Gå til innhold

Glansgrad og farge som kan "dempe" mønster i miljøstrie?


måneperle

Anbefalte innlegg

Har en miljøstrie med mønster som er litt forstyrrende for øyet, og prøver desperat å unngå helsparkling...

Håper i det lengste å kunne male veggen, enkelt og greit:-)

Noen som har tips til hvilken maling/glansgrad og farge som best vil "dempe" mønsteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem hos oss, og vi har fått anbefalt veggfornyer. Det skal gå bra hvis det ikke er for store ujevnheter i veggen.

Edit: Jeg tror jeg tar det tilbake... :roll: Ser ut til at mange har dårlig erfaring med dette. Det blir visst for mykt. Pokker.

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem hos oss, og vi har fått anbefalt veggfornyer. Det skal gå bra hvis det ikke er for store ujevnheter i veggen.

Edit: Jeg tror jeg tar det tilbake... :roll: Ser ut til at mange har dårlig erfaring med dette. Det blir visst for mykt. Pokker.

Takk for tipset, men jeg har også lagt merke til alle dårlige erfaringer mange har med dette...hmf :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har en miljøstrie med mønster som er litt forstyrrende for øyet, og prøver desperat å unngå helsparkling...

Håper i det lengste å kunne male veggen, enkelt og greit:-)

Noen som har tips til hvilken maling/glansgrad og farge som best vil "dempe" mønsteret?

Kona som er proff og selger maling...hun sier vannbasert matt, glansgrad 10.... men strukturen er vanskelig å skjule.... struktur i en tapet er struktur..... Jo mørkere jo mer skjuler du..men ikke å anbefale... velg heller en farge du liker. Men prinsippet er at om du tar glansen og lyset vekk fra en vegg, demper du mønsteret noe.. Endret av Stor&Sterk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...