Gå til innhold

Erfaringer med å gå tilbake til eks?


Gjest Anette

Anbefalte innlegg

Gjest Anette

Jeg gjorde det slutt med min eks for ca. ett år siden. Vi hadde da vært sammen i 15 år. Men jeg klarer ikke løsrive meg fra han. Vet innerst inne at vi er for forskjellige, men jeg kommer ingenvei. Han vil fortsatt at vi gir det en sjanse. Vårt største problem er kommunikasjon og det er ikke blitt noe bedre etter det ble slutt.

Vi prater kjempebra sammen så lenge det ikke gjelder følelser.

Han vil selvfølgelig fortsette som før, men jeg må ha forandringer. Er i midten av 30 årene og ønsker meg selvfølgelig barn,noen han ikke er for ivrig etter å få nå.

Lurer derfor på om noen har gått tilbake til sin eks og hvordan dette gikk? Vurderer flere ganger til dagen og gå tilbake. Det er jo en snill gutt og vi har det fint i hverdagen, men man denne tvilen i bakhodet.

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg. Trenger det sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stavangermamma78

Jeg har dessverre kun den erfaringen at en eks er en eks av en god grunn =/ Ingen gode erfaringer med å gå tilbake til ekser. Men vet det finnes de som gjør det og får det til å fungere :) Men jeg tror dere begge må være veldig bevisste på å gjøre om på det som var grunnen til at det ble slutt, og virkelig ha lyst til å gjøre en forandring.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at det er en ex. Mange glemmer denne grunnen og tenker at "det går nok denne gangen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du tilbake til en eks du fortsatt ikke klarer å kommunsiere skikkelig med, og som ikke er interessert i å få barn på i beste fall flere år enda?

Stemmer i Mir. Eks er eks og det for en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette

Hvorfor vil du tilbake til en eks du fortsatt ikke klarer å kommunsiere skikkelig med, og som ikke er interessert i å få barn på i beste fall flere år enda?

Stemmer i Mir. Eks er eks og det for en grunn.

Jeg vet ærlig talt ikke. Det ble ikke slutt pga følelser og han har vel ett lite tak på meg. Tar meg litt for gitt. Samtidig elsker jeg han ennå, men vet at jeg alltid vil savne noe. Det er veldig sant at eks er eks for en grunn. Skummelt hvor fort man glemmer det negative når det har gått en stund. Er vel trygghet og vane som gjør at dette er så vanskelig.

Takk for svar, håper flere kan dele sine erfaringer med meg.

Trenger å høre dette for å sette foten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knappelill

Jeg vet ærlig talt ikke. Det ble ikke slutt pga følelser og han har vel ett lite tak på meg. Tar meg litt for gitt. Samtidig elsker jeg han ennå, men vet at jeg alltid vil savne noe. Det er veldig sant at eks er eks for en grunn. Skummelt hvor fort man glemmer det negative når det har gått en stund. Er vel trygghet og vane som gjør at dette er så vanskelig.

Takk for svar, håper flere kan dele sine erfaringer med meg.

Trenger å høre dette for å sette foten ned.

jeg gikk tilbake til min eks. det var fint i starten, men til slutt kom vi tilt punktet er vi skjønte hvorfor vi var ekser... Men som du sier, det var trygghet og det faktum at vi fortsatt var glade i hverandre som gjorde at vi ville prøve igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk også tilbake til en eks en gang. Var supert i starten, men så kom hverdagen og jeg husket at "derfor" gjorde jeg det slutt ja... Men jeg måtte nok gå tilbake for å få ham ut av systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre er påpekt, så var det en grunn til at dere slo opp. Hvis ikke omstendighetene har endret seg, vil det ikke bli noe bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har erfarenhet!

Jag och min pojkvän gjorde slut när vi bara dejtat ett halvår. Det var ett knöligt halvår, men jag har aldrig varit så förälskad som jag var då.. Hur som helst så saknade vi kommunikation och han ville egentligen vara singel, så han var otrogen mot mig och gjorde slut med mig och jag trodde att det var världens ände. Det var fruktansvärt. Hur som helst så skaffade jag en ny pojkvän, men under den här tiden som jag var tillsammans med den nya så klarade vi faktiskt av att kommunicera. Vi pratade i telefon varje dag och vi pratade om saker som vi aldrig tagit upp förut. Helt plötsligt blev det jättetydligt att vi hörde samman! Så jag gjorde slut med den nya killen och blev tillsammans med honom igen. Nu har vi varit tillsammans i 2 år och det är så himla mycket bättre! Visst har vi våra stunder med gräl och bråk, men för det mesta är det fint. Jag vill bli gammal med honom och han vill bli gammal med mig. Det existerar liksom inget alternativ till framtid, det är så det ska bli. :) Sedan om det inte blir så är en annan sak, men det är ju så det känns, och den här gången är det från båda parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er arrogante til andres forhold. Du kommer sikkert til å få mange velmente meninger, men det er KUN du selv som vet hva som er det riktige. Vennene dine og folk på KG har begrenset kunnskap på akkurat deg. Jeg syns ikke det blir rett å lytte til andre fremfor seg selv. Kjempesynd at folk har negative erfaringer med å bli i lag med ekskjærester. Ja, det er en grunn til at det ble ekskjærester. Det var også en grunn til at dere var kjærester.

Du har nå vært borte fra ham en stund, du vet hvordan det føles. Det gjør han også. Ja, han vil fortsette som før, men har dere fått reflektert over hvorfor det ble slutt? Er dere villige til å jobbe med forholdet, pleie det gode og redusere det onde? Hva sier han om at dere ikke kan kommunisere om følelser? Forandring tar tid, og lykkes ikke alltid.

Forskjellig syn på barn trur jeg dessverre er en deal breaker, spesielt i midten av 30-årene. Kommunikasjon derimot kan man prøve å gjøre noe med før man tar avgjørelsen om å bli i lag. Kommunikasjon kan trenge en tilvenningsprosess, men det kan også bli en rutine på sikt.

Husk, dere er to individer - det er meningen at dere skal være forskjellige. Og husk, vi utvikler oss hele livet både i og utenfor samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...