Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta dette som en liten tilleggsutdannelse: http://www.nks.no/Studietilbud/Skole-og-oppvekst/Spesialpedagogikk/

Jeg er allmenlærer med tilleggsutdannelse inne psykisk helsepedagogikk. Håper jo på at dette kan bli en nyttig kombinasjon på sikt!! Noen som har tatt dette studie?? Hvordan vil det bli å studere spesped på nett??

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver og ser på jobber og sånn, og ser at en del steder står det spesialpedagog avd 1 og 2 og sånn, hva betyr det?

• 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må ta opp igjen denne tråden. Det nærmer seg frist for å endelig bestemmelse av prioritering av studieønsker:P

Sitter og ser litt på ledige jobber innenfor diverse for å få et inntrykk av hvilke muligheter man har, men ser ingen steder hvor utd.krav er spesialpedagogikk!?

F.eks Oslo kommune har haugevis med noe jeg tenker kan være relevante jobber, til og med de som har stillingsbeskrivelse "spesialpedagog",men kravene er ofte "førskolelærer, førskolelærer med opprykk, ingen steder står det spesialpedagogikk...

Sååååe, nok en gang. Hva kan man søke på da liksom?

Og dere som allerede har vært greie å svart her,eller andre som studerer spes.ped eller lignende; jeg har sett noen annonser hvor det er snakk om jobbe med barn/unge som driver med selvskading og det står at man må være sterk og robust og i det hele tatt, blir nesten litt skremt- er det slikt en spesialpedagog må jobbe med?

Jeg så for meg litt "snillere" greier, altså ikke typiske "problembarn", men barn som rett og slett har litt vansker i hverdagen, med kommunikasjon, sen utvikling OSV OSV. er jeg på villspor???

Oooog, i bunn og grunn er jeg litt usikker på om jeg vil jobbe med barn generelt eller barn med vansker, men jeg har ikke lyst å bli førskolelærer, da jeg føler det er mer "låst" i forhold til å være ped.leder og sånt. Det er ikke meg. Og jeg ser ikke for meg utdanning i mer enn 3 år nå, da jeg har noe annen utd. fra før.

Derfor har konklusjonen foreløpig blitt spes.ped da jeg gjennom UIO sine sider og rapporter om tidl studenter har fått inntrykk av mange muligheter- at man til og med DA kan jobbe som pedagog i barnehage, ped.leder og mange andre ting?

Håper virkelig noen kan svare litt, selv om du ikke har masse peiling på det,men iallefall litt! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder jobb muligheter kan du jobbe i skoleverket som rådgiver eller ha ansvar for elever med behov ( lesevansker, blinde, døve, adhd etc) eller du kan få jobb innenfor et kompetansesenter med fordypning på et felt, f.eks hørsel,syn,tale, adhd m.m. Se statped.no for mer info om det.

Eller innenfor PPT, styrer i barnehage ( om du har førskolelærer i bånn?) Selv er jeg allmennlærer og er snart ferdig med min mastergrad i spesialpedagogikk. Jeg kan dermed jobbe innenfor kompetansesentra m.m. En bachelorgrad i spes.ped. alene tror jeg ikke er nok for å få jobb innenfor PPT o.l. men der må nok andre svare deg.

Skrevet

Jeg har svart litt her tidligere, men ser tråden er tatt opp igjen:) Det er mange muligheter innen spesialpedagogikk. Jeg kombinerer spes.ped og psykologi, og har jobb som miljøterapeut i skolen. Tror det er litt forskjell fra sted til sted hvor mye de krever for å jobbe som saksbehandler i PP tjenseten, her skal du helst ha en mastergrad.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må ta opp igjen denne tråden. Det nærmer seg frist for å endelig bestemmelse av prioritering av studieønsker:P

Sitter og ser litt på ledige jobber innenfor diverse for å få et inntrykk av hvilke muligheter man har, men ser ingen steder hvor utd.krav er spesialpedagogikk!?

F.eks Oslo kommune har haugevis med noe jeg tenker kan være relevante jobber, til og med de som har stillingsbeskrivelse "spesialpedagog",men kravene er ofte "førskolelærer, førskolelærer med opprykk, ingen steder står det spesialpedagogikk...

Sååååe, nok en gang. Hva kan man søke på da liksom?

Og dere som allerede har vært greie å svart her,eller andre som studerer spes.ped eller lignende; jeg har sett noen annonser hvor det er snakk om jobbe med barn/unge som driver med selvskading og det står at man må være sterk og robust og i det hele tatt, blir nesten litt skremt- er det slikt en spesialpedagog må jobbe med?

Jeg så for meg litt "snillere" greier, altså ikke typiske "problembarn", men barn som rett og slett har litt vansker i hverdagen, med kommunikasjon, sen utvikling OSV OSV. er jeg på villspor???

Oooog, i bunn og grunn er jeg litt usikker på om jeg vil jobbe med barn generelt eller barn med vansker, men jeg har ikke lyst å bli førskolelærer, da jeg føler det er mer "låst" i forhold til å være ped.leder og sånt. Det er ikke meg. Og jeg ser ikke for meg utdanning i mer enn 3 år nå, da jeg har noe annen utd. fra før.

Derfor har konklusjonen foreløpig blitt spes.ped da jeg gjennom UIO sine sider og rapporter om tidl studenter har fått inntrykk av mange muligheter- at man til og med DA kan jobbe som pedagog i barnehage, ped.leder og mange andre ting?

Håper virkelig noen kan svare litt, selv om du ikke har masse peiling på det,men iallefall litt! :)

Jeg er ganske sikker på at du må være førskolelærer for å jobbe som pedagogisk leder i b.hage ihvertfall. Selv er jeg førskolelærer og holder på med en mastergrad i pedagogikk, da jeg heller ikke ønsker å være ped.leder.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å jobbe ved siden av dette studiet? Jeg har tenkt å jobbe i bhg ved siden av,så det vilsi at jeg måjobbe i ukedager på dagtid. Jeg tenker kanskje 50% ellernoe, er nok avhengig avsåpass for å få det til økonomisk. Vil det gå??

Har sett på semesterplanen som allerede har blitt lagt ut på uio.no, og der står det om seminargrupper og sånn. Er dette obligatorisk? Og er forelesningene obligatoriske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...