leirbål Skrevet 13. april 2010 #61 Skrevet 13. april 2010 Det beste er vel om du holder deg hjemme hvis det blir så vanskelig å ha med en plastpose i vesken fx. Eller setter ungen i det setet som er beregnet for den slags bruk... noe som her inne er et sjokkerende forslag tydeligvis... Alternativt handle uten unger. Når sønnen min var liten var jeg alene med ham. Så å handle alene var ikke et alternativ. Ikke alle har noen som kan passe barna hver gang de skal handle. Setet som du nevner er beregnet for barn på max ett år. De færreste barn klarer å styre en liten vogn alene når de runder året. Og hvis den voksne skal ha en god del er det ikke alltid like lett å styre både en vanlig stor handlevogn, og en liten vogn med en sta unge som vil gjøre det selv. Å ta av støvlene og legge de i en pose er et godt alternativ, men hva med skitne dresser og andre sølete klær? De vil jo også skitne til kurven. Jeg tar det som en selvfølge at handlevogner er bakteriebomber, og pakker alltid inn alt jeg legger oppi der. Vi er omgitt av så mange skitne ting hver dag at jeg ikke helt klarer å se problemet med akkurat dette. Vi blir jo stadig herdet av å utsettes for bakterier, og jeg vil heller at ungene sitter oppi en vogn med sand på klærne, enn at de tar på uembalerte bakevaren og smågodt f.eks. Og det er jo en selvfølge å ikke slippe vognen når barnet er oppi der.
Gjest nobilian Skrevet 13. april 2010 #62 Skrevet 13. april 2010 Hva synes dere om folk som lar barna sitte oppe i handlekurven der man legger maten mens man handler i butikken? *** Jeg putter til og med andres barn i handlevogna, jeg.
MarianneE Skrevet 14. april 2010 #63 Skrevet 14. april 2010 Jeg liker det ikke. Unger har ofte møkkete sko, og møkkete sko er ikke ønsket der hvor jeg skal legge maten min. Det samme gjelder unger som står på seter i offentlig transport, eller på stoler på spisesteder. Våte cherrox som er fulle av sand kan ødelegge et sete ganske raskt. Mneh. Ser ikke problemet. Maten man legger i vogna er jo stort sett pakket inn. Joa, men ser allikevel ikke HVORFOR noen må trøkke ungen(e) oppi kurva. De har bein og gå på de og. Det værste jeg ser er på kjøpesenter hvor foreldrene går rundt med sovende barn oppi vogna. Gir inntrykk av at foreldrene KUN prioriterer shopping og seg selv.
Gjest gjest Skrevet 14. april 2010 #64 Skrevet 14. april 2010 Joa, men ser allikevel ikke HVORFOR noen må trøkke ungen(e) oppi kurva. De har bein og gå på de og. Det værste jeg ser er på kjøpesenter hvor foreldrene går rundt med sovende barn oppi vogna. Gir inntrykk av at foreldrene KUN prioriterer shopping og seg selv. Hvis det er det verste du ser - så burde du utvide horisonten litt. Skjønner svært lite av at en slik bagatell kan bli til en frustrasjon for andre. Ett godt råd er: Hold nesa i eget bo. Fiks ditt liv praktisk, slik det er for deg........ Merkelig problemstilling om barn i handlevogn.
Shade Skrevet 14. april 2010 #65 Skrevet 14. april 2010 Setet som du nevner er beregnet for barn på max ett år. De færreste barn klarer å styre en liten vogn alene når de runder året. Og hvis den voksne skal ha en god del er det ikke alltid like lett å styre både en vanlig stor handlevogn, og en liten vogn med en sta unge som vil gjøre det selv. Å ta av støvlene og legge de i en pose er et godt alternativ, men hva med skitne dresser og andre sølete klær? De vil jo også skitne til kurven. Det setet på vanlige handlevogner er vel beregnet på eldre barn enn ettåringer? Jeg ville ihvertfall ikke uten videre hatt barn under ett oppi der, alt for fort gjort å hive seg til en side. Eller er det vognene med babysetet du tenker på? Hvis du har et sølete barn med går jeg ihvertfall ut fra at du ikke putter det oppi kurven!!?? Sand kan man leve med hvis man må, men søle..?
MarianneE Skrevet 14. april 2010 #66 Skrevet 14. april 2010 Joa, men ser allikevel ikke HVORFOR noen må trøkke ungen(e) oppi kurva. De har bein og gå på de og. Det værste jeg ser er på kjøpesenter hvor foreldrene går rundt med sovende barn oppi vogna. Gir inntrykk av at foreldrene KUN prioriterer shopping og seg selv. Hvis det er det verste du ser - så burde du utvide horisonten litt. Skjønner svært lite av at en slik bagatell kan bli til en frustrasjon for andre. Ett godt råd er: Hold nesa i eget bo. Fiks ditt liv praktisk, slik det er for deg........ Merkelig problemstilling om barn i handlevogn. At det er noe av det værste jeg ser på kjøpesenter sier vel kanskje litt om hvor lite jeg er på slike stedet?
Lilith Skrevet 14. april 2010 #67 Skrevet 14. april 2010 Joa, men ser allikevel ikke HVORFOR noen må trøkke ungen(e) oppi kurva. De har bein og gå på de og. Fordi ... det er enklere å holde styr på ungen når den er oppi vogna enn når den er "løs"? Det går også kjappere å få handlingen unna når ungen er i vogna enn når den skal gå ved siden av. Smårollinger skal som kjent gjerne se på/ta på absolutt alt og blir utrolig lett distraherte.
MarianneE Skrevet 14. april 2010 #68 Skrevet 14. april 2010 Fordi ... det er enklere å holde styr på ungen når den er oppi vogna enn når den er "løs"? Det går også kjappere å få handlingen unna når ungen er i vogna enn når den skal gå ved siden av. Smårollinger skal som kjent gjerne se på/ta på absolutt alt og blir utrolig lett distraherte. Jeg vet det, har en aktiv 2åring selv. Men hun setter jeg der hun er tenkt og sitte, eller holder henne i hånda. Jeg ville ikke satt henne oppi vogna, men det er meg. At andre gjør det er ingen stor sak synes jeg. Bare noe jeg selv ikke ville gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå