Gå til innhold

kjærestn og tenåringsjenter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

bakgrunnsinfo: vi har vært sammen snart 2 år, jeg er 24, han 29. vi har kranglet en del.

vi har hatt noen diskusjoner om dette med alder på hans tidligere "jentevenner" da mener jeg jenter han faller for, holder på med og har vært sammen med.

Jeg synes min alder er i nederste laget for han, men han mener det er helt greit at de fleste han har holdt på med er yngre enn meg, helt ned i 18-19 år. (nå! den gang var de selvsagt enda yngre) i går presenterte han en teori om at det man en gang har likt det liker man hele livet, på samme linje med at liker man leverpostei når du er 24 så liker du det sikkert når du er 50 også. (noe jeg synes er en utrolig uinteligent påstand, da det overhodet ikke kan sammenlignes)så han mener at det at han liker 20 år gamle jenter er noe han vil fortsette med hele livet.

Jeg er litt der nå at jeg vet ikke om vi har noen fremtid sammen, og om dette forholdet er noe vits lenger, iallefall om det er sånn han ser på ting. Jeg tenker at, javel, han syens jeg er bra nok nå, men senere i livet vil jeg bli for gammel for hans smak. og det gidder jeg bare ikke investere mer tid og følelser i. vi har på en måte vært sammen så lenge at det må være lov til å tenke så langt fram i tid føler jeg.

Er jeg urimelig?? Hva ville dere ment om kjæresten deres sa (og mente det(nei jeg har ikke misforstått det)) dette? og bare sånn til slutt, er jeg den eneste som blir kvalm av tanken på at kjæresten min går og sikler på jenter som ikke engang har rukket å bli russ, når de nærmer seg 30??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt voldsomt med 9-10 års aldersforskjell når man er 20. Grunnen til dette er rett og slett fordi jeg tror at man da er på veldig forskjellige steder i livet. Den ene personen er kanskje klar for studentlivet, mens den andre nærmer seg familielivet. Selvfølgelig er ikke alle slik, men jeg kunne nok ikke blitt sammen med en på 30 nå nei!

Ang. at vi liker det samme hele livet; som fjortiss var jo militærgutter det hotteste av det hotte i min vennekrets, men så snart vi ble 18-19 sank de betraktelig i verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

bare for å ha det sagt, jeg mener ikke å støte tenåringsjenter på noen måte! jeg vil bare ikke måtte konkurrere med det for resten av livet, som jo blir umulig når man bikker en viss alder, om det er det kjæresten ser etter. skulle det ikke være andre kvaliteter enn bare utseende, og når man selv har blitt eldre, er det ikke normalt å bli tiltrukket av eldre jenter/damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror smaken til en viss grad foramdrer seg gjennom hele livet. Mange blir jo forelsket i barnehagen uten at de ender opp som pedofile som voksne. Det betyr likevel ikke at voksne menn ikke synes jenter i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene er fine å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes nå at det er ok at han ser på jenter i alderen 16-20 og synes de er fine. Men om han sier, og mener, at han bare tenner på jenter i den alderen og ikke vil ha en voksen kvinne så er det problematisk. Han har gammel gris-potensiale.

Om han planlegger fremtiden sin sammen med din så er det nok ingen grunn til å få panikk enda, men om han er usikker/vag så tyder kanskje det på at han kommer til å dumpe deg når du er for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror smaken forandrer seg med aldern for de fleste så lenge de lever livet.

Om han feks ikke har hatt noe erfaringer med jenter i ungdomstiden er det lettere at han blir hengende igjen med å like jenter på den alderen kjenner en sånn.

Unge damer er jo penere enn gamle men de fleste vil(eller de gjør det i hvert fall) likevel leve med noen på ca sin egen alder.

Om du vil være med han tror jeg du vet best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjæresten min snakket åpent om dette og ikke lagt skjul på at han foretrekker 20 årgamle jenter, så hadde jeg kanskje revurdert forholdet. Jeg mener, han er jo sammen med deg, hvorfor skal han se etter andre jenter?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det var en sær ting å si. Hvis han liker unge piker når dere er 40 så er det absolutt ikke ok.

Dere legger uansett opp til en ubehagelig samtale hvis dere snakker om jenter han har holdt på med før. Hvorfor skal han påpeke hva han liker utenom deg? Jeg går ikke rundt og sier at jeg har en ting for Premier League-spillere, det er jo uansett ikke aktuelt så lenge jeg er sammen med kjæresten min. Det er ikke meningen du skal gå rundt å ha konstant konkurranse rundt deg, noe jeg føler han legger opp til når han uttaler sånt.

[insert en eller annen symbolsk handling du kan gjøre mot kjæresten din som involverer 100 bokser leverpostei]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...