Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Tusle :klemmer:

du blir mamma om noen dager jo :)

Jaaaa! :strix:

Gruer meg litt til snittet, men samtidig er jeg egentlig lettet over å slippe fødsel. Har jo gruet meg en del til det også i det siste, fordi jeg er så sliten. Selv om alle sier man får litt ekstra krefter under fødsel, så vet ikke om jeg hadde klart det. Klarer ikke dusje engang jo..

Synes mest synd på ungen, ser for meg at ks er en mer brutal måte å bli født på, men egentlig burde jeg vel tenkt omvendt. Ser henne for meg der inne, ligger der og koser seg og aner fred og ingen fare, også kommer noen og røsker henne ut bare sånn helt plutselig.. For et sjokk det må være! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja skjönner beskymringen, husker tilbake da jeg fikk beskjed saann plutselig UNGEN MAA UT NAA!! da faar man sjokk i uke34 gitt!

Jeg var ikke vaaken og saa jenta mi 2 dager etterpaa, fikk ikke ammet för dag8......men alikevel har jeg en god blid jente som ikke har tatt skade av det. Er bare en litt anarledes födsel og tiden etterpaa.

Men i og med du faar planlagt er dette enda mer "rutine" operasjon, du blir mest sannsynlig vaaken, faar kysse lillesnupp för dem ruller henne bort til du er klar aa faa holde henne :)

Dette kommer til aa gaa saa bra skal du se ;)

Ohhh kjenner hvor spennt jeg blir paa dine vegner naa aa faa möte lille vesenet som har bodd i magen din saa lenge....er beste feeling i verden :rødme:

Hvor langt er du paa vei naa forresten??

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg er så glad på dine vegne, og jeg tror ikke det er noe større sjokk for henne med ks, så det tror jeg ikke du trenger å tenke noe mer på!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du paa vei naa forresten??

I dag er jeg 37+1, så da er jeg 37+6 når hun kommer. Hun er jo klar, heldigvis. :nigo:

Så gode nyheter det var her da!! :hoppe: :hoppe:

Snaaart er du mamma!!! :strix::kgbaby:

Jaaaaaa! :strix:

Kjempeglad på dine vegne, og glad helsepersonellet tok en slik riktig beslutning!

Lykke til! :)

Takk! :klemmer:

:klemmer:

Jeg er så glad på dine vegne, og jeg tror ikke det er noe større sjokk for henne med ks, så det tror jeg ikke du trenger å tenke noe mer på!! :klemmer:

Neida, og uansett kommer hun jo ikke til å huske det. Mannen er født med ks, og han har ingen varige mén. :fnise:

Nå har vi sett en film og kost oss litt sammen, og nå driver mannen og rydder. Han er litt rastløs, og i dag innrømmet han at selv om det har vært mye snakk om at hun kan komme tidligere i det siste, hadde det ikke slått ham at han (vi, men jeg er så ubrukelig for tiden) kanskje hadde dårlig tid. Så nå stresser han med vasking av klær til både meg og babyen, og vasker inni kjøkkenskapene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så deilig å få vite når snuppa kommer :strix: Kan tenke meg du gleder deg :hjerte: Syns det har blitt mange ks blant oss jentene her inne!

Bare spør meg hvis du lurer på noe om ks :) Jeg syns det var veldig fint og koselig, og ikke noe dramatikk.

5 dager igjen :rødme:

Syns forresten absolutt du bør kjøpe inn noe klær i 50! Min baby brukte 50 til han ble ca 5 uker. Han veide 3570 og var ca 49 cm lang. (De strekker ikke ut bena på ks-babyer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Trodde da jeg hadde skrevet her før? Kremt...

Men ja, vil bare gratulere med at du får KS da! Det er jo kjempestas at du ska bli mamma om 5 dager!

Jeg måtte jo ta KS for 10 dager siden, og ville bare dele litt med deg:)

Jeg fikk bedøvelse nedentil, og var våken under keisersnittet, og det var helt fint, det er en opplevelse som sitter godt i deg, det er ikke skummelt. Jeg snakket jo som en foss under hele keisersnittet, ville ikke høre noe. Alt går så raskt, så tar de nurket ut, så får du se vidunderet noen minutter etter!

Bare å glede seg, kjæresten også!

Jeg tok jo KS 38+2 og lillegutten min er frisk og fin! Men vil bare si det at strl 50 kan være for stort det og. Gutten min veier ca 2800 og noe, og 50 er for stort, bare så du er forberedt! Og en ting til, kjøp masse amme- bh'er, kluter og bodyer:) Det blir supertravelt når du kommer hje, så bare å handle inn nå! :klemmer:

Sånn, det var det!

Bare å spørre hvis jeg kan bidra;) Ønsker deg så masse masse lykke til!!! Å det er enn stor glede når du får se nurket :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fint å ha en dato, men jeg ville mye heller hatt et svangerskap der jeg var frisk og få føde normalt, om jeg fikk velge. Har sett frem til dette i mange år, så jeg synes det er veldig trist at jeg ikke får føde. Men, men - aller mest er jeg glad for at dette snart er over. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4 små dager igjen :rødme:

Jeg er enda så glad på dine vegne at jeg blir våt i øynene av å lese her inne :fnise:

Også kjenner jeg følelsen inni meg da jeg fikk se snuooa mi for første gang og tenker på hvor heldig du er som skal få den følelsen om noen dager :rødme: Det er ubeskrivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Tenk at du skal bli mamma om bare et par små dager! Det er helt utrolig! Også så bra at helsepersonellet hørte på deg, det betyr så ufattelig mye :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det er bare noen dager igjen nå, for jeg har så ufattelig vondt i dag og er verdens sureste og mest gretne person. Skjønner ikke hva som går av meg, jeg er så sint og det går utover mannen, enda han ikke har gjort noe galt engang. Jeg er så lei av å ligge og samtidig klarer jeg ikke sitte fordi det gjør så vondt, og jeg kløøøøøøøøør! Og jeg har spydd seks ganger i dag, og ungen har snudd seg til andre siden, så nå ligger hun og sparker i det andre ribbeinet, sånn at det gjør vondt i tillegg til det som er bristet. Og jeg er så trøtt, men får ikke sove fordi det gjør så vondt!

:scorpis:

Bedre dag i morgen, håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ååå så bra! :klemmer: Godt at hvertfall noen leger tar til fornuft, og gjør det som er det beste for deg!

Jeg syntes selve KS var gøy jeg! :fnise: Var vel så lettet da legene endelig sluttet med det derre maktmisbruket sitt og hørte på oss. Du kan glede deg, det var så deilig da alt presset i magen plutselig forsvant og det gikk an å puste igjen. Og enda mer fantastisk å høre babyen som skriker for første gang, og så får du endelig se hvordan hun ser ut. :rødme:

Ikke lenge igjen nå Iril, du er flink! :klemmer: Alt blir bedre når hun er kommet ut. Husker folk sa at det kom til å bli enda mindre søvn på meg da de ble født, men det stemte ikke her hvertfall. Det må ha vært folk som har hatt lette svangerskap som sa det vil jeg tro.. Mye bedre å få sove godt selv om det ikke er så ofte man har sjansen til det, enn å ha all verdens tid til å sove, men man får det ikke til fordi det gjør konstant vondt i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med "overdose" Paracet. Ringte først føden og spurte om jeg kunne ta litt for mye Paracet, og de sa at jeg har jo et stående tilbud om å komme dit og få sterkere smertestillende og sovemedisin, og det var ikke noe mer farlig å ta litt mye Paracet, så jeg fikk lov å ta 4x500mg, og med én varmepute på beina (fordi de er så ekstremt urolige) og én bak ryggen, fikk jeg endelig sove rundt halv to. Og sov som en stein til fire-tiden. Sovnet igjen etter en time og sov helt til ni! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...