Gå til innhold

Huseier prylte innbruddstyv


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Leser at en innbruddstyv har fått seg en real omgang med juling etter at huseieren tok han på fersk gjerning. Han fikk visst så kraftig pryl at han nå ligger på sykehus.

Boligeieren ble pågrepet, men ble heldigvis løslatt etter kort tid. Politiet uttaler at det er stor sannsynlighet for at siktelsen vil frafalle, fordi mannen har forklart at han handlet i nødverge.

Jeg har all sympati med huseieren som forsvarer seg og sitt.

http://www.bygdeposten.no/modum/article5046730.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Leser at en innbruddstyv har fått seg en real omgang med juling etter at huseieren tok han på fersk gjerning. Han fikk visst så kraftig pryl at han nå ligger på sykehus.

Boligeieren ble pågrepet, men ble heldigvis løslatt etter kort tid. Politiet uttaler at det er stor sannsynlighet for at siktelsen vil frafalle, fordi mannen har forklart at han handlet i nødverge.

Jeg har all sympati med huseieren som forsvarer seg og sitt.

http://www.bygdeposten.no/modum/article5046730.ece

Synd han ikke slo innbruddstyven ihjel. Nå skal denne dritten belaste skattebetalerne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd han ikke slo innbruddstyven ihjel. Nå skal denne dritten belaste skattebetalerne også.

Ja det er klart man fortjener å dø for å være innbruddstyv; Du er ikke særlig sprø

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Jeg er lei av innbruddstyver selv om de stort sett besøker bodene her omkring. For min dle er det helt greit at noen banker de skikkelig.

Samme gjelder sykkeltyver og taggere. Dersom noen grisebanker dem gir de seg sikkert. Noen sympati får de ikke fra meg. Hvis de ikke liker å bli banket får de heller anmelde saken slik at de noen måneder ettepå får beskjed om at saken er henlagt. Akkurat slik vi andre får når de bryter seg inn hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innbruddstyv, tatt på fersken? Kunne vel ikke regne med å bli budt på en kopp med kaffe heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble huseieren angrepet? Jeg mener, siden han sier det var i nødverge?

Så en hus inntrenger teller ikke som angrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja det er klart man fortjener å dø for å være innbruddstyv; Du er ikke særlig sprø

Nei,men det er du som mener uskyldige,sakesløse mennesker skal utsettes for slikt.Uforbederlige forbrytere fortjener å dø.Akkurat som mordere gjør det. Vekk med skiten og la trivelige,koselige mennesker bli tilbake. Resten har vi ikke bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ble huseieren angrepet? Jeg mener, siden han sier det var i nødverge?

En leietaker i boligen skal ikke ha sett noen annen utvei enn å forsvare seg mot innbruddstyven. Etter det Drammens Tidende erfarer skal innbruddstyven ha vært bevæpnet med både kniv og balltre. 50-åringen skal ha kommet stormende opp trappen til 2. etasje der leietakeren befant seg. Her skal leietakeren ha forsvart seg med et slagvåpen....Leietakeren er siktet for legemsbeskadigelse.

http://dt.no/nyheter/kritisk-for-innbruddstyv-1.5102277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leietaker i boligen skal ikke ha sett noen annen utvei enn å forsvare seg mot innbruddstyven. Etter det Drammens Tidende erfarer skal innbruddstyven ha vært bevæpnet med både kniv og balltre. 50-åringen skal ha kommet stormende opp trappen til 2. etasje der leietakeren befant seg. Her skal leietakeren ha forsvart seg med et slagvåpen....Leietakeren er siktet for legemsbeskadigelse.

http://dt.no/nyheter/kritisk-for-innbruddstyv-1.5102277

Ja, stemmer dette er jo det greit at mannen forsvarte seg. Man kan jo lett treffe "feil" med et slagvåpen også. Jeg synes derimot ikke man skal kunne slå noen helseløs, selv om de er innbruddstyver. Men som sagt er jo saken en annen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer dette er jo det greit at mannen forsvarte seg. Man kan jo lett treffe "feil" med et slagvåpen også. Jeg synes derimot ikke man skal kunne slå noen helseløs, selv om de er innbruddstyver. Men som sagt er jo saken en annen her.

Det er en meget enkel løsning på det, ikke bryt deg inn i husene til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest €#¤@£! i.i.

Nei,men det er du som mener uskyldige,sakesløse mennesker skal utsettes for slikt.Uforbederlige forbrytere fortjener å dø.Akkurat som mordere gjør det. Vekk med skiten og la trivelige,koselige mennesker bli tilbake. Resten har vi ikke bruk for.

hvor sa jeg at noen fortjener å utsettes for noe som helst? ikke legg ord i munnen på meg, det eneste jeg mente å påpeke var at du er ganske godt på vei til å være sjuk i huet hvis du mener at man fortjener å bli slått i hjel fordi man bryter seg inn i et hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår huseier godt, jeg også. Man må da virkelig ha rett til å forsvare sin egen eiendom! Noe er forresten alvorlig galt her i landet når det blir huseieren, ikke tyven, som skal få "pes" i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår huseier godt, jeg også. Man må da virkelig ha rett til å forsvare sin egen eiendom! Noe er forresten alvorlig galt her i landet når det blir huseieren, ikke tyven, som skal få "pes" i ettertid.

Han får nok pes han også. Man kan jo si han allerede har fått "pes" når han opereres for svært alvorlige hodeskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=595312

Jeg leste denne saken, og begynte virkelig å tenke. Jeg vil absolutt ikke ha amerikanske tilstander i Norge, misforstå meg rett. Men jeg ser for meg scenarioet, at jeg, en ung og spinkel jente, skulle oppleve at en mann brøt seg inn hjemme hos meg mens jeg var alene. Jeg ville naturligvis blitt livredd, og ville nok ganske sannsynlig fått panikk og sett etter en tung gjenstand.

Nå er dette selvfølgelig en hypotetisk situasjon, men hadde jeg oppsøkt tyven og pent spurt om han var ute etter å skade meg, så jeg hadde gitt ham sjansen til enten å gå ut av huset eller få overtaket? Jeg hadde vel neppe tenkt slik, og heller gått til angrep så fort jeg hadde kunnet. Hadde det vært sannsynlig i en slik sak, (dersom jeg hadde klart å slå ned mannen) at jeg kunne bli straffet for det, dersom mannen ikke hadde gått til angrep på meg først? Eller hadde jeg kunnet bli frikjent fordi jeg hadde følt meg truet? Jeg vet lite om rettssystemet, det er derfor jeg spør.

(Jeg skjønner selvfølgelig at den beste løsningen på et slikt scenario hadde vært å komme meg uskadd unna/ gjemme meg og ringe politiet, som sagt er dette scenarioet hypotetisk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hadde noen brutt seg inn hos meg, ville jeg slått fyren i svime, puttet ham i mitt lydtette rom i kjelleren og pint ham til døde over noen ukers tid. Ingen ville savnet ham og ingen ville drømme om at det var meg. Mohahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnold

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=595312

Jeg leste denne saken, og begynte virkelig å tenke. Jeg vil absolutt ikke ha amerikanske tilstander i Norge, misforstå meg rett. Men jeg ser for meg scenarioet, at jeg, en ung og spinkel jente, skulle oppleve at en mann brøt seg inn hjemme hos meg mens jeg var alene. Jeg ville naturligvis blitt livredd, og ville nok ganske sannsynlig fått panikk og sett etter en tung gjenstand.

Nå er dette selvfølgelig en hypotetisk situasjon, men hadde jeg oppsøkt tyven og pent spurt om han var ute etter å skade meg, så jeg hadde gitt ham sjansen til enten å gå ut av huset eller få overtaket? Jeg hadde vel neppe tenkt slik, og heller gått til angrep så fort jeg hadde kunnet. Hadde det vært sannsynlig i en slik sak, (dersom jeg hadde klart å slå ned mannen) at jeg kunne bli straffet for det, dersom mannen ikke hadde gått til angrep på meg først? Eller hadde jeg kunnet bli frikjent fordi jeg hadde følt meg truet? Jeg vet lite om rettssystemet, det er derfor jeg spør.

(Jeg skjønner selvfølgelig at den beste løsningen på et slikt scenario hadde vært å komme meg uskadd unna/ gjemme meg og ringe politiet, som sagt er dette scenarioet hypotetisk.)

Skaff deg våpen!

Problemet med våpen er at du må være villig til å bruke det. For gjør du ikke det tar den kriminelle fra deg våpenet og skyter deg istedet.Meld deg inn i en pistolklubb. Etter et halvt år der får du lov til å kjøpe eget våpen som du oppbevarer hjemme. (F.eks. en 357 magnum Ruger SP 101 med snubløp (Superkort løp).Dette tilsvarer 9 mm eller kaliber 38 med litt kraftigere ladning)Pistolklubbene elsker kvinnelige medlemmer.Der sier du bare at du hele livet har lengtet etter å skyte på blink slik pappaen din gjorde.

Straks du har det i hus er du verdens sterkeste kvinne/mann. Du stopper alle som vil ta deg, men må ikke nøle med å trykke på avtrekkeren om du er tilstrekkelig truet.Og du har lov til å bruke det om noen bryter seg inn i huset ditt og du føler deg truet på livet. Sikt etter brystet. Bena treffer du ikke i likevel i panikken,og da kan du ende som taperen. 999 av 1000 forbrytere tverrsnur og løper som med den onde i hæla om du kaldt og rolig sier: "Make my day pjokken!"Mens du kaldt og rolig vifter med isenkramen. Ingen andre i Norge vil beskytte deg lenger. Politiet har ikke folk. Og regjeringen hater nordmenn,og de fleste menn er blitt mammadalter - om de fremdeles vil ha kvinner da..Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært sannsynlig i en slik sak, (dersom jeg hadde klart å slå ned mannen) at jeg kunne bli straffet for det, dersom mannen ikke hadde gått til angrep på meg først? Eller hadde jeg kunnet bli frikjent fordi jeg hadde følt meg truet? Jeg vet lite om rettssystemet, det er derfor jeg spør.

Jeg tror at så lenge du ikke brukte overdreven vold (altså f.eks sparke gjentatte ganger i hodet til en bevistløs mann/ skyte raneren) ville saken blitt henlagt. Man har jo 'lov' til å forsvare seg på gaten, så da vil jeg tro at det gjelder i ens eget hjem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnold

Jeg tror at så lenge du ikke brukte overdreven vold (altså f.eks sparke gjentatte ganger i hodet til en bevistløs mann/ skyte raneren) ville saken blitt henlagt. Man har jo 'lov' til å forsvare seg på gaten, så da vil jeg tro at det gjelder i ens eget hjem også.

Problemet er bare at langt over nitti prosent av kvinner ikke har nubbetjangs mot en ruset, sint mann full av testosteron og adrenalin. Men vil man bli robbet,slått helseløs og voldtatt av en meget mulig HIV-infisert narkoman mann så kutt ut våpenet og håp det beste. Det er jo ikke alle som blir tatt. Heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...