Gå til innhold

Dere slanke

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest utallige diskusjoner på forumet om folks forbrenning og gener lurer jeg på hva dere som er slanke spiser?

1. Hva er en typisk frokost?

2. Hva er en typisk lunsj?

3. Hva er en typisk middag?

4. Spiser du kveldsmat? I så fall, hva?

5. Spiser du mellommåltider / småspiser, i så fall hva?

6. Spiser du annerledes i helgene?

7. Spiser du annerledes ved høytider/ferier?

8. Hvis du har spist et større måltid enn vanlig, justerer du da mengden på det neste?

9. Trener du? Hvor ofte, og hva?

10. Bruker du lettprodukter?

11. Hva drikker du?

12. Hva gjør du om du merker at du har lagt på deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Etter å ha lest utallige diskusjoner på forumet om folks forbrenning og gener lurer jeg på hva dere som er slanke spiser?

Et par skiver

Varmmat/middag

Noe fra Toro som kastes i mikroen eller et par skiver.

Et par skiver eller en skål med oppskåret frukt.

Frukt

Ja

Ja

8. Hvis du har spist et større måltid enn vanlig, justerer du da mengden på det neste?

Nei

Utholdenhet to til tre ganger i uken. En trening varer normalt i 90 minutt innkludert uttøying.

Aldri!

11. Hva drikker du?

Store mengder te.

Ikke noe...

Skrevet

2 skiver eller 2-3 knekkebrød med "ett lag" pålegg

Som frokost, eller salat fra salatbar eller varmrett

Spagetti bolognese (ferdigsaus på glass), kyllingbryst + ris og salat/grønnsaker, noe gryte/suppelignende med frossen lapsausblanding som basis (med pølser eller noe kjøtt i)

Nei, spiser middag seint. Evt. blir det av og til middagsrester eller et knekkebrød eller to.

Frukt (gjerne banan), nøtter, tørka frukt, en halv nutrilettbar eller knekkebrød. I periode potetgull og sjokolade.

Ja! Mer godteri, sjokolade, potetgull, middag med fete sauser.

Spiser vel litt mer enn til daglig.

Hvis jeg fremdeles er mett, gidder jeg ikke spise.

Fotball 2-3 g/uka

Lite, noe brus i blant.

11. Hva drikker du?

Vann og kaffe.

Begynner å trene igjen evt. mer aktivt, til måltider spiser jeg litt mer av det sunne nyttige og litt mindre av søtt og fett, stiller sjokolade/potetgull-suget med frukt/kesam/cottage cheese med revet kokesjokolade.

Skrevet (endret)

11. Hva drikker du?

Jeg er relativt slank, og for å bli lubben må jeg kjempe. Det er snakk om lav sultfølelse. I blant kan jeg spise mer enn de fleste andre om jeg går inn for det, men i det lange løp ligger jeg på et relativt lavt kaloriinntak.

Jeg tror ikke gener/basal forbrenning varierer særlig fra menneske til menneske av lik høyde/vekt. Forandringen i forbrenning er hvor mye fysisk aktivitet som utføres, eller oppbygd muskelmasse (som øker basal metabolisme).

Med andre ord, sliter du med sterk sultfølelse må du spise mindre enn du pleier (ikke mette sulten for mye), samt holde deg i aktivitet for å forbrenne kalorier på stedet (og øke hvile-forbrenningen). Det er ikke noe hokus-pokus som gjør deg slank som du kan tolke ut fra svarene på de spørsmålene du stiller. Har du slitt (og sliter) med noen kg ekstra må du konstant være klar over hva du spiser og opprettholde gode rutiner hver eneste dag.

Et annet spiseproblem er at man spiser i forbindelse med ulike rutiner eller følelser. Mat som "medisin" når man er lei seg, stresset, kjeder seg eller lignende.

Har du lagt merke til hvor lett det er å spise når man er sulten, og hvor vanskelig det er å spise når man er mett? De som tror de har god forbrenning blir mette tidligere, og føler at de gjør et skikkelig stykke arbeid de neste ti munnfullene, mens de som tror de har lav forbrenning har mye høyere sultfølelse, og maten renner ned ut at de merker at de spiser.

Greit, for å svare på spørsmålene dine: Jeg spiser til forskjellige tider av døgnet, fra 2-6 måltider per dag, bruker ingen lettprodukter, drikker brus/vann/juice/iste (alkohol i helgene), sper på med hurtigmat til lunsj og/eller middag jevnlig. Trener 1-2 ganger i uka, og har omtrent det samme dårlige kostholdet hele tida.

PS: Jeg regner med at du har lest denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=479177&st=60

Bergans og noen andre har en del gode innlegg der.

Endret av Lade
Skrevet (endret)

Frokostblanding. Alle typer, fra sunt til usunt.

Varmmat eller salat, en omelett og smoothie hjemme, ofte ute og spiser.

Hjemme er det gode middager laget fra grunnen uten halvfabrikata. Fisk tre ganger i uka.

Hjemmelaget suppe, en smoothie, et-par knekkebrød.

Mye frukt.

Nei. Men ofte ost og kjeks, chips og sjokolade, og rødvin, i sosiale sammenhenger. Og mye ut og spise.

Mer ut og spise, spiser den maten som blir servert der vi er.

Nei. Ikke utover at jeg spiser til jeg er passe mett, stapper aldri i meg mat bare fordi det er godt, eller man må spise opp noe. Her går mye rester rett i søpla.

I snitt tre-fire ganger uka. Kun når jeg har lyst, og det jeg har lyst til. Er særlig glad i løp og lange turer i naturen. Men trener også i sal og styrke.

Nei.

11. Hva drikker du?

Bris og farris. Ikke så glad i smak på det jeg drikker.

Veier meg aldri og tenker ikke vekt. Har vel sakte økt noe de siste årene, men er helt normalvektig. Så tenker ikke på det.

Endret av Atheene
Skrevet (endret)

Liten bolle havregryn med melk og blåbær

To grove brødskiver med ost eller kjøttpålegg

Fisk 2 ganger i uka, kylling og svin filèer, ingen fete sauser, ris og poteter, salat eller råkost til

Et par knekkebrød ev. grove kavringer el. tilsvarende

Frukt

Noe mer fetende sauser, hjemmelaget italiensk pizza, kanskje sjokolade, popkorn

Mer fetende sauser til middagene, mer sukkerinnhold i kaker å slikt

Nei, spiser aldri mer enn at jeg i prinsippet kunne tatt en sprint rundt huset :-)

Ut på tur med hunden hver dag + turer i fjell i helgene, får opp pulsen :-)

Lett melk!

11. Hva drikker du?

Vann

Veier meg sjelden, legger ikke på meg.

Endret av miss daisy
Skrevet

Jeg er 160 cm og veier 50 kg.

Jeg har ganske dårlig matlyst om morgenen, men jeg spiser alltid frokost likevel. Typisk er vel to rugsprø med skinke, kremost, eller hvitost. Hvis jeg er sulten kan det hende jeg spiser en yoghurt i tillegg, eller en neve nøtter eller tørket frukt.

Lunsjen varierer veldig fordi hverdagen min ikke er så rutinepreget, men en gjennomsnittlig lunsj er vel et bløtkokt egg og en skive ristet brød med litt smør.

Dette varierer også veldig, men ofte spiser jeg rett og slett det jeg har lyst på. Pasta, fisk, kyllingfilét, men også en del mer usunn mat, som pizza for eksempel. Jeg elsker pizza, og når jeg lager selv, pleier jeg å gjøre bunnen litt grovere, men ellers putter jeg på det jeg har lyst på.

Ja, jeg spiser egentlig ganske mye, og kan finne på å spise kveldsmat klokka ca 21/22. For eksempel en halgrov brødskive med skiver av kylling og tomat som jeg varmer i ovnen med krydder og en skive ost.

Spiser som regel en gang mer enn måltidene nevnt over. Da ca det samme som frokost, lunsj eller kvelds.

JA! Fredag spiser jeg alltid med kjæresten. Vi lager pizza, og jeg spiser sjokolade, potetgull, is, brus, eller hva som helst jeg har lyst på. Spiser vel ikke stort sunnere på lørdag heller :fnise:

JA! Nå har jeg hatt påskeferie siden fredag, og jeg har trykt i meg godterier hver dag så langt.

Ikke bevisst. Dersom jeg fortsatt er fysisk mett fra forrige måltid er det imidlertid naturlig å spise mindre / utsette neste måltid

I det siste har jeg syklet på treningssykkelen min gjennomsnittlig 3-4 ganger i uka. Jeg sykler bare 30 min, men prøver å få det til så ofte jeg kan.

Ja, jeg gjør vel det. Drikker lettbrus. Hvis jeg ikke hadde vært så glad i brus, skulle jeg heller kuttet det ut helt. Ellers bruker jeg Vita Hjertego' smør, dersom det regnes som et lettprodukt. Ellers kan jeg ikke komme på noe spesielt, yoghurtene jeg spiser er for eksempel ikke særlig sunne ( vanlig tine) , en god del fett og sukker, men det er de eneste jeg liker.

11. Hva drikker du?

Jeg drikker mest vann. Er veldig glad i brus, og til søppelmat er det liksom bare brus som gjelder, av gammel vane. Spiser jeg pizza, for eksempel, vil jeg ha brus. Spiser jeg fisk, salat, eller brødmat vil jeg ha vann. Til de vanlige daglige måltidene er det vann som gjelder. Ellers drikker jeg øl eller vin ved sosiale anledninger, men ikke så mye.

Da tenker jeg kanskje mer over hva jeg spiser, siden jeg kan finne på å spise litt usunt i løpet av uka. Jeg er såpass lav, at det vises fort om jeg legger på meg et par kilo, så jeg kan være litt på vakt, men jeg sulter meg aldri.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De fleste folk blir feite når de begynner å innta flytende kalorier, dvs. brus/øl/sukkerholdige drikker. Så det første steget mot en bedre helse og en finere kropp er å drikke vann som tørstedrikk. Det andre steget er å begynne å spise vanlig mat, dvs. mat som ikke er bearbeidet i en fabrikk - f.eks. melk,ost,egg,fisk,kylling,kornblanding,brød,fullkorns ris,grønnsaker,bær og frukt.

"If it's made in a plant - don't eat it. If it comes from a plant - eat it".

Og husk, ting tar tid (ihvertfall hvis du ønsker et bra resultat): det tar like lang tid å kvitte seg med vekta som det tar å legge den på seg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

De fleste folk blir feite når de begynner å innta flytende kalorier, dvs. brus/øl/sukkerholdige drikker. Så det første steget mot en bedre helse og en finere kropp er å drikke vann som tørstedrikk. Det andre steget er å begynne å spise vanlig mat, dvs. mat som ikke er bearbeidet i en fabrikk - f.eks. melk,ost,egg,fisk,kylling,kornblanding,brød,fullkorns ris,grønnsaker,bær og frukt.

"If it's made in a plant - don't eat it. If it comes from a plant - eat it".

Og husk, ting tar tid (ihvertfall hvis du ønsker et bra resultat): det tar like lang tid å kvitte seg med vekta som det tar å legge den på seg.

Om dette var riktig skulle jeg vært bælfeit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om dette var riktig skulle jeg vært bælfeit.

Selv om du er tynn betyr det ikke at du har en god helse.

Følger man stegene mine vil du få en sunn og frisk kropp.

Skrevet

Jeg er 172 og 67 kg.

Nesten 1 boks cottage cheese med litt fun light saft og f. eks. 1 ss Fedonblanding, en stor kopp te og to store kopper kaffe.

To kokte egg, ei skive ost og kjøttpålegg hvis jeg er på jobb. Er jeg hjemme er det kanskje tre rugsprø med kalkunpålegg og naturell magerost evt. bladsalat på og en stor kopp te.

Bakt laksefilet med rømme og brokkoli-og blomkålblanding. Kanskje noen potetbåter.

Tre-fire rugsprø med hvitost, eller kalkunpålegg og en stor kopp te.

5. Spiser du mellommåltider/småspiser, i så fall hva?

En halv proteinbar, kanskje noen nøtter, eller en dessert på jobb om det er.

Fredager spiser jeg en poste ostepop og smash/nonstop/smågodt. Søndager er det alltid dessert.

Da eter jeg alt slekta setter på bordet. Ellers blir det bare mas om at jeg er så sær i kosten og spiser så lite. Er lei av å få sånn pes hele tiden for at gamlingene tror at de eneste måltidene jeg får i meg er dem de setter på bordet. Hvordan jeg har blitt over 30 år på å leve de siste 15 på luft, kan de ikke forklare.

Nix, går heller tilbake til min "hverdagskost".

Saltimer på sats, spinning, styrketrening, litt tredemølle. Trener mellom 2 og 5 ganger i uka. Har ikke en aktiv jobb eller livsstil ellers.

Cola zero, men kanskje to glass i uka. Fun light i frokosten.

11. Hva drikker du?

Te, kaffe, vann og cola zero. Vin eller øl kanskje en gang eller to i måneden. Liker ikke melk.

Prøver å kutte ut det jeg vet er usunt og setter meg mine små mål: Denne uka skal jeg trene syv ganger. Eller denne uka skal jeg trene flere ganger enn i forrige uke.

Jeg har igjen tatt tak i styrketreningen min. Men det er vanskelig, for jeg liker ikke å trene i "manneavdelinga" sjøl om det er dit jeg må for å finne frivektene..

Skrevet (endret)

Jeg er normalt sett rimelig muskuløs (nå er jeg høygravid, så kroppssammensetningen er litt annerledes :ler:), så jeg har nok et noe høyere matinntak enn en del andre. Jeg svarer ut fra hvordan jeg spiser/trener når jeg ikke er gravid her:

Havregrøt (1 dl havregryn) kokt på ca 3 dl skummet melk, tilsatt 1/4 boks Cottage cheese. Sukker og kanel. Evt. frokostblanding med skummet melk (axa go'dag tror jeg den heter), tilsatt soyaflak og solsikkefrø.

Det varierer veldig; middagsrester, salat, 2 grove brødskiver med pålegg... Fellesbetegnelsen er at jeg er nøye med å spise proteinrikt, og unngå kjappe karbohydrater.

Typisk 2/5 proteiner, 2/5 grønnsaker og 1/5 karbohydrat. Lager alltid maten fra bunnen av, bruker friske og gode råvarer, og er ikke redd for å putte oppi litt fett. Fisk 2-3 ganger i uka, det eneste farseproduktet jeg spiser er karbonadedeig. Ellers uprossesert kjøtt eller vegetar.

Det kommer helt an på når jeg har spist middag; vi spiser ofte middag ganske sent. Men vanligvis blir det et par knekkebrød med ost.

5. Spiser du mellommåltider/småspiser, i så fall hva?

Jeg spiser alltid et måltid på jobb før jeg drar derfra (drar da rett på trening), eller et måltid hjemme etter jobb, siden vi spiser middag sent. Typisk to grove skiver med makrell i tomat. Ellers går det i frukt mellom måltidene.

Har gjerne egg&bacon til frokost, spiser sjokolade, drikker øl/vin og spiser middager som er mer kaloririke. Men jeg spiser gjerne litt sjeldnere når det er helg.

Tja, det blir jo gjerne til det siden man ofte er på familiebesøk. Blir mer søtt, men prøver likevel å spise balanserte måltider. Blir ofte veldig lei av søtt og fett etter høytider.

Nei, ikke med mindre jeg er så mett at jeg ikke klarer å spise vanlig mengde.

Ja, 5-6 ganger i uka. (Tung) styrketrening 3 ganger, løper 2-3 ganger (evt. tung styrke 2 ganger, løper 3-4 ganger, avhenger av hva jeg har fokus på). Fokuserer mest på store muskelgrupper når jeg trener, bruker mye baseøvelser. Er ikke redd for å ta meg skikkelig ut. Løpingen varieres etter hva jeg trenger for å nå målene, men typisk er to ganger intervalltrening (4 x 4) og en langkjøring, eller to langkjøringer og en intervall. Kjenner mye etter på kroppen hva den tåler og ikke tåler, og føler jeg meg kjørt, kutter jeg gjerne en økt eller to eller tar en ekstremt rolig løpetur. Restitusjon er viktig! Er ellers mye i aktivitet; frilufsliv og klatring står høyt i kurs.

Nei, bortsett fra skummet melk, matfløte og lettrømme. Jeg spiser ikke produkter der fett eller sukker er fjernet til fordel for tilsetningsstoffer (f.eks skyr, lett creme fraîche etc.) Drikker lightbrus et par ganger i året kanskje?

11. Hva drikker du?

Mest av alt vann. Skummet melk, kaffe, og eplemost/juice en gang i blant. Øl og vin er jeg veldig glad i, og det blir alltid det i helgene.

Har jeg lagt på meg, er det fordi jeg har skeiet ut for mye en periode, evt. ikke fått trent godt nok, og aller helst i kombinasjon. Da går jeg tilbake til normale rutiner, og da går det meste seg til.

Endret av -Englefjes-
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ett egg, to skiver, et glass melk eller juice, og en kopp te

Vanligvis en salat med kylling, og en frukt

Det varierer veldig, det kan være alt fra fiskegrateng, spagetti og kjøttsaus, til lapskaus.

Masse grønnsaker til. Frukt til dessert hver dag.

Vanligvis havregrøt

Jeg har sjelden mellommåltider, det er i så fall frukt eller rosiner.

I helgene har vi mer kaloririke retter, som pizza (hjemmelaget), taco, lasagne (hjemmelaget) osv. og jeg spiser godis

Nei.

Nei

Jeg trener ikke, men er aktiv

Lettmelk og pepsimax. Ut over det, nei.

11. Hva drikker du?

Vann, grønn te, melk, pepsi max

Jeg regulerer aktivitetsnivået.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

To brødskiver eller en skål med müsliblanding/havregrøt

To brødskiver

Varierer. Spiser f.eks. lasagne, laks, wok, tandorii osv. Er nok ikke flink nok til å spise nok grønnsaker..

Spiser gjerne middagsrester, hvis ikke så blir det brødskiver/frokostblanding.

Spiser hvertfall mellom frokost og lunsj. Enten en frukt, en brødskive eller noen gulrøtter.

Spiser mer snop/godteri..

Nei. Kanskje mer variert mat, men samme mengder. Eneste er hjemme hos mamma (i ferier) blir jeg proppet full av sjokolade og andre søtsaker, men etter en stund med foring på sjokolade merker jeg at det blir litt stopp..

Ikke med tanke på kalorier, men hvis jeg ikke er sulten, pga. stort måltid, så spiser jeg ikke kun for å spise.

Trener kanskje 3-4 ganger i uken.. Som regel kondisjon, enten på aparater eller i gruppetimer. Prøver å trene litt styrke etterpå også, da det er vel så viktig.

Kjøper det noen ganger, men det er ikke no fast.

11. Hva drikker du?

Drikker somregel vann. Hvis jeg er ute og spiser god mat så drikker jeg kanskje en cola. Ellers blir det jo litt alkoholholdig i helgen, og noen kafeturer innimellom.

Det er ikke noe jeg har hatt et problem med. Har i perioder veid litt mer enn nå, men vet at jeg er såpass tynn at det ikke er skadlig. Nå, som jeg har begynt å trene mer enn før veier jeg meg heller for å sjekke at jeg holder vekten opp, tror jeg skal passe meg på for å gå ned i vekt.

Gjest SmallTalk
Skrevet

2 halve rundstykker, liten appelsinjuice og kakao/kaffe/te.

Noen grove brødskiver eller rundtstykker med kaviar/makrell i tomat/annet pålegg.

Kommer helt an på hva vi har lyst på. Alt ifra grøt til kalvestek.

Ikke alltid. Kommer an på når jeg spiste middag og hvor sulten jeg er. Blir som oftest brød og pålegg.

Frukt/youghurt/nøtter.

Spiser ikke frokost.

Ja, spiser med godteri og lager mer tidkrevende måltider.

Nei. Jeg spiser meg mett, men ikke sprekkmett. Er jeg sulten ved neste måltid, så spiser jeg meg også mett.

Nei, ikke organisert ihvertfall. Går tur med hunden 3-4 ganger om dagen, og fra skolen til bussen 5 dager i uka. Samt at jeg lemper frukt i butikk annen hver helg.

Nei, absolutt ikke. Lettprodukter er generelt mer fulle av usunne fyllstoffer enn vanlig mat.

11. Hva drikker du?

Alt uten om melk. Helst vann, men også brus, juice eller div varme drikker.

Ingen ting. Går veldig mye ned i vekt i løpet av kort tid når jeg er stressa, så når jeg legger på meg igjen da, så gjør ikke det noe. Det betyr bare at buksene klærne mine passer igjen. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kan kalles slank, jeg er 160 cm og veier 50 kilo, 29 år gammel.

- en kopp grønn te, kanskje en knekkebrød. Jeg rekker ikke mer før jobben...

- salat eller pålegg eller suppe med et par brødskiver i kantina på jobben

- wok med kylling er vel det vi spiser oftest

- nei

- minst en frukt om dagen, smoothie, og drikker grønn te (uten sukker)

- Spiser frokost, to brødskiver eller musli med melk. Spiser ikke lunsj, men spiser frukt og en brødskive hvis jeg blir sulten før middag.

- tror egentlig ikke det? når vi er på besøk hos foreldrene/svigerforeldrene, da spiser vi jo det som blir servert. Litt annerledes kosthold, kan man si, mer kjøtt.

- nei

- jeg trener ikke, men jeg går eller sykler til jobben

- ja. Men også ser på innhold i forskjellige produkter, som margarin, salsa, pastasaus, pålegg osv. Noen av de inneholder dobbelt så mye sukker og fett som de andre av samme type.

11. Hva drikker du?

- te, kaffe, lettbrus, vann. Drikker øl og vin i helgene, men bare 1-2 enheter hvis ikke det er fest da, hehe.

- prøver å spise mindre og bevege meg mer. Kan skipe middag en dag, og spise noe lettere, som ei suppe eller bare brødskiver med pålegg.

Skrevet

164 cm høy, vekt 54 kg.

3 knekkebrød m/kyllingpålegg/kokt skinke/ost ol + et kokt egg. Tomat, agurk, paprika og et eple ved siden av. Drikker grønn te og vann.

Havregrøt med epler og kanel/Salat/2 polarbrød med pålegg.

Drikker grønn te, vann og gjerne et glass pepsi max etter lunsj.

Mye kylling, fisk og karbonadedeig, grøt, sushi. Tilbehør varierer mellom pasta, poteter, ris og har alltid grønnsaker eller salat ved siden av

Spiser alltid kveldsmat; vanligvis et eple og 2-3 knekkebrød med pålegg eller frokostblanding med skumma melk

Mellommåltid blir ofte mager vaniljekesam med frukt, en skyr, kavring m/ pålegg. Spiser generelt mye frukt og grønnsaker når jeg småspiser

Ja, litt mer frokost, gjerne varme rundstykker, eggerøre og røkt laks, og bruker laaang tid med frokosten. Middagen blir ofte klassiske helgeretter som hjemmelaget pizza, taco og lasagne. Blir stort sett alltid noen glass vin og et par øl i løpet av helgen. Spiser ikke snop, så snacks kommer i form av frukt og kesam f. eks.

Blir ofte litt lengre frokoster og middager og litt dessert, men generelt ikke så mye mer enn til vanlig.

Nei, vanligvis ikke, spiser meg sjelden sprekkmett og ser dermed ingen grunn til å redusere neste måltid.

5-6 ganger i uken. Løper ute i skog og på asfalt, samt trener styrke på treningsrom på jobb et par ganger i uken.

Jepp, i hvert fall når det gjelder melkeprodukter. Ellers drikker jeg en del pepsi max og drikker litt fun light saft. Bruker ofte Extra tyggis og noen ganger sukkerfritt sukkertøy.

11. Hva drikker du?

Vann, grønn te uten søtning, Fun light saft, appelsinjuice, biola og Pepsi max.

Legger litt mer intensitet inn i treningen kanskje, men veier meg ikke så ofte, og mener det er sunt fokus å ha :)

Skrevet

Egg og bacon

Nøttemuffins

Hjemmelaga knekkebrød

Salat med kyllingkjøtt(alltid kjøtt i salaten, uansett)

Knekkebrød

Nøttemuffins

Kjøtt og grønnsaker

Nei, ikke egentlig, får jeg lyst på noe så lager jeg meg "eggemjølk", spiser et par skiver ost o.l

Nei, ikke nå lenger.

Nei

Nei

Nei, på lavkarbo trenger(bør ikke) man ikke å tenke "frokost", "lunsj" "middag", da kan man spise middag til alle måltidene om man ønsker (grunnen til at det blir litt typiske frokoster og lunsjer hos meg er fordi det er lettest hvis jeg er ute)

Minimalt

ALDRI!!!!

11. Hva drikker du?

Vann, fun light saft, te, (pepsi max av og til)

Da klikker jeg mongo. Neida, jeg går på ketolyse, så hvis jeg er flink å unngår karbohydratene skal det en del til at jeg faktisk går opp i vekt!

Jeg er nesten slank, har noen kg igjen, men jeg svarer fordi :sjenert: ...og jeg spiser lavkarbo, ketolyse :)

Skrevet

Jeg har alltid vært slank. Men jeg har ikke faste spisevaner, så det blir litt vanskelig å svare på disse spørsmålene, men jeg kan prøve :)

Er forresten 22 og bor alene.

Kan komme med noen eksempler. Svarer det samme på begge spørsmålene ettersom jeg ikke har faste frokost- og lunsjvaner. Noen ganger skipper jeg dessuten lunsj.

* En bolle frokostblanding (havregryn/corn flakes/4-korn med havremelk/soyamelk) uten sukker eller syltetøy på

* Noen brødskiver/knekkerbrød/riskaker med pålegg, f.eks. go' og mager leverpostei, brunost av geitemelk, kyllingfilét naturell, fårepølse. Noen ganger melkefritt smør under, noen ganger ikke.

* Havregrøt laget med en blanding av vann og soyamelk/havremelk, med kun kanel på. Noen ganger litt bananbiter og.

* Eggerøre med noen skiver ved siden av eller en frukt

* Speilegg og bacon

* Kotelett med kokte poteter og grønnsaker til

* Glutenfrie pastaskruer med spinatsaus til og med oliven og bacon på toppen

* Havre- eller risengrynsgrøt med kun kanel på

* Ovnsbakt laks med potet og grønnsaker til

Noen ganger, kommer an på når middagen ble spist. Men som regel blir det kveldsmat ja, jeg er sulten om kvelden. I så fall blir det noe av det samme som jeg spiser til lunsj/frokost.

Nope.

Egentlig ikke.

Ja, da spiser jeg mer hjemme hos mamma, og der får vi servert nammemat :) Spiser dessuten litt godteri i høytidene, mens det gjør jeg ikke ellers.

Nei, ikke bevisst i hvert fall.

Nei.

Nei.

11. Hva drikker du?

Vann, alltid vann. Eventuelt te når jeg skal kose meg, og Farris til gode middager hjemme. (Nå tenker jeg ikke hva jeg drikker på fest, da drikker jeg øl eller vin.)

Hmm... Prøver å spise litt sunnere og kanskje litt mindre.

Skrevet

Mann

Høyde: 178

Vekt: 75

-To brødskiver med leverpostei og sylteagurk.

-En brødskive med Karbonade og speilegg

-Pasta med kalkunskinke, laks med kokte poteter og grønnsaker. Kylling med spaghetti eller ris. Suppe

-Brødskiver.

-Før hadde jeg snop i huset og da klarte jeg ikke å holde meg unna småspisingen. Nå er jeg flinkere, men det hender jeg fortsatt småspiser nøtter og frukt.

-Ja, da koser jeg meg med hamburgere, taco, biff med fete gode sauser og Pizza, 7up light, Sjokolade, Surt og salt i smågodt. Selv om jeg koser meg med mye usunt i helgen så er mengde mat den samme som på en hverdag. Jeg blir altså mett men ikke veldig mett når jeg inntar måltidet.

- Nei, ikke om ferien varer en uke eller lenger.

-Den eneste dagen jeg spiser et større måltid er på Julaften, da blir jeg veldig mett. Ellers spiser jeg meg bare mett, og dvs at jeg ikke tar den ekstra porsonen selv om jeg hadde klart det fint.

- 4 dager i uka.

-Lettbrus

11. Hva drikker du?

-Masse vann og koser meg noen ganger med 7up light.

Regulerer Treningsmengde og kosthold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...