Gå til innhold

Hva tenker du om dette'?


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

Kort fortalt:

Bestilt og kjøpt to stk billetter til kino med en vennine på fredag. Henne ringer og sier at noe dukket opp og hun ikke kan være med.

Jeg spør da kjæresten min om han vil være med meg på kino, nettopp fordi billettene er kjøpt og betalt og jeg finner INGEN andre som kan være med.

Men han kan ikke, han skal spille fotball med gutta og det skjer hver fredag og kun en gang i uken. Det er viktigere. Jeg spør om han ikke kan ofre den fotballen for meg idag og bli med på kino, er så lenge siden sist vi var på kino sammen og jeg har jo betalt for billettene og veldig lyst til å gå og se på den. Jeg hadde uten tvil gjort det for han, i stedenfor at han skal tape pengene og sitte hjemme alene og kjede seg når han kunne vært på kino. Men det kunne tydeligvis ikke han nei!

Hva tenker du? Er det slemt av han eller er det slemt av meg å bli lei meg fordi han ikke kunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du kan forlange at han skal droppe sine faste planer for å være din reserveløsning når venninen din svikter deg. Prøv å få med en annen vennine. Siden billeten alt er betalt syns jeg du kan be om å få pengene tilbake av venninen din om du ikke får med deg noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da betaler din venninne for sin billett eller så skaffer hun en annen som kan overta billetten. Det hadde jeg gjort hvis jeg var din venninne - rent bortsett fra at jeg ikke hadde under noen omstendighet først sagt ja til noe sånt og deretter sagt nei fordi et bedre tilbud hadde dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Hvorfor skal du være nødt til å betale for venninna di sin billett bare fordi hun ombestemmer seg? Nei, typen din har planer så å legge "vreden" over på ham blir feil. Det er venninna di som skal ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt:

Bestilt og kjøpt to stk billetter til kino med en vennine på fredag. Henne ringer og sier at noe dukket opp og hun ikke kan være med.

Jeg spør da kjæresten min om han vil være med meg på kino, nettopp fordi billettene er kjøpt og betalt og jeg finner INGEN andre som kan være med.

Men han kan ikke, han skal spille fotball med gutta og det skjer hver fredag og kun en gang i uken. Det er viktigere. Jeg spør om han ikke kan ofre den fotballen for meg idag og bli med på kino, er så lenge siden sist vi var på kino sammen og jeg har jo betalt for billettene og veldig lyst til å gå og se på den. Jeg hadde uten tvil gjort det for han, i stedenfor at han skal tape pengene og sitte hjemme alene og kjede seg når han kunne vært på kino. Men det kunne tydeligvis ikke han nei!

Hva tenker du? Er det slemt av han eller er det slemt av meg å bli lei meg fordi han ikke kunne?

Du finner INGEN andre....åsså blir du sur på kjæresten som takker nei til å være absolutt siste alternativ???

Når det har kommet så langt at du må kaste biletten - DA spør du han?

Nei du. Her er det du som er kjipingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Du finner INGEN andre....åsså blir du sur på kjæresten som takker nei til å være absolutt siste alternativ???

Når det har kommet så langt at du må kaste biletten - DA spør du han?

Nei du. Her er det du som er kjipingen!

Det var da voldsomt. Er bare en kjiping her og det er venninnen som først sier ja og ikke står for sitt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke forventet at kjæresten skulle steppe inn som reserveløsning. Kan du ikke bare dra alene på kino om du ikke får en annen veninne til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Venninnen din får betale begge billettene, siden hun trekker seg, og du ikke har lyst til å gå på kino alene. Ingen relasjoner er uforpliktende, og har man gjort en avtale, som innebærer at den ene har utlegg, får man ta HELE utlegget, hvis man velger å droppe ut.

Hun kan jo selge billettene videre, om hun vil. Men du bør slippe utlegg på dette.

Kjæresten din må stå fritt til å ståm ved sin avtale, det forplikter også å være medlem i et lag.

Det forundrer meg at venninnen din ikke ser dette selv.

Sikker på at dette er en venninne du vil ha..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...