Gjest gloria Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Har søkt etter en tråd hvor man kan skryte litt av seg selv. Hvor flink man var på treningen i dag,hvilken fremgang man så osv. Enten man er nybegynner eller "viderekommen" når det kommer til trening. Kan begynne med meg selv. Selv er jeg ganske fersk. Bestemte meg nylig for å investere i joggesko og treningstøy, og sette i gang så fort vinteren var over. Har hatt 2-3 joggeturer nå. De to første var et rent helvette, for å si det rett ut. Men, i dag hadde jeg en utrolig opplevelse som ga meg kick og motivasjon til å fortsette. 1.Fikk ikke sting/hold i siden mens jeg løp. 2.Merket at jeg hadde bedre utholdenhet. 3.Reduserte løypa jeg tar med 10 minutter!!! (Fra 50 til 40 min) Kjente meg rimelig trøtt, men happy på vei hjem fra økta:)) Nå er det deres tur!
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Liker virkelig tankene dine, dette kunne vi alle blitt flinkere til hver eneste dag!! Men du kan jo bruke denne tråden her som en oppsummeringslogg på trening du over beskriver så bra: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=475469
bergans Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Kjempeflott tråd Idag tok jeg meg en løpetur i sur vind og regn (vel, mer laffetur) selv om hodet sa at jeg skulle velge sofaen og achillesen har vært litt dum i det siste. .....så bakte jeg en bringebærostekake som så knallgod ut på papiret, men den klarte jeg å oversteke de luxe
Gjest Huffsa Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 (endret) 15 minutter med ro-maskin, spurtet 200meter. 15min x2 på 7 forskjellige apparater for rumpe, legger, armer, rygg, bryst og lår. 100 situps 50 sånne mage-øvelser på et slikt apparat hvor man skal bøye seg ned, se på navlene og "rulle opp" igjen. ( RED; Det ligner på en slik en! ) 50 "bekken-løft". Gikk hjem (20minutter) Starta å trene for første gang i mitt liv for 2 uker siden og jeg elsker det Endret 28. mars 2010 av Huffsa
Inx Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 15 minutter med ro-maskin, spurtet 200meter. 15min x2 på 7 forskjellige apparater for rumpe, legger, armer, rygg, bryst og lår. 100 situps 50 sånne mage-øvelser på et slikt apparat hvor man skal bøye seg ned, se på navlene og "rulle opp" igjen. 50 "bekken-løft". Gikk hjem (20minutter) Starta å trene for første gang i mitt liv for 2 uker siden og jeg elsker det Ikke verst, det er jo en ganske hard økt du har tatt der!
Gjest Huffsa Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Ikke verst, det er jo en ganske hard økt du har tatt der! Er helt kjørt også. Men var dritdeilig. Pleier å ta det litt mer med ro, men det er søndag og jeg var ekstremt rastløst og motivert
miss_stjerne Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Jeg kom meg ut i dag, enda når vekkerklokka ringte 06.45 var det fristende å bare krype under dyna igjen... Men jeg løp ganske bra i 50 minutt OG jeg holdt ut i en oppoverbakke jeg pleier å ha litt problem med
Gjest gloria Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Med vondt i hofta etter noen TUNGE treningsøkter, stod jeg opp grytidlig i dag morges (enda jeg har fri), gikk meg en tur på 1,5 time i regnvær. Ikke så gøy å tvinge seg selv opp i ferien, men desto kjekkere når man kommer hjem med god samvittighet:)
The Kitten Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 I dag har det vært surt og kaldt her. Likevel har jeg gått fjelltur i to og en halv time. Det var kjempedeilig.
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2010 #10 Skrevet 29. mars 2010 I dag har det vært surt og kaldt her. Likevel har jeg gått fjelltur i to og en halv time. Det var kjempedeilig. Samme vær her i Bergen, men kom meg også ut på tur i 2,5 time med en venninne. Dusjen etterpå var LANG og den varme koppen med sjokolade var vell unnet meg =)
Gjest Shelob Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 For 12-15 år siden veide jeg 7-9 kilo mer enn jeg gjør i dag. Jeg var alltid misfornøyd med kroppen min, følte meg feit, og at jeg hadde vært feit siden jeg var 5 år (takk, mamma ). Jeg trente aerobic og spinning i timevis, visste ingenting om kosthold, "slanket" meg på cornflakes og nudler (er det mulig! ) og sprakk på sjokoladecookies og annen drittmat når jeg holdt på å sulte i hjel. Drittlei! Så begynte det sakte med at jeg droppa aerobic for kampsport. Kjempegøy! Ble ikke så mye lettere, men mye sterkere og mye bedre selvtillit. Så ble jeg gravid, ammet bort en del hvalpefett, men følte meg litt slapp i kroppen. Begynte med styrketrening og startet med å lese om kosthold. Fikk den ene a-ha opplevelsen etter den andre, og implementerte et riktig kosthold i livet mitt. Etter dette har jeg ikke snudd. Jeg styrketrener på 10 året og håper jeg kan gjøre det livet ut. Kjører enklere kardio-økter 2-3 ganger i uka, går mye tur + på ski, og har trent kampsport i perioder hvor jeg har hatt tid til det. Jeg spiser masse sunn og god mat - også godteri - men i begrensa mengder og kun noe jeg virkelig har lyst på - sløser ikke bort dyrebare kalorier på kjeks, cornflakes og annet "tjafs". I dag er jeg godt over 30, fornøyd med kroppen (får ofte komplimenter for at jeg holder meg bra), føler meg frisk og sterk og ser garantert bedre ut enn jeg gjorde som 23 åring. Jipppi! Jeg synes bare jeg er SÅ heldig som knakk koden! Og lang, lang nese til de som har mobbet meg før - dvs mine foreldre, tro det eller ei.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Jeg har gått ned ti kilo siden sist sommer, og har gått ned fra størrelse 42 til 38. Det er deilig å shoppe nå..
Gjest Constanze Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Jeg står opp kl 06 og går kjapp tur i en time - hver morgen I tillegg trener jeg på senteret 3 dager i uken. Selvom det er fristende å bli liggende under dynen så er samvittigheten og humøret bare så utrolig bra etter disse øktene. Og frokosten bestående av to kokte egg, vann og kaffe smaker som den flotteste hotell-frokosten
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2010 #14 Skrevet 30. mars 2010 Jeg står opp kl 06 og går kjapp tur i en time - hver morgen I tillegg trener jeg på senteret 3 dager i uken. Selvom det er fristende å bli liggende under dynen så er samvittigheten og humøret bare så utrolig bra etter disse øktene. Og frokosten bestående av to kokte egg, vann og kaffe smaker som den flotteste hotell-frokosten Etter en hel time med rask gange på tom mage så fyller du kun på med 2 egg? Blir du ikke fort sulten igjen?
Gjest Constanze Skrevet 31. mars 2010 #15 Skrevet 31. mars 2010 Etter en hel time med rask gange på tom mage så fyller du kun på med 2 egg? Blir du ikke fort sulten igjen? Før jeg går så tar jeg enten et glasss moothie eller en liten boks ananasbiter. Etter turen spiser jeg to kokte egg, tar tran, drikker vann og kaffe .. da holder det fint til lunsj kl 11.
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2010 #16 Skrevet 31. mars 2010 Før jeg går så tar jeg enten et glasss moothie eller en liten boks ananasbiter. Etter turen spiser jeg to kokte egg, tar tran, drikker vann og kaffe .. da holder det fint til lunsj kl 11. Da er jeg mer med :gjeiper: Om du drikker en smoothie før du går og spiser eggene etterpå og lunsj kl 11.00.
Gjest Constanze Skrevet 31. mars 2010 #17 Skrevet 31. mars 2010 Da er jeg mer med :gjeiper: Om du drikker en smoothie før du går og spiser eggene etterpå og lunsj kl 11.00. Vil legge til at jeg ikke er helt fanatisk, jeg spiser hvis jeg er sulten. Har alltid frukt på jobb og tar meg eple eller et par druer før lunsj hvis jeg føler behov Ville egentlig bare ha fram at de kokte eggene smaker alldeles deilig som frokost etter trimturen
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2010 #18 Skrevet 31. mars 2010 (endret) Ville egentlig bare ha fram at de kokte eggene smaker alldeles deilig som frokost etter trimturen Vet godt hva du mener, tar meg ofte en joggetur før frokost og den skålen med havregrøt og melk og masse kanel(og litt sukker...) etter jggeturen og en dusj smaker himmelsk ! Endret 31. mars 2010 av Lotte28
buttergirl Skrevet 3. april 2010 #19 Skrevet 3. april 2010 Idag har jeg jogget i 30 minutter, selv om jeg var slapp og sliten. Jeg har bakt kake, uten å spise noe selv, og jeg har ikke tatt én bit av alt påskegodtet som det bugner over av her i huset!
Chanel.No5 Skrevet 3. april 2010 #20 Skrevet 3. april 2010 Idag har jeg jogget i 30 minutter, selv om jeg var slapp og sliten. Jeg har bakt kake, uten å spise noe selv, Flink som kom deg ut, men å smake på selvbakt kake er nå halve gleden vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå