Gjest Hulderjenta Skrevet 13. juni 2004 #281 Del Skrevet 13. juni 2004 Tenker på deg!! :D Og er spent på om noe skjer! Eller kanskje det har skjedd?? En god klem i alle fall ----> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. juni 2004 #282 Del Skrevet 13. juni 2004 Har visst ikke skjedd noe enda nei - så akkurat et innlegg skrevet av deg for bare noen timer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #283 Del Skrevet 13. juni 2004 Neida - her skjer det ikke mye... Tror ikke denne ungen vil ut jeg... I dag har det vært en litt tung dag, så jeg har holdt meg stort sett inne. Er så full av vann nå at jeg har skikkelig vonde hender og føtter. Heldigvis har jeg mannen min som muntrer meg opp og tar vare på meg når tålmodigheten begynner å renne ut... Ellers er det jo ikke mye å fortelle da - så jeg sier som Arnold: "I'll be back!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. juni 2004 #284 Del Skrevet 14. juni 2004 Flott at du holder ut! Det må være passe slitsomt å være deg nå. Men jeg håper vannet i kroppen snart forsvinner, så ventetiden blir litt mer behagelig... Og så håper jeg du slipper å bli satt igang. Du har bestilt en normal fødsel, har du ikke? Tenker på deg hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. juni 2004 #285 Del Skrevet 16. juni 2004 Innom og sjekker... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 16. juni 2004 #286 Del Skrevet 16. juni 2004 Kanskje den lille kaktusen har kommet nå..... Venter i spenning. Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #287 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei! Den lille kaktusen har kommet! Er bare såvidt hjemme fra sykehuset, men måtte innom en kjapp tur for å melde fra! Thomas kom til verden på mandag morgen - i superfart og i seteleie! Hele fødselen fra jeg våknet med de første riene tok 8 timer, så det gikk unna. Ble ikke oppdaget at det var seteleie før det var full åpning, så det var litt hektisk en stund for å se om jeg kunne føde vanlig eller om det ble keisersnitt. Er veldig glad nå for at det skjedde på vanlig vis - selv om det var beintøft mens det sto på! Men allerede nå er alt det nesten glemt, og nå gleder vi oss til å kose oss hjemme med gullgutten vår. Alt er veldig uvant og rart enda, og alt går på hans premisser. Ikke minst siden jeg sliter med ammingen enda. Skriver mer detaljert siden når jeg kommer inn i rutiner i heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2004 #288 Del Skrevet 18. juni 2004 hjem, Kaktus! til verden, Thomas! Så godt å høre at alt har godt fint, og ikke minst at du faktisk fikk føde på "normal" måte! Nå ble jeg glad! :D Gleder meg til du kan skrive mer... Og lykke til med amming fremover; det går seg sikkert til! Kos dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 19. juni 2004 #289 Del Skrevet 19. juni 2004 Gratulerer så masse. Thomas er et nydelig navn. Jeg har "dessverre" en kollega som heter det. Hadde det ikke vært for det hadde det toppet vår liste også... Kjekt å høre at det gikk bra. Og når en ser på gullklumpen - så er alt strevet verd det. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. juni 2004 #290 Del Skrevet 19. juni 2004 Gratulerer Kaktus!!! Kan tenke meg du og Katusmannen er stolte! :hjerter2: Var det ikke stort å få se lille Thomas for første gang? Lykke til videre, alt går seg nok til! (Sier jeg - som ikke har barn enda... Tilgi meg! ) Gleder meg til å lese mer om hvordan det går etetr hvert. Og kanskje få se noen bilder...? Stor klem til deg ----> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 21. juni 2004 #291 Del Skrevet 21. juni 2004 Gratulerer så mye med lille Thomas!! Nyt tiden, den går så altfor fort! :blomst_opp: og du skal vite at det er mange som sliter med amming, og det er absolutt ikke noen skam og ikke få det til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juni 2004 #292 Del Skrevet 21. juni 2004 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. juni 2004 #293 Del Skrevet 21. juni 2004 Gratulerer!!!! Flott navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #294 Del Skrevet 22. juni 2004 Takk for alle gratulasjoner!! Har ikke hatt mye tid til å stikke innom her, alt har gått i ett siden vi kom hjem. Det er mye å finne ut av med en liten person i huset, og dagene bare flyr. Men jeg tenkte jeg skulle skrive litt mer detaljert om fødselen da. Jeg våknet natt til mandag kl. 01.00 og kjente på meg at noe var i gang. Sto opp for å gå litt og se hva som skjedde, eller om det var bare kynnere. Skjønte raskt at det ikke var det, så jeg satte meg i stua for å se hvor tette riene var. Kaktusmannen kom snart tuslende for å se hvor det ble av meg, og så på meg med en gang at det var "the real thing". Riene kom allerede da med 5 min. mellomrom, men var helt greie. Klokka to ringte jeg føden for å høre hva vi skulle gjøre, og fikk beskjed om å prøve å slappe av og sove litt. Riene ble bare kraftigere og kraftigere, og siden de kom så tett og varte i vel ett minutt, sier det seg selv hvor mye søvn det ble... :-? Klokka fem forandret plutselig riene seg og ble som kniver i magen. Ringte da til Ullevål på nytt og fikk beskjed om å komme. Da vi kom dit halv seks hadde jeg allerede 3-4 cm åpning, så det var i alle fall ikke tvil om at jeg fikk bli. Ble sendt inn på fødestuen, og da begynte riene å bli skikkelig vonde. Fikk tilbud om å ligge i badekaret, og det var deilig. Begynte da å bli litt hinsides under riene. Etter 45 minutter i varmt vann ble jeg beordret opp igjen da jordmoren skjønte at ting gikk litt fortere enn forventet. Og joda - da hadde jeg full åpning. Men plutselig forsvant jordmoren, og inn igjen kom leger, en jordmor til, en barnepleier og senere enda en lege. Jeg fikk bare med meg ordene seteleie og keisersnitt - og da må jeg innrømme at jeg ble litt skremt ja. Legene konfererte litt, og etter UL for å sjekke størrelsen på babyen, ble avgjørelsen tatt for meg om vanlig fødsel. Men operasjonsstuen sto klar hvis det ble nødvendig. Så kom vel den tøffeste halvtimen i mitt liv, hvor jeg måtte presse ut krabaten. Fikk bare oksygen mellom pressriene og litt lystgass når det ble for ille. På slutten fikk jeg beskjed om at jeg måtte få ham ut på neste ri, for han begynte å bli sliten. Og det gikk heldigvis bra. Registrerte at det var en gutt før de forsvant med ham, men heldigvis kom han snart tilbake så jeg fikk ham i armene. Og da var det verdt alt strevet! Så det var min historie i korte trekk - helt utrolig at det allerede har gått en uke siden vi ble tre. Nå er alt bare nytt, spennende og litt skremmende, og vi bruker tiden på å finne ut av ting sammen. Kaktusmannen er bare helt fantastisk - koser seg med sønnen sin og går oppe med ham om natten så mor får sove litt. Jeg skal se om jeg får lagt inn noen bilder etterhvert, i alle fall bytte ut den kaktusen i avataren! Men må bare få et blinkskudd med vårt nyervervede digitalkamera først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. juni 2004 #295 Del Skrevet 22. juni 2004 Gratulerer med Thomas Så bra at alt gikk fint til tross for litt hektisk aktivitet på føden! Kos dere masse med den lille gutten deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 23. juni 2004 #296 Del Skrevet 23. juni 2004 Gratulerer med prinsen!!! Så godt å høre at alt gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 23. juni 2004 #297 Del Skrevet 23. juni 2004 takk for at du delte historien med oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 #298 Del Skrevet 23. juni 2004 takk for at du delte historien med oss!! *snufs* Helt enig! Takk, Katus! Håper dere koooser dere nå! Er vekt og høyde hemmelig...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 23. juni 2004 #299 Del Skrevet 23. juni 2004 Så flink du har vært! Gratulerer masse :D Fødte du helt naturlig uten smertestillende?? Også setefødsel?? Godt gjort, Kaktus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #300 Del Skrevet 23. juni 2004 Takk for enda flere koselige hilsener, tårer og smil! :o Hvordan kunne jeg glemme de vitale målene lillen!... Han veide 3558 gram og var 36 cm fra hode til ende. Fordi han kom i setefødsel lå han med bena opp de første timene, og de måtte han få rette ut selv - derfor har vi ikke noe mål på hele den gyldne halvmeteren! Men han rettet raskt ut bena, så det ser ut til at det ikke kommer til å by på noen problemer for ham senere. Joda Meta - alt ble uten smertestillende fordi det gikk så fort - har fått en del ros for det i ettertid, spesielt av Kaktusmannen... Men det er utrolig hva kroppen klarer når den må... Har nå fått inn et bilde i avataren - er ikke så flink til å forminske bilder så smått, men det er nå gullet vårt i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg