Gå til innhold

Å behandle barn som dyr...

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Det er sjelden jeg virkelig blir sint, men en imbesil fjott av et amerikansk kvinnemenneske har klart dette kunststykket: Dagbladet melder i denne lenken http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyheter/russland/utenriks/11212265/ at en russik 7-åring har blitt sent tilbake til Russland av sin adoptivmor.

Finnes det noenting somhelst som kan reparere de mentale sår dette barnet har blitt påført? Og finnes det en straff stor nok for det kyniske rasshølet av en kjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest green tea

Det er sjelden jeg virkelig blir sint, men en imbesil fjott av et amerikansk kvinnemenneske har klart dette kunststykket: Dagbladet melder i denne lenken http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyheter/russland/utenriks/11212265/ at en russik 7-åring har blitt sent tilbake til Russland av sin adoptivmor.

Finnes det noenting somhelst som kan reparere de mentale sår dette barnet har blitt påført? Og finnes det en straff stor nok for det kyniske rasshølet av en kjerring?

ja det er til å gryne av at hun sender han til bakke for de han ikke er den perfekte ungen til hennes krav. det var sånn jeg oppfatta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også dette og synest det var utrolig trist,helt utrolig at det går an. Håper gutten får en fin familie nå. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Leste også dette og synest det var utrolig trist,helt utrolig at det går an. Håper gutten får en fin familie nå. :tristbla:

Det er veldig trist og dumt at dette skjedde med den gutten. Men på det samme måte tenker jeg at kanskje det er bedre for ham og ikke være sammen med en "mamma" som er psykisk ustabil. Ingenting er verre enn å være uttsatt for vold og psykisk torture. Jeg håper så mye at den familien som har lyst og vilje å adoptere Anton-Justin kan gi ham et godt liv. Stakkars gutt. Det er dobbelt synd for meg pga at jeg er mor selv og er russisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke nok om denne saken til å kunne uttale meg bastant, men om det stemmer at gutten er en trussel for både adoptivmoren og sønnen kan jeg til en viss grad forstå at hun angret på å ha adoptert ham.

"He drew a picture of our house burning down and he'll tell anybody that he's going to burn our house down with us in it," she told The Associated Press in a telephone interview. "It got to be where you feared for your safety. It was terrible."

Heller ikke jeg ville ønsket å bo sammen med en gutt som til stadighet truet med å drepe både meg og min familie.

Jeg så for en tid siden en dokumentar om barn som totalt manglet empati. Det var skremmende. En guttunge hadde drept bestemorens hund, og da hun hadde lett etter den lenge og vel lo han henne opp i ansiktet og sa "Jeg drepte hunden din, bestemor!"

Så ja, små barn med skremmende personlighetstrekk eksisterer, og jeg for min del ville aldri ha adoptert et slikt barn. Hvem kan med hånden på hjertet si at de ville det?

Det eneste som er klart her er at enten lyver adoptivmoren, eller så lyver barnehjemmet. Om det viser seg at det er adoptivmøren som farer med løgn burde hun mistet jobben, for slik oppførsel og mangel på empati hører ikke hjemme i sykepleieryrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet ikke nok om denne saken til å kunne uttale meg bastant, men om det stemmer at gutten er en trussel for både adoptivmoren og sønnen kan jeg til en viss grad forstå at hun angret på å ha adoptert ham.

Heller ikke jeg ville ønsket å bo sammen med en gutt som til stadighet truet med å drepe både meg og min familie.

Jeg så for en tid siden en dokumentar om barn som totalt manglet empati. Det var skremmende. En guttunge hadde drept bestemorens hund, og da hun hadde lett etter den lenge og vel lo han henne opp i ansiktet og sa "Jeg drepte hunden din, bestemor!"

Så ja, små barn med skremmende personlighetstrekk eksisterer, og jeg for min del ville aldri ha adoptert et slikt barn. Hvem kan med hånden på hjertet si at de ville det?

Det eneste som er klart her er at enten lyver adoptivmoren, eller så lyver barnehjemmet. Om det viser seg at det er adoptivmøren som farer med løgn burde hun mistet jobben, for slik oppførsel og mangel på empati hører ikke hjemme i sykepleieryrket.

man burdte ikke tro på alt den kvinne sier...Uansett hva som gutten tegnet burde hun levere ham til barnehjemmet selv og ikke send ham som en hund eller katt. Normale mennesker ville gjore det på normal måte. Forresten gutten selv også har fortalt hvor "god" mora hans var mot ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjeldent sint? Det er virkelig mye som gjør meg sint når det gjelder behandling av mennesker og dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om han ikke var det hun ventet seg og var blitt forespeilet så kan jeg ikke se noe galt i det. Uansett så er det bedre enn at hun må slite på en unge hun ikke vil ha. For hans del også.

Om dette var blitt håndtert av et privat firma så ville det nok ikke skjedd. Hun ville fått en unge som passet til hennes ønsker og han ville kommet til en familie som ville ha ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Om han ikke var det hun ventet seg og var blitt forespeilet så kan jeg ikke se noe galt i det. Uansett så er det bedre enn at hun må slite på en unge hun ikke vil ha. For hans del også.

Om dette var blitt håndtert av et privat firma så ville det nok ikke skjedd. Hun ville fått en unge som passet til hennes ønsker og han ville kommet til en familie som ville ha ham.

Om han ikke var det hun ventet seg, kan det fort komme av at hun ikke hadde særlig god forestillingsevne.

Gutten var relativt gammel da han ble bortadoptert, han har levd store deler av livet på barnehjem, han har blitt forlatt av sin mor og kjenner ikke til språket i sitt nye hjemland - det skal ikke stort til for å skjønne at det vil kreve mye tid, arbeid, omsorg og struktur før han vil fungere godt i familien.

At en sykepleier ikke greier å skjønne det, er skummelt i seg selv.

Det hun har gjort burde umiddelbart føre til fengselsstraff. Når man har adoptert, har man påtatt seg ansvaret - både moralsk og rettslig - for ungen. Å dumpe et barn et halvt land unna sitt opprinnelige hjem er forkastelig, uansett omstendigheter.

Man kan gjerne tro at denne tøsen ikke hadde fått riktig informasjon om guttens tilstand, for det er jo godt innarbeidede fordommer dette med at russiske barnehjem ikke er til å stole på. Vel, det er heller ikke helt uvanlig at udugelige, egoistiske, bedritne foreldre skylder på ungene eller hvemsomhelst andre når de ikke makter å gjøre jobben sin.

"Om det hadde vært håndtert av et privat firma", kan det godt hende resultatet hadde vært annerledes, som du sier. Da kan det nemlig hende at adoptiv"moren" hadde blitt avslørt som uegnet, og hun hadde aldri fått anledning til å skade noen for livet slik hun nå har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Nimorna. Uansett brukte denne kvinnen totalt feil fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det er sjelden jeg virkelig blir sint, men en imbesil fjott av et amerikansk kvinnemenneske har klart dette kunststykket: Dagbladet melder i denne lenken http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyheter/russland/utenriks/11212265/ at en russisk 7-åring har blitt sent tilbake til Russland av sin adoptivmor.

Ingen barn fortjener slik behandling. Den amerikanske sykepleieren som adopterte, er fra før alenemor og oppdrar tydeligvis barn sammen med sin mor (barnets bestemor).

At denne 7 årige gutten er en sta person, er noe en fornuftig voksen bør kunne takle og håndtere. Noen barn er sterke personligheter, og de kan være sta og det enkelte voksne kaller "vanskelige". Egentlig er de ikke "vanskelige" - de må bare få seg intelligente og fornuftige nok foreldre som er klar for at det å ta inn en ny person i familien kan kreve hardt arbeid og sterk innsats.

Denne amerikanske alenemoren er tydeligvis ikke robust nok til å leve med at barn er forskjellige fra deres idealer. Ifølge avislinken har bestemoren kjeftet mye på gutten og adoptivmoren har muligens mishandlet ham ("dratt etter håret").

Jeg ville kun ha hørt på barnets historie, og ikke adoptivmorens. Hun har allerede vist hvem hun er, ved å sende den lille gutten alene på flyet i den tro at han skal på "ekskursjon", med et brev i ranselen. Hun kan ikke være spesielt oppegående, når hun handler på den måten.

Håper barnet får det bra videre. Trist at det finnes så mange skjebner, der voksne ikke forstår barn.

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det var da en svært så kvinnehatende ytring? Dette var et mistilpasset, voldelig barn med svært asosial adferd. Forstår godt at adoptivmora ikke gadd å få en potensiell østeuropeisk psykopat i huset. 10 år til og denne ungen er et monsterproblem! Dette er russiske myndigheters ansvar, de prøver å bli kvitt framtidig avskum ved å sende det til USA. Men det er klart at adoptivmora heller burde lempet voldsbarnet på trappa til en amerikansk barnevernsorganisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det var da en svært så kvinnehatende ytring? Dette var et mistilpasset, voldelig barn med svært asosial adferd. Forstår godt at adoptivmora ikke gadd å få en potensiell østeuropeisk psykopat i huset. 10 år til og denne ungen er et monsterproblem! Dette er russiske myndigheters ansvar, de prøver å bli kvitt framtidig avskum ved å sende det til USA. Men det er klart at adoptivmora heller burde lempet voldsbarnet på trappa til en amerikansk barnevernsorganisasjon.

Det er ikke en kvinnehatende ytring. Det dreier seg om ét stykk drittkjerring, og ingen har ment det skal gjelde for alle kvinner. Vi har kun én persons ord for at det var noe "galt" med ungen, og den personen har allerede vist total mangel på dømmekraft og generell mangel på empati - hun har null troverdighet.

Man adopterer ikke uten å skjønne at det følger med utfordringer, man adopterer ikke med bytterett, man godtar å overta ansvaret, man forplikter seg og man skal uansett like forbanna forholde seg til loverket - som IKKE gir rom for å sende barna sine til andre land, adopterte eller ikke.

At ungen er mistilpasset kommer av at han har vært utsatt for empatiløse egoistjævler som denne mora før, det gjør noe med en å bli forlatt.

Du er forøvrig en aldri så liten rasist der du er, når du sier "en potensiell østeuropeisk psykopat" viser det med all tydelighet at du regner østeuropeiske psykopater for å være verre enn andre. Lenge leve gangsynet.

Du har imidlertid rett i én ting, 10 år til med denne bedritne "mora" ville nok ha gjort ham til et monsterproblem.

Håper forøvrig du ikke har unger (eller er voksen), å omtale en sjuåring som "fremtidig avskum" er en all-time-low.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Uinteressant sak i grunnen. Verden er full av unger som ingen vil ha. Denne ungen kan hvertfall returneres til et barnehjem.

Drama for de sensasjonshungrige masser, ingenting mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kjerringen i det hele tatt var i stand til noe så umenneskelig er bevis for at det hun forteller om barnet er løgn og feil. Hun har null troverdighet. Blir som å høre en massemorder finne på unnskyldninger for det han gjør i offeret.

Blir ikke overrasket hvis hu har funnet på alt det hun sa om ham- forventet nok ikke at det skulle bli verdenskjent og nå må hun forsvare segselv.

Ikke rart han var sta hvis han kom inn en familie som var slemme mot ham. Forundrer meg heller ikke hvis han utviste aggresjon mot henne ved noen anledninger-det er helt naturlig å ville beskytte seg og hvis et barn ser og opplever vold (som å bli skreket til, dratt etter håret) vil han reagere og oppføre seg på samme måte tilbake. Men selvfølgelig, bare fordi han er adoptert, skal alle hans handlinger tilskrives psykopati..

Det er familien selv som er psykopater-100 % sikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinteressant sak i grunnen. Verden er full av unger som ingen vil ha. Denne ungen kan hvertfall returneres til et barnehjem.

Drama for de sensasjonshungrige masser, ingenting mer..

Ja, for det dreier jo seg bare om et menneskeliv. Du har nok høyere empatiterskel enn de fleste andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, for det dreier jo seg bare om et menneskeliv. Du har nok høyere empatiterskel enn de fleste andre

Om hun hadde vært et normalt mennesket så forstod hun at det er ikke noe leker med å adoptere barn. Og at det er jo ganske tøfft for en gutt på 7 år å begynne livet på nytt i et annet land med et annet språk, vaner,tradisjoner og mentalitet. Det er så forferdelig trist at han ble så uheldig å være adoptert av det amerikanske udiret,som gadd ikke å tenke i hodet sitt at barnet trenger støttet og ikke vold. Hater sånne mennesker uansett hvilke land de bor i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da vel ingen rolle hvilken mental tilstand gutten var i, et normalt oppegående menneske med evne for empati sender da ikke fra seg et barn på 7 år alene over atlanteren! Fysj å fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på, hvor kan man dumpe ens biologiske barn som er umulige? For i mitt hode så er adopterte barn like mye ens egne som biologiske barn. Dere som forsvarer dama, må vel da være enig i at jeg kan kvitte meg med mine to biologiske barn også hvis de er umulige?

Dette er vel et godt eksempel på at folk er blitt for bortskjemte i den vestlige verden, og at det er en holdning om at "noen må jo ta ansvaret - men ikke meg selv, selv om det var mitt ansvar i utgangspunktet."

Er det noe rart verden er gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er ikke en kvinnehatende ytring. Det dreier seg om ét stykk drittkjerring, og ingen har ment det skal gjelde for alle kvinner. Vi har kun én persons ord for at det var noe "galt" med ungen, og den personen har allerede vist total mangel på dømmekraft og generell mangel på empati - hun har null troverdighet.

Man adopterer ikke uten å skjønne at det følger med utfordringer, man adopterer ikke med bytterett, man godtar å overta ansvaret, man forplikter seg og man skal uansett like forbanna forholde seg til loverket - som IKKE gir rom for å sende barna sine til andre land, adopterte eller ikke.

At ungen er mistilpasset kommer av at han har vært utsatt for empatiløse egoistjævler som denne mora før, det gjør noe med en å bli forlatt.

Du er forøvrig en aldri så liten rasist der du er, når du sier "en potensiell østeuropeisk psykopat" viser det med all tydelighet at du regner østeuropeiske psykopater for å være verre enn andre. Lenge leve gangsynet.

Du har imidlertid rett i én ting, 10 år til med denne bedritne "mora" ville nok ha gjort ham til et monsterproblem.

Håper forøvrig du ikke har unger (eller er voksen), å omtale en sjuåring som "fremtidig avskum" er en all-time-low.

Dette var en svært banal, imbesil og i aller høyeste grad uvitende tirade fra nobrainibilian. Du skjønner det, gjest (?) har fullstendig rett i at denne tyrannen av en unge er et framtidig avskum. Du er i stand ti å se at alle verdens voldtektsforbrytere, mordere og annet faenskap en gang har vært barn? Jeg tror også denne djevelungen er et framtidig avskum, hvis du hadde hatt litt omløp i skallen hadde du forstått at denne saken har flere sider. Vi er nok flere her som har satt oss litt bedre inn i den enn deg. Det finnes faktisk håpløse unger. De er nok ikke nødvendigvis født slik, men omgivelsene har gjerne skapt dem, i dette tilfellet kan det være at han har blitt ødelagt i løpet av sine første sju leveår. Og jeg skal fortelle deg en ting, DU hadde også sendt tilbake en slik unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...