at hun skulle teste meg for det skjønner jeg ikke! Ukene før jeg ble lagt inn på sykehuset ble jeg behandlet for UVI, men det var jo ganske så bortkastet kan en si :kjefte:

Så jeg vil anbefale alle å høre med legen sin om de kan sjekke stoffskiftenivåene sine, for jeg unner ingen å gå gjennom det jeg har gjort! Bedre å oppdage det så tidlig som mulig enn at det går så langt som hos meg :jepp:

I følge overlegen jeg snakket med var det bare å starte med aktiv prøving så fort som jeg følte meg i form til det etter operasjonen :jepp: Så det er jo veldig greit :hoppe: Så jeg får håpe at sambo er mye hjemme når det skjer :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Hatt en fin helg eller?

Lurt som du seier å få det sjekket! Selvom mman ikke har syptomer, kann man allikevek snakke med legen om det.

Har selv flere i familien som har det, men det er jo ikke arvelig da..

Jeg har det ikke, men de jeg kjenner går på medisiner for det.

Håper det klaffer som bare det snart!!!

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en kjempeflott helg :) Selv om dette er jobbehelgen min har jeg hatt hele lørdagskvelden hjemme med kjæresten, og så er det avgårde på jobb nå snart. PAsset veldig greit siden han er dratt til Italia på jobb nå :jepp:

Nå har jeg storhandlet enda litt mer på Ellos og H&M sine sider :sjenert: Blir dyrt i lengden, men da er det greit at de at konto slik at jeg bare betaler litt og litt hver måned :fnise:

Ene venninnen min ble forlovet i går :strix: Utrolig koselig for henne og hennes kjære :rødme: Det var blitt lagt ut bilder på Facebook og hele ansiktet hennes lyste overrasket med ekstremt lykkelig, så det var kjempe artig å se dem. Og det blir et flott minne for dem resten av livet :jepp:

Merker et lite snev av misunnelse da, jeg må innrømme det :sjenert: Men den som venter på noe godt... ;)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og ei venninne som ble forlovet i går :rødme: . Kanskje har vi samme venninne :jepp: . Gøy å være i denne alderen der ting skjer. Det er en utrolig spennende tid på så mange måter. Vi får være flinke til å nyte den og ikke bare se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt hvis det hadde vært det, hadde vært artig :jepp:

Man må være flink å ta vare på dne tiden er i og opplever nå, for den får en ikke tilbake. Så jeg gleder meg til jeg får en melding fra sambo om at han er kommet seg trygt frem, slik at jeg kan si at jeg er glad i han :rødme:

Noen ganger er bare livet kjempe flott :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på :)

Gått gjennom symptomlistene for både høyt og lavt stoffskifte og tror ikke jeg har noen av delene :ler: Har jo alltid noen symptomer, men ikke nok ;)

Så fint at du får operasjon allerede i slutten av måneden da! Da er det jo klart for ordentlig prøving veldig snart :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...