Småkjekset Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #3601 Del Skrevet 10. mars 2012 Så herlig! Tiden går så skremmende fort. Jeg syntes det gikk så tregt i starten, men nå er man jo plutselig snart ferdig...Så tror virkelig man skal ta til seg det folk sier med å nyte magen og graviditeten så mye man kan Magebilde hadde vært gøy å se!! God helg til deg! Jeg syne det har gått fort hele tiden så jeg har vært heldig der Eneste uken jeg synes var lang var fra uke 17 til 18, for da var vi på ultralyd og ble satt tilbake noen dager. Kom jo aaaaaaldri til uke 18 Koser meg mye med magen, og selv om det er slitsomt å ligge mye våken på grunn av mye bevegelser i hytt og pine er det så koselig at jeg ikke skal klage Jeg er så heldig som får oppleve dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 10. mars 2012 #3602 Del Skrevet 10. mars 2012 36 uker Til tross for at jeg ikke hadde noen god fødselsopplevelse, så misunner jeg deg det du snart skal igjennom tenker mye på øyeblikket jeg så sønnen min for første gang, det var helt fantastisk. Gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #3603 Del Skrevet 11. mars 2012 36 uker Til tross for at jeg ikke hadde noen god fødselsopplevelse, så misunner jeg deg det du snart skal igjennom tenker mye på øyeblikket jeg så sønnen min for første gang, det var helt fantastisk. Gled deg! Kan ikke vente med å få se henne Lurer på hvem hun har de ulike trekkene fra, om hun får krøller eller har rett hår Er ikke lenge igjen til vi finner ut av dette så ser virkelig frem til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #3604 Del Skrevet 11. mars 2012 I går var en koselig dag. Familiebursdag for niesen min og pizza og tvkos hos foreldrene mine etterpå Dro hjem i 23-tiden da jeg var så sliten, så var utrolig godt å komme hjem og legge seg på sofaen med pusene mens jeg så en episode av jordmødrene. Gleder meg sånn til det er vår tur til å hilse på frøkna, og det er ikke lenge igjen i det hele tatt! Rett før jeg la meg hadde jeg litt vondter på venstre side rundt ribbena men de gikk heldigvis over ganske fort. Frøkna har såpass vett at hun får vente med å gjøre sin entrè til pappaen er hjemme og til alt av utstyret er på plass ikke minst Gleder meg til mannen kommer hjem fra hyttetur. Er vant til å være alene da forrige jobben hans var en reisejobb, men etterhvert som termin nærmer seg mer og mer liker jeg å ha han i nærheten Jordmortime i morgen så satser på at alt fremdeles er bra da Torsdag er det tid for fødselsforberedende kurs så det ser vi frem til å få med oss. Så frøkna har fått streng beskjed om å holde seg der hun er nå til vi har fått det med oss ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #3605 Del Skrevet 12. mars 2012 Jordmortimen i dag gikk veldig bra BLodtrykk og urin var bra denne uken også, og frøkna er kommet seg godt ned i bekkenet. Hun er ikke festet, men det er ikke mye om å gjøre i følge jordmor. Mest sannsynlig banet hun seg godt ned i bekkenet den lørdagen jeg kjente mindre liv så da er det en "logisk" forklaring på det Fikk handlet inn dyner og soveskinn i dag, så tenker å reie opp i vognen i morgen slik at den er helt klar. Jeg er helt gåen i kroppen i kveld så ser frem til en avslappende kveld på sofaen. Svigers kommer visst en tur innom oss nå men regner med det blir ganske rolig her allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. mars 2012 #3606 Del Skrevet 13. mars 2012 Så fint at alt står bra til med frøkna og mamman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. mars 2012 #3607 Del Skrevet 13. mars 2012 Wow, frøkna er faktisk rett rundt hjørnet! Ventetida er snart over, plutselig er dere en familie på tre! Ganske overveldende tanke, ikke sant? Jeg blir noen ganger litt satt ut av tanken selv, selv om S har vært her i snart 11 måneder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. mars 2012 #3608 Del Skrevet 13. mars 2012 Bra at alt er som det skal med mor og barn Jeg skjønner godt at du synes det er greit at mannen er i nærheten når terminen bare kommer nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #3609 Del Skrevet 13. mars 2012 Så fint at alt står bra til med frøkna og mamman. Her har vi det strålende Wow, frøkna er faktisk rett rundt hjørnet! Ventetida er snart over, plutselig er dere en familie på tre! Ganske overveldende tanke, ikke sant? Jeg blir noen ganger litt satt ut av tanken selv, selv om S har vært her i snart 11 måneder.. Det er jammen