Gå til innhold

legevakt og pasient-informasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på legevakten i går, der stod det et oppslag om at behandlingen her blr rapportert til fastlege :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos legevakten i en annen kommune både for en skade jeg fikk i 2001 og en betennelse i et øre i 2007.

Ingen av disse episodene har legen min fått papirer på og fått med i jornalen.

Jeg måtte bytte lege siden han ikke gjorde jobben sin og ba om å få hele jornalen selv. Det fikk jeg og der står det ingenting om disse to tilfellene. (jeg fikk også bekreftet at legen ikke hadde gjort det han burde ha gjort ang. det andre)

Nå har det seg slik at den skaden jeg fikk i 01 har skapt problemer etterpå, da måtte jeg selv ringe til det aktuelle legekontoret og be den sende jornalføringen TIL MEG.

Jeg har tidligere prøvd å spore opp jornalen fra en tidligere lege (barneår) men fikk beskjed om at den ble slettet etter 10 år og fantes ikke mer.

Er kun legevakt i samme kommune som oversender jornalen her. Vet ikke om det er slik i andre kommuner.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Får du i det hele tatt lov til å komme inn til legevakta når det ikke er akutt?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Får du i det hele tatt lov til å komme inn til legevakta når det ikke er akutt?

Dette lurer jeg også på! For meg så er legevakta noe man bruker når tilstanden er så prekær at man ikke kan vente til fastlegekontoret åpner.

Jeg har vært på legevakta èn gang i mitt liv. Det var med en knekt finger som var knekt rett av og hvor neglerota sto og sprikte. Ellers så har det vært ganger jeg har fått kjeft av fastlegen min fordi jeg ikke hadde vært på legevakta, men heller ventet til legekontoret åpnet. Typisk luftveisinfeksjoner og sånn som passer dårlig sammen med astma.

Skrevet

Man skal ikke få lov til å komme på legevakt når det ikke er akutt nei, men kommer nok litt an på arbeidsmengde etc. Har de mye å gjøre, eller er generelt strenge på det, vil du nok bli sendt hjem igjen med beskjed om å ringe fastlegen. Hvis man sitter på legevakten i Oslo på dagtid, like ved skranken, hører man hva som blir sagt, og det er mange som blir sendt hjem med beskjed om å kontakte fastlege.

Og tror nok de er ganske sløve på å sende over journal, jeg har vært på flere legevakter rundt om som ikke er registrert i journal hos fastlegen min. Selv ikke den gangen jeg kom inn pga allergi mot penicillin ble det oversendt info.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei ts her jeg har hørt om flere som får komme til legevakta når det ikke er akutt. Men det er da vanlig og ringe og høre om det passer. Mange som kommer med ungene sine som har brent seg på brennmanet eller brennesle på et lite område eller andre filleting... Det er ikke akuratt noe jeg ville ha kommet med. Jeg har også hørt om folk med benbrudd som har måttet vente i flere timer på samme legevakt kontor så jeg regner med at dette er noe som varier fra dag til dag rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...