Gå til innhold

Hvor mye betyr sex i et forhold?


Gjest star

Anbefalte innlegg

Spør bare enkelt og greit:

Hvor mye betyr sex for deg i et forhold?

Sikkert ikke et enkelt og greit svar på det da, men men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr en god del. Ville nok ikke vært sammen med en som ikke kunne/ville ha sex. Men er mange andre viktige ting som også må være på plass for at det skal være et fungerende forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et godt forhold betyr det mye. I et dårlig forhold får det for stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sparvöga

Det betyr mye for meg at det funker. Hvis det ikke funker kan det rett og slett ta knekken på et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er viktig for at et forhold skal fungere og være bra. Sex er en del i et forhold som er viktig og er fint om begge er fornøyde og har det bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MYE! Har man bra sex og har omtrent samme behov, er det ikke noe problem å hoppe over noen dager. Om han har veldig mye lyst, er ikke jeg heller vanskelig å be. Men dårlig sex er drepen på et forhold, ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sexen fungerer betyr den ca ti prosent, når den ikke fungerer betyr den ca nitti,...

Må egentlig bare skrive under på denne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex i forhold betyr mye. Passer en ikke sammen seksuelt går det bare ikke. Må være nokså samstemte når det kommer til hyppighet og hva en liker i senga. Visst ikke bør en hvertfall være open minded.

Sex betyr ikke bare 10% om den fungerer. Er sexen god betyr det en hel del for da er det lettere å verdsette andre aspekter ved forholdet som kanskje er kjipt. En liten krangel om oppvasken kan lett løses med god sex ;) Og da betyr det tross alt mer enn 10%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Godt poeng Carmis, jeg tenker vel sånn at når sexen er god, så er det bra og naturlig og deilig og viktig og ikke minst riktig.

Når den ikke er god, så tror jeg den står for 90% av konfliktene i et forhold.

Så i forholdsbalansen tenker jeg ti kontra nitti prosent. Altså at det er når den IKKE fungerer at sexen tar overhånd i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener Kate :) Har selv opplevd at kjip sex, eller rettere sagt, mangel på sex, gjør at jeg blir lettere irritert og ender i tankemodus. Jeg er en person som trenger sex ofte, ikke bare for det er gøy, godt og hele den pakka, men fordi jeg føler at jeg og kjæresten står nærmere hverandre, og ser på det som bekreftelse. Han har ikke like sterke drifter som meg, så ja, vi har hatt våre diskusjoner. Og jaggu, så fort vi dasker litt, så løser det meste seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

I mitt forhold er sex like viktig som åpen kommunikasjon.

Uten sex/med dårlig sex kan jeg banne på at kommunikasjonen hadde svikta (silent treatment/sure oppstøt/dårlig stemning/dobbeltmeninger)

Og uten kommunikasjon kunne sexen aldri blitt bra.

Jeg opplever at kvaliteten på sexen innvirker veldig på hvor viktig den er for forholdet. Har man helt middels grei sex lar man det kanskje skure og gå og bryr seg ikke så mye om partneren, men om man har himmelsk sex så gir man ikke slipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Og jaggu, så fort vi dasker litt, så løser det meste seg :ler:

Ditto!

Om han har mindre lyst på sex enn meg blir jeg også irritabel og grinete og emosjonell, og irrasjonell.

Han har tilslutt lært at den eneste måten å få sutringa til å gå over er å ta frem pisken og straffe meg for de dumme tankene mine, da går plutselig lysten hans opp, og tankene mine vekk.. Smart altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Sex betyr veldig mye for meg, og følgelig også i mine forhold.

Jeg hadde aldri klart meg uten, og jeg hadde fått problemer om det ble for lite. I tillegg så er jeg ekstremt glad i sex og foretrekker noen jeg virkelig kan dyrke det med. Har også et par spesielle preferanser og føler en virkelig connection med kjæresten min nå som er like pervers og åpen og utforsker dette sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Sex er ganske viktig, men det er andre ting som er viktigere i et forhold. Men for at et forhold skal fungere bra så må sex være en del av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere som har svart her, er i forhold som har vart i flere år?

Jeg tenker at når man er singel eller nyforelsket så mener man at sex er viktigere enn når man har vært sammen noen år, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med kjæresten i to og et halvt år nå, og jeg føler sex bare blir viktigere og viktigere. I starten, da vi var nyforelsket, da var alt rosenrødt og fint, og man vet jo gjerne det at det tar tid å bli kjent med hverandres seksualitet.

Når man da har lekt duracellkaniner en stund, hverdagen setter inn og små og større problemer dukker opp, jo viktigere er det at sexen fungerer. Jeg kunne aldri vært i et forhold hvor vi ikke kommuniserte seksuelt, eller at god sex forekom alt for sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere som har svart her, er i forhold som har vart i flere år?

Jeg tenker at når man er singel eller nyforelsket så mener man at sex er viktigere enn når man har vært sammen noen år, stemmer dette?

Jeg kan ikke akkurat skryte på meg at jeg har vært sammen med kjæresten i flere år, men vi er over den nyforelska fasen. Jeg har lært det at det går an å være kjærester og ha et god sexliv selv om man har ulik lyst. For vår del har det vært en prøvelse, samtidig har det vært en lærerik prosess. Og jeg merker også at min egen tålmodighet og hva kan jeg kalle det, overbærenhet, øker jo lenger vi har vært sammen. Det er ingen hemmelighet at jeg har vært den med mest lyst og andre omstendigheter har gjort at sexlivet nok ikke er like hyppig som jeg kanskje i utgangspunktet skulle ønske det var.

Allikevel, det har lært meg at samarbeid og forståelse har vært en viktig brobygger, å kjempe for forholdet og virkelig verdsette de studene man ser fram til. Og jeg har også erfart at når vi har det godt sammen ellers som par, så fungerer det helt greit å ikke ha sex hver eneste dag, mye fordi vi har så vanvittig mye annet som binder oss sammen. Sexen er krydderet vi bruker for å gjøre livet mer spennende, men allikevel "smaker" forholdet bra om vi går en uke uten sex. Det er helheten og sammensetningen som er viktig føler jeg.

Skal derimot innrømme at dette har vært en ganske lang prosess å få til, det har ikke vært lett å omstille seg hverandre, men jeg er veldig fornøyd at det faktisk har gått an. Særlig har det vel vært litt tøft for meg fordi jeg har slitt med selvbildet og det er ikke lett å bli avvist og føle at man ikke strekker til eller er god nok. Nå derimot har jeg klart å få vekk denne følelsen, mye på grunn av omstendigheter som har gjort at jeg har vært nødt til å tenke annerledes, men også fordi min kjære har blitt flinkere til å vise at han elsker meg og synes jeg er sexy i hverdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...