meg ikke lenge igjen til hun er her! Sitter og ser på de ulike tingene vi har kjøpt til henne og kan ikke helt skjønne at vi snart har noen i hus som kan bruke det Bra at alt er som det skal med mor og barn Jeg skjønner godt at du synes det er greit at mannen er i nærheten når terminen bare kommer nærmere. Veldig godt å ha han i nærheten Vet jo ikke når fødselen kommer til å sette i gang så er godt å vite at han ikke er lange veien unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. mars 2012 #3610 Del Skrevet 14. mars 2012 Nå er det jammen ikke lenge igjen altså! Bare noen dager så er hun fullbåren! Men du må altså nyyyte å være gravid! Jeg savnet det allerede etter et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #3611 Del Skrevet 15. mars 2012 I kveld skal vi på fødselsforberedende kurs! Gleder meg veldig til omvisningen vi skal ha på fødeavdelingene etterpå, og håper at det kan gjøre valget lettere i forhold til hvor jeg vil Fra å være ganske bastant på at jeg kun skal på Føden hvor de har epidural er ejg nå åpent for å være på Storken hvor det ikke er medikamell smertestillende og en mer koselig følelse etter det jeg har hørt. Så får se om det blir lettere å ta det valget etter å ha sett og hørt litt Er vel på tide å komme seg ut av pysjen nå hvis jeg skal bli klar til å hente mannen på jobb om en liten time Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2012 #3612 Del Skrevet 15. mars 2012 Kos dere på fødselsforberedende kurs i kveld! Dere har så mye spennende i vente Kjenner det sprenger i brystet hver gang jeg ser fødsel/helt nyfødte på tv`en, det er en ubeskrivelig følelse ..kjenner det sprenger i brystet bare jeg tenker på det nå faktisk Og du? Beklager så vanvittig mye for at du enda ikke har fått Mobywrap`en Jeg har funnet den fram nå, den ligger innpakket på kjøkkenbordet. Så den er nå enda ett skritt nærmere deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. mars 2012 #3613 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) En koselig fødsel? Epidural ftw sier jeg bare! Skjønner meg ikke på dem som nærmest av prinsipp vil klare seg uten medikamenter, men vet det er mange som vil det. De (dere?) om det! Lykke til på kurset, håper det lever opp til forventningene! Endret 15. mars 2012 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. mars 2012 #3614 Del Skrevet 15. mars 2012 Lykke til med kurs! Gleder meg til å høre hvordan det var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2012 #3615 Del Skrevet 15. mars 2012 En koselig fødsel? ..det siste jeg klarte å fokusere på var omgivelsene når det stod på som verst! Takk gud for epidrual sier jeg bare Men for all del, folk er forskjellige, og man må velge det som føles mest riktig for en Men jeg ville nok uansett ha hatt muligheten til å ha epidural, for man vet aldri hvordan fødselen blir/hvor lenge den varer/hvordan formen er etcetc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 16. mars 2012 #3616 Del Skrevet 16. mars 2012 hadde ikke tid til å få epidural jeg, så jeg måtte klare meg uten. var ikke så vondt heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. mars 2012 #3617 Del Skrevet 16. mars 2012 hadde ikke tid til å få epidural jeg, så jeg måtte klare meg uten. var ikke så vondt heller Veldig stor forskjell på fødslene i alle fall.. __ Nå virket bare epiduralen i et par timer hos meg da, men den tiden den virket var fødselen HELT overkommelig! Hvis epiduralen hadde virket hele veien, så tror jeg nok jeg hadde hatt en mye mer positiv fødselsopplevelse. Jeg tror det lureste er å ha et åpent sinn, for man kan fort finne ut at smertene er alt for sterke til at man klarer seg uten. Samtidig kan man være av de som har en lett og grei fødsel, og dermed klarer seg helt fint uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. mars 2012 #3618 Del Skrevet 16. mars 2012 Det er bivirkninger med epidural da, ikke glem det! Enhver kjenner seg selv best. For noen er medikamentell smertelindring det riktige og for andre kan det være helt andre ting som lindrer smerte, i og med at smerte er et sammensatt problem. F.eks rolige omgivelser, betryggende og erfarne jordmødre, en mann som bidrar aktivt og god forberedelse. Jeg vet at det kommer til å bli jævlig vondt å føde, men jeg takler smerte bedre en utrygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #3619 Del Skrevet 16. mars 2012 Kurset i går var veldig bra Superkoselig jordmor som tok seg tid til alt av rare og "dumme" spørsmål Mannen ga beskjed tidligere om at han gruer seg til fødselen for at han ikke aner hva han skal gjøre, men etter i går har han fått mange tips til hva han kan gjøre. Så han skal være ansvarlig for å forsyne meg med kalde kluter, stryke meg på rygg/mage og "pjuske" i håret hvis jeg trenger det, samt å holde de kommende bestemødrene oppdatert i tidlige faser av fødselen og etter at frøkna er født KK i Bergen har to fødeavdelinger, Storken og Føden. På sStorken har man pilatesball, prekestol, stort badekar på hvert av rommene, samt at det tradisjonelle fødesengen er byttet ut med en stor romslig rammemadrass slik at man kan variere flere stillinger under fødselen. Der kan man få akupunktur blant annet som smertestillende. På føden har de badekar på to av fødestuene i tillegg til prekestol og den tradisjonelle fødesengen, og i tillegg til akupunktur kan man her få epidural hvis en trenger det. Etter omvisningen satt jeg igjen med en følelse av å være mer avslappet når vi var innom Storken, og falt helt for det store gode badekaret som finnes på hver av fødestuene. Så jeg tror at jeg har lyst å starte fødselen der hvis jeg får lov Skulle ting under fødselen tilsi at her må jeg ha epidural eller at ting går for sent fremover og barnet blir stresset blir en flyttet ned til Føden. Gleder meg til fødselen setter igang jeg Får se om jeg har samme følelsen når den faktisk gjør det Jordmor fortalte at hun flere ganger har vært med på fødsler hvor mobiltelefonen er det første som blir tatt frem idet barnet blir født og at hele familien blir oppdatert i stedet for at de nybakte foreldrene fokuserer på barnet de nettopp har fått. Så etter gode tips fra henne skal vi i forkant av fødsel gi beskjed om at bestemødrene skal få vite at nå er ting på gang, men at etter hun er født kommer vi ikke til å sende melding før etter at hun er veid og målt slik at de får litt mer informasjon på en gang samt et bilde av vidunderet, og at vi gleder oss til å vise henne frem når vi er klare for besøk i stedet for å sitte og sende meldinger frem og tilbake og gå glipp av den første viktige tiden sammen som en familie på tre Angående besøk på barsel får vi se hvordan formen vår er etterpå, men det blir uansett ikke store besøkene hvis vi i det hele tatt blir besøk mens vi er der. Vi skjønner veldig godt at familiene våre gleder seg til å treffe henne, men det gjør jo tross alt vi også! Så vi skal gi beskjed om at hvis vi ønsker besøk på barsel så blir det nok gjerne bare de nybakte besteforeldrene som får komme da det ellers blir veldig mange (mannen har en søster + mann, mens jeg har en bror med kjæreste, søster og et tantebarn, og søster + mann + tantebarn). Dette er ihvertfall vår foreløpige plan, men for alt vi vet kan vi jo være sprekkferdig av stolthet og ha lyst til å vise henne til alle med en gang! Men da få de heller få meldinger om det hvis vi bestemmer oss for det Satser på at de skjønner at vi ikke gjør det for å såre dem men at vi ønsker den første tiden for oss selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #3620 Del Skrevet 16. mars 2012 Kos dere på fødselsforberedende kurs i kveld! Dere har så mye spennende i vente Kjenner det sprenger i brystet hver gang jeg ser fødsel/helt nyfødte på tv`en, det er en ubeskrivelig følelse ..kjenner det sprenger i brystet bare jeg tenker på det nå faktisk Og du? Beklager så vanvittig mye for at du enda ikke har fått Mobywrap`en Jeg har funnet den fram nå, den ligger innpakket på kjøkkenbordet. Så den er nå enda ett skritt nærmere deg Koser meg stort når jeg ser på jordmor episoder på netttv og kan ikke vente til det er vi som sitter der med en nyfødt frøken Det går helt fint Den nærmer seg å bli sendt nå, så regner med at den kommer frem før frøkna melder sin ankomst En koselig fødsel? Epidural ftw sier jeg bare! Skjønner meg ikke på dem som nærmest av prinsipp vil klare seg uten medikamenter, men vet det er mange som vil det. De (dere?) om det! Lykke til på kurset, håper det lever opp til forventningene! Om det blir en koselig fødsel eller ikke får vi se på, men omgivelsene var ihvertfall mye mindre klinisk på Storken enn Føden og kjente at jeg var mer avslappet i kroppen når utstyret var mer skjult enn at alt stod fremme Er veldig glad for å ha vært med på kurset Lykke til med kurs! Gleder meg til å høre hvordan det var! Det var veldig lærerikt, så er glad vi valgte å dra på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå