Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare 3 dager igjen ja. :dåne:

Måtte ringe til jordmor i dag og avbestille timen jeg har på onsdag, for da skal jeg på innskriving på sykehuset. Og så måtte jeg avbestille legetimen på torsdag også. Føles helt sært.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 dager igjen ja. :dåne:

Måtte ringe til jordmor i dag og avbestille timen jeg har på onsdag, for da skal jeg på innskriving på sykehuset. Og så måtte jeg avbestille legetimen på torsdag også. Føles helt sært.. :sjenert:

Det kan jeg godt tenke meg... Klarer ikke helt å forestille meg hvordan det er egentlig, men jeg skulle også gjerne hatt en dato å forholde meg til. 14 dager +/- fra termin er ganske mye, da har man liksom en måneds slingsringsmonn og det begynner jeg å bli passe lei av nå kjenner jeg..

Blir bra å komme til sykehuset torsdag og vite at neste gang du er hjemme er med babyen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått time til KS...det er slettes ikke lenge igjen å vente nå, selv om det ikke høres ut som at du har så greie dager for øyeblikket.

Er veldig glad for at legene endelig hørte på deg og din kjære mann, også vil jeg få ønske deg masse lykke til på torsdag.

På torsdag skal du bli mamma Iril!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå er denne dagen snart over, og i morgen er det TO dager igjen! :strix:

Klarer ikke helt å forestille meg hvordan det er egentlig, men jeg skulle også gjerne hatt en dato å forholde meg til.

Det skjønner jeg godt. Nå fikk ikke jeg så mange dager å forberede meg på, så jeg vet ikke helt hvordan det føles. Det er nok annerledes for de som vet de skal ha KS eller igangsetting mye tidligere og får datoen tidligere også. Nå tror jeg ikke egentlig det har gått opp for meg i det hele tatt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med å ha planlags ks, er at det blir mas om hvem som får komme på besøk når, allerede nå. Jeg hadde jo planlagt å ikke si noe til noen før fødselen var over, men når det blir planlagt følte jeg at vi måtte informere de nærmeste.

Og mannens søster vil gjerne besøke oss på barsel, men de bor nesten to timer unna, så det må planlegges litt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, for jeg aner ingenting om hvordan formen min blir eller noe, og føler at det er dumt om de skal reise i to timer bare for å være med oss i en halvtime.. Også føler jeg at om de venter til vi kommer hjem, er det dumt å "kaste dem ut" etter noen timer når de har reist så langt, men vet ikke om jeg orker hele-dagen-besøk.

Samtidig mener jeg jo at jeg må ta hensyn til meg selv mer enn dem, men mannen tør ikke si det rett ut til dem, for i den familien skal alt pakkes inn og ingen skal bli såret. :sukk:

Søsteren min var veldig grei der, for hun sa: "Jeg kommer når du ber meg komme. Vil jo se henne så fort som mulig selvsagt, men det er ikke meg du skal ta hensyn til nå!" Men hun bor jo til og med nærmere sykehuset enn vi gjør, så det er klart det er lettere for henne.

Egentlig hadde det beste vært om mannens søster kom mens svigerforeldrene mine er på besøk, men det blir sikkert ikke før om to uker, og jeg vil ikke fornærme noen ved å virke uvillig til å vise frem babyen.. :sjenert:

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal tenke på deg selv. :klemmer:

Si det som det er: du vet ikke hvordan formen kommer til å være, og du har ikke lyst å måtte kaste ut folk når de først har kommet. Si at dere tar kontakt etter fødselen, når dere er klare! Folk må da skjønne såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Sushi, de må da forstå at du ikke kan vite på forhånd hvordan det blir. Men kjenner til det å ha svigerfamilie hvor man ikke kan si annet enn positive ting, det er ikke helt lett alltid! Men denne gangen får heller de bare bli sure eller fornærma eller hva enn de blir, du skal få komme deg på sykehuset i ro og fred sammen med mannen og din lille skjønnhet :hjerte:

Det er jo etterhvert ganske mange som velger å ikke ha noe særlig besøk på sykehuset fordi de ønsker å være i fred de første par dagene. Det må bare respekteres av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå har du snart babyen din :bolledeig: Jeg gleder meg og til å kunne sove uten å våkne av vondter. Selv om jeg jo ikke har like vondt som deg.

Jeg kommer til å være ganske hard når det gjelder besøk den første tiden. Jeg skal si ifra om dette når jeg, mannen, svigers og mine foreldre skal samles om et par ukers tid:

- Jeg vil ikke ha telefoner der de spør om det har skjedd noe ennå. De får vite det tidsnok. Hvis øvrig familie ringer og mase håper jeg at de kan svare på det de måtte lure på. Jeg orker ikke å forholde meg til det da.

