Gå til innhold

Så dere hjernevask? (om sex og forhold)


ism85

Anbefalte innlegg

Var bra, fascinerende og forklarer en hel del! :)

Mye dere fra som kunne vært brukt som fornuftige svar i flere poster her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Airi Chikako

Tja, jeg vet ikke. Jeg syntes denne episoden var den som var minst gjennomarbeidet. Ingen forskning som faktisk ga noen entydige resultater. Så klart det er forskjell på jenter og gutters seksualitet, vi er forskjellige kjønn, men denne episoden ble jeg egentlig bare oppgitt over. Det kan ha mest med måten den ble solgt ut av nrk på, på forhånd, egentlig. "Er gutter kåtere enn jenter?" - også legges det frem som om man kan måle hvor kåt noen er ved å se hvor mange one-night-stands de har. Jeg var nok negativ fra første minutt, og det har jeg ikke vært når jeg har sett de andre episodene, men jeg syntes ikke de hadde noen særlige håndfaste beviser å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg syntes det var lite nytt der.

Det er sant at kvinner fortsatt lett blir sett på som løse dersom de har mange seksualpartnere. Akkurat det har lite å si for meg personlig siden jeg ikke pleier å fortelle gud og hvermann hvem jeg har sex med.

En annen ting som jeg tror kan ha betydning er at menn som oftest får orgasme ved samleie. For oss kvinner så kreves det mer. Ergo så er sex bedre med en partner som kjenner oss, som vi er trygge på og vet hva som skal til for at vi skal få orgasme.

Jeg kan være kåt som bare det og bare drømme om sex, men allikevel avstå fra ons. Nettopp fordi jeg vet at orgasmen sitter langt inne og da er litt av hensikten borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par "funfacts"

28% av homofilemenn har hatt mer enn 1000(!!) partnere kun 2% av lesbiske har hatt mer enn 100.

Emosjonell utroskap er verst for kvinner fysisk verst for menn.

10-12% av barn blir oppdratt av menn som uvitende ikke er deres biologiske far.

norske menn ønsker totalt 25 partnere kvinner 7 (litt usikker på om jeg husker rett på denne men tror det er rett.)

folk som har mye tilfeldig sex har mye større sjanse for å fortsette med dette selv om de er i et forhold. (Som jo betyr at min negative holdning/fordom mot kvinner med lav seksualmoral som jeg så på som noe negativt, faktisk er en beskyttelse (gitt meg av evolusjon) mot å havne i de 10-12% som er nevnt over her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: At det skal mer til for at du kommer en jeg kan du vel også takke evolusjon for.

Kanskje ikke revolusjonerende alt som ble tatt opp men synes de fikk fram til en helhet og hadde noen gode poeng.

Og litt kult at de driterut dårlige norske forskere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Og et par "funfacts"

28% av homofilemenn har hatt mer enn 1000(!!) partnere kun 2% av lesbiske har hatt mer enn 100.

Emosjonell utroskap er verst for kvinner fysisk verst for menn.

10-12% av barn blir oppdratt av menn som uvitende ikke er deres biologiske far.

norske menn ønsker totalt 25 partnere kvinner 7 (litt usikker på om jeg husker rett på denne men tror det er rett.)

folk som har mye tilfeldig sex har mye større sjanse for å fortsette med dette selv om de er i et forhold. (Som jo betyr at min negative holdning/fordom mot kvinner med lav seksualmoral som jeg så på som noe negativt, faktisk er en beskyttelse (gitt meg av evolusjon) mot å havne i de 10-12% som er nevnt over her.)

Synes disse testresultatene er noe merkelige også. Jeg har ikke selv noe "mål" om hvor mange jeg ønsker å ha sex med. Dette er nok heller knyttet til hva man mener er akseptabelt, det er vanskelig å tenke seg at noen faktisk vil ha sex med akkurat sju personer. Jeg vet også at det hadde vært verst for meg med fysisk utroskap, fordi det er helt vanlig å ha seksuelle følelser for andre selv om man er i et forhold, men man trenger ikke å dra det dit hen. Det er først ved fysisk kontakt det blir utroskap.

At 10-12% av barn blir oppdratt av noen som ikke er deres biologiske far vitner kanskje om at det ikke bare er menn som er interessert i flere sexpartnere, men at det er de som har best forutsetninger for å kunne leve ut dette.

At folk som har mye tilfeldig sex har større sansynlighet for å fortsette med det i et forhold tror jeg er sant. Man får andre grenser ovenfor seg selv, uavhengig av om man er mann eller kvinne. Jeg vil ha minst mulig å gjøre med løse mannfolk, på samme måte som mange menn ikke er interessert i løse kvinnfolk.

Det må vel understrekes at dette er mine private meninger, bare for å ha det på det rene.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns denne serien og hele debatten rundt er totalt meningsløs. Det er ganske mange år siden jeg lærte at både biologi og kultur spiller inn, og greit nok at det finnes noen hardcore sosiologer som fornekter biologien, men de er da ikke representative for noe som helst? Syns ikke det har kommet opp noe nytt i det hele tatt i denne serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par "funfacts"

28% av homofilemenn har hatt mer enn 1000(!!) partnere kun 2% av lesbiske har hatt mer enn 100.

Emosjonell utroskap er verst for kvinner fysisk verst for menn.

10-12% av barn blir oppdratt av menn som uvitende ikke er deres biologiske far.

norske menn ønsker totalt 25 partnere kvinner 7 (litt usikker på om jeg husker rett på denne men tror det er rett.)

folk som har mye tilfeldig sex har mye større sjanse for å fortsette med dette selv om de er i et forhold. (Som jo betyr at min negative holdning/fordom mot kvinner med lav seksualmoral som jeg så på som noe negativt, faktisk er en beskyttelse (gitt meg av evolusjon) mot å havne i de 10-12% som er nevnt over her.)

Jeg stiller meg uforstående til at 28% av homofile menn har hatt over 1000 sexpartnere. Har man sex med en ny person hver eneste uke året igjennom så tar dette 20 år. Kanskje ikke så rart at homsemiljøene stort sett syder av intriger og skandaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Det at færre kvinner enn menn var fornøyd med sine ons syntes jeg var det dårligste poenget. Menn er jo stor sett fornøyd så lenge det er et hull der, jenter trenger litt mer for å få noen særlig glede av et sånt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne serien og hele debatten rundt er totalt meningsløs. Det er ganske mange år siden jeg lærte at både biologi og kultur spiller inn, og greit nok at det finnes noen hardcore sosiologer som fornekter biologien, men de er da ikke representative for noe som helst? Syns ikke det har kommet opp noe nytt i det hele tatt i denne serien.

'Hardcore' sosiologer er nokså representative her til lands ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Jeg stiller meg uforstående til at 28% av homofile menn har hatt over 1000 sexpartnere. Har man sex med en ny person hver eneste uke året igjennom så tar dette 20 år. Kanskje ikke så rart at homsemiljøene stort sett syder av intriger og skandaler?

De homofile guttene i USA må ha svært lite å foreta seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo indirekte at hadde kvinner vært like enkle å få til sengs som menn så hadde denne prosenten vært ganske lik for alle menn. Litt sjokkerende men jeg tviler ikke på at det er tilfelle.

Bare tenk på hvor ofte du har sex i et forhold, ser ikke noe god grunn til at menn skal ha mindre sexlyst når de ikke er i et forhold. Så om de kan gå ut å få seg noe like lett som en kan få sex av en partner blir det jo logisk at mange vil ha ekstremt mange partnere.

det er jo sånn for dere kvinner dere kan jo få tilfeldig sex like lett eller lettere enn dere kan få det av en partner. bra det er forskjeller på oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg uforstående til at 28% av homofile menn har hatt over 1000 sexpartnere. Har man sex med en ny person hver eneste uke året igjennom så tar dette 20 år. Kanskje ikke så rart at homsemiljøene stort sett syder av intriger og skandaler?

Akkurat denne forundrer meg ikke. Bodd med en homo før og der var det omtrent en ny gutt en gang i uka, om ikke to i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat denne forundrer meg ikke. Bodd med en homo før og der var det omtrent en ny gutt en gang i uka, om ikke to i uka..

Okay..

Men altså, er det naturlig å anta at han ville kunne holde et slikt 'tempo' i 10-20 år konstant, og videre at over hver fjerde homofile mann har denne livsstilen?

Jeg kjenner jo selv flere homofile, med litt godvilje kanskje så mange som 10 stykker. Ingen av disse er i nærheten av å ha hatt så mange partnere.

Hvis man antar da at forholdet mellom antall sexpartnere og antallet homofile med dette antallet sexpartnere er noenlunde normalfordelt så vil det også implisere at den jevne homofile har et ekstremt utsvevende sexliv.

Selvfølgelig tar jo ikke en slik betraktningsmåte hensyn til at det mest sannsynlig finnes miljøer der sex er såpass vanlig, og at kanskje 1/4 av homofile tilhører et slikt miljø. Det ville jo forklart en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne forundrer meg ikke. Bodd med en homo før og der var det omtrent en ny gutt en gang i uka, om ikke to i uka..

Gangbang og dogging er kanskje mer utbredt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petre

folk som har mye tilfeldig sex har mye større sjanse for å fortsette med dette selv om de er i et forhold. (Som jo betyr at min negative holdning/fordom mot kvinner med lav seksualmoral som jeg så på som noe negativt, faktisk er en beskyttelse (gitt meg av evolusjon) mot å havne i de 10-12% som er nevnt over her.)

Ikke nødvendigvis. Har selv hatt mange ons, men har aldri vært og kommer aldri til å være utro, selv med lite sex i forhold. Og jeg har levd en stund. Ons trenger ikke ha noe med umoral å gjøre, noe utroskap har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...