Gå til innhold

Har så lyst på Chanel-veske, men har ikke råd


Ivory

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville iallefall ikke ha sett det... hehe.. Men er så "fakete" når logoen til Chanel står på en pirat-kopi veske... Jeg ville nok heller at valg en med en mer anonym logo da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å kjøpe en fake fordi du ikke har råd til en veske til 18k. Det finnes masse fine double flap-vesker på markedet som ikke er chanel eller knockoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fan av fake..

Har selv ekte Dior-solbriller, og det hadde ikke vært halvparten så "gøy" å gå med dem om de hadde vært fake :P litt av poenget (for min del, iallefall) er jo at JEG vet de er ekte. Ikke om alle jeg møter på gata ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er aldeles forkastelig. Du bør finne deg en veske fra et merke du har råd til.

Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke har råd til Chanel-vesker, men dette er en veske Chanel har designet, produsert og markedsført. Du skal ikke kjøpe en fake som har knabbet alt dette for å produsere den i et billigere materiale. De har antakeligvis ikke betalt så innmari mye til de som lager vesken heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er aldeles forkastelig. Du bør finne deg en veske fra et merke du har råd til.

Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke har råd til Chanel-vesker, men dette er en veske Chanel har designet, produsert og markedsført. Du skal ikke kjøpe en fake som har knabbet alt dette for å produsere den i et billigere materiale. De har antakeligvis ikke betalt så innmari mye til de som lager vesken heller.

Helt enig!!!! Er helt imot fake produkter. Dessuten syns jeg det ser helt tåpelig ut men folk jeg vet ikke har råd til dyre merkeprodukter som plutselig dukker opp med et tilsynelatende dyrt klesplagg som man vet er fake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det er helt forkastelig tankegang i det hele med disse svindyre merkevesker og solbriller. Hvem er det dere kjøper den for, deg selv eller andre; for å se og blitt sett, for å kunne få anerkjennende blikk fra andre, kunne diskre si at ja den er ekte, bli akseptert i "den rette gruppe", ingenting annet. Har dere ikke bedre selvverdi og selvrespekt enn det?

En kan få skikkelig kvalitet vesker og solbriller uten Chanel eller hva som helst merke, er ikke det bra nok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurkolat

Husk at det er ein viss sjangse for at du kan få ein heftig bot, og slikt, viss du prøver og importere falske varer inn i Noreg. Tollen beslaglegger årleg mange, mange falske varer..

Viss du skal bestille, be dei i alle fall og IKKJE merke pakken med "purse" "replica" o.l. i tilegg gjerne sitte verdien under 20 dollar, slik at den går rett gjennom tollen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er aldeles forkastelig. Du bør finne deg en veske fra et merke du har råd til.

Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke har råd til Chanel-vesker, men dette er en veske Chanel har designet, produsert og markedsført. Du skal ikke kjøpe en fake som har knabbet alt dette for å produsere den i et billigere materiale. De har antakeligvis ikke betalt så innmari mye til de som lager vesken heller.

Fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en som kan minne om vesken uten å være et åpenbart plagiat, sats på å finne en på et bruktmarked eller spar opp penger. Falske vesker er et hån mot designeren, de som sparer seg opp til vesken og deg selv. Om du virkelig ønsker deg en Chanel, så kjøper du ekte vare.

Legg av 500kr/mnd om du har mulighet til det. Plutselig oppdager du at du har råd likevel. En Chanel 2.55 er tidløs (om du velger den klassiske modellen) og av god kvalitet. Det er verdt å spare opp til! Dessuten, prøv å sammenligne følelsen av å ha spart opp til og kjøpt ekte vare kontra en dårlig replika som revner i foret, lukter plast og aldri vil være "the real thing"... En "kvalitetskopi" vil uansett alltid være en kopi.

Jeg er ingen merkesnobb, tvert om, men jeg er sterkt imot slike åpenlyse blåkopier som gir seg ut for å være ekte vare. Tross alt, om du ikke ønsker jumbo, så er ikke en Chanel 2.55 den dyreste merkevesken. Noe luksus syns jeg man må unne seg, spesielt når det kommer til noe så ikonisk og tidløst som dette. :)

Med dagens kurs koster det i fra 8900 kr for Chanel 2.55. Det vil si nesten 18mnd sparing med 500kr/mnd eller 9mnd om du legger av 1000kr/mnd. Nå kjenner ikke jeg til din økonomi eller ditt pengeforbruk, men om du for eksempel røyker eller fester mye, er en Chanel-veske en ypperligmåte å kutte ned på...

Endret av phronima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eks- motejournalist ser jeg dette temmelig lett, ja.

For øvrig enig i argumentene om å -ikke- kjøpe fake. Det er en grunn til at tollen beslaglegger sånne varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Skjønner ikke helt hvorfor du har lyst på denne,jeg. Dersom det er fordi det er en Chanel, så faller jo hele poenget bort på en fake.

Og dersom det er for å få en fin veske, så finner du en annen. Personlig synes jeg ikke denne var spesielt pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake er tarvelig. For det første er det ulovlig, og for det andre forsvinner poenget ved å ha en "designerveske". Om du liker hvordan vesken ser ut men ikke er villig til å betale så får du kjøpe deg en som ligner fra Friis eller et annet billigmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg må spørre meg om her, er om du har lyst på en Chanel-veske, eller en fin veske. Om du vil ha en fake bare fordi du vil ha en feit Chanel-logo på, blir det bare dumt synes jeg. Og om du vil ha den vesken fordi du synes den er fin, så foreslår jeg at du finner en lignende veske som kanskje er like fin, som ikke er fake.

Jeg synes ikke noen skal forvente at andre har vesker til hva enn den greien koster (den er sikkert dyr, hvertfall), men hvorfor ikke finne en fin veske i egen prisklasse da? Det må da finnes NOE fint, vel? :)

I tillegg synes jeg det er skikkelig patetisk av folk som går rundt med fake ditt og datt, og later som det er ekte. Man trenger faktisk ikke en garderobe med en prislapp tilsvarende et gjennomsnittlig u-lands årlige bruttonasjonalprodukt for å se bra ut. Om man stiller to personer ved siden av hverandre, og den ene har på seg et outfit til under tusenlappen fra H&M og den andre noe 10 ganger dyrere, skal du faktisk måtte gå ganske grundisg over det for å se hva som var dyrest dersom de begge har god smak og kan kle seg godt - for det er det det handler om; å kle seg godt, ikke nødvendigvis dyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

- for det er det det handler om; å kle seg godt, ikke nødvendigvis dyrt. :)

Så enig, så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vesentlig forskjell, og den overlegent aller viktigste i mine øyne, er at designerprodukter er etterrettelige og kjente designfabrikanter må stå til ansvar om det viser seg at de benytter seg av for eksempel barnearbeid. Å kjøpe fake vesker betyr at man risikerer å bidra til barnearbeid og umenneskelige forhold for sweatshop-arbeidere. Det skal mye til for å finne en fake veske du kan vite med sikkerhet er produsert på en skikkelig måte, dette er en storindustri som benytter seg heftig av utbytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg drømmer om en Chanel 2.55, men jeg kommer aldri til å få råd...vurderer å kjøpe en replica, en kvalitetskopi, men er usikker...vil noen, andre enn super-ekspertene på purseforum, kunne se at denne ikke er ekte?

http://www.ebags-replica.com/Replica-Handbags/CHANEL-Chanel-Large-2.55-Double-Flap-Bag-Black-Gold-1113-4591.htm

Foreslår at du heller sparer til en ekte :)

"Snublet over" denne, og alternativt kan du ta en titt på den http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21514816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...