- Jeg vet ikke om jeg kommer til å si fortelle når fødsel er i gang eller om jeg venter til fødsel er ferdig. Mulig jeg blir stressa av at de vet og venter.

- Jeg sier ifra når jeg vil ha besøk. Vil ikke at de bare skal komme.

- Jeg vil gjerne at de ringer på forhånd og hører om det passer med besøk når vi først har kommet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig lurt ut det du sier der Becky.. Kan være greit å si fra på forhånd, slik at det ikke skaper unødvendig masing og stress når det nærmer seg / går over tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Ja, dette blir en god øvelse i å ta mer hensyn til meg selv enn alle andre. Det er ikke noe jeg er så veldig flink til, for jeg får så dårlig samvittighet hele tiden. Men herlighet, jeg skal tross alt både opereres og få baby, så nå må jeg skjerpe meg. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Ja, dette blir en god øvelse i å ta mer hensyn til meg selv enn alle andre. Det er ikke noe jeg er så veldig flink til, for jeg får så dårlig samvittighet hele tiden. Men herlighet, jeg skal tross alt både opereres og få baby, så nå må jeg skjerpe meg. :fnise:

A happy mom is a happy home. Hjelper det å tenke at du setter grenser for babyens del? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får ingen komme på besøk på sykehuset.

Så, kanskje du kan si det? At flere sykehus ikke anbefaler besøk på sykehuset, men heller når man er kommet hjem?

Du blir vel liggende i omtrent 5 dager når du har ks, og det er en grunn til at man har lengre liggetid!

Be de om å komme når dere har kommet hjem! :)

Edit:

Eller du kan gjøre en avtale med de om at de i utgangspunktet får komme når dere har kommet hjem, men at du kan si fra om dere er klar for besøk på sykehuset.

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankene dine, vi hadde jo ikke planlagt ks, men når fødselen først skjedde så ville en av mine svigerinner komme et par dager etterpå....jeg var fortsatt på intensiv avdeling, og lille snupp var på nyfødtintensive.......mannen måtte sette ned foten og si at det ikke passet........hun ble sur for hun dro på ferie rett etter det i nesten 1 måned.

men vettu hva, er ikke en ting som går an å planlegge, noen er i kjempeform etter fødsel, men fleste som får ks trenger faktisk noen dager, er jo en operasjon liksom! Når det er sagt så tror jeg her mannen din kan bare si som det er at dere ikke vet hvordan det blir, og derfor blir det vanskelig å love noe. Om di absolut vil så kan de komme gratulere mannen din fordi han har blitt far, men om dere(du og snuppa) ikke er klare for besøk så må de komme en annen gang.

Om det ikke finnes bedre tid i livet å være egoist vet ikke jeg altså :sjenert:

Masse masse lykke til, du blir jo mamma snart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så føler jeg mest at om de hadde kunnet komme på barsel, hadde det vært greit, for da er det så selvsagt at de må gå igjen nesten med én gang. Men de kan ikke komme før på tirsdag, og da håper jeg å være hjemme igjen. Men da blir det mer stress om de kommer da, for da føler jeg at de må få bli lenger siden de har kjørt så langt og jeg må servere de noe og sånn.. :sjenert:

Har mest lyst å si at de må vente til svigerforeldrene mine kommer rundt den 17. for da kan de godt bli hele dagen og svigermor kan lage middag og jeg har fått hvilt meg i to uker og sånn. Men er jeg slem da? Vil ikke såre mannen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter at babyene mine var født ville hele svigers komme og se dem. Og det vil si to familier, fordi foreldrene til mannen er skilt, og har funnet seg nye samboere. Jeg ville ikke ha de på besøk i det hele tatt, for jeg var ikke i form, hverken fysisk eller psykisk. Så da avtalte vi at mannen tok med seg babyene ut til sittegruppen i gangen, slik at de fikk se dem en liten stund der ute. På den måten slapp jeg at de skulle komme ramlende inn døren med en gang vi var kommet hjem også. ;)

Uansett, jeg synes ikke du er slem! Her ville både foreldrene mine og storesøsteren min komme og sove på sofaen vår i flere netter nesten med en gang vi var kommet hjem fra sykehuset. Da sa vi klart ifra det ikke var aktuelt. De ble litt snurt der og da, men det får så være.. Det er slitsomt nok å være nyoperert og ha en liten baby, om man ikke skal stresse med å måtte ta seg av gjester i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...