Gå til innhold

Jeg blir most av han


Gjest Kneftet

Anbefalte innlegg

Gjest Kneftet

Hei! Jeg er nødt til å spørre her på KG om et problem jeg har . Jeg er 25 år og har leddgikt. Leddgikt er som kjent vondt i ledd og muskler,. Men dette skjønner ikke min samboer (1/2 år) da han alltid kniper fingrene mine sammen som om de var blekkspruter. "Se blekkspruten" ler han når leddene blir krokete av det. Jeg har prøvd å si at dette er faktisk VONDT for meg, men han ser ikke ut til å forstå:( Hva tror dere, bør jeg dumpe han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hvis samboeren din er et halvt år så synes jeg du er litt streng, ja. Så unge mennesker synes jo ofte det er veldig morsomt når man gir uttrykk for smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han en ørefik, og le deg skvett fordervet når han får blåveis.

Nei, det var selvsagt en spøk, man skal ikke slå. Men jeg skrev det for å vise at det var noe av det samme. Når han krønsjer fingrene dine, så får du jo vondt. Det er absolutt ikke greitt, og sikkert like vondt som en ørefik!

(og så skjønner jeg ikke hva de to andre som har svart i tråden synes er så morsomt)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Micka

Hvis du har forsøkt utallige ganger å si til ham at det gjør vondt, og hamret inn i hodet hans at du faktisk har leddgikt. Så ja, dump ham. Han kan jo ikke være helt god. Høres ut som en psykopat, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gjør deg vondt, og du reagerer ikke med å bli stein forbanna??????

Hva er det som stopper deg i å ha en sunn reaksjon på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kneftet

Han gjør deg vondt, og du reagerer ikke med å bli stein forbanna??????

Hva er det som stopper deg i å ha en sunn reaksjon på dette?

Jeg synes han er jo så søt og snill sånn ellers. Hvordan kan man bli sint når han bare ikke forstår mine følelser også? det gjør jo så ondt når han kniper og ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Herlighet, hva er vitsen med å komme med så mye idiotisk?

Kan ikke folk gi stakkars jenta ordentlige svar?

Du har sagt at det er vondt, men han reagerer ikke. Han vet vel at du har leddgikt, og han burde skjønne at det er vondt for deg.

Hvis han ikke vet hva leddgikt går ut på, så forklar han, hvis noe på nettet som forklarer det.

Gjør han det mer, så syns jeg du skal kjefte på han med engang. Det er ikke meningen at han skal ha så lite respekt for deg og leddgikten, han gjør deg vondt og det er lite koselig å bli kalt blekksprut!

Kjeft på han med engang om han gjør det mer!

Du kan ikke finne deg i det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hei! Jeg er nødt til å spørre her på KG om et problem jeg har . Jeg er 25 år og har leddgikt. Leddgikt er som kjent vondt i ledd og muskler,. Men dette skjønner ikke min samboer (1/2 år) da han alltid kniper fingrene mine sammen som om de var blekkspruter. "Se blekkspruten" ler han når leddene blir krokete av det. Jeg har prøvd å si at dette er faktisk VONDT for meg, men han ser ikke ut til å forstå:( Hva tror dere, bør jeg dumpe han?

jeg hadde funnet et sted det gjorde vondt å bli klyppi i eller biti og kjørt på. Ta igjen rett og slett. Er han en ordentlig kjæreste så tar han ikke igjen, hvis han tar igjen begynn å gråt og forklar han hele situasjonen. Tårer er veldig effektfullt. Det, eller dump han. Du kan ikke ha en kjæreste som driver på sånn når du har leddgikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er jo så søt og snill sånn ellers. Hvordan kan man bli sint når han bare ikke forstår mine følelser også? det gjør jo så ondt når han kniper og ler

Du kan bli sint fordi når han gjør deg vondt så går han over en grense (som du ikke har). Grensesetting, jente! Det er ikke i orden at han gjør deg vondt, uansett hvor uvitende han er om det.

Den naturlige reaksjonen er å gi klar beskjed med en gang om at det gjør han ikke igjen, og du trenger ikke å bli sint engang. Det handler om å trekke en grense på hvordan man lar andre behandle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå vet ikke jeg hvor mye han gjør sånne ting, eller hva han gjør. Uansett så er det slemt, det er jeg enig i, men prøv å ha litt selvironi. Jeg vet ikke hvordan jeg selv hadde reagert, men jeg har selv mine problemer som jeg blir "mobbet" for, og jeg tar imot det med selvironi. Men uansett om han ellers er søt og snill, så har du lov til å si ifra. Gjør det klart for han at det sårer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå vet ikke jeg hvor mye han gjør sånne ting, eller hva han gjør. Uansett så er det slemt, det er jeg enig i, men prøv å ha litt selvironi. Jeg vet ikke hvordan jeg selv hadde reagert, men jeg har selv mine problemer som jeg blir "mobbet" for, og jeg tar imot det med selvironi. Men uansett om han ellers er søt og snill, så har du lov til å si ifra. Gjør det klart for han at det sårer deg.

Man kan kanskje le av det et par ganger, men gjør han det flere ganger og det gjør veldig vondt, så er det ikke mye morsomt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kneftet

Du kan bli sint fordi når han gjør deg vondt så går han over en grense (som du ikke har). Grensesetting, jente! Det er ikke i orden at han gjør deg vondt, uansett hvor uvitende han er om det.

Den naturlige reaksjonen er å gi klar beskjed med en gang om at det gjør han ikke igjen, og du trenger ikke å bli sint engang. Det handler om å trekke en grense på hvordan man lar andre behandle seg.

Men han er så snill ellers, da han bare holder meg litt hardt og ikke kjempehardt. Synes han må belønnes med dette også da.. Er litt usikker på om jeg bør gå fra forholdet da han ikke skjønner hva litt hardt betyr for meg. Og det er ondt. Men han har jo ikke leddgikt, men det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man kan kanskje le av det et par ganger, men gjør han det flere ganger og det gjør veldig vondt, så er det ikke mye morsomt vil jeg tro.

Så svar og kjeft skikkelig da. Hjelper ikke bare "au, det gjør vondt." Du må vise at du mener det, at det faktisk gjør dritvondt. Begynn å grin eller noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du trenger ikke gå fra fyren, bare gjør det klart at han ikke kan holde deg kjempehardt.

Såpass må da han skjønne.

Og gjør han det, så si ifra.

Syns ikke det er en god nok grunn til å gå ifra han, ikke om dette er deres eneste problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kneftet

Du trenger ikke gå fra fyren, bare gjør det klart at han ikke kan holde deg kjempehardt.

Såpass må da han skjønne.

Og gjør han det, så si ifra.

Syns ikke det er en god nok grunn til å gå ifra han, ikke om dette er deres eneste problem.

Trenger man ikke mer enn ett problem? Alt jeg spør om er jo om jeg må dumpe han (eller gifte meg) nå blir jeg forvirret:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Trenger man ikke mer enn ett problem? Alt jeg spør om er jo om jeg må dumpe han (eller gifte meg) nå blir jeg forvirret:(

ærlig talt, er du seriøs nå?

står det liksom mellom å dumpe han pga det her, eller å gifte seg?

og jeg mener ikke at man trenger mer enn et problem?

han klemmer hendene dine litt for hardt og det gjør deg vondt, men det er ikke verre enn å virkelig si ifra til ham.

og hvis det der er det eneste problemet du har med han/i det forholdet, så gir ikke det en god nok grunn til å dumpe han.

da bør du ha mer/større problemer med denne karen og/eller forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...