Gå til innhold

"Alt forandrer seg når man gifter seg!"


Jente89

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Det er mulig jeg er naiv, men jeg har alltid lurt på hva folk egentlig mener når de sier at alt forandrer seg når man gifter seg? Selvfølgelig endres noe av det juridiske ved inngåelse av ekteskap og jeg skjønner jo at man har gått inn i en slags rolle som sier at det som er mellom kone og mann er sterkt og forpliktende. Men man er jo de samme menneskene med det samme forholdet til hverandre som før man giftet seg..

Jeg skjønner ikke helt hva folk mener når de sier at samlivet endrer seg for eksempel? På tv og i filmer lages det komedie av par som plutselig begynner å krangle masse etter de gifter seg, all sex forsvinner så fort ringen er satt på fingeren og for mange er det da det "fantastiske" ungkarslivet tar slutt og den "forferdelige" fellen av et ekteskap begynner.

Selvfølgelig er dette satt på spissen, men det virker desverre som dette er en ganske vanlig holdning. Som sagt er det mulig jeg er naiv, men jeg ser jo for meg at man har det samme livet før og etter man er gift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har ofte blitt spurt "hvordan er det å være gift nå da?" og må svare hver gang "ingenting er forandret, det er akkurat likt". En del har blitt ganske skuffa og satt ut når de har fått dette svaret, fordi de forventer kanskje at det skal være noe stort og flott å gifte seg og at det skal forandre en.

På sikt ser jeg at det er litt annerledes å være gift, men dette har egentlig mer med hvordan andre ser på oss enn hvordan vi forholder oss til hverandre. Jeg merker at andre tar oss litt mer seriøst og regner mer oss som en selvfølgelig enhet. Jeg liker dette.

Men sånn sum sumarum, lite er forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig for å forstå konseptet jeg :) Jeg vil heller være lykkelig som samboer enn å føle at jeg MÅ videre og gifte meg fordi det er det neste skrittet i forholdet. Et forhold må jobbes med uansett om man er gift eller sambo eller ikke bor sammen for den del, om det for noen er en opptur å gifte seg så er jo det flott! Kanskje jeg forandrer mening en dag, men jeg har venner som er gift og venner som er samboere og jeg kan ikke se noen forskjell på lykken ihvertfall. Det kommer vel an på synet på konseptet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...